Szkoła przyjazna dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – czyli wspieranie rozwoju, który stawia na mocne strony dziecka i jego środowiska

O szkoleniu

Podstawowa teza szkolenia brzmi: skuteczne pomaganie uczniom (także tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) wymaga po pierwsze i przede wszystkim odkrycia oraz wykorzystania ich mocnych stron: specyficznych talentów oraz zainteresowań. Praca nad ‘negatywami’ (nadrabianie braków, przepracowywanie lub kompensowanie deficytów) będzie skuteczna wtedy, gdy poprowadzimy ją w kontekście mocnych stron.
W trakcie zajęć rozwiniemy i uzasadnimy tę tezę, a przede wszystkim będziemy się dzielić propozycjami praktycznych rozwiązań, możliwych do zastosowania w szkole i w domu, które są obiecujące i zgodne z filozofią pomagania opartego na mocnych stronach ucznia.
Z racji kompetencji i zainteresowań prowadzącego skoncentrujemy się zwłaszcza na wyzwaniach związanych z nauką czytania i pisania (np. rozwijanie płynności, rozbudzanie zamiłowania do czytania), ale będzie też miejsce na innego rodzaju wyzwania i problemy.

Kto powinien wziąć udział?

Osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą w wieku szkolnym : przede wszystkim nauczyciele, nauczyciele-terapeuci, pedagodzy szkolni, asystenci nauczyciela, rodzice oraz opiekunowie. Szkolenie może być też interesujące dla innych specjalistów (psychologów, logopedów, itd.), którzy regularnie współpracują ze szkołami.

  1. Przygotowania do zajęć. Zajmuje ono, około 2 godziny i obejmie:
    • krótkie lektury: rozdział z książki „Neuroróżnorodność w klasie” autorstwa Thomasa Armstronga (25 stron); wpis na moim blogu pod hasłem „internetowy skarbczyk dobrych praktyk” (3 strony);
    https://kursy.operon.pl/Blogi/Blog-dra-Marcina-Szczerbinskiego/Co-myslicie-o-Internetowym-Skarbczyku-Dobrych-Praktyk
    • refleksję na temat jednego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z którym pracujesz.
  2. Otwartości: gotowości do szczerego mówienia o swojej pracy, zarówno sukcesach w niej, jak i porażkach. Także otwartości na krytykę i niezgodę (ale bez złośliwego krytykanctwa).

Program szkolenia

Główne założenia

  • Przedstawienie pojęcia neuroróżnorodności, a także koncepcji pozytywnej niszy edukacyjnej i pomagania opartego na mocnych stronach ucznia, w wersji zaproponowanej przez amerykańskiego pedagoga Thomasa Armstronga.
  • Przyjrzenie się współczesnej edukacji samokształceniowej (unschoolingowi, szkołom demokratycznym); poszukiwanie w niej inspiracji także dla szkół systemowych.
  • Refleksja nad koniecznością zaspokojenia podstawowych potrzeb psychologicznych ucznia: potrzeb kompetencji, autonomii i relacji jako warunku uczenia się (koncepcja samodeterminacji Edwarda Deciego i Richarda Ryana).
  • Prezentacja znanych prowadzącemu podejść i technik pracy które — zdaniem prowadzącego — są obiecujące i zgodne z filozofią pomagania opartego na mocnych stronach.
  • Wymiana doświadczeń: prezentacja podejść i technik stosowanych przez uczestników kursu, które —ich zdaniem — są obiecujące i zgodne z filozofią pomagania opartego na mocnych stronach.

Czas trwania

2 soboty

Dzień I: 9.00 – 17.00
Dzień II: 9.00 – 16.00

Prelegenci

dr Marcin Szczerbiński - psycholog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (mgr, 1995) i University College Cork (dr, 2001). Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-11) oraz Szkoły Psychologii  Stosowanej Uniwersytetu w Cork(od 2011).Chce  zrozumieć o utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc. 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Aplikacja Teams

Rejestracja

Cena szkolenia
za osobę
550
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Woronicza 15/100
  • Kod pocztowy: 02-625
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5213271837

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
02-625 Warszawa, Polska Woronicza 15/100

Organizator

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
02-625 Warszawa, Polska
Woronicza 15/100
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!