O szkoleniu
Zła jakość jest wynikiem występowania błędów z różną częstotliwością.
W świecie dużych liczb najskuteczniejszym narzędziem szukania źródeł złej jakości jest statystyka. Jest to nauka stosowana bardzo często i szeroko w obecnej produkcji. Stosowanie jej błędnie może prowadzić do dużych kosztów.
Statystyczne zarządzanie jakością wprowadza ład i porządek w ten obszar.
Korzyści dla uczestników
poznanie podstaw statystyki i wnioskowania statystycznego,
znajomość metodyki zapewnienia prawidłowych danych do analizy,
umiejętność wykorzystania sposobów statystycznego opisu jakości procesów,
zdolność do prawidłowego stosowania poszczególnych narzędzi w swojej pracy
Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za nadzór nad jakością w organizacji. Szkolenie pomoże kierownikom zespołów ds. jakości odpowiednio organizować i weryfikować stosowane narzędzia statystyczne. Szkolenie może być przydatne inżynierom procesu. Część narzędzi może być stosowane przy podejmowaniu dowolnych decyzji managerskich.
Program szkolenia
1. Wstęp do definicji jakości.
2. Sposoby opisu jakości w organizacji:
• wskaźniki jakościowe,
• COPQ - koszty złej jakości.
3. Proces przygotowania systemu zbierania danych:
• MSA (moduł danych ciągłych i danych dyskretnych),
• typy danych, źródło pomiaru i narzędzia pomiarowe,
• wielkość próbki,
• przygotowanie planu pomiaru.
4. Systemy pomiarowe a eliminowanie ryzyka w procesie:
• gdzie przyłożyć lupę?
• definiowanie procesów,
• FMEA (PFMEA- FMEA procesu, DFMEA- FMEA produktu) w roli jakości.
5. Metody statystycznej obserwacji procesu:
• karty kontrolne X-R (dane ciągłe) oraz p (dane dyskretne),
• wskaźniki Cp i Cpk, Cm, Cmk, Pp, Ppk,
• definiowanie zmienności,
• analiza wpływu zmienności na jakość.
6. Podejście Six Sigma - część pierwsza:
• PDCA, DMAIC,
• definiowanie problemów,
• poszukiwanie przyczyn,
• metodyka rozwiązywania problemów.
7. Podejście Six Sigma - część druga:
• statystyczna analiza danych,
• dane ciągłe i dyskretne.
8. Podejście Six Sigma - część trzecia:
• definiowanie planów poprawy,
• uczenie się na błędach,
• system wewnętrznych reklamacji,
• zbieranie szczegółowych danych,
• analiza wyników jakościowych,
• podsumowanie wyników.
Czas trwania
10:00 - 17:00 dzień 1
09:00 - 16:00 dzień 2 i 3
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-210 Warszawa
Aleja Krakowska 266
woj. mazowieckie
53-332 Wrocław
Powstańców Śląskich 7
woj. dolnośląskie
31-323 Kraków
Opolska 14a
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647