O szkoleniu
Dowiesz się m.in.:
- kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową,
- jakie zmiany dla przedsiębiorcy wprowadziła dyrektywa omnibus,
- jakie żądania przysługują kupującemu,
- jakie obowiązki ma przedsiębiorca w zakresie rozpatrzenia reklamacji,
- jakie są skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej,
- jaka jest odpowiedzialność karna w sferze nowych wykroczeń w zakresie przyjęcia płatności.
PRAWO, ZAKUPY
Jakie konkretne kroki podjąć, aby zapewnić szybkie i skuteczne rozpatrzenie reklamacji? Jak zminimalizować negatywne doświadczenia klienta, zabezpieczając jednocześnie interesy spółki?
Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconym kluczowym prawnym aspektom procesu reklamacyjnego, rękojmi, gwarancji oraz nowości związanych z dyrektywą Omnibus po jej nowelizacji.
- Menedżerowie i specjaliści ds. umów,
- Kierownicy i specjaliści ds. prawnych,
- Dyrektorzy ds. handlowych,
- Kierownicy i specjaliści ds. zakupów,
- Liderzy zespołów produkcyjnych
Program szkolenia
09.15 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 – Rozpoczęcie szkolenia
ZMIANA W ZAKRESIE SPRZEDAŻY I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY I DLA KONSUMENTA
- Różnice w procesie reklamacyjnym w przypadku złożenia reklamacji przez przedsiębiorcę lub konsumenta
- Czy osoba wpisana do CEiDG jest konsumentem?
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
- Odebrania towaru – czy na koszt przedsiębiorcy?
- Kiedy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru?
- Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta
- Zgodność towaru z umową a rękojmia
- Kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową?
- Żądanie naprawy lub wymiany a obowiązki przedsiębiorcy
- Kiedy można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy?
- Gwarancja trwałości – warunki naprawy albo wymiany
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
DYREKTYWA OMNIBUS – ZMIANY DLA PRZEDSIĘBIORCY
- Zasady organizowania promocji
- Dostosowanie ceny i oznaczanie ceny
- Opinie klientów i rekomendacje
- Platformy sprzedażowe
- Odpowiedzialność za wdrożenie dyrektywy Omnibus
ZŁOŻENIE REKLAMACJI I ŻĄDANIE KLIENTA WNIESIONE W RAMACH REKLAMACJI
- Forma składania reklamacji
- Jakie żądania przysługują kupującemu?
- Żądanie obniżenia ceny lub wymiana rzeczy
- Prawo odstąpienia od umowy
- Dostarczenie rzeczy przez kupującego
- Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
- Zwolnienie konsumenta od kosztów
- Podstępne zatajenie wady przez sprzedającego
- Odesłanie rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy
ROZPATRZENIE REKLAMACJI
- Obowiązek przyjęcia reklamacji
- Skutki niedopełnienia obowiązków przez przedsiębiorcę
- Obowiązek zwrotu płatności
- Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad lub usunięcie wady
- Zwrot kosztów dodatkowych
TOWARY Z ELEMENTAMI CYFROWYMI, TREŚCI CYFROWE LUB USŁUG CYFROWE
- Nowe pojęcia przy rozpatrywani reklamacji oraz nowe obowiązki
- Kompatybilność i interoperacyjność, komunikacja online
- Umowa na odległość a obowiązki dostawcy internetowej platformy handlowej
- Świadczenie spełnione przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
- Obowiązki informacyjne w zakresie prawa odstąpienia od umowy
- Skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
NOWE PRZEPISY W ZAKRESIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Roszczenia regresowe do wcześniejszego sprzedawcy lub producenta
- Odpowiedzialność karna – nowe wykroczenie w zakresie przyjęcia płatności
- Decyzji UOKiK w sprawie nałożenia kary za naruszenie zakazu
- Zmiana ustawy o przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym
15.30 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
9:30-15:30
Prelegenci
Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.
Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 570 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220