O szkoleniu
Szkolenie jest realizowane w formie praktycznych warsztatów, podczas których w sposób przekrojowy omówione zostanie zastosowanie przepisów ustawy o VAT w praktyce przedsiębiorców.
Warsztaty zostaną przeprowadzone w oparciu o najnowszy stan prawny, jak również interpretacje i orzecznictwo.
- Główni księgowi,
- Pracownicy działów księgowości,
- Dyrektorzy finansowi,
- Prezesi,
- Właściciele firm.
Program szkolenia
1.Obowiązek podatkowy:
- zasady ogólne powstania obowiązku podatkowego - kiedy znajdą zastosowanie i na czym polegają ?
- dla jakich transakcji zastosowanie znajdą szczególne zasady dotyczące obowiązku podatkowego ? Czym się charakteryzują?
- co w sytuacji kiedy za wcześnie lub za późno wykażę obowiązek podatkowy?
- kiedy zaliczka generuje obowiązek podatkowy ?
- wystawienie faktury w KSeF a obowiązek podatkowy;
2.Refaktura:
- obowiązek podatkowy;
- stawka podatku VAT;
- jak skalkulować wynagrodzenie dla usługi refakturowanej ?
3. Transakcje kompleksowe (na przykładzie m.in. umów najmu, dostaw oraz transportu towarów, usług organizacji eventów):
- co to są transakcje kompleksowe;
- podstawa opodatkowania w transakcjach kompleksowych;
- jak powinna wyglądać faktura dokumentująca takie transakcje;
- według jakiej stawki je opodatkować;
- co z obowiązkiem podatkowym przy transakcjach kompleksowych;
- odliczenie podatku od transakcji kompleksowych;
4.Podstawa opodatkowania i jej korekta:
- jak prawidłowo ją określić, jakie elementy wchodzą do podstawy opodatkowania i co należy tu uwzględnić;
- aport a podstawa opodatkowania – najnowsze orzeczenie TSUE ;
- kiedy ująć korekty na minus oraz na plus ?
- kursy + nowość – kursy w fakturach korygujących;
- korekta VAT zawyżonego na paragonie;
- korekty po wejściu w życie obligatoryjnego KSeF;
5.Stawki podatku VAT:
- co w sytuacji kiedy błędnie zastosuję stawkę podatku VAT? Konsekwencje błędnego opodatkowania transakcji;
- jakie skutki wywołuje opodatkowanie transakcji neutralnej podatkowo (która nie podlega opodatkowaniu);
- stawki VAT – zmiany w 2024 r. oraz planowane zmiany;
- jak stosować przepisy przejściowe ?
6.Podatek naliczony:
- błędna stawka VAT a prawo do odliczenia; czy powstaje zaległość w podatku?
- mój kontrahent wystawił fakturę po czym okazało się, że nie był zarejestrowany jako czynny podatnik VAT - co zrobić w takiej sytuacji ?
- z jakich faktur BEZWZGLĘDNIE NIE MOGĘ odliczyć podatku;
- wigilie firmowe, wyjazdy integracyjne, prezenty dla kontrahentów, a prawo do odliczenia podatku;
- brak faktury a prawo do odliczenia podatku;
- otrzymanie faktury w KSeF, a prawo do odliczenia podatku;
- kontrahent wystawił fakturę poza KSeF (mimo takiego obowiązku) – czy mogę odliczyć podatek ?
7.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:
- jakie dokumenty trzeba zgromadzić, aby bezpiecznie zastosować stawkę 0%?
- zarzut braku dochowania należytej staranności – najnowsze orzecznictwo;
- przemieszczenie towarów w ramach tego samego przedsiębiorstwa faktura, czy dokument wewnętrzny ?
8.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:
- czy dostawca musi być podatkiem VAT UE ?
- obowiązek podatkowy w transakcji WNT;
- NOWE REGUŁY odliczania podatku VAT od transakcji WNT - na czym polega zmiana wprowadzona przez SLIM VAT III;
- sankcyjne WNT – ryzyko wystąpienia;
9.Eksport towarów:
- stawka 0% VAT w eksporcie towarów – najnowsze orzecznictwo;
10.Import i eksport usług:
- miejsce świadczenia – jak je określić ?
- obowiązek podatkowy – kiedy powstaje ?
- plik JPK_VAT i informacja podsumowująca;
11.Zagadnienia praktyczne związane z fakturowaniem:
- faktura pro-forma – czy zastępuje "normalną fakturę" ?
- faktura zaliczkowa i rozliczeniowa;
- zbiorcza faktura korygująca – warunki zastosowania;
- faktura korygująca „do zera” – kiedy może być wystawiona ?
- anulowanie faktury;
- art. 108 – kto zapłaci za puste faktury ?
12.Zmiany planowane w podatku VAT na 2025 r.:
- zwolnienie podmiotowe z podatku oraz procedura SME;
- zmiany w katalogu zwolnień z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych;
- zasady opodatkowania imprez wirtualnych;
13.Zmiany w KSeF:
- terminy wejścia w życie (nowość: podatnicy wykluczeni cyfrowo oraz dostawcy: mediów, usług telekomunikacyjnych i paliw);
- jakie transakcje dokumentować w KSeF ?
- jak fakturować w KSeF WDT, eksport towarów oraz eksport usług ?
- kod QR – kiedy i po co ma być umieszczony na fakturze ?
- sprzedaż dla osób fizycznych w KSeF, czy poza KSeF ?
- nowość – SAMOIDENTYFIKACJA nabywcy;
- wystawienie i otrzymanie faktury w KSeF;
- numer KSeF faktury – kiedy muszę go powołać ?
- płatność za faktury wystawione w KSeF;
- schema FA2 – na co zwrócić uwagę ?
- faktura ustrukturyzowana i jej wizualizacja – czy mogą się różnić ?
- jak zmienią się przepisy o kursach ?
- co za załącznikami do faktur w KSeF ?
- zmiany w pliku JPK_VAT spowodowane KSeF.
Czas trwania
9.00-14.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 549 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671