O szkoleniu
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku
- ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
- marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
- najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
- nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji
2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING
- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów trade marketingu
- określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
- opracowywanie ofert współpracy i korzyści
- rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
- raportowanie wyników i feedback
3. Blok dla firm B2C – category management
- category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
- budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
- kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
- POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
- kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
- marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C
4. Strategie marketingowe w trade marketingu
- opcje i kierunki działań w trade marketingu
- macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
- pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
- wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce
5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów
- promocja sprzedaży, materiały POS
- rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
- programy wspólne producenta i dystrybutora
- szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
- eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
6. Efektywność trade marketingu
- wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
- wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
- trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull
7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B
- specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
- sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
- relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
- budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
Specjaliści i managerowie działów marketingu, sprzedaży, działów handlowych
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku
- ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
- marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
- najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
- nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji
2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING
- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów trade marketingu
- określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
- opracowywanie ofert współpracy i korzyści
- rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
- raportowanie wyników i feedback
3. Blok dla firm B2C – category management
- category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
- budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
- kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
- POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
- kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
- marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C
4. Strategie marketingowe w trade marketingu
- opcje i kierunki działań w trade marketingu
- macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
- pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
- wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce
5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów
- promocja sprzedaży, materiały POS
- rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
- programy wspólne producenta i dystrybutora
- szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
- eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
6. Efektywność trade marketingu
- wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
- wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
- trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull
7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B
- specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
- sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
- relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
- budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
Czas trwania
2 dni, 9:00 - 17:00
Prelegenci
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
- 4.76% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 4.76% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.
Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.
Masz pytania? Napisz do nas
