O szkoleniu
Szkolenie dostosowane jest do branż Uczestników - zarówno firmowych, jak i instytucjonalnych.
Trener przed każdym szkoleniem wybiera przykłady postów z obszarów, w których działają Uczestnicy . Dodatkowo, istnieje możliwość, aby podczas szkolenia omówione zostały konta w mediach społecznościowe prowadzone przez Uczestników.
Nie ma znaczenia, w jakiej firmie lub instytucji pracujesz - to szkolenie i tak zostanie dopasowane do Twojej branży.
- Przykłady postów dopasowane do branż Uczestników
- Możliwość omówienia mocnych i słabych stron kont prowadzonych przez Uczestników
- Omówienie 3 platform społecznościowych podczas jednego szkolenia: Facebook, Instagram, LinkedIn
- Uwzględnienie zarówno specyfiki firm (działalność komercyjna), jak i instytucji (działalność niekomercyjna).
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za prowadzenie kont w mediach społecznościowych w firmach komercyjnych, instytucjach publicznych oraz innych organizacjach (np. NGO).
Program szkolenia
Dzień pierwszy
Wprowadzenie do mediów społecznościowych
- Social Media w Polsce – aktualne statystyki
- Czym różni się komunikacja w mediach społecznościowych od komunikacji w innych mediach?
Bezpieczeństwo na Facebooku
- Konto prywatne a strona firmy
- Popularne błędy, które zagrażają bezpieczeństwu konta
- Bezpieczny dostęp do konta pracownika i do konta firm
- Zgłaszanie ataków hackerskich, problemów technicznych i innych
Konto firmowe (fanpage) – ustawienia i narzędzia
- Aktualny interfejs stron Facebooka z najnowszymi zmianami
- Kluczowe ustawienia profilu – krok po kroku
- Nowe uprawnienia (dawne „role na stronie”) na Facebooku
- Tworzenie i planowanie postów w Meta Business Suite
- Co nam mogą powiedzieć statystyki?
Menedżer Firmy dla dowolnej organizacji
- Zakładanie Menedżera Firmy
- Dodawanie stron do Menedżera
- Przydzielanie uprawnień pracownikom
Algorytm na Facebooku
- Algorytm – na czym polega?
- Znaczenie rodzaju postu, reakcji, czasu publikacji
- Wybór czasu publikacji
Zaangażowanie na Facebooku (content marketing)
- Jak tworzyć angażujące posty? Wskazówki i przykłady
- Cechy atrakcyjnego wpisu
- Ciekawy post – jak pisać, by przykuwać uwagę?
- Pozytywne i negatywne przykłady postów
- Język postów
Zdjęcia i grafiki w social mediach
- Wskazówki dotyczące doboru grafik i zdjęć
- Legalne źródła zdjęć i grafik
- Krótko o Canvie oraz sztucznej inteligencji (AI)
Przykłady i inspiracje
- Co publikować na profilu firmy i instytucji – ogólnie?
- Treści od fanów i klientów
- Przykłady postów na Facebooku (z możliwością dopasowania do branż Uczestników)
- Krótka analiza stron firmowych prowadzonych przez Uczestników (dla chętnych)
Wokół social mediów – przydatne informacje
- Organizacja konkursów
- Ochrona danych osobowych
- Ochrona praw autorskich
- Zgłaszanie problemów technicznych.
Dzień drugi
Komunikacja z fanami i klientami w social mediach
- Jak i kiedy odpowiadać w mediach społecznościowych?
- Kategorie negatywnych opinii i ich znaczenie wizerunkowe
- Jak reagować na krytyczne opinie i negatywne komentarze?
- Czy ukrywanie postów jest lepsze niż ich kasowanie?
Specyfika Instagrama
- Specyfika Instagrama na tle innych mediów społecznościowych
- Rodzaje publikacji: zdjęcia, rolki, relacje
Ekosystem Instagrama
- Profesjonalna prezentacja firmy (tzw. bio)
- 3 światy: hashtagi, lokalizacje, użytkownicy
- Wykorzystaj moc hashtagów – zasady stosowania
- Rosnąca rola pozycjonowania (SEO)
Nie tylko posty – wskazówki, kluczowe aktywności
- Dodatkowe zastosowania hashtagów
- Oznaczaj użytkowników i reaguj na oznaczenia
- Dodawaj relacje i angażuj
- Dodawaj rolki
- Udostępniaj
Algorytm na Instagramie
- Jakie dane uwzględnia algorytm?
- Jak współpracować z algorytmem?
- Co wpływa negatywnie na algorytm?
- Najlepszy czas publikacji
Zwiększanie popularności na Instagramie
- Dlaczego Instagram wymaga innego prowadzenia niż Facebook
- Aktywność w imieniu marki na innych profilach
- Konkurs jako sposób promocji na Instagramie
Estetycznie i angażująco
- Inspirujące konta na Instagramie – przykłady
- Kompozycje postów
- Analiza kont prowadzonych przez Uczestników (dla chętnych)
- Jakie aplikacje do edycji zdjęć i video?
Specyfika LinkedIn
- LinkedIn w Polsce – aktualne dane
- Ewolucja od rekrutacji do relacji
- Influencer na LinkedIn – kto nim może zostać?
- Prezentacja i podgląd systemu LinkedIn
Znaczenie profilu personalnego pracownika
- Różnice pomiędzy Facebookiem a LinkedIn
- Sekcje profilu personalnego
- Kręgi kontaktów
- Social Selling Index
Company Page, czyli Strona Firmy
- Strona firmowa – company page
- Zakładanie strony
- Edycja najważniejszych ustawień
- Role na stronie
- Statystyki
Profil firmowy a personalny
- Zależności pomiędzy profilem personalnym a firmowym
- Dlaczego pracownik miałby się angażować w promocję pracodawcy?
Algorytm na LinkedIn
- Klasyfikowanie treści i znaczenie interakcji
- Najlepszy czas publikacji
- Rodzaje treści w kontekście algorytmu
- Dostępne formaty: ankiety, posty, artykuły
- Hashtagi na LinkedIn
Przykłady i inspiracje
- Przykłady postów informacyjnych
- Przykłady postów z ofertami pracy
- Omówienie kont prowadzonych przez Uczestników (dla chętnych).
Zarządzanie mediami społecznościowymi
- Nadmiar i niedobór informacji
- Problem decyzyjności
- Ustalenie procedur prowadzenia konta
- Ustalenie regulaminu dla odbiorców social mediów.
Podsumowanie
Czas trwania
Szkolenie trwa 2 dni, w godz. 9:30 - 15:00 (w tym 30 min. przerwy).
Prelegenci
Od kilkunastu lat obsługuje konta social media swoich Klientów. Prowadzi także kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie i LinkedIn. Jest autorem wielu publikacji na temat marketingu, w tym książki „PRo-MOC-ja”, m.in. na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w małych firmach. Przeszkolił już kilkaset osób z tematyki mediów społecznościowych – pracowników firm, instytucji oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 800 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Szkolenie odbywa się w formie on-line lub stacjonarnej. Podczas szkoleń online Uczestnicy muszą dysponować komputerem z dostępem do internetu.
- W przypadku wyboru przedpłaty, płatność musi wpłynąć na konto bankowe Empemedia - w przypadku szkolenia online najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym szkolenie do godz. 17:00, w przypadku szkolenia stacjonarnego - w terminie min. 5 dni roboczych przed datą szkolenia.
- W przypadku firm i instytucji Zamawiający może wybrać zamówienie z odroczoną płatnością, przy czym w sytuacji, w której organizator szkolenia ma wątpliwości co do rzetelności płatniczej Zamawiającego, organizator może odmówić zgody na taką formę płatności. Wówczas Zamawiający może skorzystać z przedpłaty.
- W przypadku wyboru płatności z odroczoną płatnością, skan kompletnie uzupełnionego i podpisanego zamówienia musi wpłynąć na konto e-mailowe Empemedia najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym szkolenie do godz. 17:00.
- Organizator może poprosić Zamawiającego o potwierdzenie zgłoszenia.
- Brak potwierdzenia zamówienia na prośbę Organizatora w wyznaczonym terminie, skutkuje anulowaniem zgłoszenia.
- W przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł zrealizować zajęć w podanym terminie organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub przełożenia terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych (np. awaria internetu) oraz nie ponosi odpowiedzialności za szkody Zamawiającego powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- W przypadku, gdyby wskazani Uczestnicy nie mogli wziąć udział w szkoleniu, Zamawiający może dokonać zmian na liście Uczestników lub może przenieść Uczestników na kolejny termin – zgłoszenie zmian musi nastąpić najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym szkolenie, do godz. 17:00. Zmiany zgłoszone po tym terminie nie będą uwzględniane.
- Nazwa firmy: Empemedia
- Ulica i nr: Kazachska 5/122
- Kod pocztowy: 02-999
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8221789852