O szkoleniu
Podczas szkolenia omówimy kluczowe zasady zarządzania i ewidencjonowania środków trwałych, ze szczególnym uwzględnieniem Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”.
Przyjrzymy się zarówno podstawom prawnym, jak i praktycznym aspektom, które mogą być przydatne nie tylko księgowym, ale także menedżerom i osobom odpowiedzialnym za zarządzanie majątkiem firmy.
Omówimy, między innymi, zmiany w zakresie preferencyjnych rozwiązań w amortyzacji podatkowej, które weszły w życie w styczniu 2024 roku i amortyzację środków trwałych sfinansowanych dotacją, zapewniając aktualną wiedzę niezbędną do prawidłowego stosowania przepisów w codziennej działalności.
- Główni księgowi,
- pracownicy działów księgowości,
- dyrektorzy finansowi,
- pracownicy działów inwestycyjnych
- prezesi,
- właściciele firm.
Program szkolenia
1. Podstawowe regulacje prawne dotyczące środków trwałych
1.1. Ustawa o rachunkowości
1.2. Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”
1.3. Polityka rachunkowości jednostki
1.4. Podatek dochodowy od osób prawnych
2. Podstawowe definicje zawarte w KSR nr 11
2.1. Rzeczowe aktywa trwałe
2.2. Pozyskanie składnika majątkowego – udokumentowana decyzja
2.3. Ponoszone nakłady na składnik majątkowy i zasady ich dokumentowania
3. Warunki uznania składnika majątku za środek trwały, w tym zastosowanie kryterium wartościowego dla celów rachunkowych i podatkowych
3.1. Ustawowe warunki zaliczania składników majątkowych do środków trwałych
3.2. Co to są niskocenne składniki majątkowe?
3.3. Rzeczowe czy niematerialne aktywa trwałe?
3.4. Różnice między rachunkowymi zasadami zaliczania składników do środków trwałych a kryteriami podatkowymi
3.5. Skutki zmiany decyzji co do sposobu i czasu użytkowania składnika majątkowego
4. Ustalanie wartości początkowej środka trwałego
4.1. Ogólne zasady ustalania wartości początkowej
4.2. Ustalanie ceny nabycia lub jej odpowiednika na potrzeby ustalenia wartości początkowej środka trwałego, w tym ujawnienie środka trwałego
4.3. Ustalenie kosztu wytworzenia na potrzeby wyceny wartości początkowej środka trwałego
4.3.1. Zasady ustalania kosztu wytworzenia środków trwałych
4.3.2. Koszty prób i testów przeprowadzanych przed oddaniem środka trwałego do użytkowania
4.3.3. Likwidacja środka trwałego warunkująca budowę nowego obiektu
4.4. Inwestycje w obcych środkach trwałych
5. Amortyzacja środka trwałego
5.1. Definicja amortyzacji
5.2. Od kiedy naliczać amortyzację bilansową, a kiedy można rozpocząć amortyzować środek trwały dla celów podatkowych?
5.3. Podstawa dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla celów rachunkowych i podatkowych
5.4. Metody amortyzacji
5.5. Uproszczenia w zakresie amortyzacji niskocennych środków trwałych
5.6. Preferencyjne rozwiązania w zakresie amortyzacji podatkowej, w tym rozwiązanie wprowadzone od 1 stycznia 2024 roku
5.7. Amortyzacja środków trwałych sfinansowanych dotacją
5.8. Okresowa weryfikacja stawek amortyzacyjnych
6. Późniejsze nakłady: remont czy ulepszenie środka trwałego?
6.1. Na jakiej podstawie dokonać podziału późniejszych nakładów na ulepszeniowe i pozostałe; czy ich wartość ma znaczenie?
6.2. Ujmowanie nakładów na ulepszenie środków trwałych rachunkowo i podatkowo
6.3. Pozostałe nakłady, w tym remonty
6.4. Ulepszenie obcego środka trwałego czy samodzielny środek trwały?
7. Rozchód środka trwałego
7.1. Sprzedaż środka trwałego lub nieodpłatne przekazanie
7.2. Trwałe odłączenie części składowej lub peryferyjnej środka trwałego
7.3. Różnica między postawieniem w stan likwidacji a likwidacją środka trwałego
7.4. Czy w pełni zamortyzowany środek trwały może być dalej użytkowany?
7.5. Likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym – w którym momencie ująć rozchód?
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Prelegenci

Doświadczony ekspert prowadzący wiele szkoleń zamkniętych dla czołowych firm doradczych i międzynarodowych koncernów, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania, a także przygotowujących do egzaminów na doradcę podatkowego, maklera giełdowego, członka rady nadzorczej i biegłego rewidenta. Wykładała również w Szkole Głównej Handlowej, Wyższej Szkole Biznesu i Administracji. Praktyk prowadzący własne Biuro Rachunkowe.Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhauseCoopers, TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 549 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
