O szkoleniu
Organizacja procesu kontraktowania w zakupach wiąże się zarówno z ułożeniem prawidłowych regulacji wewnątrz firmy, takich które usprawnią funkcjonowanie działu zakupów i jego współpracę z pozostałymi działami, ale również z odpowiednim przygotowaniem wszelkiej dokumentacji kontraktowej. Wybór odpowiednich zapisów, konstrukcje które wytyczają czas, sposób realizacji, wymagania i formy zabezpieczeń to kluczowe elementy działań formalnych i organizacyjnych, które nie tylko ułatwiają współpracę, ale chronią interesy firmy na każdym etapie realizacji zamówień.
Zapraszamy do udziału w warsztacie poświęconym doskonaleniu procesu kontraktowania w zakupach.
Zapraszamy do udziału w warsztacie, podczas którego dowiesz się m.in.:
- Jak organizować wewnętrzne regulacje w zakresie dokonywania zakupów w organizacji?
- Jak przygotować zapytania ofertowe?
- Jak negocjować warunki kontraktu zakupowego, aby radzić sobie z ogólnymi warunkami dokonywania zakupów, które stosują firmy?
- Jak regulować kwestie stosowania pełnomocnictw w umowach zakupowych?
- Jak przygotowywać treści umów zakupowych i dokumentację kontraktować?
- Jak wykorzystywać różne formy umów w procesie zakupów?
- Jak rozwiązać niekorzystną umowę zakupową i chronić prawa firmy?
Korzyści:
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
- Poszerzysz swoją wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawniejszego organizowania procesu kontraktowania zakupów dla firmy
- Dowiesz się, jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów
- Zdobędziesz wiedzę w zakresie negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów
- Poznasz krok po kroku metody tworzenia i zabezpieczania różnego rodzaju kontraktów zakupowych
- Dowiesz się, jak minimalizować ryzyko umów zakupowych
- Zwiększysz kontrolę nad realizowanymi umowami
- Poznasz najważniejsze rozwiązania problemów w umowach zakupowych
- Menedżerowie i kierownicy logistyki
- Menedżerowie i kierownicy działów zakupów
- Kierownicy ds. dystrybucji logistyki
- Specjaliści ds. transportu i spedycji
- Prawnicy odpowiedzialni za tworzenie umów zakupowych
Program szkolenia
9.15 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia
Najważniejsze problemy w umowach zakupowych w trudnych czasach
- siła wyższa – kiedy występuje?
- nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych – kiedy można zastosować klauzulę?
- klauzula zmiany okoliczności
- klauzula rewizji ceny
- łańcuchy dostaw, korzystanie z podwykonawców
- zaliczka, zadatek, przedpłata, kara umowna, gwarancja bankowa, potrącenie i cesja
- jakie działania podjąć, gdy kontrahent ogłosi upadłość?
Kiedy można zakończyć współpracę / rozwiązać umowę?
- ugoda jako wzajemne ustępstwo stron
- rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie
- skuteczne zakończenie umowy: jakie są przesłanki i jak przygotować oświadczenie?
- wybór formy roszczenia: rękojmia, gwarancja, „klasyczne” roszczenie odszkodowawcze
- wybór postępowania sądowego: wybór sądu, postępowanie zabezpieczające oraz rozpoznawcze
Opóźnienia w płatnościach i odsetki
- obowiązki przedsiębiorców wobec CRBR
- zgłaszanie informacji o rzeczywistych beneficjentach
- Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
- termin 6-miesięcy na przekazanie informacji
- kto jest beneficjentem rzeczywistym?
- identyfikacja klienta, beneficjenta rzeczywistego lub osoby działającej w imieniu klienta
- procedura zgłaszania nieprawidłowości
Tworzenie zapytania ofertowego i negocjowanie umowy
- czym jest oferta w rozumieniu kodeksu cywilnego
- prawne kryteria konstrukcji zapytania ofertowego
- okres obowiązywania oferty
- przygotowanie treści zapytania ofertowego – istotne elementy formalno-prawne
- czy i kiedy zapytanie ofertowe wywołuje skutki prawne?
- milczenie – czy może być uznane za przyjęcie oferty?
- przyjęcie oferty – skutki prawne dla kupujących
- przyjęcie oferty ze zmianami
- domniemanie z art. 97 KC
- negocjacje w drodze elektronicznej: jak uniknąć błędów negocjowania z osobą nieupoważnioną, jak się uchronić przed zawarciem umowy w trybie negocjacji/oferty z osobą nieupoważnioną – ryzyko dla firmy, ryzyko dla pracownika, sposoby zabezpieczenia
- negocjowanie warunków umów, alternatywne sposoby postępowania wobec ogólnych warunków zakupowych
Reprezentacja i pełnomocnictwa w kontraktach zakupowych
- reprezentacja stron umowy zakupowej
- sprawdzenie kontrahenta w KRS i CEiDG – pułapki i niebezpieczeństwa
- uprawnienia pełnomocnika handlowego w zakupach dla firmy
- tworzenie treści pełnomocnictwa
- nadawania uprawnień pełnomocnikom
- odpowiedzialność pełnomocnika (pracownika, współpracownika) za zawierany kontrakt
- przekroczenie uprawnień – konsekwencje dla firmy i dla pełnomocnika
- organizacja systemu pełnomocnictw w zależności od rodzaju zakupów
Zawieranie umów zakupowych oraz dokumentacja kontraktowa
- określanie przedmiotu umowy
- zapisy dotyczące obszaru współdziałania stron
- określanie procedur i ich weryfikacja
- wzory oświadczeń
- formularze, zamówienia, czy umowy?
- nowa ustawa o terminach płatności w transakcjach handlowych
- jak liczyć terminy w umowach?
- korzystanie z wzorców umownych – skutki, możliwość obrony przed niekorzystnymi zapisami
- umowa przedwstępna, a umowa ostateczna – warunki i różnice
- formy umowy. Jak wybrać właściwą formę umowy?
- ogólne warunki zakupu i sprzedaży
15.30 Zakończenie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci
mec. Romana Pietruk - radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej. Prowadzi szkolenia od ponad 10 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220