O szkoleniu
Nie kończ na sprzedaży- odkryj, jak profesjonalna obsługa posprzedażowa zwiększa satysfakcję klienta i podnosi wyniki firmy.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do efektywnego budowania lojalności klientów poprzez redukcję ich wysiłku w kontaktach posprzedażowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę oraz praktyczne umiejętności identyfikacji i eliminowania barier, które mogą zwiększać wysiłek klienta na etapie obsługi posprzedażowej, a także poznają techniki mierzenia i optymalizacji wysiłku klienta zgodnie z koncepcją CES.
Szkolenie z roli obsługi posprzedażowej prowadzi Trenerka Biznesu i Sprzedaży, Coach ICC, ICF, Ambasadorka Inteligencji Emocjonalnej, Przedsiębiorczyni Agata Pawłowska.
Cele:
Uczestnicy szkolenia rozszerzą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu budowania doświadzczenia posprzedażowego Klienta według najwyższych standardów, w tym w szczególności:
Weryfikacji Klientocentryczności organizacji na etapie obsługi posprzedażowej;
Wpływu profesjonalnej obsługi posprzedażowej na wizerunek organizacji i satysfakcję Klienta;
Czterech obszarów, na podstawie których Klient buduje swoje doświadczenie;
Czym jest satysfkacja Klienta i jakie są jej koła zamachowe?
Koncepcji Customer Effort Score i identyfikowania wysiłku Klienta w procesie obsługi;
Wąskich gardeł w obsłudze posprzedażowej.
Grupa docelowa:
- Pracownicy mający bezpośredni kontakt z Klientem w punktach obsługi.
- Pracownicy działów obsługi Klienta i posprzedażowych.
- Przedstawiciele handlowi oraz doradcy klienta.
- Specjaliści ds. obsługi posprzedażowej, wsparcia technicznego i rozwiązywania problemów Klientów.
Program szkolenia
Moduł I: Rola Obsługi Posprzedażowej w Budowaniu Doświadczenia Klienta
Czy to prawda, że „Pierwszy samochód sprzedaje salon, a drugi serwis?”
Znaczenie marki i doświadczenia Klienta:
Marka jako zobowiązanie wobec klienta i jej wpływ na lojalność.
Jak posprzedażowe interakcje z klientem wzmacniają postrzeganie marki.
Elementy wpływające na doświadczenie Klienta:
Jak proces, ludzie, produkt i otoczenie tworzą pełne doświadczenie.
Odpowiedzialność poszczególnych ról w organizacji za doświadczenie klienta:
Świadomość wpływu każdego kontaktu posprzedażowego na wizerunek firmy.
Myślenie silosowe – „Klient działu sprzedaży” vs „Klient działu serwisu” dlaczego takie myślenie jest nie tylko nieaktualne ale wręcz szkodliwe dla organizacji.
Moduł II. Budowanie lojalności poprzez wzmacnianie satysfakcji Klienta
Czynniki zachwytu
Jak zmieniają się oczekiwania Klientów. Wczoraj, dziś i jutro?
Czym jest satysfakcja, a czym jest lojalność. Od zadowolenia do polecenia?
Dlaczego czynniki zachwytu działają krótkoterminowo?
Czynniki zachwytu na co dzień – od pomysłu do zastosowania.
Moduł III: Druga strona medalu. Budowanie Lojalności Klienta Poprzez Redukcję Jego Wysiłku (Customer Effort Score)
Customer Effort Score (CES):
Omówienie koncepcji CES i jej roli w budowaniu lojalności.
Porównanie CES z innymi wskaźnikami, takimi jak Net Promoter Score (NPS) i Customer Satisfaction Score (CSS).
Identyfikacja i klasyfikacja rodzajów wysiłku klienta:
Wysiłek finansowy, fizyczny i emocjonalny – jak każdy z nich wpływa na doświadczenie klienta.
Praktyczne strategie redukcji wysiłku klienta na różnych etapach procesu posprzedażowego:
Przegląd typowych sytuacji, które generują wysiłek klienta, i sposoby ich optymalizacji.
Techniki wzmacniania lojalności dzięki eliminowaniu przeszkód:
Jak skuteczna obsługa posprzedażowa może zmienić klienta jednorazowego w stałego.
Moduł IV: Cztery Kluczowe Zasady Obsługi o Niskim Wysiłku
Zasada jasnej komunikacji: Jak unikać niejasności i zbędnych kontaktów.
Dostępność informacji i rozwiązań: Tworzenie prostych procesów i narzędzi do szybkiego rozwiązywania problemów klientów.
Minimalizacja działań wymagających wysiłku klienta: Techniki upraszczania i automatyzacji procesów.
Zarządzanie oczekiwaniami i szybka reakcja na potrzeby klienta: Jak proaktywne działania posprzedażowe mogą zmniejszyć wysiłek klienta.
Moduł V: Diagnoza i Eliminowanie Zastrzeżeń w Obsłudze Posprzedażowej
Typologia zastrzeżeń:
Jak odróżniać nieporozumienia, wątpliwości, skargi i wady.
Standardy reagowania na zastrzeżenia klientów:
Budowanie procesu rozwiązywania problemów, który minimalizuje wysiłek klienta.
Procedura „Czerwonego Dywanu” w praktyce:
Jak stworzyć poczucie wyjątkowej troski dla klientów, zwłaszcza tych niezadowolonych, aby ich wysiłek był minimalny.
Asertywność i Zarządzanie Trudnymi Oczekiwaniami Klienta:
Stawianie granic w kontakcie posprzedażowym:
Kiedy i jak asertywnie odpowiedzieć na nierealne oczekiwania klientów.
Moduł VI: Obsługa reklamacji według najwyższych standardów
Sytuacja reklamacyjna jako wąskie gardło w budowaniu doświadczenia Klienta:
Czy brak reklamacji to tylko pozytywny sygnał?
Odpowiedź na reklamację w oparciu o model 7 kroków J. Barlow & C. Moller
Praktyczne zastosowanie modelu 7 kroków.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Forma zajęć
Prelegenci
Doświadczenia z wcześniejszej pracy zawodowej na kierowniczym stanowisku wykorzystuje ucząc, jak prawidłowo komunikować się z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi, negocjować i zarządzać podległymi zespołami.
Karierę zawodową rozpoczynała w Axciom Polska, gdzie była odpowiedzialna za kierowanie projektem „Zarządzania relacjami z klientami kluczowymi”. Od 2001 roku była związana z PLL LOT S.A. Zarządzała zespołem odpowiedzialnym za korporacyjny program lojalnościowy. Pozyskiwała partnerów programu, przeprowadzała analizę ROI oraz koordynowała prace związane wdrożeniem narzędzi informatycznych do obsługi uczestników.
W latach była 2003-2007 odpowiedzialna za koordynowanie umów globalnych z pięcioma międzynarodowymi korporacjami: (Johnson&Johnson, Daimler Chrysler, Pepsi Co., Wrigley, BASF), na stanowisku Global Key Account Managera.
Zarządzała również wspólnym programem dla linii lotniczych zrzeszonych w Star Alliance – pod nazwą Convention Plus, skierowanym do firm działających na rynku konferencji i kongresów. W latach 2014-2016 pełniła stanowisko dyrektora merytorycznego i zespołu trenerskiego, będąc odpowiedzialną za koordynowanie działań rozwojowych między innym dla takich firm jak Alior Bank, Maspex Wadowice, Nowa Szkoła, Anwil.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 848 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
