O szkoleniu
Umowy dotyczące utrzymania oprogramowania to jedne z najczęściej spotykanych na rynku typów kontraktów IT, które stanowią nieodłączny element wdrożenia. Właściwe ukształtowanie umowy utrzymania, która zostaje z klientem czasami przez długi czas, ma zasadniczy wpływ na poziom ryzyka prawnego związane z całościową i długofalową współpracą stron.
W trakcie szkolenia zostaną omówione szczególne „obszary ryzyka” właściwe dla umów utrzymania, rekomendowane sposoby ich kontraktowej regulacji, ale również problemu towarzyszące umowie utrzymania jak kwestia ochrony danych osobowych.
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla osób praktycznie uczestniczących w przygotowywaniu oraz realizacji projektów IY i przedsięwzięć związanych ze świadczeniem usług informatycznych, zarówno po stronie podmiotów świadczących takie usługi, jak i ich klientów – odbiorców usług, w tym:
- dyrektorów działów IT,
- menedżerów odpowiedzialnych za negocjacje i wykonanie umów,
- osób biorących udział w negocjowaniu umów o świadczenie usług informatycznych,
- koordynatorów nadzorujących realizację usług IT,
- prawników wewnętrznych dostawców lub odbiorców usług.
Program szkolenia
- Umowa utrzymaniowa – zagadnienia wstępne:
- klasyfikacja prawna umowy utrzymania i co z tego wynika dla „biznesu”,
- w którym momencie negocjować umowę utrzymania; czy zawsze musi on być podpisana wraz z umową wdrożeniową?
- rozwój a utrzymanie oprogramowania – cienka granica projektowa,
- transfer wiedzy od dostawcy do usługobiorcy oraz ochrona informacji poufnych.
- Charakter prawny umowy utrzymania:
- jakie konsekwencje prawne wiążą się z tym, że umowa utrzymania to umowa o świadczenie usług w rozumieniu prawa cywilnego,
- umowa rezultatu a umowa starannego działania,
- umowa utrzymania a gwarancja,
- utrzymanie a odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady,
- kiedy powinien zaczynać się płatny serwis oprogramowania.
- Rodzaje odpowiedzialności dostawcy za usług utrzymania:
- co to jest SLA i jakie je konstruować,
- sposoby raportowania parametrów SLA przez dostawcę,
- parametry dostępności oprogramowania jako element SLA,
- kary umowne za niedotrzymanie warunków SLA czy obniżki wynagrodzenia, premie za wysoką jakość usług,
- mechanizm motywacyjny dostawcy – redukcja kar umownych,
- limity odpowiedzialności a wysokość naliczonych kar – kiedy nie warto kontynuować umowy utrzymania z dostawcą.
- Usługi utrzymania a prawa autorskie – czy usługi utrzymania wiążą się z powstaniem i przeniesienie praw autorskich do programów komputerowych.
- Wynagrodzenie dostawcy za usługi utrzymania:
- time&material i ryczałt za usług, modele mieszane,
- klauzule waloryzacyjne,
- „kotwice” finansowe w umowie i „zamrażanie” stawek dostawcy.
- Okres obowiązywania umowy utrzymania:
- umowa na czas oznaczy i nieoznaczony - jak definiować okres obowiązywania umowy i jakie to niesie za sobą konsekwencje prawne,
- okres wypowiedzenia umowy – trwałość czy elastyczność współpracy,
- czy od umowy utrzymaniowej da się odstąpić?
- exit plan – zakres, wynagrodzenie, odpowiedzialność.
- Powierzenie przetwarzania danych osobowych a umowa utrzymania:
- czy zawsze jest nam potrzebna umowa powierzenia danych i jak to ocenić,
- podwykonawcy dostawcy usług utrzymania a dalsze powierzenie przetwarzania danych,
- transfer danych poza EOG,
- co oprócz umowy powierzenia – dokumentacja RODO w przypadku usług utrzymania (TIA; klauzule informacyjne, rejestry),
- odpowiedzialność procesora za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych.
Czas trwania
9.00-14.00
Prelegenci
Magdalena Dąbrowska
Aplikantka radcowska przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Obecnie realizuje szeroko rozumiane projekty z branży IT, w tym w zakresie umów wdrożeniowych, serwisowych i utrzymaniowych, umów o zachowaniu poufności czy umów outsourcingowych oraz body leasingowych. Działa w przedsięwzięciach związanych z ochroną praw własności intelektualnej, w szczególności poprzez tworzenie bądź opiniowanie umów licencyjnych oraz transferujących majątkowe prawa autorskie. Czynnie działa w procesach sądowych zabezpieczających dobra osobiste oraz prawa ochronne podmiotów o istotnym znaczeniu dla polskiej gospodarki.
Piotr Łochowski
Adwokat, absolwent prawa i studiów podyplomowych z prawa własności intelektualnej w Uniwersytecie Jagiellońskim. Praktyk prawa własności intelektualnej w zakresie projektów dla branży reklamowej i mediowej, negocjował i przygotowywał umowy dotyczących ogólnopolskich kampanii reklamowych i informacyjnych.
Posiada również doświadczenie w negocjowaniu i przygotowywaniu umów w ramach projektów IT, w szczególności z uwzględnieniem specyfiki sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych kancelariach, w zespołach specjalizujących się w prawie nowych technologii i prawach na dobrach niematerialnych. Specjalizuje się w prawie autorskim, prawie znaków towarowych, danych osobowych oraz prawie spółek.
Autor licznych opracowań i artykułów publikowanych w czasopismach branżowych i naukowych. Ukończył studia doktoranckie na Uniwersytecie Jagiellońskim. W 2020 roku otrzymał grant na realizację badań naukowych Preludium 18, przyznany przez Narodowe Centrum Nauki.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840