Szkolenie Master of Lean w Usługach

O szkoleniu

Szkolenie Master of Lean jest adresowane do osób będących liderami transformacji Lean w przedsiębiorstwie i inicjatorów zmian i usprawnień w firmie. Lider transformacji Lean to osoba, która posiada z jednej strony doświadczenie biznesowe, a z drugiej strony zna koncepcję i narzędzia Lean i rozumie czym jest transformacja kulturowa Lean w przedsiębiorstwie. Lider transformacji Lean winien biegle posługiwać się w praktyce narzędziami Lean oraz potrafić tą wiedzę w sposób przystępny przekazywać innym członkom organizacji, w tym najwyższemu kierownictwu oraz dyrekcji, a także pracownikom wykonawczym. Lider transformacji Lean współpracuje z Zarządem i Dyrekcją firmy w zakresie ustalenia celów transformacji, powołania odpowiednich struktur i ram formalnych z jasno określonymi zadaniami, obszarami odpowiedzialności i niezbędnymi zasobami oraz zasadami monitorowania postępów prac i efektów usprawnień. Wprowadza skuteczne zasady komunikacji, tworzy pozytywny klimat dla zmiany i zapewnia zaangażowanie kierownictwa oraz pracowników we wprowadzane usprawnienia i ciągłe doskonalenie. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Głównym celem szkolenia Master of Lean jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu filozofii Lean, a także narzędzi doskonalenia procesów i technik rozwiązywania problemów sprawdzonych w firmach usługowych. Uczestnicy szkolenia w trakcie kursu zdobędą również praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania zmianą i transformacją Lean w przedsiębiorstwie, zarządzania projektami usprawniającymi procesy oraz zarządzania zespołem.

Kto powinien wziąć udział?

Dyrekcja i kierownicy wysokiego i średniego szczebla zarządzania, Liderzy/Koordynatorzy Lean, Eksperci Procesowi, Inżynierowie i Analitycy Procesów, Project Managerowie, Pełnomocnicy ds. Jakości, osoby zarządzające i usprawniające procesy, osoby odpowiedzialne za transformację Lean w Firmie. 

Program szkolenia

Dzień 1 – Podstawy Lean w usługach

1. Wprowadzenie do Lean Management w sektorze usługowym – specyfika i korzyści.
2. Marnotrawstwo w usługach – identyfikacja strat w procesach administracyjnych, operacyjnych i cyfrowych.
3. Mapowanie Strumienia Wartości (VSM) w usługach – analiza przepływu informacji i wartości dodanej.
4. Lean a doświadczenie klienta – jak optymalizacja procesów wpływa na satysfakcję klienta.
5. Zasady Kaizen i ciągłego doskonalenia – jak wdrożyć kulturę Lean w organizacji usługowej.
6. Zarządzanie jakością w usługach – eliminacja błędów i poprawa procesów.
7. 5S w środowisku biurowym i cyfrowym – organizacja pracy i efektywność operacyjna.
8. Standaryzacja pracy w usługach – dlaczego procedury i instrukcje są kluczowe w Lean.
9. Rola lidera Lean w usługach – jak skutecznie zarządzać zespołem w środowisku Lean.
10. Case study – przykłady udanych wdrożeń Lean w sektorze usługowym.

Dzień 2 – Optymalizacja procesów i zarządzanie przepływem pracy

1. Zarządzanie przepływem informacji w usługach – jak unikać przeciążeń i przestojów.
2. Lean Office – eliminacja nieefektywnych procesów administracyjnych.
3. Just-in-Time (JIT) w usługach – dostarczanie wartości dokładnie wtedy, gdy jest potrzebna.
4. Zastosowanie Kanban w organizacji usługowej – optymalizacja pracy zespołu.
5. Automatyzacja procesów biznesowych zgodnie z Lean – wykorzystanie technologii w usprawnieniach.
6. Six Sigma w usługach – analiza danych i eliminacja defektów w procesach.
7. Metody rozwiązywania problemów – PDCA i A3.
8. FMEA w usługach – analiza ryzyka i zapobieganie błędom operacyjnym.
9. Ergonomia pracy biurowej i cyfrowej – jak poprawić efektywność zespołów.
10. Zarządzanie zmianą w organizacji usługowej – strategie skutecznego wdrażania Lean.

Dzień 3 – Skuteczne zarządzanie zespołem i poprawa efektywności

1. Lean w zarządzaniu zespołami usługowymi – jak skutecznie motywować pracowników.
2. Budowanie kultury Lean w organizacji usługowej – kluczowe elementy transformacji.
3. Raportowanie i mierzenie efektywności usług – KPI w Lean Management.
4. Lean Daily Management w usługach – struktura zarządzania codziennymi procesami.
5. Metody doskonalenia procesów w usługach – optymalizacja obsługi klienta i procesów administracyjnych.
6. Benchmarking i analiza najlepszych praktyk w sektorze usług.
7. Efektywna komunikacja w zespołach Lean – techniki współpracy i rozwiązywania konfliktów.
8. Zarządzanie problemami w organizacji usługowej – narzędzia skutecznego wdrażania zmian.
9. Rola lidera Lean w sektorze usługowym – kompetencje kluczowe dla wdrażania optymalizacji.
10. Case study – przykłady wdrożeń Lean w firmach usługowych i administracji publicznej.

Dzień 4 – Praktyczne wdrożenie Lean w środowisku usługowym

1. Analiza procesów usługowych – jak identyfikować obszary wymagające usprawnień.
2. Przygotowanie zespołu do transformacji Lean – program szkoleniowy i zaangażowanie pracowników.
3. Lean IT – wykorzystanie technologii do usprawnienia procesów usługowych.
4. Projektowanie usprawnień w usługach – symulacje procesowe.
5. Audyt Lean w organizacji usługowej – ocena poziomu efektywności.
6. Kalkulacja korzyści biznesowych z wdrożenia Lean w usługach – analiza ROI.
7. Integracja Lean z systemami CRM i ERP – jak usprawnić zarządzanie klientami.
8. Wdrażanie procesów Lean krok po kroku – metodologia projektowania zmian.
9. Podsumowanie i certyfikacja Master of Lean w Usługach – kompetencje potwierdzane certyfikatem.
10. Indywidualny plan wdrożenia Lean w organizacji uczestnika – dostosowanie Lean do specyfiki firmy.
11.  Test sprawdzający wiedzę

Czas trwania

Szkolenie trwa 4 dni szkoleniowych – w sumie 32 h – i składa się z dwóch modułów. 

Prelegenci

Ekspert Lean, certyfikowany Master Black Belt z wieloletnim doświadczeniem praktycznym 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

szkolenie na platformie ZOOM

Rejestracja

Cena 1
3 000
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia, po otrzymaniu zgłoszenia w ciągu 48 godzin potwierdzimy jego przyjęcie i przekażemy informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
  • Ulica i nr: Młyńska 5/9
  • Kod pocztowy: 61-729
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7831738456

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
61-729 Poznań, Polska Młyńska 5/9

Organizator

Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
61-729 Poznań, Polska
Młyńska 5/9
woj. wielkopolskie
Jesteśmy liderami w dziedzinie szkoleń oraz doradztwa związanego z zarządzaniem i usprawnianiem procesów biznesowych, specjalizując się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie. Dostarczamy najwyższej jakości usługi...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!