Szkolenie

Specjalista ds. obsługi Biura Zarządu

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję szkolenia dedykowanego dla Specjalistów ds. obsługi Biura Zarządu. Codzienne funkcjonowanie Biur Zarządu, zarówno w odniesieniu do relacji wewnętrznych, jak i w kontaktach zewnętrznych, wymaga coraz szerszego zakresu wiedzy, praktycznych kompetencji oraz uprawnień. W trakcie naszego szkolenia zyskają Państwo wsparcie w efektywnym i zgodnym z przepisami prawa zarządzaniu Biurem Zarządu, obsłudze organów zarządczych, właścicielskich i nadzorczych.

Omówimy zagadnienia o podstawowym znaczeniu dla zapewnienia sprawnego funkcjonowania Biura Zarządu, poczynając na omówieniu współpracy Biura Zarządu z organami spółki, uprawnieniach poszczególnych organów spółki, wymogach w odniesieniu do statutu/umowy spółki, a także zasadach aktualizacji przez Biuro Zarządu danych spółki w KRS. W trakcie szkolenia omówione zostaną również procedury udostępniania dokumentów przez Biuro Zarządu oraz zasady dostępu do informacji w spółce, dobre praktyki w zakresie regulaminów organizacyjnych, instrukcji czy zarządzeń wewnętrznych, a także wymogi w zakresie prowadzenia posiedzeń oraz zasady przygotowywania uchwał czy protokołów.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych efektywną organizacją Biura Zarządu, w tym pracowników biur zarządu - poczynając od asystentów poprzez specjalistów do office managerów. Szkolenie będzie okazają do zapoznania się z wymogami prawa, dobrymi praktykami w zarządzaniu Biurem Zarządu oraz uporządkowania wiedzy w kluczowych kwestiach dotyczących prowadzenia spółki i obsługi zarządu.

Program szkolenia

DZIEŃ 1 / 18 MARCA 2021

09.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP DO INFORMACJI W SPÓŁCE

  • Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników
  • Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
  • Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa

Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów 

  • Zasady udostępniania dokumentów
  • Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, RN i jej członkowie, zarząd, pracownicy?

Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji

Case study: umowa o zakazie konkurencji i skutki

Case study: umowy o zachowaniu poufności

PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ

Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków

Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?

  • Tryb i forma podejmowania uchwał

Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał

 

KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ 

Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej

  • Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
  • Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH, a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
  • Sposoby zwołania posiedzeń
  • Odwołanie lub zmiana terminu obrad

 

SPORZĄDZANIE UCHWAŁ I PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA

  • Kiedy powinna być podjęta uchwała zarządu lub rady nadzorczej?
  • Obowiązkowa zawartość uchwały
  • Uzgadnianie a wersja ostateczna
  • Podpisywanie protokołu
  • Określenie czynności zwykłego zarządu
  • Czynności wymagające zgody walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników

 

PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW

  • Formy czynności prawnej: pisemna, elektroniczna, dokumentowa
  • Zasady prawne archiwizowania dokumentów
  • Forma przechowywania dokumentów spółki 
  • Terminy przechowywania dokumentów

15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 19 MARCA ​2021

09.00 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia

REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI

  • Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu

Case study: jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?

  • Skutki błędnych zapisów w regulaminach i innych regulacjach

Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej

Case study: instrukcja kancelaryjna

Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie

Case study: regulaminy organizacyjne

  • Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem

WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI

  • Wyłanianie członków organów spółki
  • Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu

Case study: uchybienia na tle reprezentacji

  • Prokurent a pełnomocnik w spółce kapitałowej
  • Rodzaje pełnomocnictw, treść pełnomocnictw, rejestry
  • Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
  • Delegowanie członka rady nadzorczej do zarządu

Case study: odpowiedzialność Zarządu – orzecznictwo

KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI

  • Jakie wymogi nakłada ustawodawca na statutem/umowę spółki?
  • Ustanowienie organów spółki i sposób ich powołania,

Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek

AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS

  • Postępowanie aktualizujące w KRS
  • Jakie dokumenty uzupełniające przygotować i w jaki sposób?
  • Jak reagować na korespondencję z sądu rejestrowego?
  • Jak radzić sobie z pomyłkami we wnioskach i pismami

RODO W PRAKTYCE SPÓŁEK KAPITAŁOWYCH

  • Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
  • Obowiązki związane z rolą administratora danych osobowych
  • Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą
  • Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO

Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy

UMOWY W SPÓŁKACH  – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY I ZAPOMNIANY OBSZAR KONTROLI

  • Dobre praktyki w zarządzaniu umowami w spółkach
  • Jakie procedury przyjmować aby zabezpieczyć zarząd
  • Jakie zapisy w umowach minimalizują ryzyko zarządu

15.00 – Zakończenie szkolenia

Czas trwania

10-15

Prelegenci

Cytat

Romana Pietruk - wspólnik kancelarii prawnej, uznany ekspert w obszarze prawa gospodarczego, prawa nieruchomości nieruchomości oraz postępowania administracyjnego. Posiada bogate doświadczenie praktyczne z zakresu sporządzania umów w obrocie gospodarczym, tworzenia i negocjajcji umów najmu, a także ochrony danych osobowych, windykacji i zabezpieczenia należności. Prowadziła liczne zajęcia dla administracji publicznej oraz przedsiębiorstw, w tym z sektora bankowego oraz instytucji finansowych. Trener z zakresu m.in. Systemu NKW, prowadziła szkolenia kadry Wydziałów Ksiąg Wieczystych, w tym sędziów, sekretarzy sądowych, pracowników administracji i informatyków oraz pracowników Ośrodków Migracyjnych.

mec. Anna Adamczyk

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych.

Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.

Dotychczasowa praktyka zawodowa Anny Adamczyk obejmuje przede wszystkim:

  • prowadzeniem stałej i kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych z wyłączeniem prawa podatkowego;
  • tworzenie, przekształcanie oraz likwidacja nowych spółek i innych podmiotów gospodarczych;
  • bieżące doradztwo na rzecz władz spółek handlowych: organów właścicielskich, nadzorczych i zarządzających oraz indywidualnych członków tych organów;
  • sporządzaniem  opinii prawnych, uwzględniających aktualny stan prawny, krytyczne poglądy doktryny oraz najnowsze orzecznictwo w zakresie prawa spółek, prawa cywilnego oraz prawa pracy;
  • przygotowywaniem  umów zarówno w języku polskim jak i angielskim;
  • przygotowywanie  dokumentów korporacyjnych (umowy, statuty, regulaminy) w tym porozumienia wspólników;
  • przygotowywanie  pism procesowych we wszystkich instancjach;
  • reprezentacja Klientów przez sądami powszechnymi;
  • pełna obsługa prawna w zakresie tworzenia i zarządzania projektami skierowanymi na optymalizację podatkową z wykorzystaniem struktur off-shore, w tym w szczególności: na Cyprze, w Luksemburgu, w Liechtensteinie, Szwajcarii, Holandii, na Malcie, Antylach Holenderskich;
  • przygotowywanie projektów wniosków o interpretację indywidualną do Ministra Finansów w zakresie przepisów prawa podatkowego w kontekście tworzonych struktur off – shore.

Od 2008 r. Anna Adamczyk jest wykładowcą na wielu szkoleniach i konferencjach o tematyce korporacyjnej. Świadczy usługi szkoleniowe dla takich podmiotów jak m.in. KPMG, Deloitte, Pricewaterhause Coopers, Akademia Stosowania Prawa.




 

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 marca 2021

Weź udział

Cena
za osobę
1570 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o przesłanie zgłoszenia online. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się celem potwierdzenia rejestracji w szkoleniu oraz przekazania wszelkich szczegółów organizacyjnych.

Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub clickmeeting

Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa ul. Marszałkowska 58 lok. 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!