O szkoleniu
Szkolenie z savoir-vivre'u obejmuje m.in zagadnienia: czym jest savoir-vivre, etykieta w biznesie, zasady savoir vivre w biznesie, dress code biznesowy, dress code w urzędzie, mowa ciała, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, pozytywny wizerunek w biznesie, precedencja, korespondencja firmowa, zasady pisania e-maili służbowych, rozmowy telefoniczne.
We współczesnym świecie wszystko dzieje się niezwykle szybko. Dotyczy to praktycznie każdej dziedziny życia i każdej branży. Zmienia się moda, sposób mówienia, komunikacji (przekazywania informacji) itp. Jednak granice dobrego smaku i gustu, szczególnie w sytuacji kontaktów biznesowych z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym, nie powinny być nigdy naruszane.
Swoim strojem, zachowaniem i manierami reprezentujemy nie tylko firmę, w której pracujemy, ale również siebie. I to coraz częściej od naszej znajomości savoir-vivre’u zależy, jak będziemy odbierani przez klientów czy współpracowników.
Znajomość savoir-vivre’u jest obecnie jednym z kluczowych elementów pomyślnego i swobodnego nawiązywania oraz budowania kontaktów zawodowych i towarzyskich. Zapraszamy na szkolenie w celu omówienia najważniejszych zasad etykiety, netykiety, precedencji i autoprezentacji.
„Najważniejsze nie jest to, czy masz dobre, czy złe maniery, tylko czy masz takie same maniery wobec wszystkich”
George Bernard Shaw
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu trafnego i efektywnego wykorzystywania wybranych reguł savoir-vivre'u, zarówno w życiu zawodowym, jak i społecznym. Uczestnicy poznają kluczowe zasady obowiązującej etykiety, których wykorzystanie pozwoli na swobodne – ale jednocześnie profesjonalne – odnalezienie się w różnorodnych sytuacjach zawodowo-towarzyskich.
- Tworzenie pozytywnego pierwszego wrażenia: dobre zrozumienie zasad savoir-vivre'u i etykiety pomaga uczestnikom stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie na swoich współpracownikach, klientach i partnerach biznesowych, co może wpłynąć na rozwijanie pozytywnych relacji.
- Zwiększenie pewności siebie: znajomość zasad zachowań w różnych sytuacjach zawodowych daje uczestnikom większą pewność siebie, co może pomóc w radzeniu sobie ze stresem i napięciami w trakcie spotkań i negocjacji.
- Budowanie profesjonalizmu: znajomość zasad savoir-vivre'u i etykiety pomaga uczestnikom zachować profesjonalizm w miejscu pracy, co jest kluczowe dla sukcesu zawodowego i budowania dobrej reputacji.
- Zrozumienie kultury organizacyjnej: szkolenie może pomóc uczestnikom lepiej zrozumieć kulturę organizacyjną swojej firmy lub branży, co jest istotne dla dostosowania się i osiągnięcia sukcesu w danym środowisku.
- Unikanie potencjalnych błędów: znajomość zasad savoir-vivre'u i etykiety pomaga unikać potencjalnych faux pas i błędów, które mogą zaszkodzić relacjom biznesowym i reputacji zawodowej.
- Zrozumienie odpowiedniego dress code'u: szkolenie może pomóc uczestnikom zrozumieć, jakie są odpowiednie standardy ubioru w różnych sytuacjach biznesowych, takich jak spotkania z klientami, negocjacje czy wydarzenia korporacyjne. Dzięki temu uczestnicy będą mogli unikać błędów związanych z nieodpowiednim ubiorem, co jest istotne dla wyrażenia szacunku wobec innych oraz dostosowania się do oczekiwań środowiska biznesowego.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- regułach biznesowego savoir-vivre’u, które odgrywają kluczową rolę w kontaktach zawodowych i społecznych
- wybranych zasadach dress code’u
- kluczowych regułach precedencji w kontaktach służbowych i towarzyskich,
- zasadach współczesnej netykiety i rozmów telefonicznych.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- stosowania reguły tzw. dobrego pierwszego wrażenia, niezbędnej do nawiązywania pierwszych kontaktów i zbudowania wizerunku wiarygodnego profesjonalisty,
- wykorzystania zasad pierwszeństwa w zachowaniach służbowych i nie tylko,
- unikania faux pas,
- komunikowania się z zachowaniem dobrych manier.
Szkolenie z etykiety i savoir-vivre'u jest skierowane do osób na różnych stanowiskach oraz pracujących w firmach czy instytucjach o różnych profilach. Niezależnie od poziomu doświadczenia i branży, zdobycie wiedzy na temat właściwego zachowania w środowisku biznesowym może znacząco przyczynić się do budowy trwałych relacji, zwiększenia pewności siebie i osiągnięcia sukcesu zawodowego.
Program szkolenia
- Etykieta XXI wieku – po co nam savoir-vivre
- Krótka historia savoir-vivre’u – czyli od salonów po biznes
- Czym są „dobre maniery” – co świadczy o tym, że jestem „dobrze wychowany”
- Demokratyzacja obyczajów w biznesie – zmiany ostatniej dekady
- Dobre maniery = dobre interesy
- Zawodowy wizerunek własny – czyli jak budować markę osobistą
- Elementy budowania marki osobistej
- Krótka historia i rodzaje dress code'u na różne okazje
- Dress code – etykieta w ubiorze i akcesoriach
- Podstawowe style ubioru kobiet i mężczyzn
- Analiza własnego stylu
- Łączenie własnego stylu z tzw. stylem biznesowym
- Wygląd profesjonalnej bizneswoman
- 10 „grzechów głównych” niszczących wizerunek profesjonalistki
- Wygląd doskonałego biznesmena
- 10 „grzechów głównych” w ubiorze profesjonalisty
- Czy frak i smoking są jeszcze na topie
- Metody doboru akcesoriów i dodatków
- Dodatki jako symbole naszego statusu
- Psychologia kolorów – w jakich kolorach wyglądamy bardziej profesjonalnie i/lub wiarygodnie
- Komunikacja niewerbalna – mowa ciała, ton głosu, gesty, postawa, kontakt wzrokowy – do czego potrzebny jest kontakt wzrokowy, czy kontakt wzrokowy to patrzenie w oczy, kim jest tzw. aktywny słuchacz (elementy aktywnego słuchania)
- Komunikacja werbalna – słowa, które budują relacje
- Zgodność komunikacji niewerbalnej z werbalną a wiarygodność nadawcy komunikatów
- Klasa i elegancja w kontaktach zawodowych, czyli komunikacja na najwyższym poziomie
- Elementy dobrego „pierwszego wrażenia” – dlaczego warto je robić
- Jak wykorzystać tzw. regułę autorytetu w budowaniu dobrego pierwszego wrażenia
- Profesjonalne powitanie, pożegnanie i przyjmowanie gości w biurze
- Zasada precedencji (pierwszeństwa) – najważniejsza zasada savoir-vivre’u
- Uścisk dłoni – kto komu podaje rękę, jak długo powinien trwać prawidłowy uścisk dłoni, co mówimy o sobie przez uścisk dłoni, całowanie w rękę
- Zachowania przestrzenne, kontakt dotykowy – strefy komfortu i dyskomfortu w rozmowie, dotyk w biznesie – dobry dla budowania relacji czy raczej niewskazany
- Wizytówki – wygląd i funkcja
- Zasady wymiany wizytówek
- Elementy profesjonalnej wizytówki
- Płeć w relacjach zawodowych
- PPS – Profesjonalne Przedstawienie Się jako podstawa budowania naszej wiarygodności podczas zebrań, spotkań, wystąpień publicznych
- Korespondencja i komunikacja
- 10 najważniejszych zasad pisania dobrych, profesjonalnych maili (tzw. netykieta) – moje pismo świadczy o mnie
- Stałe elementy wiadomości mailowych
- Rozmowy telefoniczne – na co warto zwrócić uwagę
- Podsumowanie
- Wnioski na poziomie indywidualnym i grupowym
Czas trwania
godz. 10.00-16.00
Prelegenci
Dyplomowany trener biznesu oraz dyplomowany coach kariery i wizerunku zawodowego, wieloletnia dyrektor w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i wewnętrznego PR.
Absolwentka Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie, certyfikowany trener standardu HRDBP (ekspert w prowadzeniu projektów szkoleniowych z uwzględnieniem efektywności biznesowej).
Prowadzi zajęcia, szkolenia i warsztaty z zakresu autoprezentacji, etykiety zawodowej, komunikacji i budowania marki. Posiada bogate doświadczenie związane z realizacją projektów z zakresu savoir-vivre'u, dress code'u i budowania własnej marki (współtworzyła politykę związaną z wewnętrznymi regulacjami dotyczącymi savoir-vivre’u i dress code'u, m.in. dla sieci kawiarni, restauracji, hoteli, placówek medycznych, banków, sieci pralni).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607