O szkoleniu
Cele szkolenia
- Przedstawienie technik testowania użyteczności i przećwiczenie ich w kontekście produktu wraz z analizą
- Zrozumienie roli i powodu testowania użyteczności oraz osadzenie w kontekście i/lub procesie projektowym
- Przećwiczenie wykonywania podstawowych zadań, rozwiązywania napotykanych problemów i sposobów współpracy projektanta UX z użytkownikami, zespołem UX, developerem, analitykiem i kierownikiem projektu
Zalety
- Na szkoleniu omawiane są wszystkie istotne aspekty, mające kluczowy wpływ na zrozumienie i intuicyjny odbiór podczas testowania użyteczności
- Priorytetem jest praktyczne podejście, skupiające się na ćwiczeniach oraz realnych przykładach
- Trener to doświadczony UX designer, posiadający znaczne doświadczenie w projektowaniu komunikacji wizualnej, brandingu i użyteczności, co daje pewność, że uczestnicy zdobędą ekspercką wiedzę od praktyka z branży UX
- Świadomy wybór odpowiednich narzędzi i technologii gwarantuje uczestnikom szkolenia możliwość zgłębienia wiedzy z obszaru UX i natychmiastowe wykorzystanie jej w praktyce po zakończeniu szkolenia
Dla kogo?
- Dla osób, które chcą przeprowadzać profesjonalne testy użyteczności i nauczyć się pisać rekomendacje projektowe UX/UI
- Analityków biznesowych, testerów, kierowników projektów chcących wzbogacić swój warsztat pracy o umiejętność testowania użyteczności i User Experience
- UX Designerów, chcących wzbogacić swój warsztat pracy
Program szkolenia
Wprowadzenie do użyteczności UX
- Design i jego rola
- Czym jest użyteczność w design?
- Podstawy projektowania zorientowanego na użytkowniku/user centered design
- Estetyka i ergonomia w użyteczności
- Psychologia i wzorce użyteczności
Rola testowania użyteczności i ewaluacja UX
- Czym jest testowanie użyteczności?
- Jaka jest rola testowania użyteczności?
- User Experience Design (UX) - jego rola w budowaniu nowego produktu
- Emocje w projektowaniu - czym są i jak je badać podczas testowania?
- Jak dobierać testy użyteczności w odniesieniu do produktu?
- Jaki rodzaj testu wybrać i kiedy testować? (kontekst / osadzenie w procesie)
- Jakie obszary produktu testujemy i kiedy?
Ewaluacja UX i rodzaje testów
- Zadaniowe testy użyteczności
- Testy korytarzowe
- Audyt ekspercki
- Obserwacje naturalne
- Testy A/B
- Testy 5 sekund
- Eyetracking
- Mousetracking
- Badania ilościowe
Przygotowanie i przeprowadzenie testów użyteczności
- Wybór narzędzi do testowania
- Testowanie online czy stacjonarnie - różnice (wady, zalety)
- Rekrutacja do testów użyteczności
- Screener testów użyteczności
- Scenariusz testów użyteczności
- Role i charakter moderatora i obserwatora podczas testowania
- Customer Journey Map
- Błędy użyteczności - jakie są i jak zapisywać?
- Wyniki testowania i rekomendacje rozwiązań
- Analiza projektowa testów użyteczności
- Praktyka (3 rodzaje testowania)
Czas trwania
2 dni (16h)
Prelegenci
Magdalena Therkildsen - z projektowaniem użyteczności i estetyki produktu związana od 1993. Konsultantka estetycznych doświadczeń i trenerka projektowania komunikacji wizualnej dla produktów cyfrowych oraz UI i UX Design. Działa projektowo i szkoleniowo m.in. dla Mbank, LOT, Academy International, Warta, Rossmann, Nowa Ewa etc. Warsztaty i konsultacje UX opiera o psychologię, modele mentalne, użyteczność i estetykę. Mocno podkreśla fundamenty dobrego designu i wyjaśnia, co należy wziąć pod uwagę aby produkty były intuicyjne i łatwiejsze w obsłudze oraz jak i w którym momencie budować wartość dodaną (aspekt emocjonalny), aby być liderem na rynku. Interesuje się wpływem designu na doświadczenia konsumentów oraz budowaniem jakości w usługach. Przez ponad 20 lat pracowała dla sektora FMCG, odpowiadając na kreację marek mainstream i premium (Coca-Cola, Carlsberg, Danone, Wedel etc. Jej pasją jest rozwój osobisty. Regularnie asystuje nauczycielom z Polski i Portugalii oraz organizuje własne zajęcia rozwojowe w oparciu o sztukę i ruch organiczny dla dorosłych. Prowadzi również szkolenia dla firm z kompetencji miękkich. Absolwentka projektowania Form Użytkowych, Wzornictwa Przemysłowego i Komunikacji Wizualnej na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Product Design na Uniwersytecie Sztuki w Wiedniu oraz UX Design na SWPS w Warszawie. Certyfikowany Coach i Trener Biznesu.. Autorka bloga o designie i rozwoju osobistym www.uxowa.pl.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Sages Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Wąwozowa 11
- Kod pocztowy: 02-796
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132737407