O szkoleniu
Zapraszamy na szkolenie dla menedżerów, którego celem jest przekształcenie procesu onboardingu nowych pracowników w skuteczne narzędzie budowania zespołów wysokiej klasy. Zaprezentujemy praktyczne metody planowania i realizacji wdrożenia nowego pracownika, które pomogą mu zapewnić nie tylko niezbędne zasoby i wiedzę, ale także zbudują ich zaangażowanie i przynależność od pierwszych chwil w firmie. Skupimy się także na umiejętności budowania relacji, tworzenia kultury otwartości oraz wzajemnego szacunku, a także budowania autorytetu.
Dzięki szkoleniu zwiększysz świadomość na temat roli odpowiedniego wdrażania nowych pracowników w kontekście funkcjonowania Twojego zespołu, działu, a finalnie całej organizacji.
- dowiesz się na co zwrócić szczególną uwagę na etapie preonboardingu oraz na poszczególnych etapach onboardingu
- poznasz przydatne narzędzia i modele ułatwiające wsparcie swoim pracownikom od samego początku ich drogi w firmie aż po działania monitoringowe.
- dowiesz się jakich typowych błędów uniknąć np. niejasne instrukcje czy zaniedbanie aspektów integracyjnych
- nauczysz się współpracować w obszarze onboardingu z działem HR tj. dowiesz się jak wypracować wspólny język i zrozumieć rolę każdej ze stron, jak zwiększyć synergię działań oraz szybciej osiągać pożądane rezultaty
- nauczysz się skutecznie planować i organizować proces wdrażania pracowników, tak by zoptymalizować czas potrzebny na osiągnięcie pełnej produktywności przez nowych członków zespołu
- będziesz lepiej formułować oczekiwania wobec nowych pracowników oraz wyznaczać klarowne cele i zadania do realizacji, by ułatwić pracownikom orientację w nowym środowisku pracy
- zbudujesz swój autorytet jako lider zespołu
Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej tj. dyrektorów, kierowników, naczelników oraz osób pełniących funkcję szefów komórek, koordynatorów czy liderów w różnych sektorach rynku. Jest to dedykowana oferta dla tych, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie zespołami, projektami oraz innymi strukturami organizacyjnymi.
Program szkolenia
MODUŁ 1. ROLA SZEFA W PROCESIE ONBOARDINGU
- Świadomość roli procesu onboardingu w podnoszeniu efektywności wdrożenia nowych pracowników – zrozumienie wpływu odpowiednio zaplanowanego i realizowanego procesu onboardingu na szybkie i skuteczne wdrażanie nowych pracowników oraz budowanie pozytywnego doświadczenia związku z pracą
- Znaczenie roli Szefa w procesie onboardingu -zapewnienie wsparcia, jasnych wytycznych i feedbacku dla nowych pracowników
- Metody budowania autorytetu menedżera w zespole – jak zyskać zaufanie, szacunek i akceptację wśród nowych pracowników
MODUŁ 2. PREBOARDING – PRZYGOTOWANIE PRZED PIERWSZYM DNIEM PRACY
- Elementy preboardingu – kluczowe elementy procesu adaptacji oraz zaplanowanie harmonogramu wdrożenia pracownika (przewodniki, mapy drogowe , zastosowanie narzędzi wsparcia)
- Komunikacja z nowymi pracownikami – narzędzia i dobre praktyki skutecznej komunikacji z nowymi pracownikami przed ich pierwszym dniem pracy, zachęcanie do regularnego kontaktu i udzielania wsparcia (model rozmowy powitalnej, model expose szefa)
- Personalizacja onboardingu stanowiskowego – przygotowanie stanowiska pracy (sprzęt i narzędzia, oprogramowanie i aplikacje, dostęp do systemów, materiały, procedury i dokumentacja, przygotowanie fizycznej przestrzeni pracy)
MODUŁ 3 HARMONOGRAM WDROŻENIA – REKOMENDOWANE AKTYWNOŚCI PRZEŁOŻONEGO ( PROJEKT 1/7/30/90/180)
- Harmonogram aktywności onboardingowych wraz z rekomendacjami postępowania w odniesieniu do konkretnych etapów trwania procesu wdrożenia (Szef, współpracownik, delegowany opiekun, wsparcie HR)
- Etap 1 Pierwszy dzień (1)
- Etap 2 Pierwszy tydzień (7)
- Etap 3 Pierwszy miesiąc (30)
- Etap 4 Koniec okresu pierwszej umowy (90/180)
- Zarządzanie relacjami ze współpracownikami – wprowadzenie do zespołu, przedstawienie współpracowników i nadzorujących oraz zapoznanie go z rolami i obowiązkami poszczególnych osób
- Efektywne szkolenie i wsparcie – zapewnienie nowemu pracownikowi niezbędnego wsparcia w zakresie kultury organizacyjnej, wartości, celów oraz szkolenia z zakresu wykonywanej pracy i używanych narzędzi (baza technik metodycznych by szybciej i efektywniej osiągać wyniki wdrożeniowe–przy instruktażach, szkoleniach, rotacji zadań)
- Monitoring i feedback – regularne monitorowanie postępów nowego pracownika oraz udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
- Neutralizacja trudności w praktyce menedżera w procesie onboardingu – rekomendacje działań w przypadku problemów oraz wyzwań, które mogą wystąpić podczas wdrażania nowych pracowników
- Technologie wspierające proces onboardingu – jak wykorzystać innowacyjne narzędzia i platformy cyfrowe do usprawnienia procesu onboardingu (interaktywne platformy e-learningowe, zystemy HRMS, zplikacje do komunikacji i współpracy, intranet i portale wewnętrzne firmy, narzędzia do automatyzacji procesów)
MODUŁ 4. ANALIZA SKUTECZNOŚCI ONBOARDINGU JAKO KLUCZ DO EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA PROCESEM WDROŻENIA
- Ewaluacja onboardingu z perspektywy Szefa – analiza i ocena wszystkich etapów procesu wdrażania nowych pracowników tj. zidentyfikowanie mocnych stron oraz obszarów wymagających ulepszenia kolejnych wdrożeń – warsztat z dostosowania konkretnych narzędzi do potrzeb Szefa zespołu (ankiety dla nowych pracowników, wywiad standaryzowany z postępów wdrożenia, analiza danych dotyczących wydajności pracowników, model rozmowy monitorującej, model exit ONB, model rozmowy podsumowującej w wariantach przedłużenie umowy/brak przedłużenia umowy)
- Korzyści z onboardingu – zwrot z inwestycji czasu i zaangażowania
MODUŁ 5. TWORZENIE SOLIDNYCH FUNDAMENTÓW DLA EFEKTYWNEJ PRACY ZESPOŁOWEJ
- Onboarding członków zespołu rozproszonego – zdalnie, stacjonarnie czy hybrydowo? – rekomendacja działań
- Onboarding dla freelancerów i kontraktorów – jak zapewnić im niezbędne informacje, narzędzia i wsparcie, aby mogli szybko zacząć pracę i dostosować się do wymagań projektów
- Onboarding a zaangażowanie pracowników – jak zapewnić, aby proces wdrażania nowych pracowników był integralną częścią strategii zaangażowania pracowników i wspierał budowanie silnych relacji oraz poczucie przynależności do organizacji od samego początku
Czas trwania
stacjonarnie:
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 17:00
online:
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
Prelegenci
Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.
Obszar wiedzy fachowej:
- Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
- Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
- Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja)
- Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia
- Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników
- Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach
- Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje)
- Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych
Certyfikaty:
- Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
- Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
- Management Trainers School MATRIK
- Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
- Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji
- Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
-
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314