O szkoleniu
Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej, dotyczącej prawidłowego wypełniania deklaracji Intrastat na Platformie PUESC. W trakcie szkolenia 50% czasu będzie poświęcone na część praktyczną.
Cel szkolenia:
- zapoznanie uczestników z zagadnieniami i realizacją przepisów, wynikających z obowiązku statystycznego dotyczącego obrotów handlowych na terenie Unii Europejskiej
- zapoznanie uczestników z programem INTRASTAT i zasadami jego wykorzystania
Udział w szkoleniu umożliwi uczestnikom zdobycie i aktualizację wiedzy w zakresie stosowania i raportowania informacji wymaganych do przesłania w ramach INTRASTAT, m.in. uczestnicy:
- uzyskają praktyczne informacje związane z wypełnianiem deklaracji INTRASTAT na platformie PUESC oraz zapoznają się z obsługą aplikacji ist@t.
- uzyskają wiedzę jak dokonać korekty zgłoszenia
- uzyskają wiedzę jakie ma uprawnienia KAS w zakresie statystyki INTRASTAT
- uzyskają praktyczne wskazówki i przykłady wypełniania poszczególnych pól w deklaracji INTRASTAT.
- pracownicy przedsiębiorstw i agencji celnych odpowiedzialni za składanie raportów INTRASTAT
- osoby chcące zapoznać się z zagadnieniami statystyki obrotu handlowego na terenie UE realizowanej za pośrednictwem INTRASTAT
Program szkolenia
- Rola i zadania statystki handlu wewnątrzunijnego. Czym jest i do czego służy INTRASTAT
- Przepisy unijne i krajowe regulujące system INTRASTAT
- Podstawowe zasady obowiązujące dokonywania deklaracji INTRASTAT:
- nowe progi statystyczne w 2024 roku dla przywozu i wywozu towarów,
- obowiązek sprawozdawczy,
- rodzaje obrotów handlowych podlegających obowiązkowi sprawozdawczemu,
- moment powstawania obowiązku zgłoszenia INTRASTAT
- Zgłoszenia INTRASTAT:
- forma zgłoszeń INTRASTAT,
- zgłoszenia zerowe,
- program do generowania deklaracji INTRASTAT – ist@t
- Zasady wypełnianie poszczególnych pól zgłoszenia
- Korekty zgłoszeń INTRASTAT
- Elektroniczne dokonywanie zgłoszeń INTRASTAT:
- rejestracja lub aktualizacja danych w SISC,
- sposoby uwierzytelniania komunikatów INTRASTAT (rodzaje podpisów elektronicznych)
- Sposoby przesyłania deklaracji i rodzaje komunikatów generowanych przez system Służby Celnej
- Kontrola i uprawnienia KAS w zakresie statystyki INTRASTAT:
- korekta zgłoszeń INTRASTAT,
- kary za uchybienie obowiązkom w obszarze INTRASTAT.
- Zakończenie, pytania i odpowiedzi
Czas trwania
godz. 10.00-16.00
Prelegenci
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończył specjalizację Prawa celnego w Katedrze Prawa Finansowego.
Jako wieloletni funkcjonariusz celny zdobywał praktyczną wiedzę i doświadczenie w zakresie stosowania przepisów prawa celnego zajmując różne stanowiska w administracji państwowej.
W trakcie kariery zawodowej pracował w międzynarodowych korporacjach zajmując się problematyką celną, zarówno od strony praktycznej (m.in. brał udział w projektach celnych związanych z AEO, uproszczeniami celnymi zagadnieniami VAT w eksporcie), jak i w aspekcie doradztwa i konsultingu celnego. Jego szczególnym zainteresowaniem cieszą się zagadnienia pochodzenia towarów, klasyfikacji taryfowej a także kontroli towarów podwójnego zastosowania.
Aktualnie w wymiarze praktycznym zajmuje się doradztwem w zakresie stosowania przepisów celnych i akcyzowych ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania platformy PUESC.
Posiada licencję agenta celnego, jak również czynnie współpracuje z lokalnymi podmiotami gospodarczymi w zakresie realizacji obowiązków wynikających ze statystyki INTRASTAT, podatku akcyzowego i wielu innych zagadnień związanych z przepisami celnymi i podatkowymi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607