Skuteczna komunikacja interpersonalna z wykorzystaniem metody NVC

O szkoleniu

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej jest kluczowa dla efektywnego zarządzania zespołem oraz budowania pozytywnych relacji z klientami. Nasze szkolenie z komunikacji interpersonalnej skupia się na praktycznych aspektach komunikacji opartej na metodzie NVC (Non-Violence Communication), dostarczając narzędzi do skonstruowania konstruktywnego dialogu nawet w zaskakujących sytuacjach z trudnymi klientami.

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak skuteczniej porozumiewać się z innymi, unikając konfliktów i jednocześnie budując więzi oparte na zrozumieniu i empatii? Jeśli tak, to jesteście we właściwym miejscu!

W ciągu najbliższego szkolenia z komunikacji w firmie, zapoznacie się z tajnikami Komunikacji bez Przemocy, technikami, które pomogą Wam skutecznie wyrażać swoje uczucia i potrzeby, jednocześnie respektując te same aspekty w drugiej osobie. Odkryjecie, jakie to niesamowite doświadczenie, gdy komunikacja staje się mostem, a nie przeszkodą.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy zdobywają głębsze zrozumienie założeń NVC, co przekłada się na lepsze relacje zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne w firmie. Szkolenie pomaga w skuteczniejszym zarządzaniu kryzysami, unikaniu blokad w porozumieniu, a także rozwijaniu umiejętności motywacyjnych.
Uczestnicy budują swoją wiedzę, zdobywają nowe narzędzia komunikacji, umożliwiające wzmocnienie przekazu słownego i budowanie trwałych relacji.

Kto powinien wziąć udział?
  • Kadra zarządzająca,
  • Pracownicy działów HR,
  • Menadżerowie i kierownicy zespołów,
  • Pracownicy,
  • Wszystkie osoby, które chcą zyskać nową wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.

Program szkolenia

Moduł I: Wprowadzenie do metody NVC

  • Odkryj korzenie metody NVC: krótka historia i inspirujące obrazy.
  • Założenia i drogowskazy – fundamenty skutecznej komunikacji.
  • Interaktywne ćwiczenia na poznanie praktycznych aspektów metody NVC.

Moduł II: Jak „żyrafy transformują z szakalami”?

  • Poznaj metodę „4 Uszu” do opanowywania agresji i konfliktów.
  • Zastosowanie języka żyrafy w negocjacjach biznesowych.
  • Strategie radzenia sobie z trudnymi rozmówcami.
  • Praktyczne ćwiczenia umożliwiające stosowanie nabytych umiejętności.

Moduł III: Kiedy słowa stają się ścianami, a kiedy otwartymi oknami?

  • Cztery kroki komunikatu JA w NVC: Wyrażanie siebie z klarownością.
  • Cztery kroki empatii: słuchanie i współodczuwanie.
    • Odróżnianie spostrzeżeń od ocen – wpływ w biznesie.
    • Odpowiedzialne branie za siebie uczuć i emocji.
    • Zaspokajanie potrzeb poprzez empatię.
    • Wyrażanie próśb w sposób akceptujący odmowę.
  • Praktyczne ćwiczenia budujące umiejętności komunikacyjne.

Moduł IV: Okazywanie empatii w biznesie – opłacalność i wykonalność

  • Badanie możliwości okazywania empatii w różnych sytuacjach biznesowych.
  • Wzorce i księga dobrych praktyk w kontekście NVC.
  • Interaktywne ćwiczenia ukierunkowane na praktyczne zastosowanie okazywania empatii.

Moduł V: Pytania i dialog w duchu NVC

  • Skuteczne pytania wspierające konstruktywny dialog.
  • Integracja elementów NVC w codzienną praktykę komunikacyjną.
  • Otwartość na sugestie uczestników – dostosowanie programu do ich potrzeb.

Program warsztatów jest elastyczny i dostosowuje się do potrzeb uczestników. Gwarantuje praktyczne umiejętności oparte na metodzie NVC, wspierając skuteczną komunikację interpersonalną w środowisku biznesowym.

To oczywiście tylko niektóre zagadnienia, ponieważ program warsztatów uzależniony jest od sugestii uczestników, a jego realizacja nastawiona na zaspokajanie potrzeb wszystkich zainteresowanych!

UZUPEŁNIENIE DLA ZAINTERESOWANYCH:

Wyjątkowe szkolenia z Porozumienia Bez Przemocy wg. Marshalla B. Rosenberga

Proponujemy Państwu pierwsze szkolenia, prowadzone przez certyfikowanego Trenera  NVC, których celem dogłębne poznanie i praktykowanie Porozumienia bez Przemocy (NVC – Nonviolent Communication).

Porozumienie Bez Przemocy pomaga budować relacje, zespoły, kontakty w oparciu o wzajemny szacunek, współpracę i efektywność jednocześnie. Ma zastosowanie w coachingu, mediacjach, zarządzaniu i kierowaniu zespołami. Co więcej wspiera wypracowywanie rozwiązań włączających potrzeby wszystkich stron, wyjście poza paradygmat dominacji i oceniania dobry-zły, przechodząc do rozwiązań opartych na autentycznym porozumieniu. To podejście do siebie, drugiego człowieka i komunikacji, które może być narzędziem do rozwoju osobistego, jak i wsparciem dla wszystkich osób, które pracują z drugim człowiekiem indywidualnie lub grupowo.

Dzięki NVC wyrażamy siebie szczerze i jasno, zarazem z szacunkiem i empatią poświęcając uwagę innym ludziom. Odtąd w każdej wymianie zdań potrafimy usłyszeć własne głębokie potrzeby i oczekiwania, a także cudze.

NVC uczy nas dokonywania precyzyjnych spostrzeżeń i pozwala precyzyjnie określać zachowania i sytuacje, które wywierają na nas taki czy inny wpływ. Uczymy się wyraźnie dostrzegać i uzewnętrzniać własne potrzeby i oczekiwania w każdej konkretnej sytuacji. Technicznie jest to proste, ale bardzo wiele zmienia. Poprzez praktykowanie NVC, stopniowo pozbywamy się wcześniejszych nawyków obrony, wycofywania się lub atakowania w sytuacjach konfliktowych, co prowadzi do nowego sposobu postrzegania siebie, innych ludzi, naszych intencji i relacji. Opór, postawa obronna i gwałtowne reakcje pojawiają się coraz rzadziej. Kiedy skupiamy się na jasnym wyrażaniu spostrzeżeń, odczuć i potrzeb, zamiast na stawianiu diagnoz i osądzaniu, odkrywamy głębię własnego współczucia. Ponieważ z punktu widzenia NVC ogromnie ważne jest słuchanie – zarówno samego siebie, jak i innych – z czasem  budzi się szacunek, uwaga i empatia, a także wzajemna chęć dawania z serca.”

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Prelegenci

Trener Effect Group

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Novotel

Wrocław

woj. dolnośląskie

Hotel Mercure Posejdon

Gdańsk

woj. pomorskie

Hotel IBIS

Warszawa

woj. mazowieckie

Hotel Novotel & Ibis

Poznań

woj. wielkopolskie

Hotel IBIS

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena 1
1 650
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

BUR lub KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Effect Group Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Jerzego Bajana 31D
  • Kod pocztowy: 01-904
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5272525647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa, Polska
ul. Jerzego Bajana 31D
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!