O szkoleniu
Celem szkolenia jest wprowadzenie kadry managerskiej i pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych do dostosowania swoich działań do Ustawy z dnia 1 marca 2018 o Przeciwdziałaniu Praniu Pieniędzy i Finansowaniu Terroryzmu (AML), co pozwoli spełnić oczekiwania ustawodawcy, a także pozwoli uniknąć sankcji związanych z niewywiązaniem się z zaleceń nałożonych na Instytucje Obowiązane (I.O.) m.in. do jakich należą biura rachunkowe i doradcy podatkowi.
W ramach szkolenia będą poruszone podstawowe kwestie, które kadra kierownicza i pracownik powinien umieć określić, by móc poprawnie realizować postanowienia ustawy AML, począwszy od zrozumienia istoty ustawy AML, metod prania pieniędzy i działań, jakie mają podejmować, a czasem też nie podejmować. Wiedza taka pozwoli biurom rachunkowym uniknąć konsekwencji administracyjnych, finansowych i karnych.
Szkolenie skierowane jest do:
- przedsiębiorców prowadzących księgi handlowe oraz KPIR
- kadry managerskiej biur rachunkowych,
- pracowników biur rachunkowych
Program szkolenia
Program.
I. Wprowadzenie
- Omówienie programu szkolenia.
- Ustawa AML, czyli ustawa o Przeciwdziałaniu Praniu Pieniędzy i Finansowania Terroryzmu.
II. GIIF — Generalny Inspektor Informacji Finansowej.
III. Krajowa Ocena Ryzyka Prania Pieniędzy i Finansowania Terroryzmu.
IV. CRBR — Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych.
V. AML, a RODO.
VI. PEP – Osoby na eksponowanych stanowiskach politycznych.
VII. Przestępstwo prania pieniędzy.
- Przestępstwo prania pieniędzy w Kodeksie Karnym.
- Źródła pochodzenia brudnych pieniędzy, czyli przestępstwo bazowe.
- Metody prania pieniędzy.
- Przykłady sytuacji, gdzie zachodzi proceder prania pieniędzy.
VIII. Biuro Rachunkowe jako instytucja obowiązana – obowiązki biura.
- Określenie Instytucji obowiązanych w ustawie.
- Obowiązki dla instytucji obowiązanej, jaką jest biuro rachunkowe:
- Identyfikacja i oceny ryzyka przez biuro rachunkowe,
- identyfikacja klienta
- identyfikacja beneficjenta rzeczywistego,
- weryfikacja klienta, osoby upoważnionej i beneficjenta rzeczywistego,
- Wyznaczenie AMLO, AMLRO,
- Wdrożenie procedury wewnętrznej,
- wdrożenie środków bezpieczeństwa finansowego,
- raportowanie do GIIF,
- obowiązkowe szkolenia.
IX. Kontrole w Biurze rachunkowym.
X. Sygnalista w Biurze Rachunkowym.
XI. Sankcje za niedopełnienie obowiązków.
- kary administracyjne,
- kary pieniężne,
- odpowiedzialność karna.
XII. Wzór Procedury AML i SYGNALISTY w gratisie.
Czas trwania
od 9:00 do 12:00
Prelegenci
Kiedyś miałem wiele obaw przed mówieniem do obcych ludzi. Był czas, że nawet się jąkałem. Straciłem wiele okazji biznesowych, tylko dlatego, że bałem się przemawiać. W 1998 roku stwierdziłem "koniec uciekania" i zacząłem się intensywnie uczyć. W 2008 jako ekspert, praktyk biznesu oraz po szkoleniach zostałem Certyfikowanym Trenerem Biznesu, a po dwóch latach Trenerem Wystąpień Publicznych.
Poszerzyłem kompetencje w zakresie szkoleń prawnych oraz psychologii sądowej, dzięki czemu pomagam przygotowywać się świadkom do spraw sądowych i w instytucjach. Dalszy rozwój jako praktyka biznesu oraz szkolenia pozwoliły mi na zdobycie uprawnień AML Oficera.
Andrzej Różański
Prezes Zarządu ARBIZ Sp. z o.o.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
komputer albo tablet, smartphone z dostępem do Internetu, kamery i mikrofonu,
do uczestnictwa nie jest wymagane instalowanie żadnych aplikacji, wystarczy przeglądarka internetowa typu CHROME.
Szkolenie jest prowadzone na platformie Live Webinar.
komputer albo tablet, smartphone z dostępem do Internetu, kamery i mikrofonu,
do uczestnictwa nie jest wymagane instalowanie żadnych aplikacji, wystarczy przeglądarka internetowa typu CHROME.
Szkolenie jest prowadzone na platformie Live Webinar.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 350 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego przesłanie jest równoznaczne z zawarciem umowy zakupu szkolenia z firmą Akademia Arbiz Sp. z. o.o. (zwaną dalej Organizatorem) na zasadach określonych w niniejszym regulaminie i upoważnia firmę Akademia Arbiz Sp. z. o.o. do wystawienia po szkoleniu faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
- Organizator potwierdzi otrzymanie zgłoszenia i rezerwację miejsca na szkoleniu w terminie 2 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 7 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych po stronie Zamawiającego, pod warunkiem przesłania przez Zamawiającego informacji o rezygnacji na adres e-mail Organizatora wskazany w potwierdzeniu zgłoszenia TJ: sekretariat@arbiz.pl oraz adres zgloszenie@eventis.pl.
- W przypadku rezygnacji na mniej niż 7 dni przed terminem szkolenia lub w przypadku nieobecności na szkoleniu Zamawiający/Uczestnik zobowiązany jest do zapłaty pełnej ceny wynagrodzenia za udział w szkoleniu. Możliwe jest nieodpłatne zgłoszenie zastępstwa dla uczestnika.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 5 dni przed terminem szkolenia, o czym zobowiązany jest poinformować uczestników szkolenia i Zamawiającego.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez Zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich (np. z tytułu przedpłat dokonanych na rzecz hoteli, z tytułu dojazdu na szkolenie), jeśli zostały one poniesione przed otrzymaniem zaproszenia na szkolenie.
- W przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych Zgłaszający powinien poinformować Organizatora w momencie zgłaszania uczestnika poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zgłoszenia.
- Przesyłając formularz zgłoszenia wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Administratorem danych jest Akademia ARBIZ Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Bosa 4/6 lok. 24.
Informujemy, że mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz możliwość ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawo do przenoszenia danych. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jest jednak niezbędne, żeby móc zarejestrować Państwa zgłoszenie. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji usługi szkoleniowej oraz wynikających z przepisów prawa.
- Nazwa firmy: Akademia ARBIZ Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Bosa 4/6 lok. 24
- Kod pocztowy: 60-125
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792564844