Specjalista ds. rozliczania, księgowania i realizacji projektów unijnych. Kompendium wiedzy i dobrych praktyk. 3-dniowe szkolenie w Zakopanem (noclegi i wyżywie

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi realizację następujących celów:
-Przygotowanie uczestników do prawidłowego rozliczenia projektów unijnych.
-Zapoznanie uczestników z wytycznymi w zakresie kwalifikowalności kosztów.
-Praktyczną analizę wytycznych obowiązujących w zakresie kwalifikowalności wydatków.
-Przekazanie Uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektów unijnych.
-Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki pozwalające na uniknięcie najczęściej popełnianych błędów.

Korzyści dla uczestników

-ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków;
-możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z ekspertem ds. realizacji i rozliczania projektów unijnych;
-uzyskanie kompleksowej wiedzy pozwalającej na prawidłowe rozliczanie projektów unijnych;
-uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności dotyczące nowych zasad kwalifikowania wydatków i przygotowania odpowiedniej dokumentacji;
-podczas szkolenia omówimy najważniejsze obowiązki i odpowiedzialność głównych księgowych i pracowników działów finansowo księgowych za realizację i rozliczenie danego projektu.

Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy:
-głównych księgowych;
-kierowników działów finansowo – księgowych;
-członków zespołów projektowych;
-osoby odpowiadające za realizację projektów unijnych;
-osoby z działów księgowych, podmiotów mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE;
-osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.

Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w programie mogły uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie wdrażania projektów, jak również pracownicy, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych z Unii Europejskiej.

Program szkolenia

1. Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu współfinansowanego ze środków UE
§ Obowiązek realizacji Projektu z należytą starannością zgodnie z Wnioskiem o dofinansowanie oraz przepisami prawa i procedurami w ramach Programu Operacyjnego
§ Obowiązek i formy prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej
§ Obowiązek i terminy archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu
§ Zasady opisywania dowodów księgowych
§ Obowiązek ujawniania wszystkich dochodów powstałych w związku z realizacją projektu
§ Obowiązek i terminy utrzymania trwałości projektu
2. Zasady kwalifikowalności wydatków
§ Ramy czasowe kwalifikowalności
§ Zasięg geograficzny kwalifikowalności.
§ Ocena kwalifikowalności projektu
§ Zasada faktycznego poniesienia wydatku
§ Wydatki ponoszone zgodnie z zasadą uczciwej konkurencji
§ Uproszczone metody rozliczania wydatków: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
§ Zakaz podwójnego finansowania
3. Podstawowe kategorie kosztów kwalifikowanych
§ Wkład niepieniężny
§ Opłaty finansowe, doradztwo i inne usługi związane z realizacją projektu
§ Zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
§ Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
§ Leasing
§ Podatek VAT od towarów i usług oraz inne podatki i opłaty
§ Kwalifikowalność działań informacyjno-promocyjnych
§ Koszty pośrednie
- Przygotowanie projektu
- Zarządzanie projektem
§ Koszty związane z angażowaniem personelu
- Stosunek pracy
- Stosunek cywilnoprawny
- Osoby samozatrudnione
- Inne formy angażowania personelu projektu
4. Wniosek o płatność
§ Terminy składania Wniosku o płatność
§ Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
§ Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
§ Prezentacja wniosku o płatność oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych
§ Załączniki do Wniosku o płatność
§ Wykazywanie postępu rzeczowo-finansowego projektu
§ Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność
§ Obsługa systemu informatycznego służącego składaniu Wniosków o płatność
§ Typowe błędy w toku procesu rozliczeń
5. Warsztaty - Studium przypadku
§ Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych
§ Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków
§ Sporządzanie Wniosku o płatność na podstawie zadań rozliczeniowych
§ Ustalanie wysokości kosztów kwalifikowanych, wysokości dofinansowania, kolejnych transz zaliczek i kwot
6. Podsumowanie szkolenia:
§ dyskusja końcowa,
§ konsultacje indywidualne.

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

 

Inwestycja

Szkolenie stacjonarne2290.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:

  • 3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 490 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
  • możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
  • dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1990 zł netto  - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
2290 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2780 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).

 

Szkolenie on-line

1790.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.

Czas trwania

3 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
-
Zakopane

Zakopane

woj. małopolskie

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 736
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
  • Ulica i nr: Grottgera 16/1
  • Kod pocztowy: 60-758
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7773150627

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska Grottgera 16/1

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!