O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 660,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Szkolenie wzbogaci o umiejętności przeprowadzenia rozmowy oceniającej, motywowania pracowników i zarządzania talentami.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób na stanowiskach kierowniczych firm, instytucji i urzędów oraz pracowników działów HR.
Program szkolenia
1. System ocen pracowniczych w procesie zarządzania personelem
- czym jest system ocen pracowniczych?
- system ocen pracowniczych jako narzędzie polityki personalnej
- cechy dobrego systemu ocen pracowniczych
- budowa arkuszy SOOP
- rola ocen miesięcznych i okresowych
- planowanie karier oraz podnoszenie kompetencji pracowników
- korzyści i zagrożenia związane ze stosowaniem systemu ocen pracowniczych
- czynniki kształtujące system ocen pracowniczych
- efektywne wykorzystanie SOOP w zarządzaniu polityką personalną firmy
2. Specyfika rozmowy oceniającej
- przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
- cele i funkcje rozmowy oceniającej
- funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
- struktura i scenariusze rozmowy oceniającej
- narzędzia perswazji przydatne podczas rozmowy oceniającej
- konstruktywne chwalenie i krytykowanie pracownika
- jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi podczas rozmowy?
- omówienie zasad przeprowadzenia z ocenianym przez oceniającego rozmowy, dotyczącej wykonywania przez ocenianego jego obowiązków w okresie, w którym podlegał ocenie, trudności napotykane przez niego podczas realizacji zadań i spełnienie przez ocenianego ustalonych kryteriów oceny
- dokumentacja związana z procesem oceny
- omówienie zasad wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika
- nauka samodzielnego wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika
- skutki dokonania negatywnej oceny pracownika
- procedura odwoławcza
3. Błędy w ocenianiu - jak się ich ustrzec?
- mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
- rola pytań stosowanych w rozmowie
- najczęstsze błędy w procesie oceniania
4. Motywowanie pracowników
- motywowanie finansowe i pozafinansowe
- jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? - dostosowanie technik do potrzeb pracownika
- materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
- kafeteryjne systemy motywowania
- najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników
5. Zarządzanie talentami
- Analiza struktury organizacyjnej
- Dopasowywanie struktury organizacyjnej do strategii firmy
- Delegowanie zadań - stawianie celów zgodnych z potencjałem
- Motywacja dopasowana do indywidualnej charakterystyki członka zespołu
- Dostosowana kontrola realizacji celów i informacja zwrotna
- Etapy tworzenia ścieżek kariery
- Plan rozwoju poszczególnych stanowisk pracy
- Ścieżki kariery jako element systemu motywacyjnego w organizacji
- Jeśli nie awans to co?
- Programy sukcesji wewnętrznej
6. Istota feedbacku dla firmy w kontekście realizacji celów jednostki i działu
- Omówienie dotychczasowej praktyki udzielania informacji zwrotnej w firmie uczestników szkolenia
- Omówienie znaczenia feedbacku w procesie rozwojowym pracowników zgodnie z typologią rozwoju wg. typologii Blancharda
- Przygotowanie do sesji feedbacku - gromadzenie informacji, analiza faktów, określenie celów, struktura rozmowy, scenariusz spotkania, miejsce spotkania - ćwiczenie indywidualne
- Anatomia wypowiedzi - budowanie dobrej relacji i pozytywnych postaw, aktywne słuchanie oraz podświadome procesy kodowania
- Interakcje w procesie komunikacji - budowanie jasnych reguł komunikacji w firmie
7. Feedback jako konstruktywna informacja zwrotna
- Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
- Feedback wzmacniający - jednominutowe interakcje
- Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
- Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT
- Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
- Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony
- Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.
8. Feedback - informacja zwrotna - skrzynka narzędziowa
- NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
- Kanapka
- UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
- FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
- FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
- FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
- SPINKA
- Model Z
- Model GROW
- Model SBI
- Coachingowa informacja zwrotna
9. Pytania i odpowiedzi
Czas trwania
Godz. 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Prelegenci
Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460