Szkolenie

Reklama leku, suplementu diety, kosmetyku, FSMP, wyrobu medycznego – aktualne przepisy prawne i nadchodzące zmiany

O szkoleniu

Zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia: różnice w reklamie, reklama w social media, reklama wykonywana przez influencerów, reklama na targach, reklama do profesjonalistów, marki parasolowe, stosowanie oświadczeń zdrowotnych w reklamie, najczęściej nakładane kary za reklamę.

Cel szkolenia:
Przekazanie praktycznej wiedzy na temat kluczowych zagadnień związanych z reklamą w branży regulowanej (produkty lecznicze, suplementy diety, żywność specjalnego przeznaczenia medycznego, wyroby medyczne, kosmetyki).
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy uzyskają wiedzę i praktyczne wskazówki w zakresie nastepujących zagadnień:

  • kwestie teoretyczne i praktyczne dotyczące reklamy ww. produktów,
  • najnowsze stanowiska urzędów w zakresie reklamy,
  • argumentację, którą można się posłużyć w przypadku nieprawidłowej reklamy edytowanej przez konkurenta rynkowego,
  • najnowsze propozycje zmian w zakresie reklamy suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych w radiu i telewizji,
  • nowe przepisy prawne zmieniające wymogi dot. reklamy wyrobów medycznych i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego,
  • najczęściej popełniane błędy przez przedsiębiorców w zakresie reklamy, konsekwencje stosowania niezgodnych z prawem deklaracji marketingowych i metod reklamy, w tym grożące kary pieniężne,
  • prawne aspekty związane z reklamą na stronie internetowej, w TV, radiu, poprzez influencerów, blogerów, rekomendacje stowarzyszeń, sponsoring, lokowanie produktu,
  • proponowany nowy podatek od reklamy suplementów diety.
Kto powinien wziąć udział?

producenci i dystrybutorzy suplementów diety, produktów leczniczych, kosmetyków, wyrobów medycznych, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, specjaliści ds. regulacyjnych w firmach farmaceutycznych, regulatory affairs, regulatory manager, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających suplementy diety, odżywki dla sportowców, produkty lecznicze, kosmetyki, wyroby medyczne, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych i domów mediowych.

Program szkolenia

  1. Reklama leków - zagadnienia podstawowe:
    • pojęcie i zakres reklamy,
    • reklama produktów leczniczych a reklama suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych,
    • reklama a informacja,
    • reklama a sponsoring,
    • wyłączenia z pojęcia reklamy.
  2. Reklama leków Rx i OTC:
    • reklamy do publicznej wiadomości,
    • reklama pośrednia i przemycana – m.in. lokowanie produktu, marki parasolowe,
    • reklama kierowana do lekarzy i farmaceutów,
    • przekazywanie gadżetów,
    • reklama leku a zakaz reklamy apteki,
    • najnowsze decyzje Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
  3. Reklama wyrobu medycznego:
    • aktualne przepisy i wytyczne dot. reklamy,
    • zmiana w przepisach dot. reklamy wyrobów medycznych wynikająca z nowego Rozporządzenia UE w sprawie wyrobów medycznych,
    • nowa ustawa o wyrobach medycznych - reklama, kary pieniężne.
  4. Reklama produktu kosmetycznego:
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
  5. Reklama suplementów diety:
    • oświadczenia żywieniowe i zdrowotne,
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • kary za nieprawidłową reklamę,
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • reklama na stronie internetowej,
    • podatek od reklamy suplementów diety,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
  6. Jak argumentować w sporze dot. nieprawidłowej reklamy?
  7. Proponowane zmiany w przepisach prawa.
  8. Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.

Czas trwania

09.30-16.30

Prelegenci

Cytat

Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.

Gdzie i kiedy

Online 9 marzec 2022

Gdzie i kiedy

Online 21 wrzesień 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 luty 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
690 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!