O szkoleniu
Celem głównym szkolenia jest poznanie psychologicznych aspektów komunikacji interpersonalnej.
Cele szczegółowe:
- wykształcenie pro aktywnych postaw.
- nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem autorytetu i przećwiczeniem kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej, wpływających na efekty i jakość codziennej pracy, w tym: asertywna komunikacja międzyludzka, budowanie trwałych relacji, posługiwanie się taktyką współpracy, realizowanie celów, terminowe wykonywanie zadań i radzenie sobie ze stresem.
- udoskonalenie kompetencji - świadomego i uważnego dialogu, stawianie granic, czerpanie z własnego potencjału.
Po szkoleniu Uczestnicy poszerzą umiejętności z zakresu komunikacji, która pozwoli na lepszą i bardziej świadomą współpracę, opartą przede wszystkim o autorytet. Dzięki ćwiczeniom warsztatowym otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne radzenie sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem w grupie oraz zbudowanie korzystnych relacji w zespole, wpływających na motywację i realizację zadań na możliwie wysokim poziomie.
Adresaci szkolenia
- osoby, które chcą doskonalić swoje relacje i skuteczność swojego porozumiewania się z ludźmi
- osoby, których praca w dużej mierze opiera się na komunikowaniu się z klientem zewnętrznym i/lub wewnętrznym
- osoby, które chcą znaleźć skuteczne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji wynikających z nieprawidłowej komunikacji
Program szkolenia
MODUŁ I - Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej
1. Proces komunikacji i jego determinanty
- Style komunikowania
- Wybór indywidualnego stylu komunikowania
- Dostosowanie stylu do odbiorcy
- Komunikaty typu JA, a komunikaty typu TY
- Zakłócenia procesu komunikacji
2. Formy komunikacji
- Komunikacja werbalna
- Mowa ciała
- Zarządzanie przestrzenią społeczną i kontekstem
- Elementy grafologii
- Spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- Zarządzanie wrażeniem w procesie komunikacji
3. Błędy komunikacyjne
- Przyczyny błędów
- Emocje w komunikacji
- Lęk i stres a zniekształcenia procesu komunikacji
- Stereotypy i kompleksy jako źródła błędów
- Oczekiwania i nastawienia
- Znaczenie złudzeń i iluzji
MODUŁ II - Komunikacja w zarządzaniu
1. Komunikacja w zespole
- Umiejętność selekcji przekazywanych informacji
- Role zespołowe a komunikowanie
- Warunki efektywnej komunikacji w zespole
- Zarządzanie informacją w zespole
- Motywacyjna funkcja komunikowania
2. Komunikacja jako narzędzie budowania relacji w organizacji
- Przekazywanie poleceń
- Konstruktywna krytyka
- Jak unikać błędów w informacji zwrotnej
- Jak odmawiać pracownikom, profesjonalnie zwalniać i przekazywać niewygodne polecania służbowe
- Reguły efektywnej komunikacji interpersonalnej
3. Komunikowanie w sytuacji kryzysów i zmian
- Procesy zmian a zarządzanie komunikacją w organizacji
- Język komunikacji kryzysowej
- Zmiany oczekiwań, postaw i nastawień pracowników
- Język konfliktów
- Patologie komunikacyjne
MODUŁ III – KOMUNIKACJA JAKO ELEMENT WYWIERANIA WPŁYWU:
Wzbudzanie zaufania
Rozpoznawanie potrzeb
Problemy decyzyjne,
Argumentowanie
Kłamstwo w komunikacji i jego znaczenie
Techniki wywierania wpływu
MODUŁ IV - ASERTYWNOŚĆ A KOMUNIKACJA
Asertywność – definicje, znaczenie i zastosowanie w praktyce
Asertywność w kontaktach interpersonalnych
Asertywna odmowa
Radzenie sobie z negatywnymi opiniami i krytyką
Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
Asertywne argumentowanie
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
Czas trwania
Zakopane - 3 dni
Prelegenci
dr Joanna Mesjasz
Trener biznesu i coach z 30 letnim doświadczeniem. Zrealizowała blisko 4000 godzin szkoleń i coachingu dla pracowników i menedżerów przedsiębiorstw, urzędów i innych instytucji. Prowadziła projekty z obszaru zarządzania kapitałem ludzkim i zarządzania strategicznego w 25 organizacjach. Przez dwadzieścia lat sprawowała funkcje menedżerskie na poziomie operacyjnym i strategicznym.
Doktor Nauk Społecznych, obecnie wykłada w Collegium Da Vinci w Poznaniu. W ciągu 21 lat kariery akademickiej zrealizowała ponad 4000 godzin dydaktycznych na dziesięciu uczelniach wyższych, prowadziła badania i pisała w dwóch dziedzinach naukowych: psychologii biznesu i w zarządzaniu. Opublikowała blisko 60 prac naukowych i popularnonaukowych. Pracuje z pasją i zaangażowaniem. Odważnie podejmuje nowe wyzwania i elastycznie prowadzi zespoły projektowe.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Poznań
Dąbrowskiego 79 A
woj. wielkopolskie
Zakopane
Wierchowa 2
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- parking
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie, nocleg
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Przesłanie zgłoszenia na szkolenie
Masz pytania? Napisz do nas
