Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa – warunki dostaw INCOTERMS 2020 oraz przewozy drogowe i morskie

O szkoleniu

Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z zagadnieniami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, aby zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji, jak również:

zapoznanie słuchaczy ze specyfiką transportu i spedycji morskiej,
omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także stawek za przewóz morski i opłat portowych,
pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i CARGO.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru z wykorzystaniem transportu drogowego i morskiego.

Program szkolenia

I Dzień

  1. Żegluga:
    • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
    • żegluga nieregularna - umowy czarterowe, przewoźnicy, firmy brokerskie,
    • żegluga liniowa - umowa bukingowa, linie żeglugowe.
  2. Żegluga liniowa - przewozy kontenerowe i konwencjonalne:
    • przewozy kontenerowe "drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL),
    • sprzęt kontenerowy,
    • załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
    • przewozy konwencjonalne.
  3. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny:
    • kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony,
    • metoda 1, ważenie całych kontenerów,
    • metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
    • zasady rejestracji i certyfikacji załadowców.
  4. Koszty transportu morskiego:
    • koszty transportu w żegludze liniowej,
    • stawka frachtowa, dodatki frachtowe (BAF, CAF, Congestion),
    • koszty portowe i koszty przewozów lądowych (THC, demurrage, detention).
  5. Konosament i inne dokumenty:
    • wystawianie konosamentu,
    • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
    • prezentacja konosamentu - zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia.
  6. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
    • awaria wspólna i poszczególna,
    • ubezpieczenie CARGO,
    • reklamacje do przewoźnika morskiego.

II dzień

  1. Warunki Handlowe INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:
    • czym są i czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?
    • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020
    • co to jest „ryzyko” w dostawie
    • co oznacza „termin dostawy”
    • płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach)
    • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej
    • możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS® (np. czy możliwe jest EXW z załadunkiem?)
    • reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)
    • reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
    • czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?
  2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.
    • jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
    • rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających
    • nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)
    • zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)
    • zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF
    • adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA
    • sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP
    • włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)
  3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania
    • Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
      • EXW EX Works (… named place)
      • FCA Free Carrier (… named place)
      • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
      • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
      • DAP Delivered At Place (… named place of destination)
      • DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
      • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
    • Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.
      • dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane
      • ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika
    • Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …
      • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
      • FOB Free On Board (… named port of shipment)
      • CFR Cost and Freight (… named port of destination)
      • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
      • Czy można stosować FOB, CFR I CIF do sprzedazy towarów, które będą przewożone w kontenerach?
  4. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
    • brak informacji w umowie sprzedaży o uzgodnieniu warunków handlowych i dopisywanie ich na fakturach i dokumentach przewozowych w momencie dokonywaniu wysyłki,
    • uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS®
    • dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
    • nadużywanie DDP
    • powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”
    • inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020
  5. Zalecenie
    • kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne

III dzień

  1. Umowa spedycji a umowa przewozu: podobieństwa, różnice pułapki:
    • dokumenty przewozowe i spedycyjne:
      • zlecenie przewozowe,
      • zlecenie spedycyjne,
    • listy przewozowe:
      • drogowy CMR,
      • kolejowy CIM,
      • konosament morski (B/L).
  2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).
  3. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:
    • podział / rodzaje ubezpieczeń:
      • OCP (przewoźnika),
      • CARGO (ładunku),
      • OCS (spedytora).
    • specyfika, różnice, pułapki,
    • wyjaśnienie pojęć:
      • wartość ubezpieczenia,
      • suma ubezpieczenia,
      • franszyza integralna,
      • franszyza redukcyjna,
      • udział własny,
    • rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
    • rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,
    • instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
    • praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.
  4. Przewozy samochodowe:
    • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):
      • zakres stosowania,
      • pojęcie osoby uprawnionej,
      • podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
      • relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
      • reklamacja - jak to robić prawidłowo.
    • Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe):
      • zakres stosowania,
      • pojęcie osoby uprawnionej,
      • podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
      • relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
      • reklamacja - jak to robić prawidłowo.

Czas trwania

3 dni - 24 godziny
10:00 - 17:00 - 1 i 2 dzień
09:00 - 16:00 - 3 dzień

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Mercure Kasprowy***

34-500 Zakopane

Szymaszkowa

woj. małopolskie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Hotel Mercure Poznań Centrum****

60-829 Poznań

Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Hotel Mercure Poznań Centrum****

60-829 Poznań

Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Hotel Airport Okęcie ****

02-148 Warszawa

17 stycznia 24

woj. mazowieckie

Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Hotel Novotel Centrum Katowice****

40-202 Katowice

Roździeńskiego 16

woj. śląskie

Centrum Konferencyjne SWPS Sopot

81-745 Sopot

Polna 16/20

woj. pomorskie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.
Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Hotel Novotel Marina***

80-342 Gdańsk

Jelitkowska 20

woj. pomorskie

Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Hotel Novotel Centrum Katowice****

40-202 Katowice

Roździeńskiego 16

woj. śląskie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Nosalowy Dwór Resort & SPA

34-500 Zakopane

Balzera 21d

woj. małopolskie

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 2190 zł.
1 890
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!