O szkoleniu
Celem szkolenia jest wzmocnienie i przygotowanie pracownika do samodzielnego i efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych ze szczególnym uwzględnieniem negocjacyjnego wywierania wpływu i uzyskania korzystniejszych warunków od dostawców.
W efekcie szkolenia poznasz:
metody i techniki zwiększające Twoją efektywność w procesie negocjacji zakupowych,
analizę typów negocjacyjnych Klientów wraz ze wskazówkami jakie narzędzia komunikacji negocjacyjnej sprzyjają Tobie w procesie wywierania wpływu negocjacyjnego z poszczególnymi osobowościami Klientów, a jakie (czasami używane intuicyjnie) ten proces zakłócają,
informację pod kątem mocnych stron Twojej osobowości jako negocjatora w procesie zakupu i obszarów do rozwoju,
aspekty w procesie przygotowania się do negocjacji bezpośrednio wpływające na ich efekt,
metody wywierania wpływu negocjacyjnego na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych,
sposoby reagowania na różne trudne sytuacje i zachowania drugiej strony na poszczególnych etapach negocjacji.
Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych w procesie zakupów za kontakt z dostawcami i uzgadnianie oraz negocjowanie warunków zakupu.
Program szkolenia
MODUŁ I. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W CAŁYM PROCESIE NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
1. Świadome wywieranie wpływu negocjacyjnego w oparciu o znajomość osobowości stron
2. Narzędziowa osobowość trudnego partnera w negocjacjach o postawie nieasertywnej (agresywnej, biernej i manipulującej)
3. Na co zwracać uwagę żeby rozpoznać osobowość rozmówcy?
Podczas spotkania bezpośredniego
Podczas rozmowy telefonicznej
4. Narzędzia wywierania wpływu negocjacyjnego na Klientów o poszczególnych osobowościach w procesie:
budowania efektywnej relacji negocjacyjnej
przekonywania i argumentowania
zapobiegania i reagowania na konflikt
wywierania relacyjnego wpływu negocjacyjnego
wywierania bezwzględnego wpływu negocjacyjnego
5. Siła i mowa ciała w procesie negocjacji zakupowych
Pewność siebie i ,,siła przebicia’’ w negocjacjach
Niewerbalne wywieranie wypływu negocjacyjnego
Uzyskiwanie informacji na podstawie obserwacji drugiej strony negocjacji
MODUŁ II. 1 ETAP NEGOCJACJI (techniki, zasady przydatne na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych)
1. Przygotowanie do negocjowania kontraktów handlowych
Identyfikacja informacji, których potrzebujemy
Warunki wewnętrzne i zewnętrzne determinujące negocjatora
Potrzeby własne i drugiej strony negocjacji
2. Zmienne negocjacyjne
Określanie zmiennych negocjacyjnych
Priorytet zmiennych dla obu stron
Wartości zmiennych negocjacyjnych
MODUŁ III. 2 ETAP NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
1. Rozróżnianie stanowisk i interesów stron negocjacji
Cele i stanowiska
Potrzeby i interesy
Odkrywanie interesów partnera
Negocjacje jako sposób zaspakajania potrzeb a nie deklaracji w stanowisku
2. Dążenie do korzystnych rezultatów
Efekt ,,wygrany – wygrany’’ jako jedna z możliwości
Asertywna wymiana ustępstw
Negocjowanie pakietu i tryb warunkowy
MODUŁ IV. 3 ETAP NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
1. Manipulacje w negocjacjach
Taktyki i blefy negocjacyjne
Nasza reakcja na gry handlowo – negocjacyjne / blefy drugiej strony
Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania manipulacji w negocjacjach
2. Sytuacje trudne w negocjacjach
Metody rozmowy ze zdenerwowaną czy agresywną osobą.
Asertywne przeciwstawianie się próbom manipulacji
Sposoby panowania nad własnym stresem
MODUŁ V. 4 ETAP NEGOCJACJI - potwierdzenie ustaleń
1. Potwierdzenie ustaleń negocjacji i kontrola ich wdrożenia
Akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń negocjacji
Opracowanie dalszych działań
Kontrola wdrożenia uzgodnionych warunków
2. Podsumowanie szkolenia dla działów zakupowych
Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
Czas trwania
I dzień 10:00-17:00, II dzień 9:00-16:00
Prelegenci
Maciej Leszczyński
Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów.
Przez trzynaście lat pracował w biznesie i posiada doświadczenie zarówno z zakresu sprzedaży i negocjacji jak i zarządzania pracownikami działu sprzedaży.
Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Kraków
ul. Straszewskiego 17
woj. małopolskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 580 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 8 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KFS.
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062