Rozliczanie kosztów w projektach unijnych metodami uproszczonymi w perspektywie finansowej 2021-2027

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

·zdobycie wiedzy w zakresie rozliczanie kosztów metodami uproszczonymi w nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027
·zapoznanie się najważniejszymi zmianami w stosunku do perspektywy finansowej 2014-2020
·zdobycie wiedzy w zakresie najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości w projektów unijnych
·przygotowanie się do opracowania wniosku aplikacyjnego z zastosowaniem kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi
·zdobycie umiejętności opracowania wniosku o płatność z zastosowaniem kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi
·zapoznanie się z procedurami kontroli metod uproszczonych

Kto powinien wziąć udział?

· pracownicy instytucji pośredniczących/zarządzających odpowiedzialni za rozliczanie projektów unijnych
· pracownicy instytucji pośredniczących/zarządzających odpowiedzialni za kontrolę projektów unijnych oraz odpowiedzialni za tworzenie procedur kontroli
· pracownicy podmiotów mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE w perspektywie 2021-2027
· beneficjenci realizujący projekty ze środków unijnych
· kierownicy/koordynatorzy projektów, wewnętrzne działy kontroli, działy księgowe odpowiedzialne za ewidencje kosztów rozliczanych metodami uproszonym
· wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką

Program szkolenia

1. Metody uproszczone w nowej perspektywie finansowej 2021-2027
Ø Podstawy prawne dotyczące metod uproszczonych w perspektywie finansowej 2021-2027
Ø Formy dotacji 2021-2027
Ø Warunki stosowania obowiązku uproszczonych metod rozliczania wydatków Finansowanie ryczałtowe kosztów pośrednich 2021-2027
Ø Koszty bezpośrednie personelu 2021-2027 a metody uproszczone
Ø Finansowanie w oparciu o stawki ryczałtowe kosztów kwalifikowalnych innych niż bezpośrednie koszty personelu 2021-2027

2. Charakterystyka i zasady stosowania oraz przykłady poszczególnych form kosztów uproszczonych
Ø stawki jednostkowe,
Ø kwoty ryczałtowe,
Ø stawki ryczałtowe
Ø kombinacja ww. sposobów

3. Zasady rozliczania poszczególnych form kosztów uproszczonych

4. Koszty uproszczone w zakresie wydatków objętych ograniczeniami (np. cross-financing).

5. Zasady kontroli projektów realizowanych przy zastosowaniu metod uproszczonych

6. Dokumentacja poświadczające wydatkowanie kosztów/realizacje zadań metodami uproszczonymi

7. Zmiany w projektach i możliwość akceptacji zmian w trakcie trwania projektu w przypadku stosowania metod uproszczonych

8. Możliwości stosowania korekt finansowych w przypadkach niezrealizowania części projektu.

9. Zasady rozliczania udzielonych zaliczek kosztami uproszczonymi.

10. Reguła proporcjonalności – w przypadku stosowania metod uproszczonych
w projektach

11. Ewidencja księgowa kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi wymogi wynikające z umowy o dofinansowanie oraz wymogi związane z rozliczaniem podatku dochodowego i rzetelnością ksiąg rachunkowych.

12. Metody uproszczone – pozytywne i negatywne aspekty.


W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni-

Prelegenci

Ekspert SEMPER

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek
-
-

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
  • Ulica i nr: Grottgera 16/1
  • Kod pocztowy: 60-758
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7773150627

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska Grottgera 16/1

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!