Social Media w Firmie i Instytucji

O szkoleniu

Szkolenie dostosowane jest do branż Uczestników - zarówno firmowych, jak i instytucjonalnych. 

Trener przed każdym szkoleniem wybiera przykłady postów z obszarów, w których działają Uczestnicy . Dodatkowo, istnieje możliwość, aby podczas szkolenia omówione zostały konta w mediach społecznościowe prowadzone przez Uczestników.

Nie ma znaczenia, w jakiej firmie lub instytucji pracujesz - to szkolenie i tak zostanie dopasowane do Twojej branży.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Przykłady postów dopasowane do branż Uczestników
  • Możliwość omówienia mocnych i słabych stron kont prowadzonych przez Uczestników
  • Omówienie 3 platform społecznościowych podczas jednego szkolenia: Facebook, Instagram, LinkedIn
  • Uwzględnienie zarówno specyfiki firm (działalność komercyjna), jak i instytucji (działalność niekomercyjna).
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za prowadzenie kont w mediach społecznościowych w firmach komercyjnych, instytucjach publicznych oraz innych organizacjach (np. NGO). 

Program szkolenia

Dzień pierwszy

Wprowadzenie do mediów społecznościowych

  • Social Media w Polsce – aktualne statystyki
  • Czym różni się komunikacja w mediach społecznościowych od komunikacji w innych mediach?

Bezpieczeństwo na Facebooku

  • Konto prywatne a strona firmy
  • Popularne błędy, które zagrażają bezpieczeństwu konta
  • Bezpieczny dostęp do konta pracownika i do konta firm
  • Zgłaszanie ataków hackerskich, problemów technicznych i innych

Konto firmowe (fanpage) – ustawienia i narzędzia

  • Aktualny interfejs stron Facebooka z najnowszymi zmianami
  • Kluczowe ustawienia profilu – krok po kroku
  • Nowe uprawnienia (dawne „role na stronie”) na Facebooku
  • Tworzenie i planowanie postów w Meta Business Suite
  • Co nam mogą powiedzieć statystyki?

Menedżer Firmy dla dowolnej organizacji

  • Zakładanie Menedżera Firmy
  • Dodawanie stron do Menedżera
  • Przydzielanie uprawnień pracownikom

Algorytm na Facebooku

  • Algorytm – na czym polega?
  • Znaczenie rodzaju postu, reakcji, czasu publikacji
  • Wybór czasu publikacji

Zaangażowanie na Facebooku (content marketing)

  • Jak tworzyć angażujące posty? Wskazówki i przykłady
  • Cechy atrakcyjnego wpisu
  • Ciekawy post – jak pisać, by przykuwać uwagę?
  • Pozytywne i negatywne przykłady postów
  • Język postów

Zdjęcia i grafiki w social mediach

  • Wskazówki dotyczące doboru grafik i zdjęć
  • Legalne źródła zdjęć i grafik
  • Krótko o Canvie oraz sztucznej inteligencji (AI)

Przykłady i inspiracje

  • Co publikować na profilu firmy i instytucji – ogólnie?
  • Treści od fanów i klientów
  • Przykłady postów na Facebooku (z możliwością dopasowania do branż Uczestników)
  • Krótka analiza stron firmowych prowadzonych przez Uczestników (dla chętnych)

Wokół social mediów – przydatne informacje

  • Organizacja konkursów
  • Ochrona danych osobowych
  • Ochrona praw autorskich
  • Zgłaszanie problemów technicznych.

Dzień drugi

Komunikacja z fanami i klientami w social mediach

  • Jak i kiedy odpowiadać w mediach społecznościowych?
  • Kategorie negatywnych opinii i ich znaczenie wizerunkowe
  • Jak reagować na krytyczne opinie i negatywne komentarze?
  • Czy ukrywanie postów jest lepsze niż ich kasowanie?

Specyfika Instagrama

  • Specyfika Instagrama na tle innych mediów społecznościowych
  • Rodzaje publikacji: zdjęcia, rolki, relacje

Ekosystem Instagrama 

  • Profesjonalna prezentacja firmy (tzw. bio)
  • 3 światy: hashtagi, lokalizacje, użytkownicy
  • Wykorzystaj moc hashtagów – zasady stosowania
  • Rosnąca rola pozycjonowania (SEO)

Nie tylko posty – wskazówki, kluczowe aktywności

  • Dodatkowe zastosowania hashtagów
  • Oznaczaj użytkowników i reaguj na oznaczenia
  • Dodawaj relacje i angażuj
  • Dodawaj rolki
  • Udostępniaj

Algorytm na Instagramie

  • Jakie dane uwzględnia algorytm?
  • Jak współpracować z algorytmem?
  • Co wpływa negatywnie na algorytm?
  • Najlepszy czas publikacji

Zwiększanie popularności na Instagramie

  • Dlaczego Instagram wymaga innego prowadzenia niż Facebook
  • Aktywność w imieniu marki na innych profilach
  • Konkurs jako sposób promocji na Instagramie

Estetycznie i angażująco

  • Inspirujące konta na Instagramie – przykłady
  • Kompozycje postów
  • Analiza kont prowadzonych przez Uczestników (dla chętnych)
  • Jakie aplikacje do edycji zdjęć i video?

Specyfika LinkedIn

  • LinkedIn w Polsce – aktualne dane
  • Ewolucja od rekrutacji do relacji
  • Influencer na LinkedIn – kto nim może zostać?
  • Prezentacja i podgląd systemu LinkedIn

Znaczenie profilu personalnego pracownika

  • Różnice pomiędzy Facebookiem a LinkedIn
  • Sekcje profilu personalnego
  • Kręgi kontaktów
  • Social Selling Index

Company Page, czyli Strona Firmy

  • Strona firmowa – company page
  • Zakładanie strony
  • Edycja najważniejszych ustawień
  • Role na stronie
  • Statystyki

Profil firmowy a personalny

  • Zależności pomiędzy profilem personalnym a firmowym
  • Dlaczego pracownik miałby się angażować w promocję pracodawcy?

Algorytm na LinkedIn

  • Klasyfikowanie treści i znaczenie interakcji
  • Najlepszy czas publikacji
  • Rodzaje treści w kontekście algorytmu
  • Dostępne formaty: ankiety, posty, artykuły
  • Hashtagi na LinkedIn

Przykłady i inspiracje

  • Przykłady postów informacyjnych
  • Przykłady postów z ofertami pracy
  • Omówienie kont prowadzonych przez Uczestników (dla chętnych).

Zarządzanie mediami społecznościowymi

  • Nadmiar i niedobór informacji
  • Problem decyzyjności
  • Ustalenie procedur prowadzenia konta
  • Ustalenie regulaminu dla odbiorców social mediów.

Podsumowanie

Czas trwania

Szkolenie trwa 2 dni, w godz. 9:30 - 15:00 (w tym 30 min. przerwy).

Prelegenci

Marcin Pietraszek
Empemedia

Od kilkunastu lat obsługuje konta social media swoich Klientów. Prowadzi także kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie i LinkedIn. Jest autorem wielu publikacji na temat marketingu, w tym książki „PRo-MOC-ja”, m.in. na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w małych firmach. Przeszkolił już kilkaset osób z tematyki mediów społecznościowych – pracowników firm, instytucji oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie LiveWebinar. Uczestnicy otrzymują link do wirtualnego pokoju. Zalecany udział z kamerą.

Rejestracja

Przedpłata
Cena obejmuje zniżkę za przedpłatę
720
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 800 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Umowa (dla przedsiębiorstw)
Faktura z odroczoną płatnością (nie dotyczy osób prywatnych)
800
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Instytucje
Faktura bez VAT dla finansowanych ze środków publicznych (obowiązują warunki)
800
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Szkolenie odbywa się w formie on-line lub stacjonarnej. Podczas szkoleń online Uczestnicy muszą dysponować komputerem z dostępem do internetu.
  2. W przypadku wyboru przedpłaty, płatność musi wpłynąć na konto bankowe Empemedia - w przypadku szkolenia online najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym szkolenie do godz. 17:00, w przypadku szkolenia stacjonarnego - w terminie min. 5 dni roboczych przed datą szkolenia.
  3. W przypadku firm i instytucji Zamawiający może wybrać zamówienie z odroczoną płatnością, przy czym w sytuacji, w której organizator szkolenia ma wątpliwości co do rzetelności płatniczej Zamawiającego, organizator może odmówić zgody na taką formę płatności. Wówczas Zamawiający może skorzystać z przedpłaty.
  4. W przypadku wyboru płatności z odroczoną płatnością, skan kompletnie uzupełnionego i podpisanego zamówienia musi wpłynąć na konto e-mailowe Empemedia najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym szkolenie do godz. 17:00.
  5. Organizator może poprosić Zamawiającego o potwierdzenie zgłoszenia.
  6. Brak potwierdzenia zamówienia na prośbę Organizatora w wyznaczonym terminie, skutkuje anulowaniem zgłoszenia. 
  7. W przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł zrealizować zajęć w podanym terminie organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.
  8. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub przełożenia terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych (np. awaria internetu) oraz nie ponosi odpowiedzialności za szkody Zamawiającego powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  9. W przypadku, gdyby wskazani Uczestnicy nie mogli wziąć udział w szkoleniu, Zamawiający może dokonać zmian na liście Uczestników lub może przenieść Uczestników na kolejny termin – zgłoszenie zmian musi nastąpić najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym szkolenie, do godz. 17:00. Zmiany zgłoszone po tym terminie nie będą uwzględniane.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Empemedia
  • Ulica i nr: Kazachska 5/122
  • Kod pocztowy: 02-999
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 8221789852

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Empemedia
02-999 Warszawa, Polska Kazachska 5/122

Organizator

Empemedia
02-999 Warszawa, Polska
Kazachska 5/122
woj. mazowieckie
Naszą specjalnością są social media. Prowadzimy szkolenia on-line oraz stacjonarne dla małych i dużych firm, urzędów, muzeów, organizacji samorządowych i pozarządowych, szkoląc przede wszystkim z obsługi serwisów społecznościowych Facebook, Instagram...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!