Sekretariat i recepcja w organizacji

O szkoleniu

Sekretariat jest istotną częścią w działalności każdej organizacji. W sekretariacie czy recepcji dobywa się najczęściej pierwszy kontakt z Klientem: kontakt telefoniczny, wizyta bezpośrednia. Budowanie właściwego wizerunku działań organizacji rozpoczyna się w sekretariacie, który jest ambasadorem firmy. Jednocześnie prawą ręką przełożonego często jest asystentka czy asystent współpracujący ściśle zarówno z przełożonym jak i sekretariatem.

Celem szkolenia jest przekazanie najważniejszych zasad funkcjonowania sekretariatu i recepcji, a w szczególności: pierwszego kontaktu z Klientem (telefon, e-mail, wizyta osobista), obsługa gości organizacji oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestniczki i uczestnicy po szkoleniu:

  • poznają zasady budowania pożądanego wizerunku profesjonalnej sekretarki
  • przećwiczą różne sytuacje związane z obsługą Klientów i gości w organizacji
  • poznają zasady skutecznej komunikacji z kierownikami i innymi pracownikami
  • będą znali zasady obsługi telefonicznej sekretariatu
  • uwrażliwią się na pułapki związane z używaniem Internetu w organizacji
  • zapoznają się z zasadami savoir–vivre w pracy sekretariatu
  • praktycznie przećwiczą różne sytuacje komunikacyjne
  • przećwiczą komunikację asertywną
Kto powinien wziąć udział?

Serdecznie zapraszamy pracowników sekretariatu i recepcji oraz wszystkich zainteresowanych rozwijaniem swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy w sekretariacie lub recepcji.

Program szkolenia

MODUŁ I. BUDOWA WIZERUNKU I DOSKONALENIE IMAGE PROFESJONALNEJ ASYSTENTKI W ORGANIZACJI

  • Budowanie pierwszego wrażenia oraz zasady wywierania wrażenia
  • Budowanie pozytywnego wizerunku własnego oraz organizacji
  • Zasady oddziaływania postawą, gestykulacją, mimiką, znaczenie ubioru
  • Pożądane cechy sekretarki/asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności.

MODUŁ II. BIURO JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE INSTYTUCJI

  • Efektywna komunikacja wewnętrzna
  • Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem
  • Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura
  • Organizowanie pracy sekretariatu
  • Organizacja zebrań, spotkań i konferencji

MODUŁ III. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W SEKRETARIACIE A OSOBOWOŚĆ

  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych 
  • Systemy poznawcze – jak dopasować się w rozmowie do rozmówcy

MODUŁ IV.  ASERTYWNOŚĆ I KOMUNIKACJA W PRACY ASYSTENTKI

  • Zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie sekretarki/asystentki.
  • Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Reakcje na odmowę i informacje u różnych rozmówców

MODUŁ V. WSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE

  • Komunikacja w dziale, jako spotkanie dwóch osobowości
  • Utrzymanie prawidłowych relacji z szefem
  • Lista podstawowych oczekiwań szefa
  • Efektywność w pracy asystentki
  • Polityka prywatności
  • Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny
  • Reprezentacja instytucji w tandemie

MODUŁ VI. OBSŁUGA KLIENTA

  • Rola indywidualnego podejścia do klienta
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
  • Struktura rozmowy telefonicznej
  • Budowanie atmosfery w rozmowie telefonicznej
  • Kontakt przez Internet – list elektroniczny jako oficjalny kontakt
  • Uwaga na pułapki Internetu (zasady Netykiety)

MODUŁ VII. DRESS CODE I ELEGANCJA W UBIORZE ASYSTENTKI - CO I KIEDY NOSIĆ?

MODUŁ VIII. ETYKIETA I SAVOIR VIVRE W PRACY ASYSTENTKI

Czas trwania

09:00-16:00

Prelegenci

WOJCIECH SZYMCZAK

Trener AVENHANSEN

Trener i konsultant zarządzania z ponad 15-letnią praktyką, coach ICC. Prowadzi zajęcia dla firm biznesowych, agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, organizacji pozarządowych. Prowadził też wiele szkoleń dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii.

Gdzie i kiedy

Warszawa 10 czerwiec 2022
Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA

00-686 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 220
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłączne 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Warunkiem udziału w szkoleniu jest uregulowanie płatności do min. 7 dni przed szkoleniem
  • Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłączne 31
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!