O szkoleniu
Szkolenie Master of Lean jest adresowane do osób będących liderami transformacji Lean w przedsiębiorstwie i inicjatorów zmian i usprawnień w firmie. Lider transformacji Lean to osoba, która posiada z jednej strony doświadczenie biznesowe, a z drugiej strony zna koncepcję i narzędzia Lean i rozumie czym jest transformacja kulturowa Lean w przedsiębiorstwie. Lider transformacji Lean winien biegle posługiwać się w praktyce narzędziami Lean oraz potrafić tą wiedzę w sposób przystępny przekazywać innym członkom organizacji, w tym najwyższemu kierownictwu oraz dyrekcji, a także pracownikom wykonawczym. Lider transformacji Lean współpracuje z Zarządem i Dyrekcją firmy w zakresie ustalenia celów transformacji, powołania odpowiednich struktur i ram formalnych z jasno określonymi zadaniami, obszarami odpowiedzialności i niezbędnymi zasobami oraz zasadami monitorowania postępów prac i efektów usprawnień. Wprowadza skuteczne zasady komunikacji, tworzy pozytywny klimat dla zmiany i zapewnia zaangażowanie kierownictwa oraz pracowników we wprowadzane usprawnienia i ciągłe doskonalenie.
Głównym celem szkolenia Master of Lean jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu filozofii Lean, a także narzędzi doskonalenia procesów i technik rozwiązywania problemów sprawdzonych w firmach usługowych. Uczestnicy szkolenia w trakcie kursu zdobędą również praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania zmianą i transformacją Lean w przedsiębiorstwie, zarządzania projektami usprawniającymi procesy oraz zarządzania zespołem.
Dyrekcja i kierownicy wysokiego i średniego szczebla zarządzania, Liderzy/Koordynatorzy Lean, Eksperci Procesowi, Inżynierowie i Analitycy Procesów, Project Managerowie, Pełnomocnicy ds. Jakości, osoby zarządzające i usprawniające procesy, osoby odpowiedzialne za transformację Lean w Firmie.
Program szkolenia
Sesja 1
1. Podstawowe elementy filozofii Lean Management
2. Lean jako sposób realizacji strategii rozwoju firmy
3. Przegląd istniejącego systemu zarządzania przedsiębiorstwa w celu określenia obszarów do doskonalenia
4. Cele wdrożenia Lean Management oraz korzyści dla firmy i pracowników
5. Identyfikacja strumieni wartości w przedsiębiorstwie usługowym
6. Symulacja procesu biurowego
7. Mapowanie i analiza strumienia wartości
8. 7 podstawowych źródeł marnotrawstwa (muda) i marnotrawstwo biurowe
9. Cele i obszary zastosowania podstawowych narzędzi Lean z uwzględnieniem specyfiki firm usługowych
10. Lean Management jako zmiana w kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
11. Przywództwo w transformacji Lean
12. Zarządzanie zmianą – planowanie, monitorowanie postępów i ocena rezultatów
13. Zarządzanie wizualne i 5 S
14. Rozwiązywanie problemów – Raport A3 oraz metoda 8D
15. Podstawowe narzędzia analizy przyczyn problemów – Diagram Ishikawy (Fish bone), 5WHY oraz zastosowanie analizy Pareto
1. Komunikacja w trakcie transformacji Lean
2. Priorytetyzacja problemów i zarządzanie portfelem projektów usprawniających
3. Doskonalenie przepływu w procesie
4. Balansowanie procesu i planowanie przepustowości procesu (capacity)
5. Identyfikacja granic procesów i pomiar efektywności procesów biznesowych
6. Mapa ogólna SIPOC
7. Technika mapowania szczególowego procesu Flow Chart (BPMN)
6. Identyfikacja głównych źródeł marnotrawstwa w procesie (muda) oraz mura i muri
7. Zastosowanie FMEA (Failure Mode and Efect Analysis)
8. Zarządzanie procesami w firmie
9. Tworzenie zespołów i cykl życia zespołu
10. Komunikacja w zespole oraz motywowanie członków zespołu
11. Dokumentowanie postępów prac
12. Tablice Kanban
13. Poka Yoke – techniki zabezpieczanie przed błędami
1. Analiza struktury kosztów firmy
2. Tworzenie systemu pomiarowego procesu
3. Zasady próbkowania statystycznego
4. MSA – analiza systemu pomiarowego w praktyce – dane dyskretne i ciągłe
5. Analiza graficzna danych – Histogram, Box Plot, wykres korelacji
6. Wykorzystanie danych do analizy ustalenia przyczyn źródłowych problemu
7. Zasady projektowania eksperymentów (DOE – Design of Experiment)
8. Ustalanie parametrów do kontroli procesu
9. Przydatne narzędzia decyzyjne w pracy zespołowej:
10. Standaryzacja i obszary jej zastosowania
11. Organizacja i zarządzanie audytami
12. Utrzymanie i rozwój systemu ciągłego doskonalenia
13. Raportowanie KPI w ramach systemu ciągłego doskonalenia w firmie
14. Test sprawdzający wiedzę
Czas trwania
szkolenie trwa 6 dni - 48godz.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia, po otrzymaniu zgłoszenia w ciągu 48 godzin potwierdzimy jego przyjęcie i przekażemy informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
- Ulica i nr: Młyńska 5/9
- Kod pocztowy: 61-729
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7831738456