O szkoleniu
Cel szkolenia
• Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie sprawozdawczości odpadowej i produktowej w systemie BDO.
• Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności wypełniania elektronicznych dokumentów związanych z gospodarką odpadami dzięki aktywnym warsztatom z wypełniania sprawozdań i dokumentów ewidencyjnych.
Korzyści dla uczestników
• Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
-odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami
-kwalifikowania odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
-decyzji administracyjnych z zakresu gospodarki odpadami
-zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka BDO
-prowadzenia ewidencji odpadów e elektronicznym systemie BDO
-weryfikacji odbiorcy odpadów
-wyznaczania miejsc i sposobów magazynowania odpadów
• Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
- pracowników przedsiębiorstw
- specjalistów ds. ochrony środowiska
- specjalistów ds. gospodarki odpadami -osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz gospodarką odpadami, w tym odpowiedzialnymi zorganizowanie transportu odpadów oraz wystawanie /zatwierdzanie kart przekazania odpadów
- wszystkie osoby zainteresowane omawianą tematyką.
Program szkolenia
Niniejszy program szkolenia stanowi własność intelektualną Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER lub osób trzecich, w których imieniu Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER występuje. Materiał jest poufny i podlega ochronie prawem autorskim. Kopiowanie, przekazywanie osobom trzecim oraz wykorzystanie niezgodne z intencją organizatora szkolenia jest zabronione i stanowi naruszenie prawa.
SPRAWOZDAWCZOŚĆ ODPADOWA
1. Terminy składania sprawozdań w BDO.
2. Moduły sprawozdawcze w BDO.
3. Sprawozdanie o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami:
‒ Dział I - Dane identyfikujące podmiot sporządzający sprawozdanie oraz zakres przekazywanych danych,
‒ Dział II - Informacja o masie odpadów wywiezionych z terytorium kraju oraz przywiezionych na terytorium kraju,
‒ Dział III - Informacja o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, z wyłączeniem składowisk odpadów, obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, instalacji do termicznego przekształcenia odpadów,
‒ Dział IV - Informacja o składowiskach odpadów,
‒ Dział V - Informacja o obiektach unieszkodliwiania odpadów wydobywczych,
‒ Dział VI - Informacja o instalacjach do termicznego przekształcania odpadów,
‒ Dział VII - Informacja o komunalnych osadach ściekowych,
‒ Dział VIII - Pojazdy wycofane z eksploatacji,
‒ Dział IX - Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
‒ Dział X - Baterie i akumulatory,
‒ Dział XI - Informacja o wytworzonych odpadach,
‒ Dział XII - Informacja o zebranych odpadach,
‒ Dział XIII - Informacja o odpadach poddanych odzyskowi, w tym recyklingowi, lub unieszkodliwieniu.
4. Warsztaty praktyczne – omówienie modułów krok po kroku.
5. Składanie sprawozdań, pobieranie UPO, tworzenie korekt.
6. Analiza błędów.
SPRAWOZDAWCZOŚĆ PRODUKTOWA
1. Terminy składania sprawozdań w BDO.
2. Moduły sprawozdawcze w BDO.
3. Sprawozdanie o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi:
‒ Dział I - Dane identyfikujące podmiot sporządzający sprawozdanie i informacje o przekazywanych danych,
‒ Dział II – Opakowania,
‒ Dział III - Produkty, o których mowa w ustawie z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej,
‒ Dział IV - Informacja o pojazdach wycofanych z eksploatacji,
‒ Dział V - Sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
‒ Dział VI - Baterie i akumulatory.
4. Warsztaty praktyczne – omówienie modułów krok po kroku.
5. Składanie sprawozdań, pobieranie UPO, tworzenie korekt.
6. Analiza błędów.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
1 dzień
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 640 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176