Sprawna obsługa reklamacji - prawo i praktyka

O szkoleniu

W 2022 r. czekają nas duże zmiany w zakresie rękojmi i gwarancji konsumenckiej, spowodowane implementacją unijnej dyrektywy towarowej.

Zmiany w prawie wymuszają od przedsiębiorców nowego podejścia do zagadnień związanych z rozpatrywaniem reklamacji. Jedną z nowości jest wprowadzenie pojęcia niezgodności towaru z umową.

Poza tym, wraz z nowelizacją zmianie ulegnie m.in. zakres ochrony konsumenta oraz warunki udzielanych gwarancji.

Podczas szkolenia zostaną poruszone praktyczne aspekty zmian w zakresie reklamacji oraz ich wpływ na działalność przedsiębiorców.

Uczestnicy zdobędą wiedzę w zakresie obsługi różnego typu klientów, zastosowania odpowiedniej komunikacji oraz wykorzystywania stosownej argumentacji.

Porozmawiamy o najczęstszych błędach popełnianych w procesie reklamacji, emocjach oraz asertywności w obsłudze klienta.
Kto powinien wziąć udział?

Wszystkie osoby zainteresowane profesjonalną obsługą reklamacji, m.in. pracownicy działów: reklamacji, jakości, serwisu, obsługi klienta oraz osoby pracujące w biurze obsługi klienta i infolinii.

 

Program szkolenia

10:00 - Rozpoczęcie

WARSZTAT I

10:05

REKLAMACJE W ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW

Przemysław Rybicki, Radca prawny, Kancelaria Affre i Wspólnicy

  • Czym jest rękojmia i gwarancja konsumencka
  • Niezgodność towaru z umową zamiast wady
  • Uprawnienia konsumenta w ramach rękojmi
  • Istotność wady i jej domniemanie
  • Warunki udzielonej gwarancji
  • Wnioski i przewidywania na przyszłość

Sesja Q & A

11:35 - Przerwa

WARSZTAT II

11:50

EFEKTYWNA OBSŁUGA TRUDNEGO KLIENTA - KLUCZOWE ELEMENTY SUKCESU

Maciej Buś, Ekspert, Manager w obszarze obsługi klienta, Customer Fixe / Klientomania

  • Czy każde zgłoszenie musi być … reklamacją?
  • Trudni klienci i trudne sytuacje obsługowe - skąd się biorą
  • Emocje klienta w sytuacjach okołoreklamacyjnych
  • Podstawy asertywności w obsłudze klienta
  • Jak odmówić i zjednać sobie klienta

Sesja Q & A

13:20

Zakończenie

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Maciej Buś

Ekspert, Manager w obszarze obsługi klienta Customer Fixe / Klientomania

Moją ideą jest klient! Zawodowo i z przekonania zajmuję się usprawnianiem komunikacji marek z ich klientami po to aby budować pozytywne doświadczenia. Wierzę, że to klient jest ostatecznym recenzentem firmowych procesów i organizacji pracy. Specjalizuję się w budowaniu strategii komunikacji, sprzedaży i obsługi klienta w środowisku omnichannel. Jestem twórca idei oraz strategii Customer Fixe. Od klikunastu lat spritus movens polskiego sektora Cutsomer service / Contact Center. Za swoją działalność na tym polu zostałem wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award. Jestem autoram artykułów eksperckich, komentatorem rzeczywistości branżowej, prowadzę blog i podcast www.klientomania.pl. Obecnie koncentruję swoją uwagę na wspieraniu managerów customer service jako mentor dzieląc się swoją wiedzą, doświadczeniami i wartościowymi kontaktami.

Przemysław Rybicki

Radca prawny Kancelaria Affre i Wspólnicy

Specjalizuje się w prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim. Doradza przedsiębiorcom w prowadzeniu spraw z zakresu polskiego i europejskiego prawa ochrony konkurencji i konsumentów, w tym spraw dotyczących: kontroli koncentracji przedsiębiorców, porozumień ograniczających konkurencję, nadużyć pozycji dominującej, naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, oraz stosowania klauzul abuzywnych. Uczestniczy w projektach związanych z oceną i wprowadzaniem polityki dystrybucyjnej oraz oceną zgodności regulaminów i umów z prawem konsumenckim. Posiada wieloletnie doświadczenie w prawie ochrony konkurencji i konsumentów zapoczątkowane pracą w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W 2016 r. został laureatem ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną i Wolters Kluwer „Rising Stars – Prawnicy, liderzy jutra”.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 30 sierpień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
395
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa
Kijowska 1
woj. mazowieckie
Dział konferencji „Pulsu Biznesu” powstał w 2004 r. Silna marka "Puls Biznesu" oraz wieloletnie doświadczenia w organizacji konferencji i szkoleń sprawiły, że dzisiaj zajmujemy czołowe miejsce na rynku konferencji biznesowych adresowanych...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Komputer z dostępem do Internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa Kijowska 1
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!