O szkoleniu
Jeśli wiesz w jaki sposób ideologie wpływają na tworzenie innowacji w obszarze red ocean, czym są strategie kulturowe i jak je budować i jak przenosić znaczenia kulturowe w obszar customer i brand experience a także czym jest storytelling w przestrzeni sprzedażowej, to szkolenie nie jest dla Ciebie. A jeśli czujesz, że warto dowiedzieć się więcej - czytaj dalej.
Marketing to część naszej rzeczywistości i właśnie dlatego, bez kultury jest ślepy. Świat się zmienia, bardziej niż kiedykolwiek w całym okresie funkcjonowania człowieka. Przyrastają informacje, których ilość i szczegółowość wprowadza często więcej dezorientacji niż zrozumienia, dlatego tak silnie widoczna jest na rynku globalnym tendencja do rozwoju projektowania i badań w zgodzie z nurtem Human Centered Process. To właśnie czynnik ludzki i kulturowy potrafi nadać sens zdefragmentowanemu morzu danych. Szkolenie przybliża zagadnienia związane z markami jako tworami kulturowymi. W trakcie szkolenia jego uczestnicy poznają podstawowe aspekty związane z brandingiem kulturowym oraz technikami analiz semiotycznych po to, by następnie wykorzystać tę wiedzę w procesie projektowania rozwiązań osadzających markę kulturowo. Szkolenie ma na celu usprawnienie procesu implementacji wiedzy wynikającej z badań kulturowych i semiotycznych do tworzenia rozwiązań marketingowych takich, jak projektowanie strategii, produktu, komunikacji czy innowacji. Szkolenie wypełnia lukę na rynku dotyczącą kształtowania wiedzy i kompetencji związanych z wykorzystaniem danych płynących z badań semiotycznych i kulturowych do kreowania przewagi rynkowej a nie tylko wiedzy rynkowej
Korzyści dla uczestników
- Poznanie zagadnień i narzędzi związanych z brandingiem kulturowym i wskazanie jakie miejsce zajmują w procesie metody analiz semiotycznych.
- Spojrzenie na budowanie doświadczeń konsumenckich przez pryzmat znaczeń kultury. Jak znaczenia ważne dla marki ożywić w przestrzeni i sprawić by stały się częścią doświadczeń konsumenta w przestrzeniach sprzedażowych?
- Wiedza na temat implementacji wiedzy semiotycznej w obszarze komercyjnym (case studies) - innowacje produktowe i usługowe.
- Zyskanie kompetencji do oceny działań marki z perspektywy kulturowej.
- Przejście przez proces tworzenia rozwiązań korzystających z wiedzy kulturowej i semiotycznej (praca warsztatowa z wykorzystaniem autorskiego narzędzia kart Inspiracji Kulturowych w 4 obszarach tematycznych: kobiecość/męskość/technologia/natura) oraz stworzenie prototypów.
- Poznanie elementów techniki design thinking w połączeniu z wiedzą kulturową.
Do wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem marką, projektowaniem rozwiązań i strategii marek oraz tych, które szukają nowej wiedzy i perspektywy dla procesów projektowania komunikacji, produktów czy usług (brand managerów, strategów, specjalistów ds. komunikacji, designerów, badaczy).
Program szkolenia
- Wprowadzenie do zagadnień związanych z brandingiem kulturowym.
- Rola kultury w budowaniu marki. Kultura to nasz system operacyjny.
- Semiotyka komercyjna - jak i po co?
- Czas innowacji a język kultury. Marki ikoniczne, wyróżnialne, ważne, to takie, które są jednocześnie kulturowymi innowatorami. Przekraczają dotychczasowe sposoby myślenia, konwencje obowiązujące w kategoriach. Zmieniają zasady gry rynkowej.
- Kulturowa mapa i jak z niej korzystać - warsztat oparty o autorskie narzędzie karty Kulturowych Inspiracji.
Czas trwania
09:00-16:30
Prelegenci
Paulina Goch-Kenawy
CultureTellers
Współzałożycielka CultureTellers - agencji łączącej perspektywę kulturową z tworzeniem rozwiązań w obszarze marketingu. Semiotyk, filozof, badacz kultury i konsultant z szesnastoletnim doświadczeniem rynkowym.
Autorka licznych artykułów, a także wystąpień na temat kształtowania strategii i działań marek w oparciu o wiedzę płynącą z otaczającej nas rzeczywistości kulturowej. Prowadziła projekty na potrzeby marek na rynku polskim i rynkach zagranicznych. Współpracowała z międzynarodowymi agencjami semiotycznymi. Dotychczas doradzała markom z obszarów FMCG, finansów, farmaceutyków, telekomunikacyjnego. Brała również udział w projektach realizowanych na potrzeby instytucji publicznych. Projektowała i wdrażała wykorzystanie wiedzy kulturowej na potrzeby rozwiązań AI, procesów customer experience, service design oraz projektowania nowych produktów czy komunikacji. Członek Rady Marek Superbrands.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-617 Warszawa
Szarotki 11
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
- Ulica i nr: Szarotki 11
- Kod pocztowy: 02-609
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5262627777