O szkoleniu
Zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia: różnice w reklamie, reklama w social media, reklama wykonywana przez influencerów, reklama na targach, reklama do profesjonalistów, marki parasolowe, stosowanie oświadczeń zdrowotnych w reklamie, najczęściej nakładane kary za reklamę.
Cel szkolenia:
Przekazanie praktycznej wiedzy na temat kluczowych zagadnień związanych z reklamą w branży regulowanej (produkty lecznicze, suplementy diety, żywność specjalnego przeznaczenia medycznego, wyroby medyczne, kosmetyki).
Uczestnicy uzyskają wiedzę i praktyczne wskazówki w zakresie nastepujących zagadnień:
- kwestie teoretyczne i praktyczne dotyczące reklamy ww. produktów,
- najnowsze stanowiska urzędów w zakresie reklamy,
- argumentację, którą można się posłużyć w przypadku nieprawidłowej reklamy edytowanej przez konkurenta rynkowego,
- najnowsze propozycje zmian w zakresie reklamy suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych w radiu i telewizji,
- nowe przepisy prawne zmieniające wymogi dot. reklamy wyrobów medycznych i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego,
- najczęściej popełniane błędy przez przedsiębiorców w zakresie reklamy, konsekwencje stosowania niezgodnych z prawem deklaracji marketingowych i metod reklamy, w tym grożące kary pieniężne,
- prawne aspekty związane z reklamą na stronie internetowej, w TV, radiu, poprzez influencerów, blogerów, rekomendacje stowarzyszeń, sponsoring, lokowanie produktu,
- proponowany nowy podatek od reklamy suplementów diety.
producenci i dystrybutorzy suplementów diety, produktów leczniczych, kosmetyków, wyrobów medycznych, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, specjaliści ds. regulacyjnych w firmach farmaceutycznych, regulatory affairs, regulatory manager, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających suplementy diety, odżywki dla sportowców, produkty lecznicze, kosmetyki, wyroby medyczne, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych i domów mediowych.
Program szkolenia
- Reklama leków - zagadnienia podstawowe:
- pojęcie i zakres reklamy,
- reklama produktów leczniczych a reklama suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych,
- reklama a informacja,
- reklama a sponsoring,
- wyłączenia z pojęcia reklamy.
- Reklama leków Rx i OTC:
- reklamy do publicznej wiadomości,
- reklama pośrednia i przemycana – m.in. lokowanie produktu, marki parasolowe,
- reklama kierowana do lekarzy i farmaceutów,
- przekazywanie gadżetów,
- reklama leku a zakaz reklamy apteki,
- najnowsze decyzje Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
- Reklama wyrobu medycznego:
- aktualne przepisy i wytyczne dot. reklamy,
- zmiana w przepisach dot. reklamy wyrobów medycznych wynikająca z nowego Rozporządzenia UE w sprawie wyrobów medycznych,
- nowa ustawa o wyrobach medycznych - reklama, kary pieniężne.
- Reklama produktu kosmetycznego:
- jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
- jak stosować marki parasolowe?
- reklama z wykorzystaniem influencerów,
- deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
- warsztaty – analiza reklam, case study.
- Reklama suplementów diety:
- oświadczenia żywieniowe i zdrowotne,
- jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
- jak stosować marki parasolowe?
- kary za nieprawidłową reklamę,
- reklama z wykorzystaniem influencerów,
- reklama na stronie internetowej,
- podatek od reklamy suplementów diety,
- warsztaty – analiza reklam, case study.
- Jak argumentować w sporze dot. nieprawidłowej reklamy?
- Proponowane zmiany w przepisach prawa.
- Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.
Czas trwania
Prelegenci

Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
