USTAWA O BATERIACH I AKUMULATORACH – omówienie ustawy, BDO oraz obowiązki podmiotów i kary wynikające z nowego Rozporządzenia UE 2023/1542

O szkoleniu

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z aktualnymi:

  1. obowiązkami wynikającymi z ustawy oraz przepisów unijnych

  2. obowiązkami sprawozdawczymi i ewidencyjnymi - BDO,

  3. procedurą importu, w tym uzyskanie certyfikatu MSDS

  4. zobowiązaniami finansowymi

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Zapoznanie uczestników z zakresem obowiązków dotyczących wprowadzania do obrotu sprzętu elektrycznego i elektronicznego; definicjami sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

  • W trakcie szkolenia zostaną omówione zasady kwalifikacji do poszczególnych grup sprzętu oraz zakres urządzeń wyłączonych z przepisów ustawy.

  • Poznanie zasad rozliczania poziomów zbierania, odzysku i recyklingu zużytego sprzętu, sposobów naliczania opłaty produktowej oraz terminów realizacji poszczególnych obowiązków wynikających z przepisów ustawy.

  • Omówione zostaną zasady uzyskiwania certyfikatu MSDS oraz obowiązki wynikające z rejestru BDO.

  • Możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami z zakresu ustawy o bateriach i akumulatorach.

  • Szansa na budowę relacji i wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami, co może przyczynić się do stworzenia potencjalnych partnerstw na przyszłość.

  • Uzyskanie certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia.

Kto powinien wziąć udział?
  1. Podmioty wprowadzające po raz pierwszy na rynek polski baterie i akumulatory, w tym importerzy.

  2. Osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.

Program szkolenia

1. Omówienie ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 roku o bateriach i akumulatorach
• podstawowe definicje zawarte w ustawie
• rodzaje przedsiębiorców podlegających ustawie
• obowiązki przedsiębiorców podlegających przepisom ustawy:
− wprowadzający baterie lub akumulatory,
− prowadzących miejsca odbioru,
− obowiązki zbierających zużyte baterie/zużyte akumulatory,
− obowiązki prowadzących zakłady przetwarzania zużytych baterii/ zużytych akumulatorów,
− obowiązki użytkowników końcowych.
2. Obowiązki podmiotów wynikające z nowego Rozporządzenia UE 2023/1542 w sprawie baterii i zużytych baterii
3. BDO – obowiązek rejestracji i sprawozdawczości
4. Podstawowe obowiązki podmiotu wprowadzającego po raz pierwszy baterie/akumulatory na rynek polski, w tym m.in.:
- prowadzenie ewidencji w zakresie rodzaju i masy wprowadzanych baterii lub akumulatorów
- podpisanie umów z zbierającym/przetwarzającym baterie/akumulatory
- uzyskanie wymaganego poziomu/odzysku/recyklingu
5. Kogo ustawa klasyfikuje jako wprowadzającego
6. Kiedy następuje wprowadzenie do obrotu
7. Opłata produktowa – kogo dotyczy i jak ją poprawnie obliczyć
8. Import baterii z Chin – obowiązki przedsiębiorcy
9. Kary za nie przestrzeganie obowiązków wynikających z ustawy

Czas trwania

Stacjonarne:
Dzień I: 10:00-18:00

Online:
Dzień I: 09:00 - 17:00

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert SMPER

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek

Rejestracja

Szkolenie online
-
717
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 740 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

PoRegulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!