O szkoleniu
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- zna podstawowe teorie motywacji,
- potrafi dokonać wyboru metod i narzędzi motywowania uwzględniając potrzeby i możliwości zarówno organizacji jak i pracowników,
- jasno komunikuje oczekiwania wobec pracownika,
- zapobiega skutkom przeciążenia w wyniku stresu,
- wzmocnienia motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych, w tym samodzielności w wykonywaniu zadań,
- zwiększenia kontroli nad czynnikami wywołującymi stres zawodowy,
- skutecznego radzenia sobie ze stresem, w tym w sytuacji wymagającej podjęcia natychmiastowej decyzji,
- budowaniem skutecznych strategii osiągania celów w pracy zawodowej,
- stosuje techniki radzenia sobie z sytuacjami stresującymi w kontakcie z drugą osobą
- potrafi powiązać motywowanie z innymi obszarami zarządzania zespołem
Szkolenia dla wszystkich osób, które chcą przyjrzeć się własnym reakcjom na stres oraz nauczyć się zarządzania stresem. Polecane osobom odpowiedzialnym za zarządzanie zespołem ludzkim oraz ich bezpośredni przełożeni specjaliści biorący udział w kierowaniu i zarządzaniu.
Program szkolenia
Wprowadzenie w tematykę szkolenia
- Rozpoznanie celów szkoleniowych uczestników – w odniesieniu do celów oraz programu szkolenia uczestnik definiuje swoje indywidualne cele na szkolenie.
- Zakontraktowanie zasad wspólnej pracy.
- Motywujący szef – doświadczenia uczestników z motywującymi i demotywującymi szefami. Kluczowe zachowania szefów wzmacniające lub osłabiające motywację ludzi.
Motywowanie poprzez rozwój kompetencji
- Zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda:
- Droga rozwoju pracownika i jego potrzeby na poszczególnych etapach rozwoju
- Prowadzenie pracownika ku autonomii
- Jak zarządzać pracownikiem na poszczególnych etapach rozwoju, aby rozwijać jego kompetencje i budować motywację oraz pewność siebie w zadaniu?
- Rozwijanie pracowników w kierunku mistrzostwa
- Źródła motywacji – kotwice motywacyjne Scheina
Źródła motywacji
- Motywacja wewnętrzna i motywacja zewnętrzna
- Poszukiwanie źródeł motywacji wewnętrznej – koncepcja kotwic motywacyjnych Scheina
- Diagnoza kotwic u pracowników i zadania / zachowania szefów wobec pracowników posiadających różne źródła motywacji wewnętrznej
Informacja zwrotna
- Docenianie pracowników - w jaki sposób menedżer może doceniać pracowników (chwalenie działań, rezultatów, postaw, postępów; dawanie autonomii, pytanie o opinie, pomysły, rozwijanie, poświęcanie czasu, zainteresowanie pracownikiem, jako osobą, dawanie poczucia wpływu, etc.).
- Od dyrektywnej do coachingowej informacji zwrotnej – jak udzielać feedbacku w zależności od poziomu rozwoju pracownika?
- Cel i zasady konstruktywnego feedbacku
Trudne sytuacje w motywowaniu.
- Bank trudnych sytuacji zebranych od uczestników - rozmowa ze zdemotywowanym pracownikiem.
- Struktura rozmowy motywującej
- Trening umiejętności – scenki na forum oraz analiza sytuacji pod kątem adekwatnych zachowań menedżerskich
ZARZĄDZANIE EMOCJAMI. STRES
- Po co nam emocje
- ABC emocji – metody pracy
- Skąd się bierze stres
- Stres pozytywny i negatywny techniki rozładowania stresu
- Budowanie skutecznych strategii w radzeniu sobie ze stresem
- Skuteczne odreagowywanie negatywnych emocji – techniki antystresowe
Techniki i strategie relaksacyjne ułatwiające dojście do równowagi i harmonii
- Trening autogenny Schultza
- Metoda Jacobsona
- Mindfullnes, czyli sztuka uważności
Czas trwania
2 dni 16 h
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia.
- Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 24 godzin w celu potwierdzenia rezerwacji.
- W przypadku szkoleń otwartych zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu szkolenia w sytuacji uzasadnionej. Informacje o zmianach w terminie podana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem szkolenia.
- W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w szkoleniu powyżej 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, Grupy Szkoleniowej SOLBERG zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
- W przypadku rezygnacji ze szkolenia w czasie krótszym niż 5 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów szkolenia. Istnieje możliwoćc zmiany uczestnika szkolenia. 6.W przypadku odwołania szkolenia z winy Grupy Szkoleniowej SOLBERG, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać szkolenie w każdej chwili.
- Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Wysłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Grupy Szkoleniowej SOLBERG dostępnego na stronie internetowej www.solberg-szkolenia.pl, akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem Grupy Szkoleniowej SOLBERG do wystawienia faktury bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
- Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Grupę Szkoleniową SOLBERG Marzena Mrukwa w celu: dokonania zgłoszenia na szkolenie; organizacji uczestnictwa w szkoleniu, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych. Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH
- Nazwa firmy: Grupa Szkoleniowa SOLBERG Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Powiśle 2
- Kod pocztowy: 43-430
- Miejscowość: Skoczów
- Numer NIP: 5482753596