Reklamacje Prawne

O szkoleniu

Prawa konsumenta i przedsiębiorcy – w dniu 1 stycznia 2023 roku weszła w życie ustawa z dnia 4 listopada 2022 roku o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy Kodeks cywilny oraz ustawy Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. 2022 r. poz. 2337).

Nowe przepisy wprowadzają zupełnie odmienne zasady rozpatrywania reklamacji w zależności od tego, czy podmiotem składającym reklamację jest konsument czy przedsiębiorca. Rewolucyjne zmiany zasad będą miały zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży, jak również umów o dzieło zawartych i zrealizowanych od dnia 1 stycznia 2023 roku.

Prawa konsumenta i przedsiębiorcy – szkolenie reklamacyjne – nowe obowiązki od 1 stycznia 2023

Na przedsiębiorców rozpatrujących reklamacje konsumentów nałożono nowe obowiązki. Należy pamiętać, że nieznajomość obowiązujących w tym zakresie procedur będzie skutkowała częstymi przypadkami uznawania reklamacji z mocy prawa. Popełnione, na etapie postępowania reklamacyjnego, błędy uniemożliwią też efektywną i skuteczną obronę na etapie procesów sądowych. Czyli mogą doprowadzić do przegrania wielu spraw.

Oferta szkoleniowa skierowana do Państwa ma na celu zapobiec poniesieniu przez Państwa Firmę negatywnych skutków prawnych wynikających z nieznajomości nowych regulacji. Dodatkowo nauczyć, jak stosować nowe przepisy, aby nie zagubić się w gąszczu regulacji prawnych.

Dlaczego warto wziąć udział?

Prawa konsumenta-szkolenie zgodne z przepisami

Szkolenie Prawa Konsumenta i Przedsiębiorcy wyjaśnia, jakie prawa i obowiązki mają strony procesu reklamacyjnego. Niezbędna jest tu znajomość prawnych przepisów, w szczególności aktualnych przepisów konsumenckich i cywilnych. Należy pamiętać, że zaniedbanie sprzedawcy wynikające z nieznajomości przepisów może skutkować negatywnymi konsekwencjami. Prócz możliwych przegranych spraw sądowych, odbije się to negatywną reputacją wśród klientów. Należy pamiętać, że w dobie internetu jest to niezmiernie ważne. Szkolenie prawo konsumenckie oraz prawa i obowiązki przedsiębiorcy to gwarancja wzorowego przeprowadzania reklamacji w Państwa Firmie. Dlatego zapraszamy na szkolenie z praw konsumenta i przedsiębiorcy, aby poznać wszelkie aktualne zagadnienia prawne, które weszły w życie 1 stycznia 2023 roku. Zwłaszcza, że jest to wiedza przydatna wszystkim pracownikom biorącym udział w rozpatrywaniu reklamacji w Państwa Firmie.

Prawne aspekty reklamacji Szkolenie z aktualnych przepisów konsumenckich i cywilnych w reklamacjach

Zapraszamy Państwa na szkolenie Prawa Konsumenta i Przedsiębiorcy, które zapozna Państwa z bieżącą sytuacją prawną w reklamacjach. Podczas warsztatów otrzymają Państwo pełną wiedzę na temat aktualnych przepisów. Czyli nauczą się Państwo praktycznie stosować wszelkie zapisy i odpowiednio je interpretować, włącznie ze stosowaniem i wypełnianiem stosownych druków. Procedury w trakcie rozpatrywania reklamacji należy znać bardzo dobrze. Handlowanie to także odpowiedzialność i znajomość zagadnień praw konsumenta oraz praw i obowiązków przedsiębiorcy.

Prawo Konsumenckie Reklamacyjne i Cywilne – szkolenie jest prowadzone przez wieloletniego rzecznika praw konsumenta. Trener zapoznaje się przed szkoleniem ze specyfiką Państwa Firmy. Analizuje procedury reklamacyjne, zapoznaje się z dotychczasowymi metodami rozwiązywania roszczeń. W ten sposób zostaje przygotowane szkolenie prawo konsumenckie. Uwzględnia on naukę aktualnych przepisów reklamacyjnych i  usprawnienie obecnego systemu w Państwa Firmie. Uczestnicy szkolenia wypełniają fizycznie pełną dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami.

KORZYŚCI I CEL SZKOLENIA Prawo Konsumenta i Przedsiębiorcy:

  • Dowiedzą się Państwo, jak powinien wyglądać profesjonalny proces przeprowadzenia reklamacji w Państwa Firmie
  • Będą Państwo umiejętnie dostosowywać przepisy prawne do złożonej reklamacji
  • Będą Państwo posiadali wiedzę, jakie akty prawne: Kodeks cywilny czy ustawa o prawach konsumenta, będzie znajdowała zastosowanie do konkretnej reklamacji
  • Poprzez zdobytą wiedzę na szkoleniu udoskonalą Państwo procedury w Firmie, nauczą się Państwo stosować właściwe przepisy do danego stanu faktycznego
  • Zdobędą Państwo wiedzę na temat zasad zwrotu i reklamacji towarów zakupionych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość
  • Nauczą się Państwo prawidłowo redagować pisma w toku reklamacji uwzględniając właściwą podstawę prawną oraz pisma do instytucji, które chronią konsumentów
  • Otrzymają Państwo wiedzę o odpowiedzialności prawnej z tytułu wad sprzedanego towaru oraz zrozumiecie Państwo zawiłości prawa konsumenckiego
Kto powinien wziąć udział?

Prawo Reklamacyjne szkolenie dla wszystkich…

… czyli wszystkich osób, które chcą zdobyć większą wiedzę na temat przepisów prawa konsumenckiego. 

Program szkolenia

I. PODSTAWOWE POJĘCIA PRAWNE W REKLAMACJACH

  • Umowa sprzedaży
  • Konsument
  • Przedsiębiorca
  • Ciężar dowodu
  • Oświadczenie woli
  • Reklamacja z tytułu rękojmi
  • Reklamacja z tytułu oświadczenia gwarancyjnego
  • Umowa poza lokalem przedsiębiorstwa
  • Umowa na odległość
  • Zaliczka, zadatek, kary umowne

II. ZASADY / MOŻLIWOŚCI PRAWNE ZWROTU TOWARU NIEWADLIWEGO

III. TERMINY W PROCESIE REKLAMACJI – prawo konsumenckie, kodeks cywilny

IV. ZMIANY W PRZEPISACH I NOWE ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORCY

Odpowiedzialność z tytułu rękojmi do umów zawartych do dnia 31 grudnia 2022 roku i do umów zawartych pomiędzy podmiotami profesjonalnymi od dnia 1 stycznia 2023 roku

  • Charakterystyka rękojmi
  • Zasady obowiązywania rękojmi
  • Uprawnienia wynikające z rękojmi: oświadczenie o obniżeniu ceny, zwrot gotówki – odstąpienie od umowy, naprawa, wymiana
  • Wygaśniecie uprawnień z tytułu rękojmi
  • Terminy obowiązywania rękojmi
  • Przedawnienie dochodzenia roszczeń z rękojmi
  • Koszty reklamacji z rękojmi – zasady ich ponoszenia

Odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 roku 

  • Kiedy zakupiony przez konsumenta towar jest zgodny z umową, a kiedy jest z umową niezgodny
  • Domniemanie niezgodności towaru z umową i okres jego obowiązywania
  • Uprawnienia konsumenta z tytułu wadliwości towaru (naprawa, wymiana, oświadczenie o obniżeniu ceny, zwrot gotówki – odstąpienie od umowy)
  • Uznanie reklamacji z mocy prawa
  • Terminy reklamacyjne
  • Koszty reklamacji z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową

Odpowiedzialność z tytułu oświadczenia gwarancyjnego

  • Charakterystyka oświadczenia gwarancyjnego – czym jest gwarancja?
  • Zakres uprawnień wynikający z gwarancji
  • Terminy obowiązywania gwarancji
  • Ciężar dowodowy w sprawach dochodzonych na podstawie oświadczenia gwarancyjnego

Odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę

V. DOKUMENTACJA REKLAMACYJNA

  • Wzorcowy protokół reklamacyjny
  • Wzory pism w toku reklamacji na podstawie praktycznych kazusów

VI. SPRZEDAŻ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA I NA ODLEGŁOŚĆ – Przepisy reklamacyjne

VII. ZMIANY W REKLAMACJACH ZWIĄZANE Z ROZSZERZENIEM POJĘCIA KONSUMENT

  • Nowe pojęcie konsumenta w prawie konsumenckim 2023
  • Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej i znaczenie rejestru dla spraw reklamacyjnych

VIII. POSTĘPOWANIE SĄDOWE I POZASĄDOWE

  • Rzecznik praw konsumenta i jego zadania w obrocie prawnym
  • Mediacja w sprawach reklamacyjnych
  • Sądowe dochodzenie roszczeń

Czas trwania

09:00-14:00

Prelegenci

Szkolenie Prawa Konsumenta i przedsiębiorcy prowadzi praktyk, prawnik w dziedzinie prawa konsumenckiego i cywilnego, wieloletni Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta. Mówi się, że nieznajomość prawa szkodzi. I coś w tym jest, ponieważ w przypadku reklamowania towarów i usług, możemy uniknąć różnych tarapatów. Szkolenie prawne z reklamacji jest gwarancją postępowania zgodnie z literą prawa. Czyli pozwoli na prowadzenie procesu reklamacyjnego zgodnie z aktualnymi przepisami.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

KREATOR Sp. z o.o.

50-541 Wrocław

Armii Krajowej 61

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: KREATOR Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Kazimierza Wielkiego 27c
  • Kod pocztowy: 50-077
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8982116641

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

KREATOR Sp. z o.o.
50-077 Wrocław, Polska
Kazimierza Wielkiego 27c
woj. dolnośląskie
KREATOR Sp. z o.o. jest Firmą specjalizującą się w przeprowadzaniu szkoleń, coachingu oraz doradztwie biznesowym dla firm. Pośród naszej bogatej oferty znajdą Państwo informacje o szkoleniach z zakresu: - Sprzedaży - Zarządzania zasobami ludzkimi ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!