Rola menadżera w procesie onboardingu – jak budować zaangażowanie pracowników od pierwszego dnia

O szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie dla menedżerów, którego celem jest przekształcenie procesu onboardingu nowych pracowników w skuteczne narzędzie budowania zespołów wysokiej klasy. Zaprezentujemy praktyczne metody planowania i realizacji wdrożenia nowego pracownika, które pomogą mu zapewnić nie tylko niezbędne zasoby i wiedzę, ale także zbudują ich zaangażowanie i przynależność od pierwszych chwil w firmie. Skupimy się także na umiejętności budowania relacji, tworzenia kultury otwartości oraz wzajemnego szacunku, a także budowania autorytetu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Dzięki szkoleniu zwiększysz świadomość na temat roli odpowiedniego wdrażania nowych pracowników w kontekście funkcjonowania Twojego zespołu, działu, a finalnie całej organizacji.

  • dowiesz się na co zwrócić szczególną uwagę na etapie preonboardingu  oraz na poszczególnych etapach onboardingu
  • poznasz przydatne narzędzia i modele ułatwiające wsparcie swoim pracownikom od samego początku ich drogi w firmie aż po działania monitoringowe.
  • dowiesz się jakich typowych błędów uniknąć np. niejasne instrukcje czy zaniedbanie aspektów integracyjnych
  • nauczysz się współpracować w obszarze onboardingu z działem HR tj. dowiesz się jak wypracować wspólny język i zrozumieć rolę każdej ze stron, jak zwiększyć synergię działań oraz szybciej osiągać pożądane rezultaty
  • nauczysz się skutecznie planować i organizować proces wdrażania pracowników, tak by zoptymalizować czas potrzebny na osiągnięcie pełnej produktywności przez nowych członków zespołu
  • będziesz lepiej formułować oczekiwania wobec nowych pracowników oraz wyznaczać klarowne cele i zadania do realizacji, by ułatwić pracownikom orientację w nowym środowisku pracy
  • zbudujesz swój autorytet jako lider zespołu
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej tj. dyrektorów, kierowników, naczelników oraz osób pełniących funkcję szefów komórek, koordynatorów czy liderów w różnych sektorach rynku. Jest to dedykowana oferta dla tych, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie zespołami, projektami oraz innymi strukturami organizacyjnymi.

Program szkolenia

MODUŁ 1. ROLA SZEFA W PROCESIE ONBOARDINGU

  1. Świadomość roli procesu onboardingu w podnoszeniu efektywności wdrożenia nowych pracowników – zrozumienie wpływu odpowiednio zaplanowanego i realizowanego procesu onboardingu na szybkie i skuteczne wdrażanie nowych pracowników oraz budowanie pozytywnego doświadczenia związku z pracą
  2. Znaczenie roli Szefa w procesie onboardingu -zapewnienie wsparcia, jasnych wytycznych i feedbacku dla nowych pracowników
  3. Metody budowania autorytetu menedżera w zespole – jak zyskać zaufanie, szacunek i akceptację wśród nowych pracowników

MODUŁ 2. PREBOARDING – PRZYGOTOWANIE PRZED PIERWSZYM DNIEM PRACY

  1. Elementy preboardingu – kluczowe elementy procesu adaptacji oraz zaplanowanie harmonogramu wdrożenia pracownika (przewodniki, mapy drogowe , zastosowanie narzędzi wsparcia)
  2. Komunikacja z nowymi pracownikami – narzędzia i dobre praktyki skutecznej komunikacji z nowymi pracownikami przed ich pierwszym dniem pracy, zachęcanie do regularnego kontaktu i udzielania wsparcia (model rozmowy powitalnej, model expose szefa)
  3. Personalizacja onboardingu stanowiskowego – przygotowanie stanowiska pracy (sprzęt i narzędzia, oprogramowanie i aplikacje, dostęp do systemów, materiały, procedury i dokumentacja, przygotowanie fizycznej przestrzeni pracy)

MODUŁ 3 HARMONOGRAM WDROŻENIA – REKOMENDOWANE AKTYWNOŚCI PRZEŁOŻONEGO ( PROJEKT 1/7/30/90/180)

  1. Harmonogram aktywności onboardingowych wraz z rekomendacjami postępowania w odniesieniu do konkretnych etapów trwania procesu wdrożenia (Szef, współpracownik, delegowany opiekun, wsparcie HR)
  • Etap 1 Pierwszy dzień (1)
  • Etap 2 Pierwszy tydzień (7)
  • Etap 3 Pierwszy miesiąc (30)
  • Etap 4 Koniec okresu pierwszej umowy (90/180)
  1. Zarządzanie relacjami ze współpracownikami – wprowadzenie do zespołu, przedstawienie współpracowników i nadzorujących oraz zapoznanie go z rolami i obowiązkami poszczególnych osób
  2. Efektywne szkolenie i wsparcie – zapewnienie nowemu pracownikowi niezbędnego wsparcia w zakresie kultury organizacyjnej, wartości, celów oraz szkolenia z zakresu wykonywanej pracy i używanych narzędzi (baza technik metodycznych by szybciej i efektywniej osiągać wyniki wdrożeniowe–przy instruktażach, szkoleniach, rotacji zadań)
  3. Monitoring i feedback – regularne monitorowanie postępów nowego pracownika oraz udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
  4. Neutralizacja trudności w praktyce menedżera w procesie onboardingu – rekomendacje działań w przypadku problemów oraz wyzwań, które mogą wystąpić podczas wdrażania nowych pracowników
  5. Technologie wspierające proces onboardingu – jak wykorzystać innowacyjne narzędzia i platformy cyfrowe do usprawnienia procesu onboardingu (interaktywne platformy e-learningowe, zystemy HRMS, zplikacje do komunikacji i współpracy, intranet i portale wewnętrzne firmy, narzędzia do automatyzacji procesów)

 MODUŁ 4.  ANALIZA SKUTECZNOŚCI ONBOARDINGU JAKO KLUCZ DO EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA PROCESEM WDROŻENIA

  1. Ewaluacja onboardingu z perspektywy Szefa – analiza i ocena wszystkich etapów procesu wdrażania nowych pracowników tj. zidentyfikowanie mocnych stron oraz obszarów wymagających ulepszenia kolejnych wdrożeń – warsztat z dostosowania konkretnych narzędzi do potrzeb Szefa zespołu (ankiety dla nowych pracowników, wywiad standaryzowany z postępów wdrożenia, analiza danych dotyczących wydajności pracowników, model rozmowy monitorującej, model exit ONB, model rozmowy podsumowującej w wariantach przedłużenie umowy/brak przedłużenia umowy)
  2. Korzyści z onboardingu – zwrot z inwestycji czasu i zaangażowania

MODUŁ 5. TWORZENIE SOLIDNYCH FUNDAMENTÓW DLA EFEKTYWNEJ PRACY ZESPOŁOWEJ

  1. Onboarding członków zespołu rozproszonego – zdalnie, stacjonarnie czy hybrydowo? – rekomendacja działań
  2. Onboarding dla freelancerów i kontraktorów – jak zapewnić im niezbędne informacje, narzędzia i wsparcie, aby mogli szybko zacząć pracę i dostosować się do wymagań projektów
  3. Onboarding a zaangażowanie pracowników – jak zapewnić, aby proces wdrażania nowych pracowników był integralną częścią strategii zaangażowania pracowników i wspierał budowanie silnych relacji oraz poczucie przynależności do organizacji od samego początku

Czas trwania

stacjonarnie: 

Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 17:00

online:

Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

Prelegenci

0
Elżbieta Sucharska

Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.

Obszar wiedzy fachowej:

  • Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
  • Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
  • Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja)
  • Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia
  • Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników
  • Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach
  • Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje)
  • Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych

Certyfikaty:

  • Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
  • Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
  • Management Trainers School MATRIK
  • Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
  • Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji
  • Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Microsoft Teams

Rejestracja

Cena 1
850
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
  2. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) 
  3. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
  4. W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
  5. Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:

    Osób prywatnych,                                                              Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury,                                                                          Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów                                                                                Zakładów będących w upadłości

  6. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
  7. Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
  8. Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
  9. Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

KFS, EFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
  • Kod pocztowy: 01-793
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5223008314

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska Ludwika Rydygiera 8

Organizator

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska
Ludwika Rydygiera 8
woj. mazowieckie
MISJĄ naszej firmy jest wpieranie rozwoju przedsiębiorstw poprzez dostarczanie wiedzy i umiejętności w procesie szkoleniowym. Zależy nam na tym, by umiejętności nabywane podczas warsztatów przez pracowników przekładały się na wymierne efekty biznesow...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!