O szkoleniu
Podczas tego szkolenia są wykonywane i przeprowadzane główne analizy wchodzące w skład całego programu TPM. Tematyka warsztatów rozbita jest na cztery bloki, podczas których przeprowadza się szczegółowe analizy zaczynając od badania funkcjonalności maszyn i urządzeń, poprzez analizę pojawiających się błędów aż na wypracowaniu odpowiednich metod obsługi technicznie kończąc.
Zachęcamy do przejścia całego cyklu.
Udział we wszystkich szkoleniach nie jest jednak obligatoryjny – można korzystać z poszczególnych modułów szkoleniowych.
Cele szkolenia:
- definicja TPM
- budowa strategii TPM
- stworzenie struktury TPM w przedsiębiorstwie
- poznanie podstawowych przyczyn upadku TPM w polskich przedsiębiorstwach
- poznanie technik promujących system TPM w przedsiębiorstwie
- poznanie definicji straty w procesie produkcyjnym
- poznanie metodyki obliczania poszczególnych strat
- przedstawienie praktycznego podejścia do zarządzania procesem przez wymiar strat
- poznanie 16 strat TPM
- umiejętność stosowania koła ciągłego doskonalenia PDC
- budowa systemu wzmacniającego bezpieczeństwo w TPM
- analiza bieżącej sytuacji i określenie luk
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Program szkolenia
Dzień I
1. Rys historyczny TPM
- Początki systemu TPM
- Etapy rozwoju systemu TPM
- TPM Awards – system oceny i nagradzania za uzyskiwane rezultaty
2. Fakty i mity na temat TPM
- Znaczenie słowa TPM
- 5 mitów na temat TPM
- TPM vs Produkcja vs UR
3. Budowa systemu TPM
- Oryginalne znaczenie TPM
- Przedstawienie „mutacji” TPM
- Omówienie znaczenia filarów TPM wg JIPM
- 4 fazy wdrożenia systemu TPM
- Przyczyny dlaczego TPM kończy się porażką?
- Strategia TPM – polityka 3×0
4. Strategia TPM
- Czym jest strategia TPM?
- Budowa strategii za pomocą diagramu Y
- Określenie celów przed wdrożeniem TPM
- System mierzenia celów w sześciu kategoriach: +PJKDM
- Implementacja strategii TPM w przedsiębiorstwie
- Zastosowanie Hoshin Kanrii w tworzeniu planu realizacji strategii
5. Promocja TPM w przedsiębiorstwie
- Znaczenie programu promocji TPM w przedsiębiorstwie
- Praktyczne rady w stworzeniu systemu promocji TPM
- Techniki wizualizacji w ramach promocji systemu TPM
6. Budowa struktury TPM w przedsiębiorstwie
- Struktura filarowa
- Model pracy poszczególnych zespołów w ramach prowadzonych prac wewnątrz filarów
- Role członków w zespołach filarowych
- Planowanie prac wewnątrz zespołów filarowych
- Budowa tablic filarowych
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak tworzyć strategię systemu TPM oraz w jaki sposób stworzyć odpowiedni system promocji wewnątrz przedsiębiorstwa.
1. Budowa strategii TPM (warsztat)
- Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji o wdrożeniu TPM w przedsiębiorstwie
- Określenie misji TPM
- Wyznaczenie celów
- Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów
- Wyznaczenie kwantyfikatorów na przestrzeni 3- 5 lat
2. Tworzenie planu promocji TPM w przedsiębiorstwie (warsztat)
- Lista stereotypów i barier mających wpływ na powodzenie podczas wdrażania systemu TPM
- Budowa Tablic informacyjnych mających promocję systemu TPM w przedsiębiorstwie
- Budowa systemu szkoleń wstępnych z zakresu TPM
Dzień II
7. 16 strat w TPM
- Co to jest strata?
- Sposób prezentacji strat na dwóch poziomach.
- Zaangażowanie operatorów do zbierania rzeczywistych danych
- Aksjomaty zarządzania
- Wizualizacja strat
- Pomiar efektywności procesu/ludzi/materiału
8. Metodyka eliminacji strat w TPM
- Czym jest Koło Ciągłego Doskonalenia
- Wprowadzenie do PDCA
- Fakty i mity dotyczące PDCA
- Najczęstsze błędy popełniane w realizacji poszczególnych kroków PDCA
- Pragmatyka w stosowaniu PDCA
- Interwał czasowy przejścia całego koła PDCA
- PDCA vs SDCA
- Modyfikacja koła PDCA —> CPDCA
9. Bezpieczeństwo w TPM
- Wprowadzenie do filaru SaEC TPM
- Strategia SaEC
- Rola zarządzania bezpieczeństwem w ramach TPM
- Zespół SaEC
- Wprowadzenie do 7 kroków SaEC
10. GAP Analiza
- Ocena bieżącej analizy dla 4M
- Identyfikacja luk w poszczególnych kategoriach
- Ocena systemu za pomocą „Siatki Dojrzałości SaEC”
11. Mapa Bezpieczeństwa Przedsiębiorstwa
- Opracowanie mapy procesów przedsiębiorstwa
- Wykorzystanie narzędzia JSA do oceny bezpieczeństwa w poszczególnych procesach
- Ustalenie priorytetów pod względem bezpieczeństwa
- Ranking ryzyka poszczególnych procesów i stanowisk oraz prac
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak identyfikować poszczególne straty w procesach produkcyjnych oraz w jaki sposób prowadzić analizę ryzyka wg standardów TPM.
3. Definicja strat w przedsiębiorstwie (warsztat)
- Zdefiniowanie strat występujących na poszczególnych procesach produkcyjnych
- Ustalenie formuł liczenia poszczególnych strat
- Stworzenie katalogu strat w firmie
- Budowa systemu wizualizacji strat w poszczególnych obszarach przedsiębiorstwa
4. Ocena Ryzyka za pomocą JSA (warsztat)
- Wybór procesu podlegającego pod ocenę – zadania wykonywane przez operatora lub technika UR w ramach prowadzonych prac TPM
- Ocena ryzyka w każdym punkcie procesu
- Określenie środków zapobiegawczych
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wrocław
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: WoMa Solution
- Ulica i nr: Arkadia 8
- Kod pocztowy: 67-100
- Miejscowość: Nowa Sól
- Numer NIP: 8251031396