O szkoleniu
Umowy dotyczące serwisu i utrzymania oprogramowania, usług bieżącej administracji infrastrukturą IT, rozwoju systemów informatycznych, a także bardziej rozbudowane kontrakty outsourcingowe to przykłady najbardziej typowych kontraktów dotyczących świadczenia usług informatycznych. Właściwe ukształtowanie umów dotyczących takich usług ma nie tylko zasadniczy wpływ na poziom ryzyka prawnego związane z późniejsza współpracą stron, ale w wielu przypadkach decyduje o jakości takiej współpracy na poziomie operacyjnym. W trakcie szkolenia zostaną więc omówione nie tylko szczególne „obszary ryzyka” i rekomendowane sposoby ich kontraktowej regulacji, ale również stosowane w praktyce takich umów rozwiązania w zakresie procedur zarzadzania zakresem i sposobem świadczenia odpowiednich usług IT. W końcowej części warsztatów podejmiemy wspólnie próbę praktycznego zastosowania wiedzy zdobytej w jego trakcie.
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla osób praktycznie uczestniczących w przygotowywaniu oraz realizacji projektów i przedsięwzięć związanych ze świadczeniem usług informatycznych, zarówno po stronie podmiotów świadczących takie usługi, jak i ich klientów – odbiorców usług, w tym:
- dyrektorów działów IT,
- menedżerów odpowiedzialnych za negocjacje i wykonanie umów,
- osób biorących udział w negocjowaniu umów o świadczenie usług informatycznych,
- koordynatorów nadzorującym realizację usług IT,
- prawników wewnętrznym dostawców lub odbiorców usług.
Program szkolenia
Big picture umów na usługi IT - jak to dziś wygląda?
Przygotowanie do negocjacji - kwestie, które należy przemyśleć i sprawdzić
- software i prawa autorskie
- infrastruktura IT
- informacje i dane, w tym dane osobowe
Po co prawnikowi ITIL?
Umowy na usługi serwisowe i utrzymanie oprogramowania
- Charakter prawny umowy i co z tego wynika dla „biznesu”
- Zakres usług – jak go opisać? jak nim potem zarządzać?
- gotowość do świadczenia vs świadczenie usług
- stałość vs elastyczność zakresu usług
- jednostronna vs dwustronna zmiana zakresu
- klauzule „awaryjne” na wypadek nadzwyczajnej zmiany okoliczności
- Wynagrodzenie – częstsze i nieco rzadsze modele kontraktowe (przykłady)
- Odpowiedzialność wykonawcy – prawo i praktyka kontraktowa
- jak mierzyć (i rozliczać) jakość - SLA, KPI
- zasady i zakres odpowiedzialności za nienależyte wykonywanie umowy
- kary umowne, obniżki wynagrodzenia – przykłady modeli kontraktowych
- odpowiedzialność za usługi a odpowiedzialność za inne zobowiązania
- roszczenia osób trzecich – wady prawne, indemnifikacja
- siła wyższa – kiedy można się na nią powołać i co z tego wynika
- Poufność, dane osobowe – kwestie najważniejsze
- Prawa autorskie w umowach maintenance
- Okres obowiązywania umowy, tryb i skutki jej rozwiązania
- jak definiować okres obowiązywania umowy i co wynika z takiej decyzji
- jak zapewnić elastyczność (zakres, SLA, wynagrodzenie)
- wypowiedzenie „sankcyjne” a wypowiedzenie „zwykłe”
- status wykonanych „produktów” usług
- Exit plan – zakres, wynagrodzenie, odpowiedzialność
Umowy dotyczące tworzenia i rozwoju oprogramowania („mały” i „duży” rozwój IT)
- Rodzaje umów na IT development
- Charakter prawny umowy i jego biznesowe implikacje
- Prawna podstawa korzystania z oprogramowania a możliwości powierzania prac rozwojowych zewnętrznemu dostawcy
- Co jest chronione, a co nie jest
- Charakter i zakres posiadanych uprawnień (prawa autorskie, licencja, SaaS)
- Uprawnienia ustawowe – względnie oraz bezwzględnie obowiązujące
- Modyfikacje i rozmów oprogramowania w modelu body-leasing
- Wykorzystanie elementów na licencjach open source w pracach deweloperskich IT
- Uwarunkowania prawne powierzenia rozwoju komponentów „własnych”
- Podwykonawcy, „samozatrudniony” personel
- Regulacje i rozwiązania w zakresie dokumentacji i dostępu do kodów źródłowych
- Odbiory – procedury, stosowane modele, znaczenie prawne
- Rękojmia, gwarancja, serwis…
- Objecie utrzymaniem rezultatów prac rozwojowych, zasady autoryzacji zmian
- Specyfika wynagrodzenia w umowach na rozwój IT
Na koniec: inne umowy na usługi IT – kilka przykładów, kilka uwag…
Czas trwania
9.30-15.00
Prelegenci
Wspólnik w kancelarii Barta & Kaliński sp. j. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. ITIL® (2011) Foundation.
Prawnik z kilkunastoletnim praktycznym doświadczeniem w zakresie prawa teleinformatycznego i umów IT oraz ochrony praw własności intelektualnej. Odpowiedzialny za praktykę kancelarii Barta & Kaliński w zakresie własności intelektualnej (IP), w tym praw autorskich do programów komputerowych, kontraktów dotyczących budowy, wdrożenia i integracji systemów IT, umów dotyczących świadczenia usług informatycznych (w tym SaaS, PaaS, IaaS), obsługi przedsięwzięć e-commerce, ochrony informacji i danych osobowych, a także regulacji podatkowych dotyczących korzystania i obrotu prawami własności intelektualnej.
Wykładowca na konferencjach i szkoleniach związanych z ochroną własności intelektualnej w sektorze nowych technologii oraz z prawnymi aspektami umów IT.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 990 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840