Umowy IT - umowy dotyczące utrzymania oprogramowania

O szkoleniu

Umowy dotyczące utrzymania oprogramowania to jedne z najczęściej spotykanych na rynku typów kontraktów IT, które stanowią nieodłączny element wdrożenia. Właściwe ukształtowanie umowy utrzymania, która zostaje z klientem czasami przez długi czas, ma zasadniczy wpływ na poziom ryzyka prawnego związane z całościową i długofalową współpracą stron.

W trakcie szkolenia zostaną omówione szczególne „obszary ryzyka” właściwe dla umów utrzymania, rekomendowane sposoby ich kontraktowej regulacji, ale również problemu towarzyszące umowie utrzymania jak kwestia ochrony danych osobowych.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla osób praktycznie uczestniczących w przygotowywaniu oraz realizacji projektów IY i przedsięwzięć związanych ze świadczeniem usług informatycznych, zarówno po stronie podmiotów świadczących takie usługi, jak i ich klientów – odbiorców usług, w tym:

  • dyrektorów działów IT,
  • menedżerów odpowiedzialnych za negocjacje i wykonanie umów,
  • osób biorących udział w negocjowaniu umów o świadczenie usług informatycznych,
  • koordynatorów nadzorujących realizację usług IT,
  • prawników wewnętrznych dostawców lub odbiorców usług.

Program szkolenia

  1. Umowa utrzymaniowa – zagadnienia wstępne:
    1. klasyfikacja prawna umowy utrzymania i co z tego wynika dla „biznesu”,
    2. w którym momencie negocjować umowę utrzymania; czy zawsze musi on być podpisana wraz z umową wdrożeniową?
    3. rozwój a utrzymanie oprogramowania – cienka granica projektowa,
    4. transfer wiedzy od dostawcy do usługobiorcy oraz ochrona informacji poufnych.
  2. Charakter prawny umowy utrzymania:
    1. jakie konsekwencje prawne wiążą się z tym, że umowa utrzymania to umowa o świadczenie usług w rozumieniu prawa cywilnego,
    2. umowa rezultatu a umowa starannego działania,
    3. umowa utrzymania a gwarancja,
    4. utrzymanie a odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady,
    5. kiedy powinien zaczynać się płatny serwis oprogramowania.
  3. Rodzaje odpowiedzialności dostawcy za usług utrzymania:
    1. co to jest SLA i jakie je konstruować,
    2. sposoby raportowania parametrów SLA przez dostawcę,
    3. parametry dostępności oprogramowania jako element SLA,
    4. kary umowne za niedotrzymanie warunków SLA czy obniżki wynagrodzenia, premie za wysoką jakość usług,
    5. mechanizm motywacyjny dostawcy – redukcja kar umownych,
    6. limity odpowiedzialności a wysokość naliczonych kar – kiedy nie warto kontynuować umowy utrzymania z dostawcą.
  4. Usługi utrzymania a prawa autorskie – czy usługi utrzymania wiążą się z powstaniem i przeniesienie praw autorskich do programów komputerowych.
  5. Wynagrodzenie dostawcy za usługi utrzymania: 
    1. time&material i ryczałt za usług, modele mieszane,
    2. klauzule waloryzacyjne,
    3. „kotwice” finansowe w umowie i „zamrażanie” stawek dostawcy.
  6. Okres obowiązywania umowy utrzymania:
    1. umowa na czas oznaczy i nieoznaczony - jak definiować okres obowiązywania umowy i jakie to niesie za sobą konsekwencje prawne,
    2. okres wypowiedzenia umowy – trwałość czy elastyczność współpracy,
    3. czy od umowy utrzymaniowej da się odstąpić?
    4. exit plan – zakres, wynagrodzenie, odpowiedzialność.
  7. Powierzenie przetwarzania danych osobowych a umowa utrzymania:
    1. czy zawsze jest nam potrzebna umowa powierzenia danych i jak to ocenić,
    2. podwykonawcy dostawcy usług utrzymania a dalsze powierzenie przetwarzania danych,
    3. transfer danych poza EOG,
    4. co oprócz umowy powierzenia – dokumentacja RODO w przypadku usług utrzymania (TIA; klauzule informacyjne, rejestry),
    5. odpowiedzialność procesora za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych.

Czas trwania

9:30 do ok. godz. 14:30

Prelegenci

Michał Barta

Radca prawny (od 2004 r.). Wspólnik w kancelarii Barta & Partners. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. ITIL® (2011) Foundation.
Prawnik z kilkunastoletnim praktycznym doświadczeniem w zakresie prawa teleinformatycznego i umów IT oraz ochrony praw własności intelektualnej. Odpowiedzialny za praktykę kancelarii Barta Łochowski sp.j. w zakresie własności intelektualnej (IP), w tym praw autorskich do programów komputerowych, kontraktów dotyczących budowy, wdrożenia i integracji systemów IT, umów dotyczących świadczenia usług informatycznych (w tym SaaS, PaaS, IaaS), obsługi przedsięwzięć e-commerce, ochrony informacji i danych osobowych, a także regulacji podatkowych dotyczących korzystania i obrotu prawami własności intelektualnej.
Wykładowca na konferencjach i szkoleniach związanych z ochroną własności intelektualnej w sektorze nowych technologii oraz z prawnymi aspektami umów IT.

Bogusława Garczyńska-Wąs

Partner w kancelarii Barta & Partners Sp. k. w Krakowie, radczyni prawna od ponad 20 lat specjalizująca się w zamówieniach publicznych w powiązaniu z problematyką prawa własności intelektualnej i informatyki. Ma wieloletnie doświadczenie w doradzaniu zarówno zamawiającym, jak i wykonawcom w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego oraz w obsłudze kontraktów, szczególnie w branży IT. Członek rady nadzorczej Comarch Polska S.A., a następnie CA Consulting S.A.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
zgłoszenie min. 2 tygodnie przed terminem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Cena standardowa
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Bonifraterska 17
  • Kod pocztowy: 00-203
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260209840

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
00-203 Warszawa, Polska Bonifraterska 17

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
00-203 Warszawa, Polska
Bonifraterska 17
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!