O szkoleniu
Transformacja biznesu na zrównoważony rozwój staje się faktem, a firmy w Polsce czeka w najbliższym czasie rewolucyjna zmiana, która skutkować będzie zmianami w kompleksowym myśleniu o biznesie oraz potrzebach konsumentów. Modele biznesowe będą się zmieniać na takie, które zaczną odpowiadać na potrzeby społeczne i środowiskowe, przez co będą w stanie odpowiadać coraz bardziej świadomym potrzebom konsumentów oraz coraz bardziej „zielonym” oczekiwaniom inwestorów. Jednocześnie zaczną spełniać standardy jakie wprowadzają regulacje w obszarze zrównoważonego rozwoju, które dynamicznie wprowadza UE. Podczas szkolenia przekażę praktyczną wiedzę o tym, czym tak naprawdę jest „rewolucja ESG”, w jaki sposób branża badawcza może wspomóc swoich klientów w sprostaniu licznym wyzwaniom, a jednocześnie zmieniać siebie w „zielonym” kierunku i projektować oferty usług w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.
- Usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy o ESG
- Zrozumienie sytuacji Klientów, którzy są pod rosnącą presją regulacyjną.
- Zapoznanie z kluczowymi regulacjami UE w tym obszarze.
- Poszerzenie wiedzy z greenwashingu i regulacji, które dotyczą odpowiedzialnej i etycznej komunikacji z konsumentami w zrównoważonej transformacji.
- Praktyczne podejście do projektowania swoich usług, uwzględniających idee zrównoważonego rozwoju.
Szkolenie jest kierowane do osób, które interesują się ESG lub już zajmują się projektami z obszaru zrównoważonego rozwoju, a chciałyby usystematyzować swoją wiedzę, „wejść w buty” Klientów i lepiej poznać ich potrzeby, również wynikające z presji regulacyjnej, i na tej podstawie wzmocnić lub zaprojektować nowe usługi.
Program szkolenia
- Rewolucja ESG: krótkie wprowadzenie do tematu zrównoważonego rozwoju.
- Co dla Klientów oznacza rewolucja ESG?
W tej części zajmiemy się Klientem i skalą zmian oraz wyzwań i obowiązków jakie go czekają w transformacji biznesu na zrównoważony rozwój czyli przede wszystkim regulacjami EU (CSRD, ESRS, CSDDD), rosnącym zainteresowaniem inwestorów w tym obszarze oraz fundamentalnymi zmianami dotyczącymi komunikacji w tym ochronie konsumentów w transformacji na zrównoważony rozwój. - Jak zarządzać ESG w organizacji?
W tej części zajmiemy się wprowadzeniem do organizacji strategicznego podejścia do zarządzania zrównoważonym rozwojem, w tym wykorzystaniem badań, danych, istotnością edukacji i komunikacji dla tych procesów. - Komunikacja w ESG.
W tej części przyjrzymy się raportowaniu oraz etyce i wiarygodności przekazów w komunikowaniu o zrównoważonych działaniach firmy oraz jej usługach i produktach oraz nadchodzących regulacjach w tym obszarze. - Czy Twoja firma jest gotowa na rewolucję ESG?
Część praktyczna podczas której poruszymy zarówno kwestie tego czy uczestnicy maja już w swojej ofercie zrównoważone usługi, czy dysponują wiedzą o ESG w organizacji, czy ich firmy podejmują własne działania i wdrażają ESG? - Jakie usługi ESG możesz zaproponować swoim klientom?
Część praktyczna, w której postaramy „zdiagnozować” na jakie potrzeby klientów mogą odpowiedzieć firmy uczestników szkolenia.
Czas trwania
2 dni: 09:00-16:30
Prelegenci
Marta Kukowska
Ekspertka ESG
Z wykształcenia prawniczka i PR-owiec, od zawsze po „społecznej stronie mocy”. Współpracowała z instytucjami publicznymi (m.in. z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich, Urzędem Miasta St. Warszawy i PFRON), sektorem kultury (m.in. Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Muzeum Emigracji w Gdyni). Inicjatorka i autorka programu „Wolontariat w kulturze”, Narodowego Centrum Kultury. Doświadczenie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i ESG zdobywała w branżach: FMCG, retail, odpadowej, recyklingowej i hazardowej. Współpracowała z Grupą Eurocash i Totalizatorem Sportowym. Obecnie w Stena Recycling odpowiada za obszar ESG. Autorka i współautorka publikacji o tematyce związanej z odpowiedzialnością społeczną: „Przepisu na wolontariat ”, podręczników dla przedsiębiorców: „W Twoim odpowiedzialnym sklepie. Dlaczego warto prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie? ”, „Szanuje nie marnuję. Podręcznik odpowiedzialnego przedsiębiorcy i pracownika ”, wspierający kompleksowe zarządzanie food waste w branży handlowej oraz „Business Social Impact. Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii, praktyce, liczbach i case studies”, która jest rozwinięciem rozważań o społecznej odpowiedzialności biznesu podczas Festiwalu Insightów i Innowacji INSUMMIT 2023. Współautorka i prowadząca SUSCASTÓW podcastu Kantar Polska o zrównoważonym rozwoju.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-617 Warszawa
Szarotki 11
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
- Ulica i nr: Szarotki 11
- Kod pocztowy: 02-609
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5262627777
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
