O szkoleniu
Szkolenie kierujemy do wszystkich osób i firm związanych z suplementami diety, novel food oraz reklamą w social media.
Program szkolenia
9.15-9.30 Logowanie uczestników
9.30-10.00 Kiedy produkt spełnia kryteria suplementu diety?
- Suplement diety a żywność wzbogacona
- Suplement diety a produkt leczniczy
- Suplement diety a żywność specjalnego przeznaczenia medycznego: różnice, plusy i minusy dla przedsiębiorców
10.00-10.30 Skład suplementów diety
- dozwolone witaminy i składniki mineralne i ich maksymalne ilości
- nowe uchwały GIS dot. maksymalnych ilości składników w suplementach diety – czy należy je stosować?
- limity tolerancji dla witamin i składników mineralnych
- jakie składniki roślinne mogą być używane w suplementach diety?
- maksymalne ilości składników roślinnych w suplementach diety
- jak walczyć z postanowieniami GIS zobowiązującymi do przedłożenia opinii jednostki naukowej lub URPL?
- najczęściej kwestionowane składniki i maksymalne limity
10.30-11.00 Nowa żywność
- co to jest nowa żywność?
- jak stosować nową żywność?
- jak wykazać historię spożycia?
- jak uzyskać zezwolenie na nową żywność?
- jak wygląda procedura uzyskiwania zezwolenia na novel food - praktyczne podejście
11.00-11.15 Przerwa na kawę
11.15-11.30 Etykieta suplementu diety
- obowiązkowe informacje
- jakie informacje dodatkowo można zamieścić na etykiecie?
- znakowanie alergenów
- obowiązkowe ostrzeżenia
11.30-12.00 Warsztat – przygotowanie etykiety suplementu diety
12.00-12.30 Powiadomienie suplementu diety – krok po kroku
- treść powiadomienia
- jakie dokumenty warto dołączyć do powiadomienia?
- specyfikacje składników roślinnych
- specyfikacje jakościowo-ilościowe dla produktu
- w jakim terminie należy złożyć powiadomienie?
12.30-12.45 Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, oświadczenia pending
- jakie oświadczenia są dozwolone?
- jak w praktyce wyszukiwać oświadczenia pending?
- praktyczne problemy w wykorzystaniu oświadczeń zdrowotnych, w tym pending
- najczęściej popełniane błędy, za które nakładane są kary
12.45-13.00 Reklama suplementu diety
- jak tworzyć hasła reklamowe, żeby zminimalizować ryzyko na kary?
- marki parasolowe
- reklama w social media (blogerzy, influencerzy, instagram, facebook)
- rekomendacje osób znanych, stowarzyszeń,
- przykłady zakwestionowanych reklam - warsztaty
13.00-13.15 Nowy obowiązek wskazywania kraju lub miejsca pochodzenia podstawowego składnika.
15.15-13.30 Stawka VAT dla suplementów diety od 2020 r.
13.30-14.00 Możliwość indywidualnych konsultacji z prowadzącym
14.00-14.30 Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Czas trwania
Prelegenci

Marta Łanoch - prawnik specjalizujący się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i produktami leczniczymi w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych preparatów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
