O szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z aktualnymi:
obowiązkami wynikającymi z ustawy oraz przepisów unijnych
obowiązkami sprawozdawczymi i ewidencyjnymi - BDO,
procedurą importu, w tym uzyskanie certyfikatu MSDS
zobowiązaniami finansowymi
Zapoznanie uczestników z zakresem obowiązków dotyczących wprowadzania do obrotu sprzętu elektrycznego i elektronicznego; definicjami sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
W trakcie szkolenia zostaną omówione zasady kwalifikacji do poszczególnych grup sprzętu oraz zakres urządzeń wyłączonych z przepisów ustawy.
Poznanie zasad rozliczania poziomów zbierania, odzysku i recyklingu zużytego sprzętu, sposobów naliczania opłaty produktowej oraz terminów realizacji poszczególnych obowiązków wynikających z przepisów ustawy.
Omówione zostaną zasady uzyskiwania certyfikatu MSDS oraz obowiązki wynikające z rejestru BDO.
Możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami z zakresu ustawy o bateriach i akumulatorach.
Szansa na budowę relacji i wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami, co może przyczynić się do stworzenia potencjalnych partnerstw na przyszłość.
Uzyskanie certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia.
Podmioty wprowadzające po raz pierwszy na rynek polski baterie i akumulatory, w tym importerzy.
Osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
1. Omówienie ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 roku o bateriach i akumulatorach
• podstawowe definicje zawarte w ustawie
• rodzaje przedsiębiorców podlegających ustawie
• obowiązki przedsiębiorców podlegających przepisom ustawy:
− wprowadzający baterie lub akumulatory,
− prowadzących miejsca odbioru,
− obowiązki zbierających zużyte baterie/zużyte akumulatory,
− obowiązki prowadzących zakłady przetwarzania zużytych baterii/ zużytych akumulatorów,
− obowiązki użytkowników końcowych.
2. Obowiązki podmiotów wynikające z nowego Rozporządzenia UE 2023/1542 w sprawie baterii i zużytych baterii
3. BDO – obowiązek rejestracji i sprawozdawczości
4. Podstawowe obowiązki podmiotu wprowadzającego po raz pierwszy baterie/akumulatory na rynek polski, w tym m.in.:
- prowadzenie ewidencji w zakresie rodzaju i masy wprowadzanych baterii lub akumulatorów
- podpisanie umów z zbierającym/przetwarzającym baterie/akumulatory
- uzyskanie wymaganego poziomu/odzysku/recyklingu
5. Kogo ustawa klasyfikuje jako wprowadzającego
6. Kiedy następuje wprowadzenie do obrotu
7. Opłata produktowa – kogo dotyczy i jak ją poprawnie obliczyć
8. Import baterii z Chin – obowiązki przedsiębiorcy
9. Kary za nie przestrzeganie obowiązków wynikających z ustawy
Czas trwania
Stacjonarne:
Dzień I: 10:00-18:00
Online:
Dzień I: 09:00 - 17:00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 740 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
PoRegulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
