O szkoleniu
Sekretariat jest istotną częścią w działalności każdej organizacji. W sekretariacie czy recepcji dobywa się najczęściej pierwszy kontakt z Klientem: kontakt telefoniczny, wizyta bezpośrednia. Budowanie właściwego wizerunku działań organizacji rozpoczyna się w sekretariacie, który jest ambasadorem firmy. Jednocześnie prawą ręką przełożonego często jest asystentka czy asystent współpracujący ściśle zarówno z przełożonym jak i sekretariatem.
Celem szkolenia jest przekazanie najważniejszych zasad funkcjonowania sekretariatu i recepcji, a w szczególności: pierwszego kontaktu z Klientem (telefon, e-mail, wizyta osobista), obsługa gości organizacji oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Uczestniczki i uczestnicy po szkoleniu:
- poznają zasady budowania pożądanego wizerunku profesjonalnej sekretarki
- przećwiczą różne sytuacje związane z obsługą Klientów i gości w organizacji
- poznają zasady skutecznej komunikacji z kierownikami i innymi pracownikami
- będą znali zasady obsługi telefonicznej sekretariatu
- uwrażliwią się na pułapki związane z używaniem Internetu w organizacji
- zapoznają się z zasadami savoir–vivre w pracy sekretariatu
- praktycznie przećwiczą różne sytuacje komunikacyjne
- przećwiczą komunikację asertywną
Serdecznie zapraszamy pracowników sekretariatu i recepcji oraz wszystkich zainteresowanych rozwijaniem swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy w sekretariacie lub recepcji.
Program szkolenia
MODUŁ I. BUDOWA WIZERUNKU I DOSKONALENIE IMAGE PROFESJONALNEJ ASYSTENTKI W ORGANIZACJI
- Budowanie pierwszego wrażenia oraz zasady wywierania wrażenia
- Budowanie pozytywnego wizerunku własnego oraz organizacji
- Zasady oddziaływania postawą, gestykulacją, mimiką, znaczenie ubioru
- Pożądane cechy sekretarki/asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności.
MODUŁ II. BIURO JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE INSTYTUCJI
- Efektywna komunikacja wewnętrzna
- Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem
- Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura
- Organizowanie pracy sekretariatu
- Organizacja zebrań, spotkań i konferencji
MODUŁ III. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W SEKRETARIACIE A OSOBOWOŚĆ
- Znaczenie pierwszego wrażenia
- Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
- Systemy poznawcze – jak dopasować się w rozmowie do rozmówcy
MODUŁ IV. ASERTYWNOŚĆ I KOMUNIKACJA W PRACY ASYSTENTKI
- Zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie sekretarki/asystentki.
- Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
- Reakcje na odmowę i informacje u różnych rozmówców
MODUŁ V. WSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE
- Komunikacja w dziale, jako spotkanie dwóch osobowości
- Utrzymanie prawidłowych relacji z szefem
- Lista podstawowych oczekiwań szefa
- Efektywność w pracy asystentki
- Polityka prywatności
- Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny
- Reprezentacja instytucji w tandemie
MODUŁ VI. OBSŁUGA KLIENTA
- Rola indywidualnego podejścia do klienta
- Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji
- Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
- Struktura rozmowy telefonicznej
- Budowanie atmosfery w rozmowie telefonicznej
- Kontakt przez Internet – list elektroniczny jako oficjalny kontakt
- Uwaga na pułapki Internetu (zasady Netykiety)
MODUŁ VII. DRESS CODE I ELEGANCJA W UBIORZE ASYSTENTKI - CO I KIEDY NOSIĆ?
MODUŁ VIII. ETYKIETA I SAVOIR VIVRE W PRACY ASYSTENTKI
Czas trwania
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
WOJCIECH SZYMCZAK
Trener AVENHANSEN
Trener i konsultant zarządzania z ponad 15-letnią praktyką, coach ICC. Prowadzi zajęcia dla firm biznesowych, agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, organizacji pozarządowych. Prowadził też wiele szkoleń dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062