VAT 2024/2025 w pytaniach i odpowiedziach. Zmiany w VAT oraz KSeF.

O szkoleniu

Szkolenie jest realizowane w formie praktycznych warsztatów, podczas których w sposób przekrojowy omówione zostanie zastosowanie przepisów ustawy o VAT w praktyce przedsiębiorców. 

Warsztaty zostaną przeprowadzone w oparciu o najnowszy stan prawny, jak również interpretacje i orzecznictwo.

Kto powinien wziąć udział?
  • Główni księgowi, 
  • Pracownicy działów księgowości, 
  • Dyrektorzy finansowi, 
  • Prezesi, 
  • Właściciele firm.

Program szkolenia

1.Obowiązek podatkowy: 

  • zasady ogólne powstania obowiązku podatkowego - kiedy znajdą zastosowanie i na czym polegają ?
  • dla jakich transakcji zastosowanie znajdą szczególne zasady dotyczące obowiązku podatkowego ? Czym się charakteryzują?
  • co w sytuacji kiedy za wcześnie lub za późno wykażę obowiązek podatkowy?
  • kiedy zaliczka generuje obowiązek podatkowy ?
  • wystawienie faktury w KSeF a obowiązek podatkowy;


2.Refaktura:

  • obowiązek podatkowy;
  • stawka podatku VAT;
  • jak skalkulować wynagrodzenie dla usługi refakturowanej ?


3. Transakcje kompleksowe (na przykładzie m.in. umów najmu, dostaw oraz transportu towarów, usług organizacji eventów):

  • co to są transakcje kompleksowe;
  • podstawa opodatkowania w transakcjach kompleksowych;
  • jak powinna wyglądać faktura dokumentująca takie transakcje;
  • według jakiej stawki je opodatkować;
  • co z obowiązkiem podatkowym przy transakcjach kompleksowych;
  • odliczenie podatku od transakcji kompleksowych;


4.Podstawa opodatkowania i jej korekta:

  • jak prawidłowo ją określić, jakie elementy wchodzą do podstawy opodatkowania i co należy tu uwzględnić;
  • aport a podstawa opodatkowania – najnowsze orzeczenie TSUE ;
  • kiedy ująć korekty na minus oraz na plus ?
  • kursy + nowość – kursy w fakturach korygujących;
  • korekta VAT zawyżonego na paragonie;
  • korekty po wejściu w życie obligatoryjnego KSeF;


5.Stawki podatku VAT:

  • co w sytuacji kiedy błędnie zastosuję stawkę podatku VAT? Konsekwencje błędnego opodatkowania transakcji;
  • jakie skutki wywołuje opodatkowanie transakcji neutralnej podatkowo (która nie podlega opodatkowaniu);
  • stawki VAT – zmiany w 2024 r. oraz planowane zmiany;
  • jak stosować przepisy przejściowe ?


6.Podatek naliczony:

  • błędna stawka VAT a prawo do odliczenia; czy powstaje zaległość w podatku?
  • mój kontrahent wystawił fakturę po czym okazało się, że nie był zarejestrowany jako czynny podatnik VAT - co zrobić w takiej sytuacji ?
  • z jakich faktur BEZWZGLĘDNIE NIE MOGĘ odliczyć podatku;
  • wigilie firmowe, wyjazdy integracyjne, prezenty dla kontrahentów, a prawo do odliczenia podatku;
  • brak faktury a prawo do odliczenia podatku;
  • otrzymanie faktury w KSeF, a prawo do odliczenia podatku;
  • kontrahent wystawił fakturę poza KSeF (mimo takiego obowiązku) – czy mogę odliczyć podatek ?


7.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:

  • jakie dokumenty trzeba zgromadzić, aby bezpiecznie zastosować stawkę 0%?
  • zarzut braku dochowania należytej staranności – najnowsze orzecznictwo;
  • przemieszczenie towarów w ramach tego samego przedsiębiorstwa faktura, czy dokument wewnętrzny ?


8.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:

  • czy dostawca musi być podatkiem VAT UE ?
  • obowiązek podatkowy w transakcji WNT;
  • NOWE REGUŁY odliczania podatku VAT od transakcji WNT - na czym polega zmiana wprowadzona przez SLIM VAT III;
  • sankcyjne WNT – ryzyko wystąpienia;


9.Eksport towarów:

  • stawka 0% VAT w eksporcie towarów – najnowsze orzecznictwo;


10.Import i eksport usług:

  • miejsce świadczenia – jak je określić ?
  • obowiązek podatkowy – kiedy powstaje ?
  • plik JPK_VAT i informacja podsumowująca;


11.Zagadnienia praktyczne związane z fakturowaniem:

  • faktura pro-forma – czy zastępuje "normalną fakturę" ?
  • faktura zaliczkowa i rozliczeniowa;
  • zbiorcza faktura korygująca – warunki zastosowania;
  • faktura korygująca „do zera” – kiedy może być wystawiona ?
  • anulowanie faktury;
  • art. 108 – kto zapłaci za puste faktury ?


12.Zmiany planowane w podatku VAT na 2025 r.:

  • zwolnienie podmiotowe z podatku oraz procedura SME;
  • zmiany w katalogu zwolnień z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych;
  • zasady opodatkowania imprez wirtualnych;


13.Zmiany w KSeF:

  • terminy wejścia w życie (nowość: podatnicy wykluczeni cyfrowo oraz dostawcy: mediów, usług telekomunikacyjnych i paliw);
  • jakie transakcje dokumentować w KSeF ?
  • jak fakturować w KSeF WDT, eksport towarów oraz eksport usług ?
  • kod QR – kiedy i po co ma być umieszczony na fakturze ?
  • sprzedaż dla osób fizycznych w KSeF, czy poza KSeF ?
  • nowość – SAMOIDENTYFIKACJA nabywcy;
  • wystawienie i otrzymanie faktury w KSeF;
  • numer KSeF faktury – kiedy muszę go powołać ?
  • płatność za faktury wystawione w KSeF;
  • schema FA2 – na co zwrócić uwagę ?
  • faktura ustrukturyzowana i jej wizualizacja – czy mogą się różnić ?
  • jak zmienią się przepisy o kursach ?
  • co za załącznikami do faktur w KSeF ?
  • zmiany w pliku JPK_VAT spowodowane KSeF.

Czas trwania

9.00-14.00

Forma zajęć

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rejestracja

Cena 1
521
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 549 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!