Umowy Zakupowe - jak wykorzystać prawo do efektywnego prowadzenia procesów zakupowych?

O szkoleniu

Organizacja procesu kontraktowania w zakupach wiąże się zarówno z ułożeniem prawidłowych regulacji wewnątrz firmy, takich które usprawnią funkcjonowanie działu zakupów i jego współpracę z pozostałymi działami, ale również z odpowiednim przygotowaniem wszelkiej dokumentacji kontraktowej. Wybór odpowiednich zapisów, konstrukcje które wytyczają czas, sposób realizacji, wymagania i formy zabezpieczeń to kluczowe elementy działań formalnych i organizacyjnych, które nie tylko ułatwiają współpracę, ale chronią interesy firmy na każdym etapie realizacji zamówień.

Zapraszamy do udziału w warsztacie poświęconym doskonaleniu procesu kontraktowania w zakupach.

Zapraszamy do udziału w warsztacie, podczas którego dowiesz się m.in.:

  • Jak organizować wewnętrzne regulacje w zakresie dokonywania zakupów w organizacji?
  • Jak przygotować zapytania ofertowe?
  • Jak negocjować warunki kontraktu zakupowego, aby radzić sobie z ogólnymi warunkami dokonywania zakupów, które stosują firmy?
  • Jak regulować kwestie stosowania pełnomocnictw w umowach zakupowych?
  • Jak przygotowywać treści umów zakupowych i dokumentację kontraktować?
  • Jak wykorzystywać różne formy umów w procesie zakupów?
  • Jak rozwiązać niekorzystną umowę zakupową i chronić prawa firmy?
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści:

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

  • Poszerzysz swoją wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawniejszego organizowania procesu kontraktowania zakupów dla firmy
  • Dowiesz się, jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów
  • Zdobędziesz wiedzę w zakresie negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów
  • Poznasz krok po kroku metody tworzenia i zabezpieczania różnego rodzaju kontraktów zakupowych
  • Dowiesz się, jak minimalizować ryzyko umów zakupowych
  • Zwiększysz kontrolę nad realizowanymi umowami
  • Poznasz najważniejsze rozwiązania problemów w umowach zakupowych
Kto powinien wziąć udział?
  • Menedżerowie i kierownicy logistyki
  • Menedżerowie i kierownicy działów zakupów
  • Kierownicy ds. dystrybucji logistyki
  • Specjaliści ds. transportu i spedycji
  • Prawnicy odpowiedzialni za tworzenie umów zakupowych

Program szkolenia

9.15 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

9.30 – rozpoczęcie szkolenia

Najważniejsze problemy w umowach zakupowych w trudnych czasach

  • siła wyższa – kiedy występuje?
  • nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych – kiedy można zastosować klauzulę?
  • klauzula zmiany okoliczności
  • klauzula rewizji ceny
  • łańcuchy dostaw, korzystanie z podwykonawców
  • zaliczka, zadatek, przedpłata, kara umowna, gwarancja bankowa, potrącenie i cesja
  • jakie działania podjąć, gdy kontrahent ogłosi upadłość?

Kiedy można zakończyć współpracę / rozwiązać umowę?

  • ugoda jako wzajemne ustępstwo stron
  • rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie
  • skuteczne zakończenie umowy: jakie są przesłanki i jak przygotować oświadczenie?
  • wybór formy roszczenia: rękojmia, gwarancja, „klasyczne” roszczenie odszkodowawcze
  • wybór postępowania sądowego: wybór sądu, postępowanie zabezpieczające oraz rozpoznawcze

Opóźnienia w płatnościach i odsetki

  • obowiązki przedsiębiorców wobec CRBR
  • zgłaszanie informacji o rzeczywistych beneficjentach
  • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
  • termin 6-miesięcy na przekazanie informacji
  • kto jest beneficjentem rzeczywistym?
  • identyfikacja klienta, beneficjenta rzeczywistego lub osoby działającej w imieniu klienta
  • procedura zgłaszania nieprawidłowości

Tworzenie zapytania ofertowego i negocjowanie umowy

  • czym jest oferta w rozumieniu kodeksu cywilnego
  • prawne kryteria konstrukcji zapytania ofertowego
  • okres obowiązywania oferty
  • przygotowanie treści zapytania ofertowego – istotne elementy formalno-prawne
  • czy i kiedy zapytanie ofertowe wywołuje skutki prawne?
  • milczenie – czy może być uznane za przyjęcie oferty?
  • przyjęcie oferty – skutki prawne dla kupujących
  • przyjęcie oferty ze zmianami
  • domniemanie z art. 97 KC
  • negocjacje w drodze elektronicznej: jak uniknąć błędów negocjowania z osobą nieupoważnioną, jak się uchronić przed zawarciem umowy w trybie negocjacji/oferty z osobą nieupoważnioną – ryzyko dla firmy, ryzyko dla pracownika, sposoby zabezpieczenia
  • negocjowanie warunków umów, alternatywne sposoby postępowania wobec ogólnych warunków zakupowych

Reprezentacja i pełnomocnictwa w kontraktach zakupowych

  • reprezentacja stron umowy zakupowej
  • sprawdzenie kontrahenta w KRS i CEiDG – pułapki i niebezpieczeństwa
  • uprawnienia pełnomocnika handlowego w zakupach dla firmy
  • tworzenie treści pełnomocnictwa
  • nadawania uprawnień pełnomocnikom
  • odpowiedzialność pełnomocnika (pracownika, współpracownika) za zawierany kontrakt
  • przekroczenie uprawnień – konsekwencje dla firmy i dla pełnomocnika
  • organizacja systemu pełnomocnictw w zależności od rodzaju zakupów

Zawieranie umów zakupowych oraz dokumentacja kontraktowa

  • określanie przedmiotu umowy
  • zapisy dotyczące obszaru współdziałania stron
  • określanie procedur i ich weryfikacja
  • wzory oświadczeń
  • formularze, zamówienia, czy umowy?
  • nowa ustawa o terminach płatności w transakcjach handlowych
  • jak liczyć terminy w umowach?
  • korzystanie z wzorców umownych – skutki, możliwość obrony przed niekorzystnymi zapisami
  • umowa przedwstępna, a umowa ostateczna – warunki i różnice
  • formy umowy. Jak wybrać właściwą formę umowy?
  • ogólne warunki zakupu i sprzedaży

 15.30 Zakończenie szkolenia

Czas trwania

9:15 - 15:30

Prelegenci

mec. Romana Pietruk - radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej. Prowadzi szkolenia od ponad 10 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie prowadzone jest na platformie clickmeeting

1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
1 270
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Szkolenie online
za osobę przy zgłoszeniu do 26.10.2022
1 070
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!