Trade Marketing - marketing handlowy dla działów sprzedaży

O szkoleniu

KORZYŚCI

  • Zwiększenie skuteczności działań trade marketingowych.
  • Umiejętność dostosowywania strategii cenowej do potrzeb rynku.
  • Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w obszarze trade marketingu
  • Zdolność efektywnego wykorzystania ceny w strategiach sprzedaży.
  • Umiejętność projektowania akcji promocyjnych
  • Skuteczna komunikacja w trade marketingu i tworzenie przekonujących komunikatów 
  • Umiejętność przekonywania poprzez skuteczne prezentacje i argumentacje
  • Zdolność budowania pozytywnego wizerunku produktów i firmy
Kto powinien wziąć udział?

Specjaliści i managerowie działów marketingu, sprzedaży, działów handlowych

Program szkolenia

DZIEŃ PIERWSZY

1. Wprowadzenie i rola trade marketingu

  • Zrozumienie podstawowych funkcji trade marketingu.
  • Analiza roli marketingu i sprzedaży w wspieraniu procesu sprzedaży.
  • Kanały dystrybucji – co trzeba o nich wiedzieć, aby skutecznie wdrażać działania trade marketingowe

2. Przegląd dostępnych narzędzi trade marketingowych

  • Wybór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów.
  • Projektowanie działań trade marketingowych
  • Różnice w trade marketingu B2C i B2B

3. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich

  • Tworzenie Buyer Persony - analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów 
  • Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku.

4. Efektywne zarządzanie ceną i promocją

  • Strategie cenowe
  • Strategie rabatów stosowane przez producenta
  • Wpływ e-commerce na erozję cen
  • Up-selling i cross-selling  do zwiększenia średniej wartości koszyka.
  • Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell

DZIEŃ DRUGI

1. Zalety i wady walki ceną

  • Produkty wrażliwe na cenę
  • Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
  • Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną – case studies
  • Działania towarzyszące obniżaniu ceny.
  • Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii.
  • Jakie marki radzą sobie z cenami a jakie giną w obliczu rozmów z klientem (sklepem)

2. Komunikacja w trade marketingu

  • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
  • Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu

3. Różne rodzaje akcji "Tailor Made Promo" i ich przygotowanie

  • Zarządzanie i rozliczanie akcji "TMP"
  • Współpraca z producentami i dostawcami
  • WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej

4. Analiza rentowności i skuteczności promocji

  • Sposoby na ocenę skuteczności promocji
  • Ceny i promocje a rentowność sprzedaży
  • Efekt w postaci rentowności i parametry jakościowe

5. Budowanie skutecznych prezentacji

  • Przygotowanie konspektu prezentacji i wystąpienia
  • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
  • Argumenty biznesowe i niebiznesowe dla działów sprzedaży i dla kupców
  • Strategie promowania oferowanej akcji trade marketingowej

Czas trwania

2 dni, 10:00 - 17:00

Prelegenci

Izabela Bohdan-Talmot

Doświadczony Trener i Menedżer Marketingu, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Rozpoczynając swoją karierę w Kamis - Przyprawy S.A., Izabela pracowała jako analityk sprzedaży, by wkrótce objąć stanowisko koordynatora marketingu na rynkach Zagranicznych. Zajmowała się m.in. wprowadzaniem nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i amerykański, przygotowywaniem wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych oraz analizą działań konkurencji. W 2005 roku przejęła odpowiedzialność za marki własne, współuczestnicząc w kształtowaniu strategii tego obszaru. W Kamis - Przyprawy S.A. skoncentrowała swoje umiejętności na rozwijaniu marek własnych, co zaowocowało sukcesem w wprowadzaniu produktów pod marką własną do sieci handlowych, takich jak Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja).
Następnie dołączyła do zespołu Eveline Cosmetics, gdzie odpowiadała za kampanie promocyjne na rynkach eksportowych, współpracę z mediami zagranicznymi oraz kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W 3M Poland (2007-2008) zarządzała markami Consumer Health Care (Viscoplast, Nexcare, Kinder Test), kierując procesem wprowadzania nowych produktów, działaniami PR, trade marketingiem, kampaniami promocyjnymi, zarządzaniem marżą i kanałami dystrybucji. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Następnie, jako Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication od 2009 roku, zarządzała marką we wszystkich kanałach dystrybucji, opracowywała analizy strategiczne i kierunki rozwoju dla marki, a także projektowała i prowadziła akcje promocyjne.
Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego. Główne kompetencje trenerskie to: Branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie), Pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe), Benchmarking, Badania (ilościowe, jakościowe), Strategie Marketingowe i Trade Marketing

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketinguu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Akademia Marketinguu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
1 930
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 990 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 2.01% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 2.01% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.

Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
40 profesjonalnych szkoleń z Marketingu, Digital Marketingu i Social Mediów oraz Trade Marketingu. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company.
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!