O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Dzięki szkoleniu będziesz wiedział, jak:
-Prawidłowo ustalać wartość zamówienia oraz szacować wysokość zamówienia w wypadku składania ofert częściowych i zamówień poniżej progów unijnych,
-Zgodnie z przepisami dokumentować postępowanie o zamówienie publiczne, stosować kryterium ceny, procedurę odwróconą i terminy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
-Analizować i oceniać oferty, wzywać do wyjaśnień i uzupełniać dokumenty składane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
-Prawidłowo prowadzić postępowanie zamówienia in-house
-Wyegzekwować solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum,
-Przygotowywać i modyfikować umowy w wypadku realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych oraz w zamówieniach podprogowych,
-Konstruować klauzule społeczne, by wyegzekwować zatrudnienie osób defaworyzowanych, oraz klauzule aneksowe, w których należy uwzględnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy czy terminu realizacji zamówienia.
Korzyści dla uczestników
1. Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania zamówień publicznych odnoszących się do, realizacji projektów budowlanych, podstawowej wiedzy dotyczących się zarządzania projektami oraz sygnalnych prawidłowości w dziedzinie skutecznych negocjacji.
2. Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w projektach budowlanych, na etapie ich przygotowania ogłoszeń, SIWZ i realizacji, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej.
3. Przećwiczenie na studiach przypadków stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących: fazy przed-inwestycyjnej, nadzoru nad realizacją procedury zamówienia, przyjętych w umowach form wynagrodzenia, kosztorysowania, odbioru robót oraz zmian zapisów w umowie w fazie jej wykonania.
Szkolenie skierowane jest do instytucji samorządu terytorialnego, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych takich jak: urzędy marszałkowskie, starostwa, urzędy miast i gmin, urzędy pracy, instytucje pomocy społecznej, szpitale, wyższe uczelnie, szkoły i inne instytucje oświatowe oraz innych podmiotów udzielających zamówień publicznych. Zapraszamy wszystkich, merytorycznie odpowiedzialnych za zamówienia w jednostce, kierowników zarządzających komórkami zamówień publicznych, kierowników jednostek, członków komisji przetargowych, a także wszystkich odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację inwestycji budowlanych.
Program szkolenia
1.Aktualny stan prawny zamówień publicznych w zakresie robót budowlanych.
a. Definicje związane z zamówieniami publicznymi i ich odniesienie do zamówień na roboty budowlane.
b. Katalog zamówień wyłączonych spod rygoru stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
c. Zamówienia „in house” udzielane podmiotom powiązanym z zamawiającym.
d. Elektronizacja zamówień publicznych.
2.Praktyczne procedury udzielania zamówienia publicznych:
Obowiązek sporządzania rocznego planu zamówień
Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane i podział zamówienia na części w robotach budowlanych – nowe rozporządzenie dot. wykazu robót budowlanych, znaczenie definicji obiektu budowlanego dla oceny tożsamości przedmiotowej zamówienia, ·Szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych,
·Dokumentowanie procesu szacowania wartości zamówienia.
Opis przedmiotu zamówienia:
· Podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia, w zakresie robót budowlanych i dostaw,
· Projekt budowlany lub Program funkcjonalno-użytkowy, jako podstawa, jednoznacznego i rzetelnego opisu przedmiotu zamówienia,
Umowy na dostawy, usługi oraz roboty budowlane, – jakie postanowienia trzeba uwzględnić w każdym rodzaju umów w zamówieniach podprogowych.
Modyfikacje umowy, która dotyczy realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym.
Umowy o podwykonawstwo – najczęstsze problemy.
Solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum
Stosowanie kryteriów oceny ofert w świetle nowelizowanego Prawa zamówień publicznych:
·Koszt, jako kryterium oceny ofert,
·Cena lub koszt – zasady ustanawiania 60% poziomu istotności dla kryteriów związanych z wynagrodzeniem,
Doświadczenie i kwalifikacje, jako dopuszczalne kryterium oceny ofert,
3. Ćwiczenie: opis zamówienia dla obiektu kubaturowego i liniowego.
Dzień II
4. Przebieg procesu budowlanego w kontekście nowelizacji PZP i Prawa budowlanego:
Obowiązki inwestora.
Obowiązki uprawnionych uczestników procesu budowlanego: projektanta, kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego.
Istotne i nieistotne odstąpienia od projektu budowlanego: projekt zamienny, zmiany w projekcie, odstępstwa od projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowę – studia przypadków
Zasady dokonywania zmian w projekcie oraz w kontraktach zawartych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą
5. Zmiany w projekcie budowlanym w oparciu o Art. 36.a prawa Budowlanego – studia przypadków
Konsekwencje istotnego odstąpienia od projektu budowlanego
6. Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście:
Nowelizacji ustawy prawo ochrony środowiska wraz z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Karta informacyjna przedsięwzięcia – nowe wytyczne.
Nowe kryteria dla oceny oddziaływania na środowisko.
Co powinien zawierać raport OOŚ?
Nowe przepisy dotyczące kar za naruszenie warunków, wymogów, czy obowiązków związanych z realizacją, eksploatacją lub likwidacją przedsięwzięcia.
Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego – ustalenie lokalizacji – wydanie decyzji – rejestr decyzji.
Aktualnie obowiązująca procedura decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście nowej ustawy prawo wodne.
Nowa struktura organizacyjna – Gospodarstwo Wody Polskie.
Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, regionalne zarządy gospodarki wodnej, zarządy zlewni, nadzory wodne.
Instrumenty zarządzania zasobami.
Zgody wodno prawne; operat wodno prawny -pozwolenie wodno prawne - zgłoszenie wodno prawnego -ocena wodno prawna.
Opłaty za usługi wodne oraz inne należności.
System informacyjny gospodarowania wodami.
Proces inwestycyjny.
•Kategorie inwestycji (6)
•W zależności od stopnia złożoności inwestycji, wpływu na przestrzeń
•Określenie wymogów stawianych inwestycji
•Nowy model projektu budowlanego – uregulowanie wszystkich opracowań projektowych
•Podział nieruchomości – zintegrowany w procedurze uzyskania zgody inwestycyjnej
•Jednolite zasady dla przyłączy i zjazdów
•Zgoda inwestycyjna:
•na terenie z planem miejscowym – inwestor jedyną stroną
•bez planu – szeroki zakres stron
•milcząca zgoda dla najprostszych inwestycji
Inwestycje celu publicznego
Podsumowanie szkolenia.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 350 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627