Storytelling w sprzedaży - Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online.

O szkoleniu

Czym jest storytelling?

Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreowania marki i produktu jako dodatek do maksymalizacji celów. Wystarczy bliżej przyjrzeć się historiom reklam w mediach.

Opowiadanie ma jednak dużo szerszy kontekst i praktyczną możliwość zastosowania go w biznesie.

Wymieniając kilka grup zawodowych…

  • Mówcy motywacyjni stosują opowiadanie historii w celu przeniesienia bohatera w podróż, po powrocie z której, będzie zmotywowany do realizacji własnych marzeń.

  • Trenerzy używają historii oraz metafor, aby w przystępny sposób wyjaśnić definicję i kontekst zagadnień szkoleniowych.

  • Przywódcy i menedżerowie szlifują swój kunszt oratorski i umiejętność stosowania storytellingu podczas wystąpień publicznych i prezentacji.

  • Adwokaci stosują opowiadanie historii w trakcie postępowań procesowych w celu zwiększenia wiarygodności przyjętej strategii obrony.

  • Nauczyciele przekazując informacje o świecie w postaci historii, ułatwiają uczniom zrozumienie wiedzy wykładanych przedmiotów.

Krótkie i dłuższe historie są sposobem komunikacji i wymiany doświadczeń również w innych grupach zawodowych i nie tylko w obszarze biznesowym.

W jaki sposób przedstawiciel handlowy może wykorzystać umiejętność storytellingu?

Szefowa Anna wraz z handlowcem Markiem zmierzali do klienta. Trasa upłynęła na rozmowie o nowym mieszkaniu przedstawiciela. Urok miejscowości i krajobraz za oknem przypominał o zbliżającym się wakacyjnym urlopie. Na miejsce dojechali o czasie. Marek z zainteresowaniem rozglądał się po okolicy. W oddali znajdował się las i stadnina. Kilka pięknych koni spacerowało po padoku.

Pośród zieleni Marek dostrzegł małe place zabaw, wraz z kolorowymi samochodzikami. Były trampoliny i zjeżdżalnie. To co przykuło jego uwagę, to dzieci na jednym z placu zabaw wraz z dwiema paniami, w jednakowych niebieskich bluzkach. Marek wraz z Anną zmierzali w stronę biura właściciela obiektu.

Marek mamrotał pod nosem, że to miejsce byłoby idealne na krótki urlop z żoną i 2-letnim synkiem. Szczególnie, że nowe mieszkanie pochłonęło jego oszczędności a możliwość wyjazdu za granicę oddaliła się wraz z jego kupnem. Dotarli do biura i zgodnie w etykietą przywitali się uściskiem dłoni z właścicielem.

Od czego rozpoczął spotkanie Marek?

Nasz bohater podzielił się własnym wrażeniem tego, co zobaczył na terenie obiektu. Był autentyczny i  przekonywujący. W trakcie opowiadania zadał również kilka pytań właścicielowi o ideę jaka towarzyszyła mu podczas tworzenia tego miejsca.

Marek zastosował storytelling w sprzedaży. Ta historia wyraziła pochwałę dla koncepcji właściciela i towarzyszącej mu wizji. Jednocześnie umożliwiła obu stronom płynne nawiązanie rozmowy.

W dalszej historii doszło do zawarcia transakcji między stronami.

Tworzenie dobrej historii jest jedną z umiejętności, które powinien posiadać handlowiec. Należy jednak pamiętać, że storytelling jest szczególną formą komunikacji a historia, która umożliwia interakcję między nadawcą a odbiorcą powinna być autentyczna i wiarygodna. Wymaga określonej struktury, zasad i celu dla których jest opowiadana.

Pracując w biznesie nie zapominajmy, że jesteśmy ludźmi, a podczas spotkania handlowego, spotyka się człowiek z człowiekiem, i każdy z nich, jak to ujął William Fisher jest …”stworzony do opowiadania historii”.

Siłą storytellingu czyli perswazji narracyjnej są przede wszystkim realne korzyści do których zaliczamy: budowanie relacji oraz wyróżnienie się na tle innych poprzez zaangażowanie odbiorcy i lekki przekaz komunikacyjny. Rozwój tej kompetencji  może znacząco wpłynąć na wyniki i rozwój potencjału sprzedażowego handlowca.

Bowiem Frederick Wahrman, w książce „Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story”, napisał, że: „Emocje są klejem, który łączy klienta z twoim produktem na poziomie, którego logika nigdy nie osiągnie.”

Podczas warsztatów ze storytellingu w sprzedaży poznajemy strukturę i zasady ale przede wszystkim uczymy się opowiadać historie, umożliwiając ich świadome stosowanie zgodnie z celem i w określonym kontekście.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  1. Tworzenia angażujących historii i nauczą się komponować oraz opowiadać historie, które skutecznie przyciągają uwagę klientów i zapadają w pamięć.
  2. Wykorzystywania perswazji narracyjnej i opanują techniki storytellingu, które pomagają wywierać pozytywny wpływ na klientów i zwiększać skuteczność sprzedaży.
  3. Tworzenia historii, które są spójne z ich wartościami i odpowiadają na potrzeby klienta oraz zwiększą gotowość do stosowania narracji w praktyce.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  1. Komunikacją interpersonalną, w tym zrozumieniem odbiorcy oraz umiejętnością dostosowania opowieści do jego potrzeb i oczekiwań.
  2. Budowaniem relacji i umiejętnością nawiązywania bardziej wartościowych relacji z klientami poprzez stosowanie perswazji narracyjnej.
  3. Kreatywnym myśleniem podczas rozwijania umiejętności tworzenia oryginalnych historii wspierających cele sprzedażowe.

Podstawowe zalety stosowania storytellingu w dziale handlowym umożliwiają:

  1. Płynne nawiązywanie rozmowy z klientem.
  2. Wywieranie naturalnego wpływu na klienta bez pouczania i przekonywania.
  3. Zwiększenie oddziaływania na podejmowane decyzje w trakcie procesu sprzedaży.
  4. Budowanie naturalnego autorytetu i wzbudzanie zaufania klienta.
  5. Budowanie autentycznej ciekawości zarówno światem klienta jak i możliwością prezentacji rozwiązań.
  6. Skupienie uwagi kontrahenta na korzyściach opakowanych w storytelling a nie własnym monologu wewnętrznym; szczególnie ważny etap w trakcie pokonywania obiekcji.
  7. Edukację klienta w celu zainteresowania ofertą.
  8. Zmianę nudnych argumentów w ciekawie oprawioną historię.
  9. Przyjazny dla klienta odbiór oferty przedstawiciela czyli komfort klienta podczas rozmowy.

Metody pracy podczas szkolenia:

Program realizowany jest metodą warsztatową, zgodnie z cyklem Kolba (doświadczenie – refleksja – teoria – planowanie). Uczestnicy pracują w oparciu o:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
  • Symulacje, case studies.
  • Analizy praktycznych przypadków, burze mózgów.
  • Feedback od Uczestników i trenera.
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • Przedstawiciele handlowi: Osoby, które chcą zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową poprzez zastosowanie kreatywnych narzędzi komunikacyjnych.
  • Specjaliści ds. sprzedaży: Ci, którzy chcą wzbogacić swoje techniki sprzedażowe o elementy storytellingu i budować lepsze relacje z klientami.
  • Menedżerowie sprzedaży: Liderzy, którzy chcą wprowadzić storytelling jako narzędzie perswazji i motywacji w swoich zespołach.
  • Osoby związane z marketingiem i PR: Profesjonaliści, którzy chcą wzmocnić przekaz swoich kampanii i komunikacji z klientami.
  • Wszyscy, którzy pragną rozwinąć swoje umiejętności narracyjne: Osoby zainteresowane perswazyjną komunikacją i budowaniem trwałych relacji w środowisku sprzedaży.

Program szkolenia

Moduł I. Storytelling czyli perswazja narracyjna i jej siła oddziaływania

  • Znaczenie i definicja storytellingu czyli dlaczego jest ważny i jak wpływa na decyzje zakupowe klienta.
  • Perswazja narracyjna vs perswazja retoryczna, czyli jakich argumentów używają handlowcy w sprzedaży?
  • Jak opowiadanie wpływa na budowanie relacji i decyzje Klienta?
  • Diagnoza arsenału historii w dziale handlowym.

Moduł II. Elementy i składowe w storytellingu w tworzeniu narracji

  • Emocje w storytellingu, czyli jak ich używać aby angażować i przekonywać klientów?
  • Schemat komunikacji oraz wpływ struktury na charakter opowieści w sprzedaży.
  • Kluczowe komponenty dobrych historii czyli tworzenie modeli skoncentrowanych na różnych etapach procesu sprzedaży.
  • Jak w praktyce wykorzystywać siłę perswazji narracyjnej w obszarze sprzedaży?
  • Użycie historii do budowania lojalności i długoterminowych relacji z klientem?
  • Praktyczne zalety opowieści w dziale handlowym w zależności od celowości i etapu sprzedaży.

Moduł III. Storytelling jako storyselling czyli jak w praktyce wykorzystywać narrację w dziale handlowym

  • Tworzenie schematu budowania zaangażowania słuchacza na przykładach branży.
  • Praktyczny trening zastosowania z uwzględnieniem specyfiki branży i arsenału argumentacji handlowców.
  • Analiza przykładów firm stosujących opowiadania i historii własnych uczestników.
  • Jak budować autentyczność i wiarygodność w celu wywierania wpływy na przekonania klientów?
  • W jaki sposób używać zjawiska przeniesienia w historiach własnych?
  • Nowa baza historii działu handlowego czyli własny bank w zależności od potrzeb.

Podsumowanie i zakończenie warsztatu

  • Ocena własnych umiejętności  stosowania perswazji narracyjnej oraz identyfikacja obszarów do rozwoju.
  • Konsultacje indywidualne czyli możliwość rozmowy z trenerem i uzyskania wsparcia.
  • Podsumowanie kluczowych zagadnień oraz poznanych technik.
  • Wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Forma zajęć

Prelegenci

Aneta Ropek
Trener sprzedaży i zarządzania. Coach. Mediator. Menedżer.

Trener praktyk sprzedaży i zarządzania, konsultant biznesowy, coach, mediator, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w różnorodnych kulturach organizacyjnych. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze zarządzania sprzedażą, budowaniu zespołów i doskonaleniu umiejętności miękkich w celu zwiększania efektywności zespołów. Prowadzi szkolenia, warsztaty szkoleniowe i procesy coachingu. Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu (kierunek zarządzanie i marketing), Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego (kierunek: zarządzanie przedsiębiorstwem). Ukończyła studia podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu, na kierunkach: „Life & Business Coaching” (2015-2016) oraz „Mediacje gospodarcze i pracownicze, negocjacje” (2017-2018). Jest certyfikowanym trenerem zarządzania zmianą w organizacji. 

Konsultant badania kwestionariuszami psychometrycznymi Mindsonar, oraz AQR w obszarze leadership’u i odporności psychicznej pracowników. Gościnnie prowadziła prelekcję na konferencji Pulsu Biznesu „Komunikacja menedżerska” w temacie budowania kultury feedbacku w organizacji. Jest wykładowcą na uczelni WSPA w Lublinie. Doświadczenie zawodowe: Coach/ Trener zew. w projektach transformacji kultury organizacyjnej i konsultant ds. komunikacji, Ponad 2-letnie doświadczenie w roli Scrum Muster, Trener, Agile coach w firmie z branży IT.  Na początku pracy zawodowej pracowała na stanowisku Przedstawiciela Handlowego w firmie Bosch. W latach 2004 – 2007 Kierownik działu sprzedaży w Neptun Software – firmie z sektora IT. Zarządzała zespołem sprzedaży w strukturze rozproszonej.Odpowiadała za tworzenie i realizację strategii marketingowej i sprzedażowej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena katalogowa
916
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 945 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją. 
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne. 
  3. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą. 
  4. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości. 
  5. UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

BUR, KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!