O szkoleniu
Na szkoleniu poznasz obsługę edytora Unity. Po zapoznaniu się z interfejsem i terminami branżowymi poznasz zasady pracy z assetami takimi jak modele 3D, tekstury, dźwięki czy skrypty.
Dowiesz się jak dzielić projekt na sceny i jak wykorzystywać ten podział do optymalnego działania twojej gry lub aplikacji. Już po pierwszym dniu będziesz wiedzieć jak projekt w Unity zamienić na plik wykonywalny EXE.
W ramach Szkolenia Unity – Tworzenie gier 3D nauczysz się:
- Tworzenia projektu w unity i konfiguracji edytora
- Importowania materiałów do projektu
- Tworzenia GameObject’ów
- Operowanie na obiektach w przestrzeni trójwymiarowej
- Konfiguracji własności obiektów za pomocą jego komponentów
- Pisania własnych komponentów w języku C#
- Tworzenia materiałów i przypisywania ich do obiektów
- Uruchamiania dźwięków w przestrzeni oraz w interfejsie użytkownika
- Tworzyć interfejs użytkownika aktualizowany w czasie rzeczywistym
- Definiować kolizje między obiektami i własności zderzeń
- Wykrywać ruchy myszki oraz wciśnięcia klawiszy
- Kompilować projekt do pliku wykonywalnego (.EXE)
Szkolenie Unity – Tworzenie gier 3D przeznaczone jest dla osób zupełnie początkujących, które chcą poznać mechanizmy tworzenia gier i podstawy programowania w silniku Unity. Nie jest potrzebne doświadczenie programistyczne ani graficzne. Wszystkie tematy będą dogłębnie wyjaśnione od samego początku.
Program szkolenia
Przygotowanie Unity do pracy
- Instalacja
- Konfiguracja
- Tworzenie projektu
Zapoznanie z interfejsem i obsługa edytora Unity
- Poznanie podstawowych paneli edytora
- Importowanie assetów i zasady przenoszenia assetów
- Konfiguracja assetów
GameObject
- Podstawy budowania z komponentów
- Nawigacja w scenie i w projekcie
- Łączenie GameObject’ów w hierarchię
- Aktywacja – dezaktywacja całego GameObject’u oraz poszczególnych komponentów
Praca w scenie 3D
- Umieszczanie assetów w scenie 3D
- Poruszanie się po scenie i odnajdywanie obiektów
- Transformacje obiektów i hierarchii obiektów
- Tryby renderowania sceny dla optymalizacji pracy
- Warstwy w scenie
Teren
- Konfiguracja i kształtowanie terenu
- Przygotowanie tekstur i malowanie terenu
- Rozmieszczanie roślinności na scenie
Kamera
- Dodawanie i konfiguracja kamery
- Wiele kamer w scenie
- Interaktywne kamery (FPP, TPP, top-down, inne..)
Oświetlenie
- Typy świateł
- Tryby oświetlenia
- Wstęp do lightmap
- Skybox
- Ambient
Obiekty 3D w scenie
- Szczegóły importu
- Tekstury
- Materiały
- Collidery
Wstęp do C#
- Podstawy konstrukcji języka
- Zasady budowania skryptów C# w Unity
- Dostęp i korzystanie z dokumentacji
- Pierwsze skrypty (zmienne, metody, pętle…)
Kompilacja cz.I
- Dla PC i MacOS
- Dla internetu
- Dla platform mobilnych (android, iOS)
Animacja
- Animacja obiektów
- Animacja postaci
- Konfigurowanie i przełączanie animacji
Interfejs graficzny aplikacji
- Proste i złożone kontrolki GUI
- Komunikacja kontrolek z aplikacją
- Skrypty obsługujące GUI
C#
- Obsługa klawiszy
- Obsługa gamePadów
- Przechwytywane informacji o kolizjach obiektów
- Klikalne obiekty w scenie
- Operacje na kolekcjach obiektów
- Komunikacja pomiędzy skryptami
Dźwięki
- Importowanie
- Uruchamianie i kontrolowanie
- Dźwięki 3D
Efekty specjalne
Tips & Tricks
Czas trwania
Prelegenci
Arkadiusz Brzegowy
Prawie całe życie zawodowe spędził w grach i aplikacjach interaktywnych 3D. Zarówno od strony tworzenia grafiki 3D, jak i programowania. W IT Media także jako trener Unity. Programista o zacięciu graficznym lub grafik o zacięciu programistycznym. Zwolennik ustawicznego poprawiania metod pracy i podnoszenia efektywności w działaniu.
Jako trener ma za sobą doświadczenie ponad 400 godzin szkoleń i warsztatów w wielu miastach Polski. Od kilku lat jest również polskim resellerem Unity.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558
Masz pytania? Napisz do nas
