Testowanie użyteczności i UX

O szkoleniu

Cele szkolenia

  • Przedstawienie technik testowania użyteczności i przećwiczenie ich w kontekście produktu wraz z analizą
  • Zrozumienie roli i powodu testowania użyteczności oraz osadzenie w kontekście i/lub procesie projektowym
  • Przećwiczenie wykonywania podstawowych zadań, rozwiązywania napotykanych problemów i sposobów współpracy projektanta UX z użytkownikami, zespołem UX, developerem, analitykiem i kierownikiem projektu
Dlaczego warto wziąć udział?

Zalety

  • Na szkoleniu omawiane są wszystkie istotne aspekty, mające kluczowy wpływ na zrozumienie i intuicyjny odbiór podczas testowania użyteczności
  • Priorytetem jest praktyczne podejście, skupiające się na ćwiczeniach oraz realnych przykładach
  • Trener to doświadczony UX designer, posiadający znaczne doświadczenie w projektowaniu komunikacji wizualnej, brandingu i użyteczności, co daje pewność, że uczestnicy zdobędą ekspercką wiedzę od praktyka z branży UX
  • Świadomy wybór odpowiednich narzędzi i technologii gwarantuje uczestnikom szkolenia możliwość zgłębienia wiedzy z obszaru UX i natychmiastowe wykorzystanie jej w praktyce po zakończeniu szkolenia
Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo?

  • Dla osób, które chcą przeprowadzać profesjonalne testy użyteczności i nauczyć się pisać rekomendacje projektowe UX/UI
  • Analityków biznesowych, testerów, kierowników projektów chcących wzbogacić swój warsztat pracy o umiejętność testowania użyteczności i User Experience
  • UX Designerów, chcących wzbogacić swój warsztat pracy

Program szkolenia

Wprowadzenie do użyteczności UX

  • Design i jego rola
  • Czym jest użyteczność w design?
  • Podstawy projektowania zorientowanego na użytkowniku/user centered design
  • Estetyka i ergonomia w użyteczności
  • Psychologia i wzorce użyteczności

Rola testowania użyteczności i ewaluacja UX

  • Czym jest testowanie użyteczności?
  • Jaka jest rola testowania użyteczności?
  • User Experience Design (UX) - jego rola w budowaniu nowego produktu
  • Emocje w projektowaniu - czym są i jak je badać podczas testowania?
  • Jak dobierać testy użyteczności w odniesieniu do produktu?
  • Jaki rodzaj testu wybrać i kiedy testować? (kontekst / osadzenie w procesie)
  • Jakie obszary produktu testujemy i kiedy?

Ewaluacja UX i rodzaje testów

  • Zadaniowe testy użyteczności
  • Testy korytarzowe
  • Audyt ekspercki
  • Obserwacje naturalne
  • Testy A/B
  • Testy 5 sekund
  • Eyetracking
  • Mousetracking
  • Badania ilościowe

Przygotowanie i przeprowadzenie testów użyteczności

  • Wybór narzędzi do testowania
  • Testowanie online czy stacjonarnie - różnice (wady, zalety)
  • Rekrutacja do testów użyteczności
  • Screener testów użyteczności
  • Scenariusz testów użyteczności
  • Role i charakter moderatora i obserwatora podczas testowania
  • Customer Journey Map
  • Błędy użyteczności - jakie są i jak zapisywać?
  • Wyniki testowania i rekomendacje rozwiązań
  • Analiza projektowa testów użyteczności
  • Praktyka (3 rodzaje testowania)

Czas trwania

2 dni (16h)

Prelegenci

Magdalena Therkildsen - z projektowaniem użyteczności i estetyki produktu związana od 1993. Konsultantka estetycznych doświadczeń i trenerka projektowania komunikacji wizualnej dla produktów cyfrowych oraz UI i UX Design. Działa projektowo i szkoleniowo m.in. dla Mbank, LOT, Academy International, Warta, Rossmann, Nowa Ewa etc. Warsztaty i konsultacje UX opiera o psychologię, modele mentalne, użyteczność i estetykę. Mocno podkreśla fundamenty dobrego designu i wyjaśnia, co należy wziąć pod uwagę aby produkty były intuicyjne i łatwiejsze w obsłudze oraz jak i w którym momencie budować wartość dodaną (aspekt emocjonalny), aby być liderem na rynku. Interesuje się wpływem designu na doświadczenia konsumentów oraz budowaniem jakości w usługach. Przez ponad 20 lat pracowała dla sektora FMCG, odpowiadając na kreację marek mainstream i premium (Coca-Cola, Carlsberg, Danone, Wedel etc. Jej pasją jest rozwój osobisty. Regularnie asystuje nauczycielom z Polski i Portugalii oraz organizuje własne zajęcia rozwojowe w oparciu o sztukę i ruch organiczny dla dorosłych. Prowadzi również szkolenia dla firm z kompetencji miękkich. Absolwentka projektowania Form Użytkowych, Wzornictwa Przemysłowego i Komunikacji Wizualnej na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Product Design na Uniwersytecie Sztuki w Wiedniu oraz UX Design na SWPS w Warszawie. Certyfikowany Coach i Trener Biznesu.. Autorka bloga o designie i rozwoju osobistym www.uxowa.pl.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
2 150
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Sages Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Wąwozowa 11
  • Kod pocztowy: 02-796
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1132737407

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Sages Sp. z o.o.
02-796 Warszawa, Polska ul. Wąwozowa 11

Organizator

Sages Sp. z o.o.
02-796 Warszawa, Polska
ul. Wąwozowa 11
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!