System doręczeń elektronicznych obowiązujący sektor publiczny od 10 grudnia 2023

O szkoleniu

Od 10 grudnia 2023 r. zostanie wprowadzony obowiązek stosowania systemu e-Doręczeń przez jednostki samorządu terytorialnego i inne organy administracji publicznej.

Celem szkolenia jest przedstawienie założeń nowego systemu doręczeń elektronicznych, który docelowo ma zastąpić doręczenia za pośrednictwem systemu e-PUAP. Podczas szkolenia omówione zostaną podstawy prawne, ale także praktyczny aspekt inicjowania usług.

Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu z case study i odpowiedziami na zadawane i uprzednio przesłane pytania od uczestników.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników administracji publicznej w praktyce stosujących rozwiązania omawianej ustawy, w tym szczególnie: kierowników jednostek, dyrektorów generalnych, dyrektorów, naczelników, pracowników departamentów i wydziałów organizacyjno-prawnych, sekretarzy, kanclerzy oraz innych pracowników upoważnionych do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, koordynatorów czynności kancelaryjnych.

Program szkolenia

1. Krótko o e-PUAPie (od kiedy działa i do kiedy, jakie sprawy pozwala załatwić, użytkownik, uwierzytelnianie itd.)

2. Sposoby wysyłania pism przez urząd w tym omówienie czy/kiedy urząd musi prowadzić korespondencję elektronicznie a kiedy w postaci papierowej.

3. Elektroniczna Skrzynka Podawcza.

4. Podpisywanie dokumentów w ramach e-PUAP.

5. Skuteczność wnoszenia pism drogą elektroniczną (na adres e-mail, przez system e-PUAP, aplikacje usługowe, na adres do doręczeń elektronicznych).

6. Podpisy elektroniczne – ich rodzaje, dodatkowe usługi, kwalifikowane znaczniki, możliwość opatrywania pism różnymi podpisami a skutki prawne pism.

7. Rodzaje dokumentów w praktyce podmiotów publicznych - tradycyjny i elektroniczny.

8. Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 10.12.2023 r.:

  • na czym polega system doręczeń elektronicznych,
  • czy konieczne jest posiadanie EZD, czy EZD jest obowiązkowe, a jeśli tak od kiedy,
  • jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe,
  • kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy,
  • jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych,
  • jakie usługi wchodzą do systemu,
  • jak założyć adres do doręczeń elektronicznych,
  • baza adresów elektronicznych,
  • jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych,
  • administrator skrzynki doręczeń,
  • jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie są jej parametry),
  • konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne ( dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe, obowiązki informacyjne,
  • ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych,
  • szczegółowe omówienie usługi PURDE,
  • szczegółowe omówienie usługi PUH,
  • cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne,
  • niewykonanie , nieprawidłowe wykonanie usługi i możliwość reklamacji.

9. Tradycyjne doręczenia przesyłek papierowych – czy będą możliwe i skuteczne.

Czas trwania

9.00-14.00

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do Internetu. Szkolenie prowadzone na platformie MS Teams.

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zniżki grupowe:
  • 8.16% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Instytut Rachunkowości i Podatków
  • Ulica i nr: Szpitalna 1
  • Kod pocztowy: 00-020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252254518

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Instytut Rachunkowości i Podatków
00-020 Warszawa, Polska
Szpitalna 1
woj. mazowieckie
Zadaniem Instytutu jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry zarządzającej i finansowo – księgowej, wyznaczanie standardów sprawozdawczości finansowej, kreowanie zmian w prawie bilansowym i podatkowym, upowszechnianie dobrych praktyk w biz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!