O szkoleniu
Jeżeli prowadzisz szkolenia wewnętrzne, instruktaże, grupy robocze czy projektowe i chcesz rozszerzyć swoje kompetencje, a do tej pory nie miałeś okazji ukończyć metodycznej szkoły trenerów, to szkolenie jest dla Ciebie!
Trening dla trenerów wewnętrznych to 3 dni szkolenia otwartego oraz indywidualna standaryzowana superwizja. Dzięki takiemu układowi nie tylko uporządkujesz swoją wiedzę i przećwiczysz poszczególne kompetencje trenerskie, ale także zyskasz przestrzeń na omówienie osobistych trudności.
WARSZTAT:
24 h zegarowe intensywnego warsztatu, prowadzonego przez metodyka i autora szkoły trenerskiej; kurs został przygotowany tak, by każdy uczestnik po jego ukończeniu miał rzeczywiste umiejętności do pracy w obszarze szkolenia i rozwoju.
SUPERWIZJA:
praca 1:1 z Trenerem w formule online; przestrzeń do przećwiczenia wybranego elementu szkolenia, przeanalizowania przygotowanych przez siebie materiałów czy planu warsztatu pod kątem metodycznym, przeanalizowania napotkanych trudności w pracy z grupą itp.; sam decydujesz kiedy i na co wykorzystasz swój czas
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli m.in:
- Zidentyfikować potrzeby szkoleniowe uczestników
- Samodzielnie zaprojektować szkolenie zgodnie z cyklem uczenia się dorosłych
- Dobrać właściwe ćwiczenia, gry, case’y
- Przygotować czytelne materiały szkoleniowe dla uczestników
- Samodzielnie poprowadzić szkolenie stacjonarne lub on-line
- Reagować na pojawiające się sytuacje trudne
- Zarządzać czasem na szkoleniach
- Umiejętnie zaprojektować i przeprowadzić aktywności ewaluacyjne zgodnie z założeniami projektu
- Zbudować profesjonalny wizerunek Trenera Eksperta
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, nakierowane na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Wykorzystywane formy pracy z grupą:
- Mini wykłady, prezentacje
- Instruktaże narzędziowe, symulacje wdrożeń
- Ćwiczenia indywidualne , zespołowe, grupowe
- Testy, kwestionariusze, diagnostyka użytkowa – do wykorzystania w praktyce własnej uczestników oraz narzędzia diagnozujące zespoły wraz interpretacja wyników i konsultacja bieżąca w wymiarach indywidualnym i/lub grupowym
- Analiza studiów przypadków, praca warsztatowa
- Analiza dobrych praktyk rynkowych w ramach tematyki merytorycznej
- Zadanie pre-work
- Zadanie wdrożeniowe
- Konsultacje poszkoleniowe dla każdego uczestnika wraz z rekomendacjami wdrożeniowymi
- Superwizja trenerska
Szkolenie jest adresowane przede wszystkim do osób pełniących rolę trenera wewnętrznego (lub osób przygotowujących się do tej roli) realizujących zarówno szkolenia miękkie, jak i instruktażowe, onboardingowe etc
Program szkolenia
DZIEŃ 1
WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
- Przedstawienie agendy, celów szkolenia i potrzeb szkoleniowych uczestników
- Kontrakt szkoleniowy (organizacyjny, logistyczny, merytoryczny)
- Twórcza rozgrzewka
FUNDAMENT – METODYKA SZKOLEŃ I ROZWOJU W ORGANIZACJACH
Cel modułu: dowiesz się o najważniejszych elementach procesu uczenia się dorosłych oraz roli trenera wewnętrznego w organizacji
- Proces uczenia się dorosłych i elementy kształcenia – jakie mechanizmy warto znać, z punktu widzenia prowadzenia szkoleń
- Etapy uczenia się dorosłych: cykl uczenia się doświadczalnego według Kolba oraz stożek doświadczenia Dale’a – jak je wdrożyć w plan szkolenia?
- Rola trenera wewnętrznego w organizacji – kluczowe cechy skutecznego działania rozwojowego; możliwości i ograniczenia
- Najczęściej popełniane błędy w procesie transferu wiedzy i umiejętności
IDENTYFIKACJA I ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
Cel modułu: dowiesz się jak zidentyfikować deficyty w wiedzy, umiejętnościach i postawach
- Metody stosowane w diagnozie potencjału rozwojowego pracowników – jak wybrać technikę adekwatną do potrzeb
- Ankieta
- Wywiad
- Grupa focusowa
- Rozmowa z interesariuszami projektu
- Przegląd dokumentów organizacyjnych, raportów, analiz
- Benchmark
- Wnioski z procesu ->prezentacja do osób decyzyjnych z rekomendacją działań rozwojowych
DZIEŃ 2
PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
Cel modułu: dowiesz się jak zaprojektować efektywne (a nie tylko efektowne) szkolenie
- Definiowanie celów rozwojowych w obszarze wiedzy, umiejętności i postaw
- Wybór metod szkoleniowych – omówienie i rekomendacja
- Miniwykład
- Case study
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Gry szkoleniowe
- Scenki
- Dyskusje moderowane
- Kwestionariusze itp
- Planowanie struktury szkolenia – grupowanie, pozycjonowanie i kolejność treści przekazywanych uczestnikom
- Przygotowanie materiałów szkoleniowych
- Czytelność a atrakcyjność
- Zasady merytoryczne i wizualne projektowania poszczególnych materiałów szkoleniowych: prezentacja wiodąca, skrypty, manuale, testy i kwestionariusze, arkusze ćwiczeń
- Techniczne aspekty szkolenia – przygotowanie sprzętu audiowizualnego ( m.in. rzutnik, flipchart, projektor multimedialny) i przygotowanie sali – przestrzeń pracy trenera
- Semantyka w procesie uczenia się
- Skąd czerpać pomysły?
- Przygotowanie różnych aktywności szkoleniowych dla realizacji wybranych procesów organizacyjnych:
- On-boardingu
- Instruktaży stanowiskowych
- Wsparcia on-the-job podległych pracowników
- Instruktaży zadaniowych
- Karta Strategiczna Projektu jako narzędzie wspierające Trenera we wdrożeniu i koordynacji szkolenia
- Kwestionariusz Strategic Project matrix jako narzędzie skutecznego projektowania procesu szkoleniowego (jednostki szkoleniowej, cyklu, programu typu akademia)
REALIZACJA SZKOLENIA – TRENING WŁAŚCIWY NA SALI SZKOLENIOWEJ LUB ON-LINE
Cel modułu: dowiesz się jak przeprowadzić szkolenie stacjonarne lub on-line, dbając o proces grupowy, ramy czasowe, aktywność uczestników; nauczysz się reagować na sytuacje trudne
- Proces grupowy
- Fazy rozwoju grupy i role grupowe
- Utrzymywanie pozytywnego nastawienia i koncentracji – budowanie klimatu
- Trudne zachowania uczestników – postępowanie wobec oporu w grupie, radzenie sobie z trudnymi emocjami
- Autoprezentacja trenera i jej wpływ na przekaz szkoleniowy:
- Mowa ciała, praca głosem
- Panowanie nad stresem
- Jak zdobyć zaufanie grupy?
- Treści w przekazie „sali szkoleniowej” (wyświetlone -> przeczytane -> omówione -> przyswojone)
- Trudności na sali szkoleniowej – jak im zapobiegać i jak je neutralizować
- Mała aktywność uczestników
- Niezdyscyplinowana grupa
- Zbyt duża ilość pytań
- Problemy techniczne
- Sytuacja kryzysowe
- Udzielanie instrukcji do zadań i moderowanie dyskusji
- Sposoby angażowania/aktywizowania uczestników
- „Rytuały szkoleniowe”– praktyki trenerów biznesu, które wspierają jakość transferu wiedzy i budują markę własną Trenera
- Zarządzanie czasem na szkoleniach
- Planowanie harmonogramu i efektywne wykorzystanie czasu
- Dynamika grupy a plan szkolenia – co zrobić kiedy założenia rozmijają się z możliwościami
- Korzystanie z marginesów czasowych
- Interaktywne metody pracy z uczestnikami szkoleń (m.in. Kahoot, Miro, Whiteboard)
- Aplikacje do prowadzenia szkoleń online (m.in. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet)
DZIEŃ 3
EWALUACJA SZKOLENIA
Cel modułu: dowiesz się jak ocenić skuteczność szkolenia, zidentyfikować obszary do poprawy i dostosować przyszłe działania szkoleniowe
- Modele ewaluacji Kirkpatricka i Philipsa – kiedy, co i komu służy a co nie jest efektywne
- Ocena wrażenia (bezpośrednio/ pośrednio po szkoleniu)
- Ocena efektów uczenia się
- Ocena umiejętności
- Ocena postaw
- Ocena zachowania
- Ocena wskaźników organizacyjnych
- Jak przygotować dobrą ankietę
- ROI w szkoleniach – sposoby rozliczania efektywności szkoleń
- Korzyści niewymierne szkolenia i wartości dodane z projektów szkoleniowych
- Raport poszkoleniowy jako punkt wyjścia do kolejnych projektów rozwojowych w organizacji
- Efekty i konsekwencje dopasowanej i niedopasowanej ewaluacji – dla prowadzącego, uczestników, działu HR, organizacji.
INDYWIDUALNA KARTA ROZWOJU ZAWODOWEGO – rozwój marki osobistej trenera
Cel modułu: jakie są moje mocne strony jako trenera, w jakim obszarze chcę się rozwijać
- Kompetencje osobiste – sposób przekazywania wiedzy i umiejętności, budowanie autorytetu
- Samorozwój trenera w kontekście doskonalenia umiejętności i wiedzy merytorycznej; self-directed learning
- Trendy w obszarze szkolenia i rozwoju
- Model CCAF – skuteczne narzędzie bieżącego feedbacku szkoleniowego dla trenera
- Etyka pracy trenera
Czas trwania
24h szkolenia (1 dzień: 09-17, 2 dzień: 09-17, 3 dzień: 09-17) + 3h superwizji online ustalane indywidualnie
Prelegenci
Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Obszar wiedzy fachowej: Zarządzanie kapitałem pracowniczym, Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje) Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja) Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje) Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
-
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
szkolenie dodane jest w Bazie Usług Rozwojowych
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314