Specjalista ds. realizacji procesu inwestycyjnego zgodnie z prawem budowlanym - 3-dniowe warsztaty praktyczne. Możliwość indywidualnych konsultacji.

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przede wszystkim omówienie przebiegu procesu inwestycyjnego krok po kroku z uwzględnieniem ustawy Prawo budowlane. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość ugruntowania swojej   wiedzy z zakresu prawa budowlanego, zdobycia praktycznych umiejętności przygotowania dokumentacji, zaplanowania inwestycji budowlanej oraz   nadzoru w sprawowaniu kontroli nad przebiegiem procesu budowlanego.

Dlaczego warto wziąć udział?

- zapoznanie się z zakresem odpowiedzialności uczestników procesu inwestycyjnego, ich zadaniami i rolą oraz możliwymi do wystąpienia ryzykami,
- utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy,
- poznanie trudnych zagadnień zarządzania oraz procedur stosowanych w kontraktach realizowanych według wzorców FIDIC w zrozumiałym i przystępnym przekazie,
- dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie zostało przygotowane z myślą o pracownikach urzędów administracji publicznej, pracownikach firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osobach, które uczestniczą w procesie budowlanym. Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie przepisów regulujących prawidłową realizację procesu inwestycyjnego oraz zastosowanie ich w praktyce.  

Program szkolenia

DZIEŃ PIERWSZY

  1. Źródła informacji o nieruchomości:

    1. księga wieczysta / zbiór dokumentów,

    2. ewidencja gruntów i budynków,

    3. studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

    4. miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

  2. Pojęcia ustawowe w prawie budowlanym.

  3. roboty budowlane: budowa, rozbudowa, nadbudowa, przebudowa, remont,

  4. obiekty budowlane: budynki, obiekty małej architektury, budowle,

  5. obszar oddziaływania obiektu budowlanego,

  6. rozpoczęcie robót budowlanych,

  7. zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego.

  8. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu przeznaczenie, procedura uzyskania, cechy szczególne.

  9. Procedura ustalania warunków zabudowy:

  • zawartość wniosku,

  • przebieg postępowania,

  • ustalenia decyzji.

  1. Procedura ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego:

  • zawartość wniosku,

  • przebieg postępowania,

  • ustalenia decyzji;

  • pojęcie €žinstytucji celu publicznego w orzecznictwie NSA.

  1. Odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych szansa na inwestycje niekonwencjonalne.

  2. Dokumenty niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia robót budowlanych.

  3. pozwolenie na budowę,

  4. zgłoszenie robót budowlanych,

  5. dziennik budowy,

  6. zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych.

  7. Konserwator zabytków a inwestycja budowlana.

  8. Rodzaje ochrony zabytków w odniesieniu do terenu / obiektów.

  9. Uprawnienia konserwatora zabytków.

  10. Obowiązki inwestora w kontekście ochrony zabytków.

  11. Konserwator zabytków w trakcie procesu inwestycyjnego.

DZIEŃ DRUGI

  1. Przebieg procesu budowlanego.

  2. wszczęcie inwestycji,

  3. prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego:

  • inwestor,

  • inspektor nadzoru inwestorskiego,

  • projektant,

  • kierownik budowy (robót),

  1. istotne i nieistotne zmiany w projekcie budowlanym (charakterystyka pojęć skutki),

  2. nakaz wstrzymania robót,

  3. katastrofa budowlana,

  4. zakończenie budowy,

  5. odpowiedzialność uczestników procesu budowlanego.

  6. Oddanie obiektu do użytkowania.

  7. zgłoszenie obiektu do użytkowania,

  8. pozwolenie na użytkowanie,

  9. zakres obowiązkowej kontroli,

  10. użytkowanie obiektu budowlanego przed zakończeniem wszystkich robót (częściowe).

  11. Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego.

  12. zgłoszenie,

  13. sprzeciw,

  14. opłata legalizacyjna.

  15. Samowola budowlana i jej konsekwencje.

  16. budowa obiektu bez (z przekroczeniem) pozwolenia na budowę,

  17. budowa obiektu bez zgłoszenia lub pomimo sprzeciwu,

  18. wykonywanie robót budowlanych niezgodnie z przepisami,

  19. wykonywanie robót budowlanych pomimo nakazu ich wstrzymania.

  20. Prawo wodne a proces budowlany.

  21. urządzenia wodne definicja ustawowa,

  22. pozwolenie wodno prawne charakterystyka, cel, treść,

  23. samowola budowlana w prawie wodnym,

  24. obowiązki właściciela urządzenia wodnego,

  25. koszty utrzymania urządzenia wodnego,

  26. ograniczenia korzystania z gruntów w związku z istnieniem urządzenia wodnego.

DZIEŃ TRZECI

  1. Dokumentowanie postępu rzeczowego procesu inwestycyjnego.

    1. harmonogram robót,

    2. raporty wykonawcy,

    3. protokoły odbioru częściowego i końcowego,

    4. rady budowy.

  2. Zabezpieczenie należytego wykonania.

    1. kaucja zabezpieczająca,

    2. gwarancja bankowa / ubezpieczeniowa,

    3. weksel,

    4. zastaw.

  3. Dokumentacja powykonawcza.

    1. obmiar powykonawczy,

    2. projekt powykonawczy,

    3. dokumenty gwarancyjne / eksploatacyjne itp.

  4. Reguły FIDIC zarys zagadnienia.

  5. Opłata adiacencka.

  6. Renta planistyczna.

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.


Czas trwania

3 dni

Prelegenci

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-

Rejestracja

Szkolenie online
1 697
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 750 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!