Szkolenie

Skuteczny negocjator w dziale zakupów

O szkoleniu

Cele szkolenia:
Wzmocnienie i przygotowanie pracownika do samodzielnego i efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych ze szczególnym uwzględnieniem negocjacyjnego wywierania wpływu i uzyskania korzystniejszych warunków od dostawców.

W efekcie szkolenia poznasz: 

- metody i techniki zwiększające Twoją efektywność w procesie negocjacji zakupowych,

- analizę typów negocjacyjnych Klientów wraz ze wskazówkami jakie narzędzia komunikacji negocjacyjnej sprzyjają Tobie w procesie wywierania wpływu negocjacyjnego z poszczególnymi osobowościami Klientów, a jakie (czasami używane intuicyjnie) ten proces zakłócają,

- informację pod kątem mocnych stron Twojej osobowości jako negocjatora w procesie zakupu i obszarów do rozwoju,

- aspekty w procesie przygotowania się do negocjacji bezpośrednio wpływające na ich efekt,

- metody wywierania wpływu negocjacyjnego  na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych,

- sposoby reagowania na różne trudne sytuacje i zachowania drugiej strony na poszczególnych etapach negocjacji.


Zajęcia odbywają się w formie warsztatu opartego na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez: 

- pracę w zespołach,

- gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne - oparte na rzeczywistych przykładach,

- testy rozwojowo - szkoleniowe,

- wnioski, podsumowania i dyskusje na forum grupy,

- dzielenie się najlepszymi praktykami i sprawdzonymi technikami.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych w procesie zakupów za kontakt z dostawcami i uzgadnianie oraz negocjowanie warunków zakupu. 

Program szkolenia

MODUŁ I
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W CAŁYM PROCESIE  NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH

  1. Analiza moich mocnych stron jako negocjatora
  • Osobowościowy test autoanalizy
  •  Indywidualna informacja zwrotna
    • Mocne strony – obszary na których Uczestnik warsztatu może budować
    • Pięty achillesowe - obszary do niwelowania negatywnego wpływu lub do dalszego rozwoju
  1. Świadomie wywieram wpływ negocjacyjny w oparciu o znajomość osobowości stron 
  • Narzędziowa osobowość człowieka/negocjatora
  • Na co zwracać uwagę żeby rozpoznać osobowość rozmówcy? 
    • Podczas spotkania bezpośredniego 
    • Podczas rozmowy telefonicznej
  • Narzędzia wywierania wpływu  negocjacyjnego na Klientów o poszczególnych osobowościach w procesie: 
    • budowania efektywnej relacji negocjacyjnej 
    •  informowania
    • przekonywania
    • argumentowania
    • zapobieganie konfliktom
    • wywierania relacyjnego wpływu negocjacyjnego
    • wywierania bezwzględnego wpływu negocjacyjnego
    • kontrolowanego wywoływania ,,konfliktów’’ jako elementu nacisku negocjacyjnego 
  1. Siła i mowa ciała w procesie negocjacji
  • Pewność siebie i ,,siła przebicia’’ w negocjacjach
  • Niewerbalne wywieranie wypływu negocjacyjnego
  • Uzyskiwanie informacji na podstawie obserwacji drugiej strony

.
MODUŁ II
1 ETAP NEGOCJACJI  (techniki zasady przydatne na poszczególnych etapach negocjacji) 

  1. Przygotowanie do negocjowania kontraktów handlowych 
  • Identyfikacja informacji, których potrzebujemy
  • Efektywne planowanie negocjacji
  • Warunki wewnętrzne i zewnętrzne determinujące negocjatora
  • Potrzeby własne i  drugiej strony
  1. Zmienne negocjacyjne
  • Określanie zmiennych negocjacyjnych
  • Priorytet zmiennych dla obu stron
  • Wartości zmiennych negocjacyjnych
  • Arkusz negocjacyjny

MODUŁ III
2 ETAP NEGOCJACJI 

  1. Rozróżnianie stanowisk i interesów stron
  • Cele i stanowiska
  • Potrzeby i interesy
  • Odkrywanie interesów partnera
  • Negocjacje jako sposób zaspakajania potrzeb a nie deklaracji w stanowisku
  1. Dążenie do  korzystnych rezultatów
  • Efekt ,,wygrany – wygrany’’ jako jedna z możliwości
  • Asertywna wymiana ustępstw 
  • Negocjowanie pakietu i tryb warunkowy
  • Zasady postępowania i metody reakcji na zachowania partnera na poszczególnych etapach negocjacji

MODUŁ IV
3 ETAP NEGOCJACJI 

  1. Manipulacje w negocjacjach
  • Taktyki i blefy negocjacyjne
  • Nasza reakcja na gry handlowo – negocjacyjne / blefy drugiej strony
  • Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania 
  • Implementacja wybranych taktyk, gier i blefów negocjacyjnych do codziennej pracy
  1. Sytuacje trudne w negocjacjach
  • Przełamywanie impasu w negocjacjach
  • Metody rozmowy ze zdenerwowaną czy agresywną osobą.
  • Asertywne przeciwstawianie się próbom manipulacji
  • Sposoby panowania nad własnym stresem

MODUŁ V
4 ETAP NEGOCJACJI  - potwierdzenie ustaleń

  1. Potwierdzenie ustaleń i kontrola ich wdrożenia
  • Akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń
  • Opracowanie dalszych działań
  • Kontrola wdrożenia uzgodnionych warunków
  1. Podsumowanie szkolenia
  • Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
  • Wskazówki dotyczące implementacji nabytych umiejętności w praktyce
  • Zadanie wdrożeniowe
  • Ewaluacja szkolenia

Prelegenci

Cytat

Maciej Leszczyński

Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów.

Przez trzynaście lat pracował w biznesie i posiada doświadczenie  zarówno  z zakresu  sprzedaży i negocjacji jak i zarządzania pracownikami działu sprzedaży.
Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów.

Wybrane, zrealizowane projekty szkoleniowo-doradcze:

  • W MUREXIN i koncernie DELL dzielił się wiedzą jak pozyskiwać i zarządzać kluczowymi Klientami w celu maksymalizacji zysków.
  • Na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeniowego ROYAL PBK opracował i uczestniczył we wdrażaniu jednolitych dla całej korporacji standardów sprzedażowej obsługi Klienta.
  • Dla pracowników CIBA VISION prowadził cykl szkoleń związanych ze sprzedażą Ich produktów.
  • Sprzedawcom BIMS PLUS przekazywał nową koncepcje pozyskiwania kluczowych Klientów.
  • W TIME (Radio Eska) dzielił się wiedzą i doświadczeniem z zakresu efektywnej sprzedaży.
  • Pracowników HANZA Grupa Inwestycyjna uczył zaawansowanych technik perswazji i wywierania wpływu.
  • Podczas wchodzenia na rynek Liberty Direct uczył Ich nowych pracowników zasad efektywnej sprzedaży przez telefon.
  • Zaawansowanych technik komunikacji sprzedażowej uczył sprzedawców NEWDERM.
  • Dla kupców sieci SPS HANDEL - ZIELONY MARKET prowadził szkolenie z technik zakupowo-negocjacyjnych.
  • Jak efektywnie współpracować z sieciami dilerskimi uczył menadżerów sprzedaży Toyota Bank Polska
  • Pracowników EGMONT Polska i NETIA S.A uczył jak wpływać na Klientów podczas prezentacji sprzedażowej.
  • Korzystając ze swoich doświadczeń i wiedzy przygotowywał Kluczowych sprzedawców korporacji BEKO S.A. do negocjacji rocznych z Sieciami Handlowymi i Hurtowniami.
  • Podczas szkolenia dla pracowników EGMONT Polska wzmacniał ich pozycje w międzynarodowych negocjacjach z kluczowymi dostawcami.
  • Dla Managerów NOVARTIS prowadził szkolenie z zaawansowanych technik negocjacji.
  • Managerów SAD (wyłączny przedstawiciel Apple na Polskę) szkolił z technik negocjacji biznesowych.
  • Podczas cyklicznych sesji doskonalił umiejętności prowadzenia negocjacji biznesowych Menedżerów w projekcie Małopolskiej Akademii Menedżera.
  • Podczas szkolenia warsztatowego dla PIERRE FABRE wzmacniał pozycje kluczowych pracowników tej korporacji w negocjacjach z Ministerstwem Zdrowia i Hurtowniami Farmaceutycznymi.

Wykształcenie:

1. Wydział Zarządzania i Marketingu w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.

2. Szkoła Trenerów Biznesu ,,Trop” działającej pod Patronatem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

3. Szkoła Trenerów Rozwoju Osobistego Metodą Tippinga

4. Szkolenie akredytacyjnege dla Trenerów Insights Discovery

5. Szkoła Coachingu Narzędziowego

6. Szkolenie akredytacyjne z nowej wersji metodologii KirkPatrick’a (poszkoleniowe narzędzia prowadzące szkolony zespół do osiągania wyznaczonych celów).

7. Szkoła Coachów ICF ACSTH z egzaminacją VCC.

Gdzie i kiedy

Warszawa 10 - 11 grudnia 2020
Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA

00-686 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Kraków 23 - 24 listopada 2020
Hotel***** Radisson Blu

31-101 Kraków

Straszewskiego 17

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 22 - 23 października 2020
Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA

00-686 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Kraków 21 - 22 września 2020
Hotel***** Radisson Blu

31-101 Kraków

Straszewskiego 17

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 6 - 7 sierpnia 2020
Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA

00-686 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1580 PLN
Cena zawiera:
  • - Autorskie materiały szkoleniowe - Certyfikat ukończenia szkolenia - Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
Weź udział

Organizator

AVENHANSEN Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłączne 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

AVENHANSEN Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłączne 31
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!