O szkoleniu
Celem szkolenia jest przede wszystkim omówienie przebiegu procesu inwestycyjnego krok po kroku z uwzględnieniem ustawy Prawo budowlane. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość ugruntowania swojej wiedzy z zakresu prawa budowlanego, zdobycia praktycznych umiejętności przygotowania dokumentacji, zaplanowania inwestycji budowlanej oraz nadzoru w sprawowaniu kontroli nad przebiegiem procesu budowlanego.
- zapoznanie się z zakresem odpowiedzialności uczestników procesu inwestycyjnego, ich zadaniami i rolą oraz możliwymi do wystąpienia ryzykami,
- utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy,
- poznanie trudnych zagadnień zarządzania oraz procedur stosowanych w kontraktach realizowanych według wzorców FIDIC w zrozumiałym i przystępnym przekazie,
- dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Szkolenie zostało przygotowane z myślą o pracownikach urzędów administracji publicznej, pracownikach firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osobach, które uczestniczą w procesie budowlanym. Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie przepisów regulujących prawidłową realizację procesu inwestycyjnego oraz zastosowanie ich w praktyce.
Program szkolenia
DZIEŃ PIERWSZY
Źródła informacji o nieruchomości:
księga wieczysta / zbiór dokumentów,
ewidencja gruntów i budynków,
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Pojęcia ustawowe w prawie budowlanym.
roboty budowlane: budowa, rozbudowa, nadbudowa, przebudowa, remont,
obiekty budowlane: budynki, obiekty małej architektury, budowle,
obszar oddziaływania obiektu budowlanego,
rozpoczęcie robót budowlanych,
zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego.
Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu przeznaczenie, procedura uzyskania, cechy szczególne.
Procedura ustalania warunków zabudowy:
zawartość wniosku,
przebieg postępowania,
ustalenia decyzji.
Procedura ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego:
zawartość wniosku,
przebieg postępowania,
ustalenia decyzji;
pojęcie instytucji celu publicznego w orzecznictwie NSA.
Odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych szansa na inwestycje niekonwencjonalne.
Dokumenty niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia robót budowlanych.
pozwolenie na budowę,
zgłoszenie robót budowlanych,
dziennik budowy,
zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych.
Konserwator zabytków a inwestycja budowlana.
Rodzaje ochrony zabytków w odniesieniu do terenu / obiektów.
Uprawnienia konserwatora zabytków.
Obowiązki inwestora w kontekście ochrony zabytków.
Konserwator zabytków w trakcie procesu inwestycyjnego.
DZIEŃ DRUGI
Przebieg procesu budowlanego.
wszczęcie inwestycji,
prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego:
inwestor,
inspektor nadzoru inwestorskiego,
projektant,
kierownik budowy (robót),
istotne i nieistotne zmiany w projekcie budowlanym (charakterystyka pojęć skutki),
nakaz wstrzymania robót,
katastrofa budowlana,
zakończenie budowy,
odpowiedzialność uczestników procesu budowlanego.
Oddanie obiektu do użytkowania.
zgłoszenie obiektu do użytkowania,
pozwolenie na użytkowanie,
zakres obowiązkowej kontroli,
użytkowanie obiektu budowlanego przed zakończeniem wszystkich robót (częściowe).
Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego.
zgłoszenie,
sprzeciw,
opłata legalizacyjna.
Samowola budowlana i jej konsekwencje.
budowa obiektu bez (z przekroczeniem) pozwolenia na budowę,
budowa obiektu bez zgłoszenia lub pomimo sprzeciwu,
wykonywanie robót budowlanych niezgodnie z przepisami,
wykonywanie robót budowlanych pomimo nakazu ich wstrzymania.
Prawo wodne a proces budowlany.
urządzenia wodne definicja ustawowa,
pozwolenie wodno prawne charakterystyka, cel, treść,
samowola budowlana w prawie wodnym,
obowiązki właściciela urządzenia wodnego,
koszty utrzymania urządzenia wodnego,
ograniczenia korzystania z gruntów w związku z istnieniem urządzenia wodnego.
DZIEŃ TRZECI
Dokumentowanie postępu rzeczowego procesu inwestycyjnego.
harmonogram robót,
raporty wykonawcy,
protokoły odbioru częściowego i końcowego,
rady budowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania.
kaucja zabezpieczająca,
gwarancja bankowa / ubezpieczeniowa,
weksel,
zastaw.
Dokumentacja powykonawcza.
obmiar powykonawczy,
projekt powykonawczy,
dokumenty gwarancyjne / eksploatacyjne itp.
Reguły FIDIC zarys zagadnienia.
Opłata adiacencka.
Renta planistyczna.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II i III
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II i III
Godz.09:00-17.00-
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
