O szkoleniu
KORZYŚCI
- Zwiększenie skuteczności działań trade marketingowych.
- Umiejętność dostosowywania strategii cenowej do potrzeb rynku.
- Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w obszarze trade marketingu
- Zdolność efektywnego wykorzystania ceny w strategiach sprzedaży.
- Umiejętność projektowania akcji promocyjnych
- Skuteczna komunikacja w trade marketingu i tworzenie przekonujących komunikatów
- Umiejętność przekonywania poprzez skuteczne prezentacje i argumentacje
- Zdolność budowania pozytywnego wizerunku produktów i firmy
Specjaliści i managerowie działów marketingu, sprzedaży, działów handlowych
Program szkolenia
DZIEŃ PIERWSZY
1. Wprowadzenie i rola trade marketingu
- Zrozumienie podstawowych funkcji trade marketingu.
- Analiza roli marketingu i sprzedaży w wspieraniu procesu sprzedaży.
- Kanały dystrybucji – co trzeba o nich wiedzieć, aby skutecznie wdrażać działania trade marketingowe
2. Przegląd dostępnych narzędzi trade marketingowych
- Wybór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów.
- Projektowanie działań trade marketingowych
- Różnice w trade marketingu B2C i B2B
3. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich
- Tworzenie Buyer Persony - analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów
- Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku.
4. Efektywne zarządzanie ceną i promocją
- Strategie cenowe
- Strategie rabatów stosowane przez producenta
- Wpływ e-commerce na erozję cen
- Up-selling i cross-selling do zwiększenia średniej wartości koszyka.
- Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell
DZIEŃ DRUGI
1. Zalety i wady walki ceną
- Produkty wrażliwe na cenę
- Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
- Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną – case studies
- Działania towarzyszące obniżaniu ceny.
- Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii.
- Jakie marki radzą sobie z cenami a jakie giną w obliczu rozmów z klientem (sklepem)
2. Komunikacja w trade marketingu
- Ekspozycja i komunikacja promocji
- Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
- Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu
3. Różne rodzaje akcji "Tailor Made Promo" i ich przygotowanie
- Zarządzanie i rozliczanie akcji "TMP"
- Współpraca z producentami i dostawcami
- WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej
4. Analiza rentowności i skuteczności promocji
- Sposoby na ocenę skuteczności promocji
- Ceny i promocje a rentowność sprzedaży
- Efekt w postaci rentowności i parametry jakościowe
5. Budowanie skutecznych prezentacji
- Przygotowanie konspektu prezentacji i wystąpienia
- Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
- Argumenty biznesowe i niebiznesowe dla działów sprzedaży i dla kupców
- Strategie promowania oferowanej akcji trade marketingowej
Czas trwania
2 dni, 10:00 - 17:00
Prelegenci
Izabela Bohdan-Talmot
Doświadczony Trener i Menedżer Marketingu, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Rozpoczynając swoją karierę w Kamis - Przyprawy S.A., Izabela pracowała jako analityk sprzedaży, by wkrótce objąć stanowisko koordynatora marketingu na rynkach Zagranicznych. Zajmowała się m.in. wprowadzaniem nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i amerykański, przygotowywaniem wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych oraz analizą działań konkurencji. W 2005 roku przejęła odpowiedzialność za marki własne, współuczestnicząc w kształtowaniu strategii tego obszaru. W Kamis - Przyprawy S.A. skoncentrowała swoje umiejętności na rozwijaniu marek własnych, co zaowocowało sukcesem w wprowadzaniu produktów pod marką własną do sieci handlowych, takich jak Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja).
Następnie dołączyła do zespołu Eveline Cosmetics, gdzie odpowiadała za kampanie promocyjne na rynkach eksportowych, współpracę z mediami zagranicznymi oraz kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W 3M Poland (2007-2008) zarządzała markami Consumer Health Care (Viscoplast, Nexcare, Kinder Test), kierując procesem wprowadzania nowych produktów, działaniami PR, trade marketingiem, kampaniami promocyjnymi, zarządzaniem marżą i kanałami dystrybucji. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Następnie, jako Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication od 2009 roku, zarządzała marką we wszystkich kanałach dystrybucji, opracowywała analizy strategiczne i kierunki rozwoju dla marki, a także projektowała i prowadziła akcje promocyjne.
Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego. Główne kompetencje trenerskie to: Branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie), Pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe), Benchmarking, Badania (ilościowe, jakościowe), Strategie Marketingowe i Trade Marketing
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 990 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- Rozwiń
- 2.01% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 2.01% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.
Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.
- Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
- Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7831236140