O szkoleniu
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z zagadnieniami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, aby zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji, jak również:
zapoznanie słuchaczy ze specyfiką transportu i spedycji morskiej,
omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także stawek za przewóz morski i opłat portowych,
pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i CARGO.
zapoznanie słuchaczy ze specyfiką transportu i spedycji morskiej,
omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także stawek za przewóz morski i opłat portowych,
pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i CARGO.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru z wykorzystaniem transportu drogowego i morskiego.
Program szkolenia
I Dzień
- Żegluga:
- przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
- żegluga nieregularna - umowy czarterowe, przewoźnicy, firmy brokerskie,
- żegluga liniowa - umowa bukingowa, linie żeglugowe.
- Żegluga liniowa - przewozy kontenerowe i konwencjonalne:
- przewozy kontenerowe "drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL),
- sprzęt kontenerowy,
- załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
- przewozy konwencjonalne.
- Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny:
- kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony,
- metoda 1, ważenie całych kontenerów,
- metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
- zasady rejestracji i certyfikacji załadowców.
- Koszty transportu morskiego:
- koszty transportu w żegludze liniowej,
- stawka frachtowa, dodatki frachtowe (BAF, CAF, Congestion),
- koszty portowe i koszty przewozów lądowych (THC, demurrage, detention).
- Konosament i inne dokumenty:
- wystawianie konosamentu,
- rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
- prezentacja konosamentu - zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia.
- Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
- awaria wspólna i poszczególna,
- ubezpieczenie CARGO,
- reklamacje do przewoźnika morskiego.
II dzień
- Warunki Handlowe INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:
- czym są i czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?
- co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020
- co to jest „ryzyko” w dostawie
- co oznacza „termin dostawy”
- płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach)
- obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej
- możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS® (np. czy możliwe jest EXW z załadunkiem?)
- reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)
- reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
- czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?
- Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.
- jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
- rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających
- nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)
- zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)
- zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF
- adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA
- sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP
- włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)
- Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania
- Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
- EXW EX Works (… named place)
- FCA Free Carrier (… named place)
- CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
- CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
- DAP Delivered At Place (… named place of destination)
- DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
- DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
- Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.
- dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane
- ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika
- Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …
- FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
- FOB Free On Board (… named port of shipment)
- CFR Cost and Freight (… named port of destination)
- CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
- Czy można stosować FOB, CFR I CIF do sprzedazy towarów, które będą przewożone w kontenerach?
- Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
- TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
- brak informacji w umowie sprzedaży o uzgodnieniu warunków handlowych i dopisywanie ich na fakturach i dokumentach przewozowych w momencie dokonywaniu wysyłki,
- uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS®
- dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
- nadużywanie DDP
- powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”
- inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020
- Zalecenie
- kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne
III dzień
- Umowa spedycji a umowa przewozu: podobieństwa, różnice pułapki:
- dokumenty przewozowe i spedycyjne:
- zlecenie przewozowe,
- zlecenie spedycyjne,
- listy przewozowe:
- drogowy CMR,
- kolejowy CIM,
- konosament morski (B/L).
- dokumenty przewozowe i spedycyjne:
- Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).
- Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:
- podział / rodzaje ubezpieczeń:
- OCP (przewoźnika),
- CARGO (ładunku),
- OCS (spedytora).
- specyfika, różnice, pułapki,
- wyjaśnienie pojęć:
- wartość ubezpieczenia,
- suma ubezpieczenia,
- franszyza integralna,
- franszyza redukcyjna,
- udział własny,
- rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
- rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,
- instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
- praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.
- podział / rodzaje ubezpieczeń:
- Przewozy samochodowe:
- Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):
- zakres stosowania,
- pojęcie osoby uprawnionej,
- podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
- relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
- reklamacja - jak to robić prawidłowo.
- Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe):
- zakres stosowania,
- pojęcie osoby uprawnionej,
- podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
- relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
- reklamacja - jak to robić prawidłowo.
- Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):
Czas trwania
3 dni - 24 godziny
10:00 - 17:00 - 1 i 2 dzień
09:00 - 16:00 - 3 dzień
10:00 - 17:00 - 1 i 2 dzień
09:00 - 16:00 - 3 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Mercure Kasprowy***
34-500 Zakopane
Szymaszkowa
woj. małopolskie
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
00-811 Warszawa
Towarowa 2
woj. mazowieckie
Hotel Mercure Poznań Centrum****
60-829 Poznań
Roosevelta 20
woj. wielkopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 2190 zł.
1 890
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Eventis.pl
04-395 Warszawa
ul. Siennicka 22/22
Powiadomienia o nowych terminach