O szkoleniu
Realizacja każdego przewozu może doprowadzić do powstania roszczeń wobec przewoźnika. Kwestia reklamacji jest jedną z trudniejszych podczas współpracy z przewoźnikiem. Problem ten występuje zarówno przy zakupach jak i przy sprzedaży. Problemy reklamacji w transporcie nie są zazwyczaj właściwie uregulowane w umowach, albo popadają w sprzeczność z bezwzględnie obowiązującymi postanowieniami konwencji przewozowych.
Strony zawsze powinny sięgać do tzw. odpowiedzialności z mocy prawa i dokonać weryfikacji warunków ogólnych, na które powołują się niejednokrotnie spedytorzy i przewoźnicy. Odpowiedzialność przewoźnika może być w poważnym stopniu ograniczona, pomimo braku jakiegokolwiek zapisu na ten temat w umowie. Powiedzmy, że wysyłający przekazuje do przewozu towar o wartości 100 tys. euro, zostaje on uszkodzony w tak poważnym stopniu, że nie nadaje się do użytku, a od przewoźnika otrzyma 3 tys. euro tytułem odszkodowania… Jaki błąd popełnił wysyłający?
Problemy pojawiają się tu na każdym kroku, przepisy ulegają zmianie, odpowiedzialność jest bardzo dotkliwa, stąd temat wydaje się szczególnie istotny. Już z powyższego przykładu można wywnioskować, że oszczędności z tej wiedzy są duże.
Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:
- uporządkują swoją wiedzę na temat systemu prawa transportowego i zasad jego wykorzystania w bieżącej pracy,
- zdobędą wiedzę na temat skutecznego dochodzenia i załatwiania reklamacji w transporcie i spedycji,
- zdobędą wiedzę odnośnie zasad uzasadniania swojego stanowiska w sytuacji utraty towaru, ubytków ilościowych, uszkodzenia przesyłek i opóźnień w dostawie,
- zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się procedurami w transporcie oraz dokumentami transportowo - spedycyjnymi,
- nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów transportowych i spedycyjnych,
- zdobędą praktyczne umiejętności doboru przewoźników, spedytorów, zleceniodawców i ich weryfikacji.
- nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o rynku transportowo-spedycyjnym, przepisach i ich aktualizacjach,
- zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynku TSL (transportowo - spedycyjno - logistycznego),
- zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z działania na rynku TSL.
Szkolenie kierujemy do osób odpowiadających w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami, w szczególności z działów transportu, logistyki, handlu, zakupów, sprzedaży.
Program szkolenia
1. ORGANIZACJA PROCESÓW TRANSPORTOWYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE.
- Transport w sferze logistyki zakupów i logistyki sprzedaży.
- Ryzyka transportowe w łańcuchu dostaw.
- Zalety i ryzyka wykorzystania spedytora w procesie transportowym.
- Współpraca ze spedytorem działającym na zasadzie platformy logistycznej.
- Dobór przewoźników poprzez giełdy transportowe.
- Zasady odpowiedzialności na linii załadowca - spedytor - przewoźnik – odbiorca.
- Metody usprawniania procesów transportowych w przedsiębiorstwie i ograniczania ich kosztów.
- Źródła informacji o przewoźnikach, spedytorach, przepisach transportowych.
2. ZAWIERANIE BEZPIECZNYCH UMÓW W TRANSPORCIE I SPEDYCJI.
- Najnowsze zmiany Prawa przewozowego, Konwencji przewozowych i zwyczajów wpływające na umowy transportowe i spedycyjne.
- Zasady zawierania umów transportowych, w tym ramowych umów o obsługę transportową.
- Ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika i spedytora, nadane im przez obowiązujące prawo i metody eliminowania limitów odpowiedzialności.
- Rozszerzanie odpowiedzialności przewoźnika i spedytora o specjalny interes w przewozie towaru.
- Zlecenie transportowe i zlecenie spedycyjne a zawarcie umowy.
- Zabezpieczanie interesu firmy w umowach w transporcie samochodowym.
- Wzajemne relacje pomiędzy Prawem przewozowym a Konwencją CMR.
- Konwencja COTIF/CIM i jej wpływ na umowy w transporcie kolejowym.
- Zawieranie umów z agentami i armatorami w transporcie morskim.
- Konwencja RHV a Rotterdam Rules - zakres zmian w zakresie umów o transport morski.
- Posługiwanie się notą bukingową przy przewozach liniowych.
- Wpływ Konwencji montrealskiej na umowy w transporcie lotniczym.
- Zawieranie dobrych umów ze spedytorem - zlecenie spedycyjne czy umowa jednodokumentowa.
3. AKTYWNY DOBÓR BAZY DOSTAWY WG. Incoterms A RYZYKO TRANSPORTOWE.
- Problem miejsca dostawy i ryzyka związanego z towarem w poszczególnych terminach.
- Zasady posługiwania się terminami, dedykowanymi dla każdego rodzaju transportu.
- Problem gestii transportowej w Incoterms.
- Współpraca ze spedytorem w ramach terminu FCA i zupełnie nowego terminu DAT.
- Zasady posługiwania się Incoterms w dostawach wewnątrzwspólnotowych i krajowych w sytuacji likwidacji popularnego terminu DDU.
- Koncepcja zupełnie nowego terminu DAP i zasady jego stosowania w różnych sytuacjach kontraktowych.
- Terminy przydzielające ryzyko transportowe sprzedającemu i ich negocjowanie.
- Terminy przydzielające ryzyko transportowe kupującemu i ich negocjowanie.
- Zmiany w grupie terminów przeznaczonych wyłącznie dla potrzeb transportu morskiego.
- Nowa koncepcja terminu FOB i zwiększone ryzyko dla sprzedającego.
- Zmiany w zakresie przejścia ryzyka w terminie CIF.
- Pułapki i niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem poszczególnych reguł.
- Dostosowanie Incoterms do wymagań bezpieczeństwa ładunków (m.in. C-TPAT i CSI) oraz procedur bezpieczeństwa przy odprawach celnych.
- Dochodzenie roszczeń wobec przewoźnika w poszczególnych terminach Incoterms.
4. DOKUMENTY TRANSPORTOWE I UBEZPIECZENIA W TRANSPORCIE.
- Międzynarodowy samochodowy list przewozowy CMR a krajowy list przewozowy.
- Zasady wystawiania międzynarodowych listów przewozowych CIM i SMGS.
- Posługiwanie się konosamentem. Zapewnienie dokumentu czystego na towary załadowane.
- Rozwiązywanie problemów z czystością konosamentu. Indosowanie konosamentu.
- Wymagania dotyczące B/L w akredytywie, według UCP600.
- List przewozowy, wystawiony wg. Konwencji montrealskiej.
- FCR - zaświadczenie spedytora o przejęciu towaru.
- Protokoły szkody sporządzane przy reklamacjach transportowych - wymogi prawne.
- Ubezpieczenia OC przewoźnika (OCP) i spedytora (OCS).
- Ubezpieczenia cargo według klauzul ICC A, B, C - odpowiedzialność ubezpieczyciela za szkody.
5. DOCHODZENIE REKLAMACJI Z TYTUŁU SZKÓD W TRANSPORCIE.
- Zmiana zasad dochodzenia i załatwiania roszczeń w transporcie samochodowym w wyniku ratyfikacji przez Polskę Protokołu genewskiego.
- Reklamacje w transporcie dotyczące uszkodzenia lub utraty towaru a limity odpowiedzialności.
- Reklamacje z tytułu niedotrzymania terminu dostawy a odpowiedzialność za powstałą szkodę.
- Zwolnienia przewoźnika od odpowiedzialności w Prawie przewozowym a postanowienia Umowy przewozu.
- Zasady pierwszeństwa postanowień Prawa przewozowego, Konwencji przewozowych i Umowy przewozu przy przewozach krajowych i międzynarodowych.
- Wykorzystanie Ogólnych Warunków Przewozu w procesie zwolnienia od odpowiedzialności przewoźnika.
- Proces dochodzenia oraz załatwiania reklamacji w transporcie drogowym.
- Możliwości eliminowania limitów określonych w Konwencjach przewozowych.
- Postanowienia Konwencji COTIF/CIM a reklamacje w transporcie kolejowym.
- Zasady dochodzenia reklamacji według Konwencji montrealskiej.
- Reguły Haskie, Kodeks morski i Rotterdam Rules a problem awarii wspólnej.
- Zasady współpracy ze spedytorem w zakresie roszczeń i odpowiedzialność spedytora w świetle postanowień OPWS, Prawa cywilnego i Umowy spedycji.
- Terminy i formy zgłaszania roszczeń oraz konsekwencje ich niedotrzymania.
- Odpowiedzialność przewoźnika i spedytora za działanie strony trzeciej przy szkodach transportowych.
ANALIZA PRZYPADKÓW:
- analiza procesu zawierania umów w transporcie na przykładach,
- analiza procesu reklamacyjnego w transporcie na przykładach,
- rozwiązywanie przypadków spornych, związanych z bazą dostawy,
- omówienie konkretnych sytuacji na podstawie zdjęć z portów, magazynów, składów celnych, terminali kontenerowych.
Czas trwania
Szkolenie stacjonarne: 10.00-16.00 i 9.00-15.00 Szkolenie online: 09:00-16:00 każdego dnia
Prelegenci
Dr Wojciech Budzyński
Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych. Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
40-086 Katowice
ul. Sokolska 24
woj. śląskie
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
40-086 Katowice
ul. Sokolska 24
woj. śląskie
00-876 Warszawa
Al. Solidarności 165
woj. mazowieckie
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Rejestracja
- zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 545 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Możliwość kontaktu e-mail z trenerem i zadawania pytań po szkoleniu - 1 miesiąc od daty szkolenia.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Dokonanie wpłaty zaliczki w wysokości 100% ceny szkolenia do 7 dni przed szkoleniem, przesłanie potwierdzenia dokonania wpłaty. Zwrotu zaliczki dokonujemy na podstawie pisemnej rezygnacji złożonej nie później niż 7 dni przed szkoleniem. Po upływie tego terminu zgłaszający zobowiązuje się do zapłaty 100% podanej kwoty.
- Inne warunki płatności mogą zostać uzgodnione bezpośrednio.
- W przypadku nie uczestniczenia w szkoleniu i braku pisemnej rezygnacji obciążamy Państwa 100% kosztami szkolenia.
Możliwe jest uczestnictwo innej osoby niż zgłoszonej.
- ATL zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia otwartego ze względu na zgromadzenie niedostatecznej liczby uczestników, o czym Zamawiający/Zleceniodawca i Uczestnik zostaną poinformowani ze stosownym wyprzedzeniem.
SZKOLENIE ON-LINE: ATL nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeśli niemożność ta spowodowana jest brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/ Zleceniodawcy/ Zamawiającego. Szkolenie realizowane jest zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030).
- Nazwa firmy: ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Augustyna Locciego 26
- Kod pocztowy: 02-928
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213358018
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
