O szkoleniu
- niedopasowane, niedoprecyzowane narzędzia stosowane do oceny pracowników,
- niechęć do realizowania oceny przez menedżerów,
- lęk przed oceną u pracowników,
- lekceważące podejście do całego procesu,
- niska trafność ocen i liczne błędy w ocenianiu – brak zaufania do wyników oceny,
- sceptyczne podejście do rozmów oceniających zarówno pracowników, jak i menedżerów,
- brak wyznaczania celów dla pracowników, a także brak ich rozliczania,
- schematyczne podejście do planowania rozwoju pracowników,
- rozproszenie odpowiedzialności za ocenę, pomiędzy pracownikami, menedżerami, a działem HR.
- niewykorzystywanie wyników oceny do usprawniania organizacji i planowania rozwoju pracowników.
Celem proponowanego szkolenia jest więc z jednej strony dostarczenie wiedzy z zakresu metodologicznego opracowania SOOP, tak by ów system służył stawianym jemu celom i przekładał się na konkretne korzyści dla organizacji, działu HR, menedżerów i pracowników. Z drugiej strony celem szkolenia jest wzmocnienie uczestników w umiejętności wdrażania systemów SOOP w swoich firmach, z szczególnym naciskiem na przekonywania do tych rozwiązań różnych grup interesów i radzenia sobie, z często błędnymi, przekonaniami na temat oceny i rozwoju, wśród kardy menedżerskiej, jak i pracowników.
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności pracowników HR w obszarze wdrażania systemu ocen okresowych. Podczas warsztatu zostaną wypracowane przykładowe procedury i narzędzia, jakie mogą być stosowane w praktyce. Trener przedstawiać będzie przykłady wdrożeń ocen okresowych stosowanych w firmach.
W trakcie szkolenia uczestnicy uzyskają odpowiedzi na następujące pytania:
- jakie cele można zakładać przy budowaniu systemów okresowej oceny pracowniczej?
- jak definiować kompetencje zawodowe, by służyły one obiektywnej, rzetelnej i trafnej ocenie potencjału pracowników?
- jak budować arkusz oceny – kompetencji i celów – w zależności o potrzeb organizacji?
- jak planować proces oceny i jak tworzyć procedurę oceny w organizacji?
- jak realizować rozmowy oceniające w organizacji?
- jak przygotować menedżerów do oceny pracowników?
- jak przekonać pracowników, do bycia ocenianym i korzystania z wyników tej oceny?
- jak planować rozwój pracowników w oparciu o ocenę kompetencji?
- jakie korzyści dla organizacji, menedżerów i pracowników mogą płynąć z efektywnego wykorzystania SOOP w organizacji?
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w obszarze HR, które odpowiedzialne są w firmie za wdrożenie oceny okresowej. Ponad to w zajęciach mogą wziąć udział osoby, które aktywnie będą uczestniczyć w projekcie.
Program szkolenia
- Ocena okresowa – cele, założenia, korzyści:
- dlaczego organizacje decydują się na wdrażanie SOOP?
- korzyści z wdrażania SOOP w organizacji.
- Powiązanie oceny okresowej z innymi systemami HR - opisy stanowisk pracy, rekrutacja i selekcja, zarządzanie szkoleniami, ścieżki następstw i awansów.
- Metodologiczne założenia opracowań wspierających realizację projektu:
- katalog Kompetencji - definicja pojęcia "kompetencja", skale pomiarowe, sposoby opracowywania Katalogu, definiowanie kompetencji,
- katalog Zadań - definicja pojęcia "zadanie" i "czynność", sposoby opracowywania Katalogu, definiowanie zadań,
- katalog celów - definicja pojęcia "cel" i "wskaźnik realizacji", sposoby opracowania Katalogu.
- Harmonogram wdrożenia oceny okresowej.
- Opracowanie opisów stanowisk pracy:
- realizacja spotkań panelowych,
- opracowanie kompetencji specjalistycznych,
- przyporządkowywanie kompetencji i zadań oraz określanie celów.
- Kadra zarządzająca i jej rola w wdrażaniu w organizacji systemu ocen:
- zaopiniowania opracowanych katalogów - kompetencji, zadań, celów,
- przygotowanie do realizowania oceny,
- potencjalne trudności we współpracy.
- Opracowanie procedury oceny.
- Opracowanie wzoru arkusza oceny:
- prezentacja różnych rodzajów arkuszy stosowanych do oceny pracowników.
- Komunikacja oceny organizacji:
- szkolenia/spotkania informacyjne dla pracowników i menedżerów,
- pozaszkoleniowe formy informowania pracowników o ocenie,
- błędy komunikacyjne i ich konsekwencje.
- Realizacja oceny:
- przebieg rozmowy oceniającej (ocena kompetencji i stopnia realizacji zadań, wyznaczanie zadań),
- kalibracja ocen przez menedżerów. Rola HR w tym procesie,
- nadzór nad przestrzeganiem procedury,
- błędy w ocenie i ich zagrożenia,
- rozstrzyganie odwołań.
- Zebranie wyników - opracowanie raportów zbiorczych.
- Opracowywanie planów rozwoju pracowników po ocenie:
- jak wykorzystywać wyniki z oceny pracowników do wspierania ich rozwoju?
- rozwój osób dorosłych – najważniejsze zasady,
- szkolenia i pozaszkoleniowe formy rozwoju - coaching, działania podejmowane w miejscu pracy, programy wymiany wiedzy.
- Trudności w realizacji wdrożeniu SOOP w organizacji - wnioski z wdrożeń:
- opór pracowników,
- nie przestrzeganie procedury,
- nieobiektywna ocena,
- przesunięcia czasowe,
- brak pomysłów na działania rozwojowe dla pracowników.
Czas trwania
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
53-332 Wrocław
Powstańców Śląskich 7
woj. dolnośląskie
80-342 Gdańsk
Jelitkowska 20
woj. pomorskie
00-811 Warszawa
Towarowa 2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Masz pytania? Napisz do nas
