O szkoleniu
Od 10 grudnia 2023 r. zostanie wprowadzony obowiązek stosowania systemu e-Doręczeń przez jednostki samorządu terytorialnego i inne organy administracji publicznej.
Celem szkolenia jest przedstawienie założeń nowego systemu doręczeń elektronicznych, który docelowo ma zastąpić doręczenia za pośrednictwem systemu e-PUAP. Podczas szkolenia omówione zostaną podstawy prawne, ale także praktyczny aspekt inicjowania usług.
Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu z case study i odpowiedziami na zadawane i uprzednio przesłane pytania od uczestników.
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników administracji publicznej w praktyce stosujących rozwiązania omawianej ustawy, w tym szczególnie: kierowników jednostek, dyrektorów generalnych, dyrektorów, naczelników, pracowników departamentów i wydziałów organizacyjno-prawnych, sekretarzy, kanclerzy oraz innych pracowników upoważnionych do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, koordynatorów czynności kancelaryjnych.
Program szkolenia
1. Krótko o e-PUAPie (od kiedy działa i do kiedy, jakie sprawy pozwala załatwić, użytkownik, uwierzytelnianie itd.)
2. Sposoby wysyłania pism przez urząd w tym omówienie czy/kiedy urząd musi prowadzić korespondencję elektronicznie a kiedy w postaci papierowej.
3. Elektroniczna Skrzynka Podawcza.
4. Podpisywanie dokumentów w ramach e-PUAP.
5. Skuteczność wnoszenia pism drogą elektroniczną (na adres e-mail, przez system e-PUAP, aplikacje usługowe, na adres do doręczeń elektronicznych).
6. Podpisy elektroniczne – ich rodzaje, dodatkowe usługi, kwalifikowane znaczniki, możliwość opatrywania pism różnymi podpisami a skutki prawne pism.
7. Rodzaje dokumentów w praktyce podmiotów publicznych - tradycyjny i elektroniczny.
8. Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 10.12.2023 r.:
- na czym polega system doręczeń elektronicznych,
- czy konieczne jest posiadanie EZD, czy EZD jest obowiązkowe, a jeśli tak od kiedy,
- jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe,
- kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy,
- jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych,
- jakie usługi wchodzą do systemu,
- jak założyć adres do doręczeń elektronicznych,
- baza adresów elektronicznych,
- jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych,
- administrator skrzynki doręczeń,
- jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie są jej parametry),
- konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne ( dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe, obowiązki informacyjne,
- ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych,
- szczegółowe omówienie usługi PURDE,
- szczegółowe omówienie usługi PUH,
- cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne,
- niewykonanie , nieprawidłowe wykonanie usługi i możliwość reklamacji.
9. Tradycyjne doręczenia przesyłek papierowych – czy będą możliwe i skuteczne.
Czas trwania
9.00-14.00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- 8.16% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Instytut Rachunkowości i Podatków
- Ulica i nr: Szpitalna 1
- Kod pocztowy: 00-020
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252254518