O szkoleniu
Szkolenie kierowane do osób zajmujących się tworzeniem szeroko pojętego contentu wizualnego, w szczególności grafik, infografik i szablonów graficznych. Zarówno dla osób tworzących na zamówienie, jak i twórców internetowych samodzielnie przygotowujących treści graficzne na swoje profile społecznościowe. Przedstawia podstawy prawa autorskiego oraz prawa do wizerunku niezbędne do legalnego działania w mediach społecznościowych i na stronach internetowych.
Szkolenie prezentuje najważniejsze informacje prawne, jakie powinna posiadać każda osoba próbująca swoich sił w grafice komputerowej – bez względu na to, czy wykorzystuje do tego profesjonalne oprogramowanie, darmową wersję canvy czy dowolne inne narzędzie. Omówiony zostanie proces twórczy z perspektywy prawa autorskiego, począwszy od poszukiwania pomysłów, inspirowania się cudzą twórczością aż po wykorzystywanie i przerabianie cudzych utworów w swoich pracach – i obronę przez osobami kopiującymi gotowe prace.
Uczestnicy dowiedzą się też, w jaki sposób zawierać umowy z klientami i co powinno się w nich znaleźć, aby odpowiednio zabezpieczyć swoje interesy – zarówno finansowe, jak i twórcze.
Poznają problemy, jakie mogą wynikać z wykorzystywania narzędzi do grafiki komputerowej, aplikacji do tworzenia projektów wizualnych, bibliotek, banków zdjęć i serwisów stockowych. Otrzymają przydatne wskazówki, w jaki sposób czytać licencje i regulaminy takich narzędzi oraz na co zwracać przy tym szczególną uwagę.
Szkolenie kierowane jest do osób zajmujących się tworzeniem grafiki komputerowej - na własne potrzeby lub na zamówienie:
- twórców cyfrowych, grafików komputerowych, osób wykonujących rysunki cyfrowe, visual content creatorów oraz osób świadczących wirtualne wsparcie z zakresu tworzenia grafik, infografik i ilustracji do social mediów. Również dla twórców internetowych, którzy zainteresowani są samodzielnym tworzeniem contentu graficznego zgodnie z prawem.
Program szkolenia
- Podstawy prawa autorskiego
- konsekwencje naruszania praw autorskich
- rodzaje praw autorskich
- prawo autorskie a twórczość cyfrowa i nowe technologie
- Wykorzystywanie cudzej twórczości w swoich pracach - co wolno robić w procesie twórczym, a jakie działania są niezgodne z prawem
- utwory samodzielne – a znane motywy, idee, powtarzalne w kulturze elementy
- ochrona stylu, maniery twórczej i autorskiej techniki
- inspiracja a kradzież pomysłu
- utwory zależne – modyfikacje, przeróbki, fanarty
- plagiaty
- Najważniejsze zasady korzystania z cudzej twórczości
- używanie grafik z wyszukiwarki obrazów
- utwory niechronione i korzystanie z dorobku kulturowego minionych lat
- licencje ustawowe – o przydatnych rodzajach dozwolonego użytku
- tworzenie moodboardów i vision boardów a prawo autorskie
- Jak czytać licencje serwisów stockowych, banków zdjęć, programów graficznych – na przykładzie regulaminu aplikacji Canva
- rodzaje licencji
- postanowienia licencyjne serwisów stockowych – szczegółowe omówienie najważniejszych klauzul i warunków
- Ochrona wizerunku
- podstawowe informacje
- fotografia a rysunek
- kiedy nie trzeba uzyskiwać zgody na publikację
- na co warto zwrócić uwagę w umowach z osobami, których wizerunek planujemy wykorzystywać
- Umowy z klientami:
- przekazanie praw autorskich a licencja
- ważne postanowienia umowne, o których warto pamiętać
- forma zawarcia umowy
- pola eksploatacji
- skuteczne zabezpieczanie własnych interesów
- Jak walczyć z naruszeniami własnych praw autorskich
Czas trwania
10.00-15.00
Prelegenci
Karina Kunc-Urbańczyk
Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu ochrony programów komputerowych i prawa nowych technologii. Autorka publikacji naukowych i prelegentka konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego i nowych technologii.
Hobbystycznie edukuje na temat przestrzegania prawa w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości. Prowadzi szkolenia o tematyce prawnoautorskiej, sporządza opinie prawne oraz przeprowadza audyty i konsultacje dla przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840