Suplementy diety w Polsce – produkcja, znakowanie, sprzedaż i reklama. Co trzeba wiedzieć, o czym pamiętać, czego się wystrzegać

O szkoleniu

Przy produkcji lub wprowadzaniu do obrotu suplementów diety niezbędna jest znajomość wielu zagadnień, instrumentów i praktyki z zakresu prawa żywnościowego.

Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może prowadzić do szeregu negatywnych konsekwencji. Są to przede wszystkim postępowania kontrolne, decyzje organów o zakazie dalszego wprowadzania do obrotu, kary finansowe za błędne znakowanie czy reklamę, a dodatkowo kryzysy wizerunkowe.

Zapraszamy na szkolenie, na którym szczegółowo omawiamy prawne aspekty wprowadzania suplementów diety do obrotu na terytorium Polski.  Wiedza przekazana na szkoleniu pozwoli na prowadzenie działań zgodnych z prawem, a tym samym na realizację strategii nastawionej na sukces i przewagę rynkową.

Cele szkolenia:

  • poszerzenie i uporządkowanie wiedzy z zakresu wprowadzania do obrotu suplementów diety oraz żywności specjalnego przeznaczenia medycznego,
  • analiza praktycznych aspektów omawianych zagadnień, ze szczególnym uwzględnieniem postępowań wyjaśniających i kontrolnych przed organami (GIS oraz powiatowymi i wojewódzkimi stacjami sanitarno-epidemiologicznymi).
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy uzyskają kompleksową praktyczną wiedzę o:

  • wprowadzaniu do obrotu,
  • znakowaniu i reklamie suplementów diety zgodnie z prawem pod kątem urzędowych kontroli i postępowań sądowych.

W trakcie szkolenia:

  • przypomnimy podstawowe pojęcia z zakresu prawa żywnościowego i prawa administracyjnego,
  • omówimy zasady pierwszego wprowadzania suplementów diety do obrotu w Polsce,
  • zwrócimy szczególną uwagę na zasady kwalifikacji produktów,
  • podsumujemy najważniejsze i najnowsze decyzje i orzeczenia sądowe dotyczące kwalifikacji czy reklamy,
  • podpowiemy, jak prawidłowo zaprojektować etykiety,
  • przedstawimy kwestie związane z przygotowaniem kampanii reklamowej.
Kto powinien wziąć udział?
  • kadra zarządzająca (właściciele, prezesi, managerowie),
  • działy ds. produktu,
  • działy ds. badań i rozwoju lub ds. jakości,
  • działy marketingowe i reklamy,
  • przedstawiciele blogosfery i influencerzy.

Potencjalnie zainteresowani przedsiębiorcy:

  • producenci suplementów diety,
  • wytwórcy kontraktowi,
  • producenci opakowań dla suplementów diety,
  • dystrybutorzy suplementów diety,
  • sklepy detaliczne lub sklepy internetowe, apteki i sieci aptek,
  • agencje marketingowe lub reklamowe.

Program szkolenia

UWAGA! Najnowsze oraz planowane zmiany w prawie będą odpowiednio uwzględnione w trakcie omawiania poszczególnych zagadnień, w zależności od przedmiotu i etapu zmian.

  1. Wstępna garść informacji o unijnym i polskim rynku suplementów diety
     
  2. Najważniejsze otoczenie regulacyjne suplementów diety - omówienie najważniejszych aktów prawnych – do czego należy sięgać, prowadząc przedsiębiorstwo
     
    1. Przepisy unijne
    2. Przepisy polskie, w tym akty soft law
      • Uchwały Zespołu ds. Suplementów Diety przy Radzie Sanitarno-Epidemiologicznej
    3. Kodeksy branżowe
       
  3. Modele współpracy – o czym warto pamiętać – węzłowe zagadnienia prawne
     
    1. Produkcja własna
    2. Produkcja kontraktowa
      • Węzłowe wytyczne
         
  4. Kwalifikacja suplementu diety i wybrane pojęcia
     
    1. Najważniejsze wytyczne
      • Kwalifikacja a komunikacja
      • Kwalifikacja a funkcja
      • Kwalifikacja a skład i dawka
    2. Żywność wzbogacona
    3. Żywność specjalnego przeznaczenia medycznego
    4. Nowa żywność
    5. Produkty z pogranicza (borderline products)
      • Suplementy diety a produkty lecznicze
      • Suplementy diety a wyroby medyczne
         
  5. Komponowanie składu – prawne aspekty
     
    1. Lista składników zakazanych
    2. Składniki dopuszczone i ograniczenia z nimi związane
    3. Zasady podawania informacji o składnikach
    4. Informowanie o wartościach odżywczych
       
  6. Przygotowanie etykiety
     
    1. Obowiązkowe elementy etykiety i znakowania
    2. Nazwa i zasady jej tworzenia
    3. Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne
      • Podstawowe zasady
      • Oświadczenia swoiste
      • Oświadczenia nieswoiste
      • Oświadczenia porównawcze
      • Oświadczenia pending w świetle orzecznictwa dla składników roślinnych lub ziołowych
         
  7. Zasady notyfikacji – węzłowe uwagi
     
    1. Co przed rejestracją (wybór formy prawnej, wymóg wpisu do rejestru zakładów)
    2. Zgłoszenie o wprowadzaniu lub zamiarze pierwszego wprowadzenia do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    3. Terminy
    4. Elementy powiadomienia
    5. Rejestr produktów objętych powiadomieniem o pierwszym wprowadzeniu do obrotu
    6. Pełnomocnictwa
    7. Powiadomienie lub zezwolenie dotyczące środka spożywczego złożonego lub uzyskane w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej
       
  8. Postępowanie wyjaśniające przed GIS (wybrane zagadnienia)
     
    1. Pismo na temat wszczęcia postępowania
    2. Postanowienie o zobowiązaniu do przedłożenia opinii jednostki naukowej lub Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych;
    3. Dowody w postępowaniu
    4. Dokumentacja naukowa w postępowaniu
    5. Zakończenie postępowania
    6. Skarga na czynność GIS i postępowanie przed wojewódzkim sądem administracyjnym oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym – omówienie ścieżki postępowania
    7. Kontrola i postępowanie przed powiatową i wojewódzką stacją sanitarno-epidemiologiczną w trakcie postępowania wyjaśniającego przed GIS lub po jego zakończeniu
       
  9. Wprowadzanie do obrotu – wybrane zagadnienia pod kątem prawa żywnościowego
     
    1. Sprzedaż tradycyjna – sklepy stacjonarne, apteki
    2. Sprzedaż on-line – sklep on-line
       
  10. Reklama suplementów diety (najważniejsze aspekty)
     
    1. Pojęcie reklamy i komunikacji suplementów diety
    2. Konsekwencje błędnego stosowania oświadczeń
    3. Nieprawidłowa reklama
    4. Wykorzystanie deklaracji marketingowych a reklama suplementów diety
    5. Tradycyjne a nowoczesne formy przekazu: prasa, radio telewizja a Internet
      • Współpraca z blogosferą. Kampania w social mediach
    6. Wytyczne z kampanii z blogerami i influencerami, na Facebook, na YouTube – wybrane uwagi
    7. Konsekwencje przekroczenia zasad prowadzenia uczciwej i zgodnej z przepisami reklamy; kryzysy wizerunkowe
    8. Postępowanie w związku z nieprawidłowym prowadzeniem reklamy suplementu diety: kontrola, decyzja, sankcje, środki odwoławcze
    9. Przykłady postępowań przed Prezesem UOKiK, GIS, Inspekcją Sanitarną i KER
    10. Budowanie przekazu reklamowego zgodnie z prawem, ze szczególnym uwzględnieniem kanału internetowego – wytyczne
       
  11. Odpowiedzi na pytania, omawianie wątpliwości, wymiana doświadczeń

Czas trwania

09.00-15.00

Prelegenci

Radczyni prawna, mediatorka sądowa (Sąd Okręgowy w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Lublinie, Poznaniu i Gdańsku). Specjalizuje się w prawie life science i prawie regulacyjnym, przede wszystkim w branżach biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, spożywczej i beauty. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze własności intelektualnej, prawa patentowego, prawa cywilnego oraz w zakresie praw człowieka. Dodatkowo jej specjalizacja obejmuje obszar społecznej odpowiedzialności biznesu. Doradza klientom indywidualnym oraz podmiotom gospodarczym.

Uczestniczy w pracach legislacyjnych w ramach konsultacji publicznych, m.in. dotyczących prawa żywnościowego, własności przemysłowej, patentowego oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji. Autorka ponad stu publikacji naukowych i branżowych, prelegentka licznych konferencji, szkoleń i warsztatów w kraju oraz za granicą. Od wielu lat prowadzi również wykłady na wyższych uczelniach.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Platforma Zoom

Rejestracja

Cena 1
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: J.G.Training
  • Ulica i nr: Olesińska 21
  • Kod pocztowy: 02-548
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 8981505607

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska Olesińska 21

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!