O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 1300,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Celem szkolenia jest wszechstronne przygotowanie jego uczestników do właściwych zachowań w sytuacjach zagrożenia korupcją. Zachowań które z jednej strony będą ograniczały sam proceder korupcyjny a z drugiej zapewnią bezpieczeństwo prawne osób które stały się mimowolnymi uczestnikami zdarzeń i sytuacji korupcyjnych poprzez pokazanie właściwych (zalecanych) wzorców zachowań w sytuacjach o charakterze korupcyjnym.
Nasze szkolenie antykorupcyjne kierujemy do podmiotów i osób w nich zatrudnionych które w związku ze swoją działalnością są narażone na pokusy korupcyjne, po obu stronach procederu (dający, biorący, proponujący, żądający...). W jego trakcie pokażemy podstawowe symptomy zagrożeń korupcyjnych oraz sposoby postępowania w przypadku ich zaistnienia.
Program szkolenia
DZIAŁ I
1. Korupcja i antykorupcja
• Wprowadzenie
• Podstawowe pojęcia
• Definicja korupcji
• Rodzaje korupcji
• Odpowiedzialność karna za czyny korupcyjne
• Niekaralne formy korupcji
• Odpowiedzialność dyscyplinarna za czyny korupcyjne
• Korupcja jako cel pozorny
• Symptomy zjawisk korupcyjnych
• Czym jest "łapówka"
• Co może być "łapówką"
• Co może zostać uznane za "łapówkę"
• Kryterium wartości
• Wartość "zmienna"
• Społeczno-ekonomiczne skutki korupcji
• Korzyść majątkowa lub osobista
• Czym jest korzyść majątkowa
• Czym jest korzyść osobista
• Na czym polega przyjęcie korzyści majątkowej
• Na czym polega przyjęcie korzyści osobistej
• Na czym polega przyjęcie obietnicy korzyści majątkowej
• Na czym polega przyjęcie obietnicy korzyści osobistej
• Osoba pełniąca funkcję publiczną
• Czym jest funkcja publiczna
• Kim jest osoba pełniąca funkcję publiczną
• Korupcja jako narzędzie w procesie wywierania nacisku (cel pozorny i cel rzeczywisty - dalekosiężny)
DZIAŁ II
2. Przeciwdziałanie korupcji
• Profilaktyka antykorupcyjna - sposoby ograniczenia korupcji
• Symptomy wystąpienia ryzyka zwiększonej podatności na korupcję
• Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby) poddawanego presji korupcyjnej
• Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby) posiadającego informacje na temat korupcyjnego zachowania innego urzędnika
• Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby), wobec którego podjęto próbę skorumpowania
• Czego urzędnik (bądź inna osoba) nie powinien robić w sytuacji podjętej wobec niego próby korupcyjnej
• Właściwa reakcja w przypadku zaistnienia zdarzenia korupcyjnego lub podejrzenia możliwości jego zaistnienia w przyszłości
• Zachowania które powinny budzić czujność i wzmożoną ostrożność podczas kontaktu
• Prawidłowe (bezpieczne) postępowanie z "łapówką"
• Wewnętrzne procedury antykorupcyjne
• Narzędzia (metody) behawioralne służące badaniu potencjalnej podatności na korupcję. Stosowanie i rozpoznanie ich stosowania
• Wybrane przepisy prawa dot. korupcji
DZIAŁ III
3. Korupcja w sektorze „prywatnym"
(przedsiębiorcy, spółki prawa handlowego, fundacje, stowarzyszenia, podmioty nieposiadające wyodrębnionej osobowości prawnej, inne)
(niektóre zagadnienia tego działu dotyczą na równi tzw. sektora „publicznego")
• Odmienność / specyfika korupcji w sektorze „prywatnym"
• Typowe obszary korupcji w sektorze „prywatnym"
- Korupcja na styku obywatel (reprezentujący siebie lub podmiot) - urzędnik (obszar relacji z udziałem podmiotów finansów publicznych)
- Korupcja na styku obywatel (reprezentujący siebie lub podmiot) - pracownik podmiotu komercyjnego np. spółki (obszar relacji pomiędzy podmiotami komercyjnymi)
- Korupcja wewnętrzna (obszar relacji wewnątrz podmiotu)
• Korupcja menadżerska (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
• Sprzedajność menadżerska (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
• Przekupstwo menadżerskie (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
• Regulacje prawne dotyczące korupcji w sektorze „prywatnym"
• Zapobieganie korupcji w sektorze „prywatnym"
• Ściganie korupcji w sektorze „prywatnym"
• Odpowiedzialność dyscyplinarna za czyny korupcyjne
• Odpowiedzialność karna osoby dopuszczającej się czynu korupcyjnego
• Odpowiedzialność tzw. podmiotu zbiorowego (np. spółki prawa handlowego) za czyny korupcyjne których dopuszczają się osoby działające w jego imieniu
• Odpowiedzialność karno-finansowa podmiotu którego przedstawiciel dopuścił się czynu korupcyjnego
DZIAŁ IV
4. Elementy technik przesłuchań
• Czym jest przesłuchanie
• Przesłuchanie jako proces prawny i psychologiczny
• Podstawowe zasady przesłuchiwania
• Przebieg procesu przesłuchania
• Gry psychologiczne i ich ukryte cele realizowane w trakcie przesłuchań
• Typy rozmów, ich cele i wykorzystanie (rozmowa sondażowa, rozmowa indagacyjna, rozmowa potwierdzająca, rozmowa wykluczająca)
• Rodzaje pytań, ich cele i wykorzystanie (pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania behawioralne, pytania przynęty, pytania naprowadzające, pytania z ukrytą odpowiedzią, pytania zamykające)
• Metody oddziaływania na rozmówcę nieszczerego (metoda "wywiadu poznawczego", metoda ujawniania związku świadka ze sprawą, metoda perswazji, metoda przypominania, metoda wytwarzania u świadka poczucia bezpieczeństwa, metoda bezpośredniego wykazywania kłamstwa, metoda „ślepej uliczki", metoda „wszechwiedzy", metoda szczegółowych pytań, metoda ujawniania motywów kłamstwa, inne techniki i metody...)
• Elementy mowy ciała (zachowania i przekazy pozawerbalne, odruchy kontrolowalne i bezwarunkowe, mikrogrymasy, postawy, emocje, maskowanie przekazu pozawerbalnego, spójność przekazu werbalnego z niewerbalnym, wskaźniki kłamstwa / nieszczerości)
• Kryteria analizy wiarygodności wypowiedzi / relacji ze względu na treść
• Techniki obronne stosowane w celu nieujawnienia informacji
DZIAŁ V
5. Podsumowanie
• Zarządzanie polityką antykorupcyjną
• Badanie podatności na korupcję
• Narzędzia prewencji i kontroli
• Pytania / konsultacje indywidualne
Czas trwania
szkolenie dwudniowe w godz. 9.00-15.00
Prelegenci

Wykładowca, Specjalista ds. Bezpieczeństwa Informacji i Socjotechniki, Operator Informacji, Licencjonowany detektyw.
Autor oraz wykładowca wielu unikalnych szkoleń z powyższych dziedzin dla pracowników różnych szczebli przedsiębiorstw krajowych i korporacji międzynarodowych działających w Polsce głównie w sektorze energetycznym, budowlanym, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym i spożywczym oraz urzędów centralnych i samorządowych jak też innych instytucji państwowych.
"Celem szkoleń z zakresu operowania informacją i socjotechniki oraz bezpieczeństwa informacji i biznesu jest podniesienie poziomu świadomości ludzi tworzących daną organizację co do poziomu i realności zagrożeń, poprzez przekazanie podstawowej wiedzy umożliwiającej rozpoznawanie symptomów zagrożeń oraz nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności przewidywania, reagowania i przeciwdziałania poszczególnym zagrożeniom, jak też minimalizowania ich skutków, co w konsekwencji prowadzi do znacznej poprawy stanu bezpieczeństwa organizacji oraz jej zasobów informacyjnych i innych. Każda sytuacja jest inna, każde zjawisko jest osobnicze i tylko zrozumienie ich genezy i przebiegu daje narzędzia skutecznego rozpoznania i obrony oraz ewentualnego wykorzystania dla własnych potrzeb.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
