Rozliczanie kosztów zakupu mediów oraz kosztów wytworzenia energii po roku obrachunkowym na przykładzie wspólnoty mieszkaniowej

O szkoleniu

 

 

 

Kto powinien wziąć udział?
  • Zarządy wspólnot mieszkaniowych
  • Biura księgowe
  • Członkowie wspólnot mieszkaniowych

Program szkolenia

1. Zmiany osłonowe wspierające skutki podwyżek cen energii.

2. Kalkulowanie kosztów zakupu mediów (ciepła, c.w., wody i ścieków) oraz kosztów wytworzenia energii na rok następny według prawa i orzecznictwa.

3. Kalkulowanie opłat miesięcznych za media jako podstawy rozliczeń mediów z właścicielami lokali według obecnego prawa.
3.1. Zmiany w strukturze opłat za media, jak rozliczać koszty stałe a koszty zmienne zakupu mediów.
3.2. Jak rozliczać koszty zakupu mediów dotyczące cz. wspólnej?
3.3. Czy przedmiotem rozliczeń są koszty całkowite czy tylko koszty zmienne zakupu mediów?
3.4. Jak obciążać opłatami za media, gdy urządzenia pomiarowe są uszkodzone lub nastąpiło ich uszkodzenie?

4. Roczne rozliczenia kosztów zakupu mediów według wytycznych rozporządzenia.
4.1. Rozliczenia roczne według nowych wytycznych rozporządzenia.
4.2. Przykładowe rozliczenia z uwzględnieniem współczynników wyrównawczych.

5. Aspekty cywilne pośrednictwa wspólnoty mieszkaniowej w dostawie mediów do lokali właścicieli. Prawo, orzecznictwo, interpretacje podatkowe, praktyka.
5.1. Aspekty podatkowe pośrednictwa wspólnoty dostarczającej media do innej wspólnoty, w podatku VAT oraz w podatku dochodowym.

6. Refakturowanie opłat za media na właścicieli lokali.
6.1. Metodyka rozliczeń na wybranym przykładzie.
6.2.Skutki podatkowe sprzedaży/odsprzedaży mediów [w podatku VAT oraz w podatku dochodowym] dot. rozliczeń finansowych dokonywanych w trakcie roku i po roku.

7. Zakres informacji o rozliczeniach przekazywanych właścicielowi lokalu wg wytycznych rozporządzenia MKIŚ z dnia 7 grudnia 2021 r.

8. Nowe przepisy z roku 2023.
8.1. Wytyczne w sprawie standardów komunikacji odczytów liczników zdalnych z urządzeniami odbiorcy energii elektrycznej.
8.2. Nowe zasady dot. warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.
8.3. Nowe zasady działania systemu pomiarowego.

9. Przepisy art. 45a pr. energ. według orzecznictwa sądów.

Czas trwania

9.00-14.00

Prelegenci

Eugenia ŚLESZYŃSKA
Jest autorem książek dotyczących gospodarki i zarządzania nieruchomościami, w których omawiane są zagadnienia prawne, rachunkowo-finansowe i podatkowe. W szczególności specjalizuje się w różnych aspektach zarządzania nieruchomościami, w tym także wspólnot mieszkaniowych.

Wykładowca na seminariach i szkoleniach oraz akademicki, w zakresie tematyki związanej z gospodarką nieruchomościami i zarządem nieruchomościami.

Niektóre książki, wydane przez wyd. Wolters Kluwer:
„Nieruchomości. Zagadnienia prawne i zarząd”,
„Przegląd, konserwacja i roboty budowlane w zarządzanym budynku”
„Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów”
„Rachunkowość i podatki wspólnoty mieszkaniowej”
„Gospodarka, rachunkowość, podatki oraz rozrachunki wspólnoty mieszkaniowej”

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie prowadzimy poprzez platformę Zoom
Wymagania sprzętowe:

- komputer ze stabilnym łączem internetowym,
- przeglądarka internetowa (np. FireFox, Google Chrome),
- głośniki lub słuchawki,
- dodatkowo, dla osób oczekujących interakcji wizualnych - kamera internetowa (wbudowana lub podłączana na USB),
- w wypadku uczestniczenia w szkoleniu przy pomocy komputera stacjonarnego, rekomendujemy łączenie się poprzez aplikację Zoom.

Rejestracja

Cena 1
650
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • 7 dniowy dostęp do zapisu wideo
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Meeting Factory sp. z o. o.
  • Ulica i nr: Palacha 5/3
  • Kod pocztowy: 30-363
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6762329345

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska Palacha 5/3

Organizator

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska
Palacha 5/3
woj. małopolskie
Od 2001 roku organizujemy przedsięwzięcia w obszarze nieruchomości, architektury i budownictwa. Dostarczamy praktyczną wiedzę oferując szerokie spektrum szkoleń, konferencji i spotkań. Wielokierunkowe doświadczenie pozwoli nam spełnić oczekiwania wym...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!