Reklamacje, rękojmie i gwarancje Prawa i obowiązki przedsiębiorców i konsumentów w procesie reklamacyjnym

O szkoleniu

Dowiesz się m.in.:

  • kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową,
  • jakie zmiany dla przedsiębiorcy wprowadziła dyrektywa omnibus,
  • jakie żądania przysługują kupującemu,
  • jakie obowiązki ma przedsiębiorca w zakresie rozpatrzenia reklamacji,
  • jakie są skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej,
  • jaka jest odpowiedzialność karna w sferze nowych wykroczeń w zakresie przyjęcia płatności.
Dlaczego warto wziąć udział?

PRAWO, ZAKUPY

Jakie konkretne kroki podjąć, aby zapewnić szybkie i skuteczne rozpatrzenie reklamacji? Jak zminimalizować negatywne doświadczenia klienta, zabezpieczając jednocześnie interesy spółki?

Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconym kluczowym prawnym aspektom procesu reklamacyjnego, rękojmi, gwarancji oraz nowości związanych z dyrektywą Omnibus po jej nowelizacji.

Kto powinien wziąć udział?
  • Menedżerowie i specjaliści ds. umów,
  • Kierownicy i specjaliści ds. prawnych,
  • Dyrektorzy ds. handlowych,
  • Kierownicy i specjaliści ds. zakupów,
  • Liderzy zespołów produkcyjnych

Program szkolenia

24 KWIETNIA 2024 R.

09.15 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 – Rozpoczęcie szkolenia

ZMIANA W ZAKRESIE SPRZEDAŻY I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY I DLA KONSUMENTA

  • Różnice w procesie reklamacyjnym w przypadku złożenia reklamacji przez przedsiębiorcę lub konsumenta
  • Czy osoba wpisana do CEiDG jest konsumentem?
  • Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
  • Odebrania towaru – czy na koszt przedsiębiorcy?
  • Kiedy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru?
  • Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta
  • Zgodność towaru z umową a rękojmia
  • Kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową?
  • Żądanie naprawy lub wymiany a obowiązki przedsiębiorcy
  • Kiedy można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy?
  • Gwarancja trwałości – warunki naprawy albo wymiany
  • Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej

 DYREKTYWA OMNIBUS – ZMIANY DLA PRZEDSIĘBIORCY

  • Zasady organizowania promocji
  • Dostosowanie ceny i oznaczanie ceny
  • Opinie klientów i rekomendacje
  • Platformy sprzedażowe
  • Odpowiedzialność za wdrożenie dyrektywy Omnibus

 ZŁOŻENIE REKLAMACJI I ŻĄDANIE KLIENTA WNIESIONE W RAMACH REKLAMACJI

  • Forma składania reklamacji
  • Jakie żądania przysługują kupującemu?
  • Żądanie obniżenia ceny lub wymiana rzeczy
  • Prawo odstąpienia od umowy
  • Dostarczenie rzeczy przez kupującego
  • Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
  • Zwolnienie konsumenta od kosztów
  • Podstępne zatajenie wady przez sprzedającego
  • Odesłanie rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy

ROZPATRZENIE REKLAMACJI

  • Obowiązek przyjęcia reklamacji
  • Skutki niedopełnienia obowiązków przez przedsiębiorcę
  • Obowiązek zwrotu płatności
  • Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad lub usunięcie wady
  • Zwrot kosztów dodatkowych

 TOWARY Z ELEMENTAMI CYFROWYMI, TREŚCI CYFROWE LUB USŁUG CYFROWE

  • Nowe pojęcia przy rozpatrywani reklamacji oraz nowe obowiązki
  • Kompatybilność i interoperacyjność, komunikacja online
  • Umowa na odległość a obowiązki dostawcy internetowej platformy handlowej
  • Świadczenie spełnione przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
  • Obowiązki informacyjne w zakresie prawa odstąpienia od umowy
  • Skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej

NOWE PRZEPISY W ZAKRESIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

  • Roszczenia regresowe do wcześniejszego sprzedawcy lub producenta
  • Odpowiedzialność karna – nowe wykroczenie w zakresie przyjęcia płatności
  • Decyzji UOKiK w sprawie nałożenia kary za naruszenie zakazu
  • Zmiana ustawy o przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym

15.30 – Zakończenie szkolenia

Czas trwania

9:15-15:30

Prelegenci

0
mec. Romana Pietruk
Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.
Szkolenie odbywa się na platformie szkoleniowej clickmeeting.

Rejestracja

Cena 1
1 396
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 470 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

BUR

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!