Szkolenie

Unity – Tworzenie gier 3D

O szkoleniu

Szkolenie Unity – Tworzenie gier 3D prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

Na szkoleniu poznasz obsługę edytora Unity. Po zapoznaniu się z interfejsem i terminami branżowymi poznasz zasady pracy z assetami takimi jak modele 3D, tekstury, dźwięki czy skrypty.

Dowiesz się jak dzielić projekt na sceny i jak wykorzystywać ten podział do optymalnego działania twojej gry lub aplikacji. Już po pierwszym dniu będziesz wiedzieć jak projekt w Unity zamienić na plik wykonywalny EXE.
Dlaczego warto wziąć udział?

W ramach Szkolenia Unity – Tworzenie gier 3D nauczysz się:

  • Tworzenia projektu w unity i konfiguracji edytora
  • Importowania materiałów do projektu
  • Tworzenia GameObject’ów
  • Operowanie na obiektach w przestrzeni trójwymiarowej
  • Konfiguracji własności obiektów za pomocą jego komponentów
  • Pisania własnych komponentów w języku C#
  • Tworzenia materiałów i przypisywania ich do obiektów
  • Uruchamiania dźwięków w przestrzeni oraz w interfejsie użytkownika
  • Tworzyć interfejs użytkownika aktualizowany w czasie rzeczywistym
  • Definiować kolizje między obiektami i własności zderzeń
  • Wykrywać ruchy myszki oraz wciśnięcia klawiszy
  • Kompilować projekt do pliku wykonywalnego (.EXE)
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Unity – Tworzenie gier 3D przeznaczone jest

dla osób zupełnie początkujących, które chcą poznać mechanizmy tworzenia gier i podstawy programowania w silniku Unity. Nie jest potrzebne doświadczenie programistyczne ani graficzne. Wszystkie tematy będą dogłębnie wyjaśnione od samego początku.

Program szkolenia

Przygotowanie Unity do pracy

  • Instalacja
  • Konfiguracja
  • Tworzenie projektu

Zapoznanie z interfejsem i obsługa edytora Unity

  • Poznanie podstawowych paneli edytora
  • Importowanie assetów i zasady przenoszenia assetów
  • Konfiguracja assetów

GameObject

  • Podstawy budowania z komponentów
  • Nawigacja w scenie i w projekcie
  • Łączenie GameObject’ów w hierarchię
  • Aktywacja – dezaktywacja całego GameObject’u oraz poszczególnych komponentów

Praca w scenie 3D

  • Umieszczanie assetów w scenie 3D
  • Poruszanie się po scenie i odnajdywanie obiektów
  • Transformacje obiektów i hierarchii obiektów
  • Tryby renderowania sceny dla optymalizacji pracy
  • Warstwy w scenie

Teren

  • Konfiguracja i kształtowanie terenu
  • Przygotowanie tekstur i malowanie terenu
  • Rozmieszczanie roślinności na scenie

Kamera

  • Dodawanie i konfiguracja kamery
  • Wiele kamer w scenie
  • Interaktywne kamery (FPP, TPP, top-down, inne..)

Oświetlenie

  • Typy świateł
  • Tryby oświetlenia
  • Wstęp do lightmap
  • Skybox
  • Ambient

Obiekty 3D w scenie

  • Szczegóły importu
  • Tekstury
  • Materiały
  • Collidery

Wstęp do C#

  • Podstawy konstrukcji języka
  • Zasady budowania skryptów C# w Unity
  • Dostęp i korzystanie z dokumentacji
  • Pierwsze skrypty (zmienne, metody, pętle…)

Kompilacja cz.I

  • Dla PC i MacOS
  • Dla internetu
  • Dla platform mobilnych (android, iOS)

Animacja

  • Animacja obiektów
  • Animacja postaci
  • Konfigurowanie i przełączanie animacji

Interfejs graficzny aplikacji

  • Proste i złożone kontrolki GUI
  • Komunikacja kontrolek z aplikacją
  • Skrypty obsługujące GUI

C#

  • Obsługa klawiszy
  • Obsługa gamePadów
  • Przechwytywane informacji o kolizjach obiektów
  • Klikalne obiekty w scenie
  • Operacje na kolekcjach obiektów
  • Komunikacja pomiędzy skryptami

Dźwięki

  • Importowanie
  • Uruchamianie i kontrolowanie
  • Dźwięki 3D

Efekty specjalne

Tips & Tricks

Czas trwania

3 dni

Prelegenci

Cytat

Arkadiusz Brzegowy

Już od pierwszej pracy przy grze komputerowej Hell-Copter z 1998 roku cała ścieżka zawodowa kręciła się wokół tematów 3D-realtime. Od 17 lat tworzył zarówno gry, konfiguratory 3D, symulatory, aplikacje prezentujące architekturę, obiekty historyczne i instalacje przemysłowe.

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 - 10 listopada 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 8 - 10 listopada 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
2500 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!