Trade Marketing - marketing handlowy dla działów sprzedaży

O szkoleniu

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
  • marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
  • nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok dla firm B2C – category management

  • category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
  • kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • opcje i kierunki działań w trade marketingu
  • macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
  • pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • promocja sprzedaży, materiały POS
  • rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • programy wspólne producenta i dystrybutora
  • szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
  • eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia

6. Efektywność trade marketingu

  • wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull

7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B

  • specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
Kto powinien wziąć udział?

Specjaliści i managerowie działów marketingu, sprzedaży, działów handlowych

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
  • marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
  • nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok dla firm B2C – category management

  • category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
  • kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • opcje i kierunki działań w trade marketingu
  • macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
  • pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • promocja sprzedaży, materiały POS
  • rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • programy wspólne producenta i dystrybutora
  • szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
  • eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia

6. Efektywność trade marketingu

  • wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull

7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B

  • specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B

Czas trwania

2 dni, 9:00 - 17:00

Prelegenci

Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketinguu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
1 833
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Dostępne zniżki:
  • 4.76% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 4.76% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company.
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.

Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!