Rejestracja bez stresu – jak zadbać o siebie w relacji z trudnym pacjentem?

O szkoleniu

Praca w rejestracji to nie tylko odbieranie telefonów i zapisywanie wizyt – to codzienne mierzenie się z emocjami pacjentów.

Brak miejsc, długie terminy do specjalistów, nieoczekiwane zmiany – choć nie masz na to wpływu, to właśnie Ty stajesz się adresatem pretensji.

To Ty przyjmujesz na siebie emocje i frustracje pacjenta.

To duże obciążenie emocjonalne, które z czasem może wyczerpać. Dlatego tak ważna jest świadoma, spokojna komunikacja, która nie tylko poprawia relacje z pacjentem, ale przede wszystkim chroni Ciebie.

W ramach szkolenia pokażemy Ci, jak lepiej radzić sobie w takich momentach – nie tylko poprzez bardziej wspierającą komunikację, ale też dzięki konkretnym narzędziom do zadbania o własne emocje i granice.

Korzyści dla uczestników i zarządzających placówką:

• z perspektywy zarządzających: podniesienie jakości obsługi pacjenta; budowanie pozytywnego wizerunku placówki medycznej w oczach pacjentów – w tym ograniczenie ilości skarg;

• z perspektywy pracowników: ułatwienie im codziennej pracy; rozwój umiejętności interpersonalnych związanych z prowadzeniem trudnych rozmów.

Kto powinien wziąć udział?
  • Pracowników rejestracji

  • Działów obsługi pacjenta

  • Asystentek medycznych

Program szkolenia

1. Poznaj perspektywę pacjenta – od zrozumienia do działania

• Psychologiczne oczekiwania pacjenta – czego pacjent oczekuje oprócz załatwienia sprawy?

• Praktyczne sposoby na spełnianie oczekiwań pacjentów, bazując na przykładach z życia wziętych. Stworzenie lity praktycznych zasad do wykorzystania w codziennej pracy.


2. Komunikacja z pacjentem - małe zmiany, duże efekty

• Język współpracy w rozmowie z pacjentem. Przyjazne zwroty vs. „zakazane formułki”.

• Komunikacja niewerbalna w kontakcie z pacjentem. Jak Twój głos, gesty i postawa wpływają na pacjenta? Jak interpretować komunikaty ze strony pacjenta? W jaki sposób komunikacja niewerbalna zdradza niechciane emocje? Jak świadomie kierować przebiegiem rozmowy wykorzystując komunikację niewerbalną?


3. Sztuka konstruktywnej odmowy i pozytywnego języka

• Jak odmawiać, by nie psuć relacji – konstruktywne „NIE” w praktyce

• Język pozytywny: co powiedzieć zamiast „nie możemy”, „nie mamy miejsca…”?

• Alternatywy, czyli jak nie zostawić pacjenta bez rozwiązania czy pomocy

• Forma bezosobowa jako narzędzie łagodzenia napięcia


4. Opanowanie emocji swoich i pacjenta

• Rozpoznawanie emocji pacjenta: złość? a może lęk?

• Jak radzić sobie ze swoimi emocjami: model „sytuacja–myśli–emocje–działanie” – samopomoc emocjonalna w praktyce

• Model świateł drogowych: jak zatrzymać eskalację własnych trudnych emocji

• Emocje czy manipulacja? – jak to rozpoznać


5. Trudne sytuacje – konkretne reakcje i rozwiązania

• Asertywność (pozytywna pewność siebie) - jak zachować uprzejmość i nie ulec presji

• Typy skutecznej reakcji w zależności od sytuacji (wina placówki lub nie)

• Pacjent nie ma racji – jak nie wejść w konflikt?

• Empatia poznawcza – jak wyrazić zrozumienie, ale też chronić własne granice

• Typy trudnych sytuacji i skuteczne techniki komunikacyjne pomagające w trudnych rozmowach (np. „tam, gdzie możesz zgódź się z pacjentem, „taktyczna przerwa”)

Czas trwania

9:00 - 14:00

Prelegenci

0
Dorota Uliasz

Psycholog. Od kilkunastu lat związana z branżą ochrony zdrowia.
Prowadzi projekty edukacyjne związane z komunikacją i obsługą pacjenta, doradza w zakresie podnoszenia jakości obsługi, tworzy standardy i procedury obsługi pacjenta m.in. współtworzyła z Naczelną Izbą Pielęgniarek i Położnych projekt: SOS – pomoc psychologiczna dla pielęgniarek i położnych w czasie pandemii.
Autorka artykułów w prasie branżowej dla personelu medycznego m.in Magazyn Pielęgniarek i Położnych; Rejestracja Medyczna w Praktyce; Zarządzanie w Ochronie Zdrowia – Serwis ZOZ.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Aby skorzystać ze szkolenia on-line niezbędne są: komputer/laptop lub smartfon; stabilne łącze internetowe, głośniki lub słuchawki aby słyszeć wykładowcę, przeglądarka internetowa Google Chrome lub Mozilla Firefox.

Rejestracja

Cena 1
427
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 450 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: EduDirect Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Al. Jerozolimskie 81 lok 7.10
  • Kod pocztowy: 02-001
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7011099359

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EduDirect Sp. z o.o.
02-001 Warszawa, Polska Al. Jerozolimskie 81 lok 7.10

Organizator

EduDirect Sp. z o.o.
02-001 Warszawa, Polska
Al. Jerozolimskie 81 lok 7.10
woj. mazowieckie
EduDirect Sp. z o.o. to centrum szkoleniowe z siedzibą w Warszawie, które oferuje szkolenia i kursy dla osób pracujących w różnych branżach, w tym medycynie, biznesie, IT i finansach. Firma powstała w 2022 roku, ale jej zespół ma wieloletnie doświadc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!