O szkoleniu
Omówimy zagadnienia o podstawowym znaczeniu dla zapewnienia sprawnego funkcjonowania Biura Zarządu, poczynając na omówieniu współpracy Biura Zarządu z organami spółki, uprawnieniach poszczególnych organów spółki, wymogach w odniesieniu do statutu/umowy spółki, a także zasadach aktualizacji przez Biuro Zarządu danych spółki w KRS. W trakcie szkolenia omówione zostaną również procedury udostępniania dokumentów przez Biuro Zarządu oraz zasady dostępu do informacji w spółce, dobre praktyki w zakresie regulaminów organizacyjnych, instrukcji czy zarządzeń wewnętrznych, a także wymogi w zakresie prowadzenia posiedzeń oraz zasady przygotowywania uchwał czy protokołów.
Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych efektywną organizacją Biura Zarządu, w tym pracowników biur zarządu - poczynając od asystentów poprzez specjalistów do office managerów. Szkolenie będzie okazają do zapoznania się z wymogami prawa, dobrymi praktykami w zarządzaniu Biurem Zarządu oraz uporządkowania wiedzy w kluczowych kwestiach dotyczących prowadzenia spółki i obsługi zarządu.
Program szkolenia
DZIEŃ 1 / 18 MARCA 2021
09.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP DO INFORMACJI W SPÓŁCE
- Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników
- Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
- Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa
Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów
- Zasady udostępniania dokumentów
- Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, RN i jej członkowie, zarząd, pracownicy?
Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji
Case study: umowa o zakazie konkurencji i skutki
Case study: umowy o zachowaniu poufności
PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków
Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?
- Tryb i forma podejmowania uchwał
Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał
KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ
Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej
- Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
- Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH, a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
- Sposoby zwołania posiedzeń
- Odwołanie lub zmiana terminu obrad
SPORZĄDZANIE UCHWAŁ I PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA
- Kiedy powinna być podjęta uchwała zarządu lub rady nadzorczej?
- Obowiązkowa zawartość uchwały
- Uzgadnianie a wersja ostateczna
- Podpisywanie protokołu
- Określenie czynności zwykłego zarządu
- Czynności wymagające zgody walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników
PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW
- Formy czynności prawnej: pisemna, elektroniczna, dokumentowa
- Zasady prawne archiwizowania dokumentów
- Forma przechowywania dokumentów spółki
- Terminy przechowywania dokumentów
15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 19 MARCA 2021
09.00 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia
REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI
- Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu
Case study: jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?
- Skutki błędnych zapisów w regulaminach i innych regulacjach
Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej
Case study: instrukcja kancelaryjna
Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie
Case study: regulaminy organizacyjne
- Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem
WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI
- Wyłanianie członków organów spółki
- Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu
Case study: uchybienia na tle reprezentacji
- Prokurent a pełnomocnik w spółce kapitałowej
- Rodzaje pełnomocnictw, treść pełnomocnictw, rejestry
- Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
- Delegowanie członka rady nadzorczej do zarządu
Case study: odpowiedzialność Zarządu – orzecznictwo
KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI
- Jakie wymogi nakłada ustawodawca na statutem/umowę spółki?
- Ustanowienie organów spółki i sposób ich powołania,
Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek
AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS
- Postępowanie aktualizujące w KRS
- Jakie dokumenty uzupełniające przygotować i w jaki sposób?
- Jak reagować na korespondencję z sądu rejestrowego?
- Jak radzić sobie z pomyłkami we wnioskach i pismami
RODO W PRAKTYCE SPÓŁEK KAPITAŁOWYCH
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
- Obowiązki związane z rolą administratora danych osobowych
- Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą
- Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy
UMOWY W SPÓŁKACH – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY I ZAPOMNIANY OBSZAR KONTROLI
- Dobre praktyki w zarządzaniu umowami w spółkach
- Jakie procedury przyjmować aby zabezpieczyć zarząd
- Jakie zapisy w umowach minimalizują ryzyko zarządu
15.00 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci
Romana Pietruk - wspólnik kancelarii prawnej, uznany ekspert w obszarze prawa gospodarczego, prawa nieruchomości nieruchomości oraz postępowania administracyjnego. Posiada bogate doświadczenie praktyczne z zakresu sporządzania umów w obrocie gospodarczym, tworzenia i negocjajcji umów najmu, a także ochrony danych osobowych, windykacji i zabezpieczenia należności. Prowadziła liczne zajęcia dla administracji publicznej oraz przedsiębiorstw, w tym z sektora bankowego oraz instytucji finansowych. Trener z zakresu m.in. Systemu NKW, prowadziła szkolenia kadry Wydziałów Ksiąg Wieczystych, w tym sędziów, sekretarzy sądowych, pracowników administracji i informatyków oraz pracowników Ośrodków Migracyjnych.
mec. Anna Adamczyk
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych.
Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.
Dotychczasowa praktyka zawodowa Anny Adamczyk obejmuje przede wszystkim:
- prowadzeniem stałej i kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych z wyłączeniem prawa podatkowego;
- tworzenie, przekształcanie oraz likwidacja nowych spółek i innych podmiotów gospodarczych;
- bieżące doradztwo na rzecz władz spółek handlowych: organów właścicielskich, nadzorczych i zarządzających oraz indywidualnych członków tych organów;
- sporządzaniem opinii prawnych, uwzględniających aktualny stan prawny, krytyczne poglądy doktryny oraz najnowsze orzecznictwo w zakresie prawa spółek, prawa cywilnego oraz prawa pracy;
- przygotowywaniem umów zarówno w języku polskim jak i angielskim;
- przygotowywanie dokumentów korporacyjnych (umowy, statuty, regulaminy) w tym porozumienia wspólników;
- przygotowywanie pism procesowych we wszystkich instancjach;
- reprezentacja Klientów przez sądami powszechnymi;
- pełna obsługa prawna w zakresie tworzenia i zarządzania projektami skierowanymi na optymalizację podatkową z wykorzystaniem struktur off-shore, w tym w szczególności: na Cyprze, w Luksemburgu, w Liechtensteinie, Szwajcarii, Holandii, na Malcie, Antylach Holenderskich;
- przygotowywanie projektów wniosków o interpretację indywidualną do Ministra Finansów w zakresie przepisów prawa podatkowego w kontekście tworzonych struktur off – shore.
Od 2008 r. Anna Adamczyk jest wykładowcą na wielu szkoleniach i konferencjach o tematyce korporacyjnej. Świadczy usługi szkoleniowe dla takich podmiotów jak m.in. KPMG, Deloitte, Pricewaterhause Coopers, Akademia Stosowania Prawa.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przesłanie zgłoszenia online. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się celem potwierdzenia rejestracji w szkoleniu oraz przekazania wszelkich szczegółów organizacyjnych.
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220