Tworzenie grafik na social media a prawa autorskie

O szkoleniu

Szkolenie kierowane do osób zajmujących się tworzeniem szeroko pojętego contentu wizualnego, w szczególności grafik, infografik i szablonów graficznych. Zarówno dla osób tworzących na zamówienie, jak i twórców internetowych samodzielnie przygotowujących treści graficzne na swoje profile społecznościowe. Przedstawia podstawy prawa autorskiego oraz prawa do wizerunku niezbędne do legalnego działania w mediach społecznościowych i na stronach internetowych.

Szkolenie prezentuje najważniejsze informacje prawne, jakie powinna posiadać każda osoba próbująca swoich sił w grafice komputerowej – bez względu na to, czy wykorzystuje do tego profesjonalne oprogramowanie, darmową wersję canvy czy dowolne inne narzędzie. Omówiony zostanie proces twórczy z perspektywy prawa autorskiego, począwszy od poszukiwania pomysłów, inspirowania się cudzą twórczością aż po wykorzystywanie i przerabianie cudzych utworów w swoich pracach – i obronę przez osobami kopiującymi gotowe prace.
Uczestnicy dowiedzą się też, w jaki sposób zawierać umowy z klientami i co powinno się w nich znaleźć, aby odpowiednio zabezpieczyć swoje interesy – zarówno finansowe, jak i twórcze.
Poznają problemy, jakie mogą wynikać z wykorzystywania narzędzi do grafiki komputerowej, aplikacji do tworzenia projektów wizualnych, bibliotek, banków zdjęć i serwisów stockowych. Otrzymają przydatne wskazówki, w jaki sposób czytać licencje i regulaminy takich narzędzi oraz na co zwracać przy tym szczególną uwagę.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierowane jest do osób zajmujących się tworzeniem grafiki komputerowej - na własne potrzeby lub na zamówienie:
- twórców cyfrowych, grafików komputerowych, osób wykonujących rysunki cyfrowe, visual content creatorów oraz osób świadczących wirtualne wsparcie z zakresu tworzenia grafik, infografik i ilustracji do social mediów. Również dla twórców internetowych, którzy zainteresowani są samodzielnym tworzeniem contentu graficznego zgodnie z prawem.

Program szkolenia

  • Podstawy prawa autorskiego
    • konsekwencje naruszania praw autorskich
    • rodzaje praw autorskich
    • prawo autorskie a twórczość cyfrowa i nowe technologie
  • Wykorzystywanie cudzej twórczości w swoich pracach - co wolno robić w procesie twórczym, a jakie działania są niezgodne z prawem
    • utwory samodzielne – a znane motywy, idee, powtarzalne w kulturze elementy
    • ochrona stylu, maniery twórczej i autorskiej techniki
    • inspiracja a kradzież pomysłu
    • utwory zależne – modyfikacje, przeróbki, fanarty
    • plagiaty
  • Najważniejsze zasady korzystania z cudzej twórczości
    • używanie grafik z wyszukiwarki obrazów
    • utwory niechronione i korzystanie z dorobku kulturowego minionych lat
    • licencje ustawowe – o przydatnych rodzajach dozwolonego użytku
    • tworzenie moodboardów i vision boardów a prawo autorskie
  • Jak czytać licencje serwisów stockowych, banków zdjęć, programów graficznych – na przykładzie regulaminu aplikacji Canva
    • rodzaje licencji
    • postanowienia licencyjne serwisów stockowych – szczegółowe omówienie najważniejszych klauzul i warunków
  • Ochrona wizerunku
    • podstawowe informacje
    • fotografia a rysunek
    • kiedy nie trzeba uzyskiwać zgody na publikację
    • na co warto zwrócić uwagę w umowach z osobami, których wizerunek planujemy wykorzystywać
  • Umowy z klientami:
    • przekazanie praw autorskich a licencja
    • ważne postanowienia umowne, o których warto pamiętać
    • forma zawarcia umowy
    • pola eksploatacji
    • skuteczne zabezpieczanie własnych interesów
  • Jak walczyć z naruszeniami własnych praw autorskich

Czas trwania

10.00-15.00

Prelegenci

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu ochrony programów komputerowych i prawa nowych technologii. Autorka publikacji naukowych i prelegentka konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego i nowych technologii.
Hobbystycznie edukuje na temat przestrzegania prawa w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości. Prowadzi szkolenia o tematyce prawnoautorskiej, sporządza opinie prawne oraz przeprowadza audyty i konsultacje dla przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Cena promocyjna
zgłoszenia min. 2 tygodnie przed terminem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ficowskiego 15
  • Kod pocztowy: 01-747
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260209840

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska Ficowskiego 15

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska
Ficowskiego 15
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!