O szkoleniu
Czym jest storytelling?
Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreowania marki i produktu jako dodatek do maksymalizacji celów. Wystarczy bliżej przyjrzeć się historiom reklam w mediach.
Opowiadanie ma jednak dużo szerszy kontekst i praktyczną możliwość zastosowania go w biznesie.
Wymieniając kilka grup zawodowych…
Mówcy motywacyjni stosują opowiadanie historii w celu przeniesienia bohatera w podróż, po powrocie z której, będzie zmotywowany do realizacji własnych marzeń.
Trenerzy używają historii oraz metafor, aby w przystępny sposób wyjaśnić definicję i kontekst zagadnień szkoleniowych.
Przywódcy i menedżerowie szlifują swój kunszt oratorski i umiejętność stosowania storytellingu podczas wystąpień publicznych i prezentacji.
Adwokaci stosują opowiadanie historii w trakcie postępowań procesowych w celu zwiększenia wiarygodności przyjętej strategii obrony.
Nauczyciele przekazując informacje o świecie w postaci historii, ułatwiają uczniom zrozumienie wiedzy wykładanych przedmiotów.
Krótkie i dłuższe historie są sposobem komunikacji i wymiany doświadczeń również w innych grupach zawodowych i nie tylko w obszarze biznesowym.
W jaki sposób przedstawiciel handlowy może wykorzystać umiejętność storytellingu?
Szefowa Anna wraz z handlowcem Markiem zmierzali do klienta. Trasa upłynęła na rozmowie o nowym mieszkaniu przedstawiciela. Urok miejscowości i krajobraz za oknem przypominał o zbliżającym się wakacyjnym urlopie. Na miejsce dojechali o czasie. Marek z zainteresowaniem rozglądał się po okolicy. W oddali znajdował się las i stadnina. Kilka pięknych koni spacerowało po padoku.
Pośród zieleni Marek dostrzegł małe place zabaw, wraz z kolorowymi samochodzikami. Były trampoliny i zjeżdżalnie. To co przykuło jego uwagę, to dzieci na jednym z placu zabaw wraz z dwiema paniami, w jednakowych niebieskich bluzkach. Marek wraz z Anną zmierzali w stronę biura właściciela obiektu.
Marek mamrotał pod nosem, że to miejsce byłoby idealne na krótki urlop z żoną i 2-letnim synkiem. Szczególnie, że nowe mieszkanie pochłonęło jego oszczędności a możliwość wyjazdu za granicę oddaliła się wraz z jego kupnem. Dotarli do biura i zgodnie w etykietą przywitali się uściskiem dłoni z właścicielem.
Od czego rozpoczął spotkanie Marek?
Nasz bohater podzielił się własnym wrażeniem tego, co zobaczył na terenie obiektu. Był autentyczny i przekonywujący. W trakcie opowiadania zadał również kilka pytań właścicielowi o ideę jaka towarzyszyła mu podczas tworzenia tego miejsca.
Marek zastosował storytelling w sprzedaży. Ta historia wyraziła pochwałę dla koncepcji właściciela i towarzyszącej mu wizji. Jednocześnie umożliwiła obu stronom płynne nawiązanie rozmowy.
W dalszej historii doszło do zawarcia transakcji między stronami.
Tworzenie dobrej historii jest jedną z umiejętności, które powinien posiadać handlowiec. Należy jednak pamiętać, że storytelling jest szczególną formą komunikacji a historia, która umożliwia interakcję między nadawcą a odbiorcą powinna być autentyczna i wiarygodna. Wymaga określonej struktury, zasad i celu dla których jest opowiadana.
Pracując w biznesie nie zapominajmy, że jesteśmy ludźmi, a podczas spotkania handlowego, spotyka się człowiek z człowiekiem, i każdy z nich, jak to ujął William Fisher jest …”stworzony do opowiadania historii”.
Siłą storytellingu czyli perswazji narracyjnej są przede wszystkim realne korzyści do których zaliczamy: budowanie relacji oraz wyróżnienie się na tle innych poprzez zaangażowanie odbiorcy i lekki przekaz komunikacyjny. Rozwój tej kompetencji może znacząco wpłynąć na wyniki i rozwój potencjału sprzedażowego handlowca.
Bowiem Frederick Wahrman, w książce „Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story”, napisał, że: „Emocje są klejem, który łączy klienta z twoim produktem na poziomie, którego logika nigdy nie osiągnie.”
Podczas warsztatów ze storytellingu w sprzedaży poznajemy strukturę i zasady ale przede wszystkim uczymy się opowiadać historie, umożliwiając ich świadome stosowanie zgodnie z celem i w określonym kontekście.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Tworzenia angażujących historii i nauczą się komponować oraz opowiadać historie, które skutecznie przyciągają uwagę klientów i zapadają w pamięć.
- Wykorzystywania perswazji narracyjnej i opanują techniki storytellingu, które pomagają wywierać pozytywny wpływ na klientów i zwiększać skuteczność sprzedaży.
- Tworzenia historii, które są spójne z ich wartościami i odpowiadają na potrzeby klienta oraz zwiększą gotowość do stosowania narracji w praktyce.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Komunikacją interpersonalną, w tym zrozumieniem odbiorcy oraz umiejętnością dostosowania opowieści do jego potrzeb i oczekiwań.
- Budowaniem relacji i umiejętnością nawiązywania bardziej wartościowych relacji z klientami poprzez stosowanie perswazji narracyjnej.
- Kreatywnym myśleniem podczas rozwijania umiejętności tworzenia oryginalnych historii wspierających cele sprzedażowe.
Podstawowe zalety stosowania storytellingu w dziale handlowym umożliwiają:
- Płynne nawiązywanie rozmowy z klientem.
- Wywieranie naturalnego wpływu na klienta bez pouczania i przekonywania.
- Zwiększenie oddziaływania na podejmowane decyzje w trakcie procesu sprzedaży.
- Budowanie naturalnego autorytetu i wzbudzanie zaufania klienta.
- Budowanie autentycznej ciekawości zarówno światem klienta jak i możliwością prezentacji rozwiązań.
- Skupienie uwagi kontrahenta na korzyściach opakowanych w storytelling a nie własnym monologu wewnętrznym; szczególnie ważny etap w trakcie pokonywania obiekcji.
- Edukację klienta w celu zainteresowania ofertą.
- Zmianę nudnych argumentów w ciekawie oprawioną historię.
- Przyjazny dla klienta odbiór oferty przedstawiciela czyli komfort klienta podczas rozmowy.
Metody pracy podczas szkolenia:
Program realizowany jest metodą warsztatową, zgodnie z cyklem Kolba (doświadczenie – refleksja – teoria – planowanie). Uczestnicy pracują w oparciu o:
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
- Symulacje, case studies.
- Analizy praktycznych przypadków, burze mózgów.
- Feedback od Uczestników i trenera.
Adresaci szkolenia:
- Przedstawiciele handlowi: Osoby, które chcą zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową poprzez zastosowanie kreatywnych narzędzi komunikacyjnych.
- Specjaliści ds. sprzedaży: Ci, którzy chcą wzbogacić swoje techniki sprzedażowe o elementy storytellingu i budować lepsze relacje z klientami.
- Menedżerowie sprzedaży: Liderzy, którzy chcą wprowadzić storytelling jako narzędzie perswazji i motywacji w swoich zespołach.
- Osoby związane z marketingiem i PR: Profesjonaliści, którzy chcą wzmocnić przekaz swoich kampanii i komunikacji z klientami.
- Wszyscy, którzy pragną rozwinąć swoje umiejętności narracyjne: Osoby zainteresowane perswazyjną komunikacją i budowaniem trwałych relacji w środowisku sprzedaży.
Program szkolenia
Moduł I. Storytelling czyli perswazja narracyjna i jej siła oddziaływania
- Znaczenie i definicja storytellingu czyli dlaczego jest ważny i jak wpływa na decyzje zakupowe klienta.
- Perswazja narracyjna vs perswazja retoryczna, czyli jakich argumentów używają handlowcy w sprzedaży?
- Jak opowiadanie wpływa na budowanie relacji i decyzje Klienta?
- Diagnoza arsenału historii w dziale handlowym.
Moduł II. Elementy i składowe w storytellingu w tworzeniu narracji
- Emocje w storytellingu, czyli jak ich używać aby angażować i przekonywać klientów?
- Schemat komunikacji oraz wpływ struktury na charakter opowieści w sprzedaży.
- Kluczowe komponenty dobrych historii czyli tworzenie modeli skoncentrowanych na różnych etapach procesu sprzedaży.
- Jak w praktyce wykorzystywać siłę perswazji narracyjnej w obszarze sprzedaży?
- Użycie historii do budowania lojalności i długoterminowych relacji z klientem?
- Praktyczne zalety opowieści w dziale handlowym w zależności od celowości i etapu sprzedaży.
Moduł III. Storytelling jako storyselling czyli jak w praktyce wykorzystywać narrację w dziale handlowym
- Tworzenie schematu budowania zaangażowania słuchacza na przykładach branży.
- Praktyczny trening zastosowania z uwzględnieniem specyfiki branży i arsenału argumentacji handlowców.
- Analiza przykładów firm stosujących opowiadania i historii własnych uczestników.
- Jak budować autentyczność i wiarygodność w celu wywierania wpływy na przekonania klientów?
- W jaki sposób używać zjawiska przeniesienia w historiach własnych?
- Nowa baza historii działu handlowego czyli własny bank w zależności od potrzeb.
Podsumowanie i zakończenie warsztatu
- Ocena własnych umiejętności stosowania perswazji narracyjnej oraz identyfikacja obszarów do rozwoju.
- Konsultacje indywidualne czyli możliwość rozmowy z trenerem i uzyskania wsparcia.
- Podsumowanie kluczowych zagadnień oraz poznanych technik.
- Wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Forma zajęć
Prelegenci
Trener praktyk sprzedaży i zarządzania, konsultant biznesowy, coach, mediator, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w różnorodnych kulturach organizacyjnych. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze zarządzania sprzedażą, budowaniu zespołów i doskonaleniu umiejętności miękkich w celu zwiększania efektywności zespołów. Prowadzi szkolenia, warsztaty szkoleniowe i procesy coachingu. Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu (kierunek zarządzanie i marketing), Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego (kierunek: zarządzanie przedsiębiorstwem). Ukończyła studia podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu, na kierunkach: „Life & Business Coaching” (2015-2016) oraz „Mediacje gospodarcze i pracownicze, negocjacje” (2017-2018). Jest certyfikowanym trenerem zarządzania zmianą w organizacji.
Konsultant badania kwestionariuszami psychometrycznymi Mindsonar, oraz AQR w obszarze leadership’u i odporności psychicznej pracowników. Gościnnie prowadziła prelekcję na konferencji Pulsu Biznesu „Komunikacja menedżerska” w temacie budowania kultury feedbacku w organizacji. Jest wykładowcą na uczelni WSPA w Lublinie. Doświadczenie zawodowe: Coach/ Trener zew. w projektach transformacji kultury organizacyjnej i konsultant ds. komunikacji, Ponad 2-letnie doświadczenie w roli Scrum Muster, Trener, Agile coach w firmie z branży IT. Na początku pracy zawodowej pracowała na stanowisku Przedstawiciela Handlowego w firmie Bosch. W latach 2004 – 2007 Kierownik działu sprzedaży w Neptun Software – firmie z sektora IT. Zarządzała zespołem sprzedaży w strukturze rozproszonej.Odpowiadała za tworzenie i realizację strategii marketingowej i sprzedażowej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 945 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
