Szkolenie Master of Lean w Usługach

O szkoleniu

Szkolenie Master of Lean jest adresowane do osób będących liderami transformacji Lean w przedsiębiorstwie i inicjatorów zmian i usprawnień w firmie. Lider transformacji Lean to osoba, która posiada z jednej strony doświadczenie biznesowe, a z drugiej strony zna koncepcję i narzędzia Lean i rozumie czym jest transformacja kulturowa Lean w przedsiębiorstwie. Lider transformacji Lean winien biegle posługiwać się w praktyce narzędziami Lean oraz potrafić tą wiedzę w sposób przystępny przekazywać innym członkom organizacji, w tym najwyższemu kierownictwu oraz dyrekcji, a także pracownikom wykonawczym. Lider transformacji Lean współpracuje z Zarządem i Dyrekcją firmy w zakresie ustalenia celów transformacji, powołania odpowiednich struktur i ram formalnych z jasno określonymi zadaniami, obszarami odpowiedzialności i niezbędnymi zasobami oraz zasadami monitorowania postępów prac i efektów usprawnień. Wprowadza skuteczne zasady komunikacji, tworzy pozytywny klimat dla zmiany i zapewnia zaangażowanie kierownictwa oraz pracowników we wprowadzane usprawnienia i ciągłe doskonalenie. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Głównym celem szkolenia Master of Lean jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu filozofii Lean, a także narzędzi doskonalenia procesów i technik rozwiązywania problemów sprawdzonych w firmach usługowych. Uczestnicy szkolenia w trakcie kursu zdobędą również praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania zmianą i transformacją Lean w przedsiębiorstwie, zarządzania projektami usprawniającymi procesy oraz zarządzania zespołem.

Kto powinien wziąć udział?

Dyrekcja i kierownicy wysokiego i średniego szczebla zarządzania, Liderzy/Koordynatorzy Lean, Eksperci Procesowi, Inżynierowie i Analitycy Procesów, Project Managerowie, Pełnomocnicy ds. Jakości, osoby zarządzające i usprawniające procesy, osoby odpowiedzialne za transformację Lean w Firmie. 

Program szkolenia

Sesja 1

1.     Podstawowe elementy filozofii Lean Management

2.     Lean jako sposób realizacji strategii rozwoju firmy

3.     Przegląd istniejącego systemu zarządzania przedsiębiorstwa w celu określenia obszarów do doskonalenia

4.     Cele wdrożenia Lean Management oraz korzyści dla firmy i pracowników

5.     Identyfikacja strumieni wartości w przedsiębiorstwie usługowym

6.     Symulacja procesu biurowego

7.     Mapowanie i analiza strumienia wartości

8.     7 podstawowych źródeł marnotrawstwa (muda) i marnotrawstwo biurowe

9.     Cele i obszary zastosowania podstawowych narzędzi Lean z uwzględnieniem specyfiki firm usługowych

10.   Lean Management jako zmiana w kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa

11.   Przywództwo w transformacji Lean

12.   Zarządzanie zmianą – planowanie, monitorowanie postępów i ocena rezultatów

13.   Zarządzanie wizualne i 5 S

14.   Rozwiązywanie problemów – Raport A3 oraz metoda 8D

15.   Podstawowe narzędzia analizy przyczyn problemów – Diagram Ishikawy (Fish bone), 5WHY oraz zastosowanie analizy Pareto



Sesja 2

1.     Komunikacja w trakcie transformacji Lean

2.     Priorytetyzacja problemów i zarządzanie portfelem projektów usprawniających

3.     Doskonalenie przepływu w procesie

4.     Balansowanie procesu i planowanie przepustowości procesu (capacity)

5.     Identyfikacja granic procesów i pomiar efektywności procesów biznesowych

6.     Mapa ogólna SIPOC

7.     Technika mapowania szczególowego procesu Flow Chart (BPMN)

6.     Identyfikacja głównych źródeł marnotrawstwa w procesie (muda) oraz mura i muri

7.     Zastosowanie FMEA (Failure Mode and Efect Analysis)

8.     Zarządzanie procesami w firmie

9.    Tworzenie zespołów i cykl życia zespołu

10.  Komunikacja w zespole oraz motywowanie członków zespołu

11.  Dokumentowanie postępów prac

12.   Tablice Kanban

13.   Poka Yoke – techniki zabezpieczanie przed błędami


Sesja 3

1.    Analiza struktury kosztów firmy

2.    Tworzenie systemu pomiarowego procesu

3.    Zasady próbkowania statystycznego

4.    MSA – analiza systemu pomiarowego w praktyce – dane dyskretne i ciągłe

5.    Analiza graficzna danych – Histogram, Box Plot, wykres korelacji

6.    Wykorzystanie danych do analizy ustalenia przyczyn źródłowych problemu

7.    Zasady projektowania eksperymentów (DOE – Design of Experiment)

8.    Ustalanie parametrów do kontroli procesu

9.    Przydatne narzędzia decyzyjne w pracy zespołowej:

10.  Standaryzacja i obszary jej zastosowania

11.  Organizacja i zarządzanie audytami

12.  Utrzymanie i rozwój systemu ciągłego doskonalenia

13.  Raportowanie KPI w ramach systemu ciągłego doskonalenia w firmie

14.  Test sprawdzający wiedzę 

Czas trwania

szkolenie trwa 6 dni - 48godz.

Prelegenci

Ekspert Lean, certyfikowany Master Black Belt z kilkunastoletnim doświadczeniem praktycznym 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Centrum Żoliborz

Warszawa

woj. mazowieckie

Centrum Żoliborz

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

wczesna rejestracja
Kończy się na 3 tygodnie przed szkoleniem
4 800
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
późna rejestracja
5 280
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia, po otrzymaniu zgłoszenia w ciągu 48 godzin potwierdzimy jego przyjęcie i przekażemy informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
  • Ulica i nr: Młyńska 5/9
  • Kod pocztowy: 61-729
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7831738456

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
61-729 Poznań, Polska Młyńska 5/9

Organizator

Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
61-729 Poznań, Polska
Młyńska 5/9
woj. wielkopolskie
Jesteśmy liderami w dziedzinie szkoleń oraz doradztwa związanego z zarządzaniem i usprawnianiem procesów biznesowych, specjalizując się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie. Dostarczamy najwyższej jakości usługi...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!