O szkoleniu
Zapraszamy do udziału w dwudniowym szkoleniu "Strategiczne i operacyjne zarządzanie zakupami w przedsiębiorstwie".
Szkolenie prowadzi dwóch, doświadczonych Trenerów co zdecydowanie podnosi wartość merytoryczną szkolenia.
Korzyści ze szkolenia:
Uczestnik posiądzie wiedzę i umiejętności oraz wykorzystania arkusza Ms Excel do:
- zastosowania metod wyboru i oceny dostawcy
- poprawy dostępności surowców, towarów i wyrobów gotowych
- skutecznych negocjacji z dostawcą
- możliwości poprawy trafności prognoz w formułowaniu planów zakupowych
- dyskusji dotyczącej optymalizacji procesów zakupowych dla poszczególnych kategorii grup zakupowych
- reorganizacji procesu zarządzania zakupami w przedsiębiorstwie
Czas szkolenia w wersji stacjonarnej szkolenia wydłużony aż do 18h zegarowych! warsztat prowadzony przez 2 Trenerów!
Dodatkowo, każdy uczestnik otrzyma:
- Wzorcowy arkusz klasyfikacji ABC/XYZ pozycji z zakupu (Ms Excel)
- Wzorzec kategoryzacji z wykorzystaniem macierzy Krajicka
- Wzorzec macierzy 5 sił Portera
- Arkusz edukacyjny z 14 modelami prognostycznymi (Ms Excel)
- Arkusz kalkulacyjny zapas zabezpieczający (Ms Excel)
Cel szkolenia:
- Nabycie wiedzy związanej z poprawą skuteczności procesów w obszarze zakupów
- Przygotowanie uczestników do zastosowania w praktyce metod wyboru i oceny dostawcy, organizacji procesu zakupowego w przedsiębiorstwie, prognozowania popytu w celu opracowania planów zakupowych,
- Nabycie umiejętności niezbędnych dysponentowi tj. wyznaczania wielkości zapasu zabezpieczającego i wielkości dostawy,
- Zdobycie umiejętności poprawy dostępności produktów przy zwiększeniu efektywności procesu zakupowego
Metody pracy:
- Wykład
- Ćwiczenia
- Analiza przypadków
- Symulacje obliczeniowe
- Ćwiczenia grupowe z zastosowaniem burzy mózgów
- Gra symulacyjna – uzupełnianie zapasów
Wykorzystanie oraz zastosowanie MS Excel w zarządzaniu zapasami (symulacje, case’y obliczeniowe, analiza przypadków).
Każdy Uczestnik zobowiązany jest do posiadanie podczas szkolenia własnego laptopa z pakietem Office min. 2007.
- Kadra wyższego i średniego szczebla zarządzająca zakupami,
- Pracownicy działów zaopatrzenia, zakupów, logistyki
- Planiści, dysponenci zapasów, zakupów (surowców, komponentów, towarów, wyrobów)
Program szkolenia
Dzień 1 – Zakupy jako element strategii przedsiębiorstwa
Zarządzanie zakupami w organizacji – potężne źródło przewagi konkurencyjnej
- Rola i miejsce procesów zakupowych w organizacji – czyli kto jest odpowiedzialny za świadome zakupy w firmie
- Insourcing i outsourcing – czyli zanim kupisz to rozważ czy nie warto zrobić samemu
- Zakupy w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa – czyli jaki wpływ ma proces zakupów na wyniki i działalność organizacji
- Centralizować czy decentralizować zakupy w przedsiębiorstwie – czyli znajdź swoje rozwiązanie
- Potrzeby informacyjne w zakresie zakupów
- Asymetria informacyjna, czyli kto ma lepsze informacje ten ma przewagę w negocjacjach
- E-procurement – istota z znaczenie w procesach zakupowych
- Model TCO (Total Cost of Ownership) – czyli gdzie znaleźć oszczędności
Zarządzenie kategoriami zakupowymi – czyli dlaczego warto zrozumieć istotę kategorii zakupowych
- Kategorie zakupowe – mit czy rzeczywista potrzeba przedsiębiorstwa
- Kategorie zakupowe vs strategie zakupowe
- Model Kraljica– czy jak dobrać strategię zakupową w przedsiębiorstwie
Analiza rynku dostawców – czyli wpływ struktury rynku dostawców na zarządzanie zakupami
- Mechanizm rynkowy vs. zakupy
- Pomiar struktury rynku dostawców
- Relacje pomiędzy ceną a popytem
- Wpływ dostawców na zarzadzanie firmą – model Portera
Komunikacja z dostawcą – czyli zrozum jakie „triki” negocjacyjne stosuje dostawca
- Pozycjonowanie dostawców
- Formy i narzędzia komunikacji
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Podstawowe formy komunikacji interpersonalnej i ich zastosowanie w praktyce
- Poziomy relacji z partnerami biznesowymi
- Wizerunek odbiorcy w oczach dostawcy
Dzień 2 – Operacyjne zarządzanie zakupami
Planowanie popytu i podaży w zmiennym otoczeniu rynkowym – czyli czy jak skutecznie zaprognozować potrzeby zakupowe
- Rola prognozowania w procesie zakupowym – czyli jak trafnie zaplanować wielkość potrzeb zakupowych
- Podstawowe metody prognozowania – czyli jak zbudować modele prognostyczne w MS Excel
- Jak ocenić trafność prognozy – czyli do czego wykorzystać błąd prognozy
Powiązanie zakupów i zaopatrzenia – czyli czy łączenie funkcji kupca i dysponenta to dobre rozwiązanie
- Organizacja procesu zakupów operacyjnych i zaopatrzenia w przedsiębiorstwie – czyli czy warto wdrożyć lean management w procesach zakupowych
- Kupiec czy dysponent – czyli jak powiązać zakupy z zapasami
- Podstawowe determinanty kształtowania zapasów w przedsiębiorstwie
- Klasyfikacja ABC/XYZ – czyli jaki wpływ ma klasyfikacja asortymentów na dobór strategii zakupowej w przedsiębiorstwie
- Rola zapasu zabezpieczającego w przedsiębiorstwie
- Parametry dostaw – jak sprawić, by koszty utrzymania zapasu były jak najniższe, a ceny zakupu wciąż akceptowalne
Metody oceny i wyboru dostawcy – czyli jak wybrać i ocenić dostawcę
- Proces kwotowania RFx (Request for Proposal, Request for Information, Request for Quotation)
- System kwalifikacji i oceny okresowej dostawców
- Metody wyboru dostawcy – czyli jak wykorzystać Excela do wyboru dostawcy
- Modelowanie preferencji w ocenie dostawców
- Prawidłowe wprowadzenie nowego dostawcy (Phase In Phase Out proces)
Controlling procesów zakupowych – czyli jak zmierzyć skuteczność procesu zakupowego
- Podstawowe KPI w procesie zakupów – jak je zmierzyć i zinterpretować
- Mierniki oceny pracy kupca i dysponenta
- Controlling operacyjny jako narzędzie do poprawy procesu zarządzania zakupami
Czas trwania
Szkolenie stacjonarne:
1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:30 – 14:10
Zakończenie szkolenia 19:00
2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 17:00
Szkolenie on-line:
1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
-
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314